Väitätkö siis että jos jollakulla eettiset arvot eivät "hyväksy" homoutta, on tämä 100% fobian synnyttämä näkemys? En itse "hyväksy" homoutta ihmisen normaalitilaksi, mutta toisaalta en koe minkäänlaisia pelkoja tämänkaltaisia ihmisiä kohtaan, tunnen sekä työ- että siviilipuolella tällaisia henkilöitä ja tulen heidän kanssaan loistavasti toimeen. Kuitenkin väitän, että seksuaalinen suuntaumus ei ole ainoa yhdistävä tekijä näiden ihmisten välillä ja rekrytoijana saattaisin pystyä käyttämään tietoa seksuaalisesta suuntautumisesta muodostaessani "kokonaiskuvaa" henkilön persoonallisuudesta ja soveltuvuudesta esim. edustusasemaan.Kyse onkin siitä ovatko ne omat arvot "normaaleita" vaiko fobian synnyttämiä.
Niin, arvomaailma-kysymyksiä on aina "sieltä toisesta näkökulmasta" erittäin vaikeaa nähdä. Ei mitään uutta auringon alla, siis.Jos loukkaantuu asiasta, mikä ei sinänsä oikeasti kosketa mitenkään itseään, ei tätä loukkaantumista voi oikein perustella muuten kuin irrationaalisesti.
Kuitenkin väitän, että seksuaalinen suuntaumus ei ole ainoa yhdistävä tekijä näiden ihmisten välillä ja rekrytoijana saattaisin pystyä käyttämään tietoa seksuaalisesta suuntautumisesta muodostaessani "kokonaiskuvaa" henkilön persoonallisuudesta ja soveltuvuudesta esim. edustusasemaan.
Eikös se mennyt niin, että työnantaja kysyi, että onko hakija halukas muuttamaan Rovaniemelle ja muuttaako mies mukana tai jotain vastaavaa.
Työnantaja väitti, ettei hakija korjannut kysymyksen sanaa mies.
I.
Mutta kyse ei ole niinkään tästä tapauksesta erikseen. Vaan siitä, että jos kysytään sellaista kysymystä jota "ei saa kysyä" eli nämä sukupuoli, uskonta, alkoholi asiat. Niin käsitin Luiron vastauksesta, että näihin saisi suoraan valehdella ei siis kieltäytyä vastaamasta vaan jättää asia huomiotta tai suoraan valehdella.
Minä ainakin edelleen vastaan myös näihin "kielletyn alueen" kysymyksiin suoraan totuudenmukaisesti. Ehkä muut toimivat toisin.
Muuten voi olla edessä aika kiusallisia tilanteita.
Väitätkö siis että jos jollakulla eettiset arvot eivät "hyväksy" homoutta, on tämä 100% fobian synnyttämä näkemys? En itse "hyväksy" homoutta ihmisen normaalitilaksi, mutta toisaalta en koe minkäänlaisia pelkoja tämänkaltaisia ihmisiä kohtaan, tunnen sekä työ- että siviilipuolella tällaisia henkilöitä ja tulen heidän kanssaan loistavasti toimeen. Kuitenkin väitän, että seksuaalinen suuntaumus ei ole ainoa yhdistävä tekijä näiden ihmisten välillä ja rekrytoijana saattaisin pystyä käyttämään tietoa seksuaalisesta suuntautumisesta muodostaessani "kokonaiskuvaa" henkilön persoonallisuudesta ja soveltuvuudesta esim. edustusasemaan.
Näytät itsekin sen verran närkästyneen minun esittämistäni arvoista että vaivaudut vastailemaan tähän - jollain tasolla on siis sielläkin koettu "koskettavan sinua", vaikka kyseessähän on siis minun arvoni jonka teoriassa ei pitäisi liikuttaa sinua ollenkaan. Mikä sinällään siis todistaa pointtini olevan totta ja sinun todistamasi. :)
Yhteinen vastuumme vanhusten hoidosta (222) (adressit.com)
Alma Media boikottiin syrjinnän vuoksi - Tapaus Johanna Korhonen (1911) (adressit.com)
Alma Media boikottiin Johanna Korhosen potkujen takia!! (6647) (facebook)
Mites jos haastattelija kyselee mitä puoluetta äänestät vaaleissa? Tai minkä verran alkoholia menee yleensä viikossa? Tai onko sinulla ollut sukupuolitautia? Tai oletko ollut puolisollesi uskoton?
Mutta kyse ei ole niinkään tästä tapauksesta erikseen. Vaan siitä, että jos kysytään sellaista kysymystä jota "ei saa kysyä" eli nämä sukupuoli, uskonta, alkoholi asiat. Niin käsitin Luiron vastauksesta, että näihin saisi suoraan valehdella ei siis kieltäytyä vastaamasta vaan jättää asia huomiotta tai suoraan valehdella.
