No mutta kun Tapparahan nimenomaan pelasi tuolla täsmälleen samalla kokoonpanolla harjoitus- ja CHL-ottelut. Ja noissahan Laine oli käytännössä Tapparan paras pelaaja. Ja Tapparassa on kyllä mielestäni aivan sama, missä noista kolmesta kärkiketjusta pelaa, tarkoitus on luonnollisesti löytää parhaat mahdolliset koostumukset. Laine-Ilomäki-Peltola oli kuitenkin harjoituskaudella Tapparan toimivin kolmikko. Esimerkiksi eilen tuo "ykkönen" eli Savinainen-Dixon-Kuusela oli hyökkäyssuuntaan aivan yössä, Kuusela näytti kentällä lähinnä humalaiselta.
Eihän peli nyt Ilomäen ketjultakaan mitään ilotulitusta ollut, mutta kyllä Laine jälleen muutamaan kertaan väläytti maailmaluokan laukaustaan, jakoi pari maukasta syöttöä ja kerran ajoi maalille ujuttaen kiekon pakin mailan ja luistimen välistä, mutta kiekko karkasti juuri kun piti viimeistellä. Ja kuten todettua, Laine pelaa toisessa kahdesta tasavahvasta yv-viisikosta tuolla Ovechkin/Stamkos -paikalla vasemmalla pointilla.
Eli en minä ainakaan ole tässä vaiheessa yhtään huolissani Laineen peliajasta tai sen vaikutuksesta varaukseen, päinvastoin. Itse olen sitä mieltä, että Laine tullaan kesällä poimimaan ennen Puljujärveä. Ja tosiaan tämä ei ole edes tämän ketjun aihe, koska Laine ei ole "alle varausikäinen tulevaisuuden lupaus".