Voiko siis mielestänne ihmisen seksuaalinen suuntaus uskottavasti rajata jotkut ammatit pois ihmisiltä? Tekeekö seksuaalinen suuntaus puolin tai toisin jotkut ammatit mahdottomaksi jomman kumman tai molempipuolisen hallita? Olisiko toivottavaa, että näissä asioissa pysytään tiukasti kaapissa, ettei tule haittaa ammatin harjoittamiselle (lue homofoobisille esimiehille tms.)
No, tämähän riittääkin hyvin vastaukseksi; maailma on täynnä puusilmiä jotka näkevät "epänormaaliutta" jos joku on eri mieltä ja sinä olet juuri sellainen. Kovaa puhetta avarakatseisuudesta ja ymmärtämisestä, mutta kun pitäisi sitten ymmärtää niin kappas vaan pelkälle teoriatasolle nämä jäävät, mutta silti mielellään omaa kilpeään kiillostaa näillä teeseillä.Käytännössä kyllä
Siis sinun mielestäsi ei ole syytä kokea loukkaavana kun arvomaailmat ovat ristiriidassa. Selvä. Kiitos. Monen muun mielestä on. Yritä nyt ystävä pieni ymmärtää että sinä et edusta mitään ylivertaista ajattelua tai ihmisyyttä, vaan meitä on moneen lähtöön ja näemme monia asioita eri tavalla. En tyrkytä sinulle omaa näkemystäni asiasta, vaan pyydän vain että et myöskään itse ala esittää omaa näkemystäsi asiasta yhtenä ainoana totuutena. Pitäisi olla aika helppo homma.koska tavallisella ihmisellä ei ole oikeastaan mitään rationaalisesti perusteltavaa syytä varsinaisesti olla hyväksymättä jonkun ihmisen seksuaalista suuntautuneisuutta, puhumattakaan nyt loukkaantumisesta. Vai kerrotko nyt sitten se täysin rationaalisen syyn, jonka takia kenenkään pitäisi tuntea jollain lailla närkästystä jonkun ihmisen seksuaalisesta suuntautumisesta.
Luulo ei taas ole tiedon väärti; en maailmankuvassani rinnasta homoutta fyysiseen vammaan, sillä nk. homo-geeniäkään ei ole olemassakaan kiivaasta etsimisestä huolimatta. En suhtaudu missään nimessä karsastavasti esim. vammaisiin tai muuten vain vähemmistöihin, mutta uskon että seksuaalinen identiteetti ja suuntautuminen ei ole mikään luonnon laki johon yksilön kehitys ei vaikuttaisi. No, näin varmaan kaikki uskovat, mutta tämä noin vastauksena naiiviin "sanojen suuhun laittamiseen" siitä että jotenkin yleistäisin seksuaalista suuntaumusta fyysisiin piirteisiin.Se, että et "hyväksy" jotain asiaa normaaliksi, johtuu vain siitä ettet ymmärrä mitä ajan takaa. Vai etkö myöskään hyväksy esim. vasenkätisiä, likinäköisiä tai (1-tyypin)diabeetikkoja? Jos et hyväksy homoutta "luonnollisena", sinun täytyy myös olla yhtälailla loukkaantunut kaikista muista _luonnollisista_ poikkeamista mediaanista, tai muuten vain toimit irrationaalisesti ja et hyväksy vain jotain tiettyjä asioita näistä poikkeamista.
Aha, vaikka sekään ei siis kuulunut sulle? Tämä vain todistaa pointtini oikein toistamiseen ja osoittaa itseasiassa argumentin olevan hyvä; olet siis jäänyt oikein tupla-närkästyksen valtaan asiasta joka ei suoranaisesti kosketa sinun elämääsi. Mikä oli todistettavaa. Ihan hauska esimerkki tästä asiasta. :)Niin, siis kehno argumentaatio närkästyttää minua aina, aiheesta riippumatta.
Sanoin jo aiemmin, esimerkiksi oma arvomaailma. Kuten tuon toteamisen yhteydessä mainitsin niin tuossakin voi olla vielä tarkempaa jakaumaa eli ei minua jossain muualla norkoavat homot haittaa, mutta toisaalta kun astutaan minun henkilökohtaiselle reviirilleni ja aletaan mm. paasaamaan ala-aste -ikäisille lapsilleni homouden ihanuudesta tai jopa sen ylivertaisuudesta heterosuhteisiin verrattuna niin kyllä - koen sen niin että nyt tässä on käynnissä ihan suoranainen hyökkäys arvomaailmaani kohtaan. Monellakin tasolla.Et vieläkään Jussi77 sanonut yhtään rationaalista syytä olla hyväksymättä jonkun seksuaalista suuntautumista.
Sanoin jo aiemmin, esimerkiksi oma arvomaailma. Kuten tuon toteamisen yhteydessä mainitsin niin tuossakin voi olla vielä tarkempaa jakaumaa eli ei minua jossain muualla norkoavat homot haittaa, mutta toisaalta kun astutaan minun henkilökohtaiselle reviirilleni ja aletaan mm. paasaamaan ala-aste -ikäisille lapsilleni homouden ihanuudesta tai jopa sen ylivertaisuudesta heterosuhteisiin verrattuna niin kyllä - koen sen niin että nyt tässä on käynnissä ihan suoranainen hyökkäys arvomaailmaani kohtaan. Monellakin tasolla.
Tämä oli esimerkki eron selventämisen vuoksi. En ole väittänyt että missään ala-asteella näin toimittaisiin.Nythän tämä menikin mielenkiintoiseksi. Korhosella oli siis ajatuksena ryhtyä valistamaan lapsia homoseksuaalisuuden ihanuuksista? Vai kuka oli ryhtymässä? Missä ala-asteella homouden ihanuudesta luennoidaan?
Sanoin jo aiemmin, esimerkiksi oma arvomaailma. Kuten tuon toteamisen yhteydessä mainitsin niin tuossakin voi olla vielä tarkempaa jakaumaa eli ei minua jossain muualla norkoavat homot haittaa, mutta toisaalta kun astutaan minun henkilökohtaiselle reviirilleni ja aletaan mm. paasaamaan ala-aste -ikäisille lapsilleni homouden ihanuudesta tai jopa sen ylivertaisuudesta heterosuhteisiin verrattuna niin kyllä - koen sen niin että nyt tässä on käynnissä ihan suoranainen hyökkäys arvomaailmaani kohtaan. Monellakin tasolla.
Löytyihän tähän lähdekin: Journalistiliitto käräjille
En pidä homoutta sairautena kuten flunssa, syöpä tai maitoallergia. Enkä fyysisenä poikkeamana kuten lättäjalat, enkä pidä homoutta psyyken sairautena mutta en pidä homoutta myöskään ihmisen "normaalitilana". En osaa määritellä täsmällisesti mihin homous asettuu enkä tiedä tunteeko tiede sellaista varsinaista kategoriaa johon homoseksuaalisuus kuuluisi, mutta varsinaiseksi sairaudeksi en sitä määrittelisi sen enempää kuin terveydeksikään. Tyydyn kutsumaan sitä ei-normaalitilaksi. En halua arvostella tätä suoraan epänormaaliksi mutta en myöskään esittää normaaliksi.Kovin monien mielestä homous on edelleen sairaus jonka perusteella ihminen voidaan tuomita.
Se on tietysti terve lähtökohta että muunkinlaiset arvomaailmat ovat vielä sallittuja, vaikka toki kohti toisenlaista tässä "kehitys" tuntuu kulkevan. Olet sikäli oikeassa että pidän heteroseksuaalisuutta "oikeana" suuntauksena eikä läpileikkaus ihmiskunnastakaan taida tuota ihan vääräksi osoittaa, kyllä homoseksuaalisuus on "poikkeama normaalista". En kuitenkaan halua missään nimessä nostaa itseäni kenenkään yläpuolelle; kuten totesin niin kontaktipiiristä löytyy useita homoja ja toki heille sama ihmisarvo kuuluu kuin muillekin ja tulen hyvin toimeen heidän kanssaan; en kuitenkaan näe heidän homouttaan ns. normaalitilana.Toki sinulla on oikeus omaan arvomaailmaasi mutta niin on jokaisella muullakin. Viestejäsi lukemalla olen vain muodostanut sinusta kuvan, että mielestäsi vain heteroseksuaalisuus on oikea suuntaus ja muut ovat vääriä tai kieroutuneita suuntauksia. Tältä osin nostat kyllä itse itsesi muiden yläpuolelle - moraalisesti oikeamieliseksi joka voi tarvittaessa "tuomita" seksuaalisiin vähemmistöihin kuuluvat.
vlad.
kuten totesin niin kontaktipiiristä löytyy useita homoja ja toki heille sama ihmisarvo kuuluu kuin muillekin ja tulen hyvin toimeen heidän kanssaan; en kuitenkaan näe heidän homouttaan ns. normaalitilana.
Ei, sinä et vain ymmärrä mitä eroa on "ihmisen" hyväksymisellä ja hänen arvomaailmastaan samaa mieltä olemisella tai sen hyväksymisellä. Itse ihmettelisin sitä että antaisin yhden piirteen tuhota koko ihmissuhteen, kovin ahdasmieliseltä kuulostaa. Tuskin sinäkään pidät kaikkien kavereidesi kaikista piirteistä, mutta katkaisetko välit heihin tämän vuoksi?Ihmettelen, että nämä haluavat kuulua kontaktipiiriisi, kun sinä et heitä 'hyväksy'
Turhaan lässytät ihmisarvosta, jos samaan aikaan sanot ettet hyväksy. Tuo lässytys ihmisarvolta kuullostaa mukakorrektilta, jolla yritetään peitellä sitä, että et vain hyväksy näitä ihmisiä.