Huvittavaa, että väännät minun sanomiseni tai sanomatta jättämiseni teksti-tv scouttaukseksi, kun olen juuri sitä kokoajan kritisoinut ja sanonut, että jos katsotte niitä pelejä niin esim Jerry Turkulainen on muutakin kuin pisteiden tekijä ja hänet voi laittaa roolin kuin rooliin.
Niin, että mitkä perusteet Suomen kaikkien aikojen U20 joukkueelle. Noh tätä mieltä on kyllä aika moni muukin ollut kuin minä, mutta nopea peruste on vaikka seuraava. Kotikisojen Suomen U20 mestaruusjoukkuetta moni pitänyt kaikkien aikojen parhaana, tähtinään Laineet, Ahot, Rantaset, Puljut jne. Nykyinen eli tämän vuoden kisajoukkueen pakisto on tuota joukkuetta kärjistetysti sen 100x parempi, tästä ei varmaa ole hirveästi kenelläkään epäselvyyttä tai vastaan sanomista?
Hyökkäys Suomella on tänä vuonna aikalailla samaa tasoa kuin tuona vuonna, ehkä kärkipelaajien tasossa yhden piirun heikompaa, mutta todella samantasoinen joukkue hyökkäyksen osalta on. Itse olisin valinnut kisoihin kolme tai jopa neljä hyökkäävää ketjua kanadan tyyliin, tai vähintään kolme. Kerrankin Suomen hyökkäys materiaali olisi tuohon riittänyt. Mielestäni tämä artikkeli kaikessa lyhykäisyydessään on erittäin pätevä
Näkökulma: Olisiko U20-maajoukkue pitänyt sittenkin kasata Kanadan mallin mukaan? - Kiekkoareena
Nyt modernin kiekon vastaisesti Ahokas halusi kaksi hyökkäävää ja kaksi puolustavaa ketjua, mielestäni tuohonkin ajatukseen Jerry Turkulainen ja Eetu Luostarinen olisi ollut parempia valintoja kuin moni muu nykyisessä joukkueessa. Kuitenkin kuten olen täälläkin sanonut Suomen joukkue on niin kova Ahokkaan aivopieruista huolimatta, että kyseessä on kaikkien aikojen kovin Suomen U20 ryhmä. Pelejä ei toki ratkaista paperilla tämä lienee myös kaikille selvää, mutta Suomen joukkue olisi erilaisilla pelaajavalinnoilla voinut olla vieläkin kovempi.
@Lico Kanada, Ruotsi ja USA on aina kovia ja myös kisojen suosikkeja siitä ei ole kyse, eikä siitä, että aliarvioisin heitä tai heidän joukkueita. Nykyiset ryhmät kuitenkin ovat monella osin näillä mailla totuttua "huonompi" tasoisia, ja samalla kun suomen joukkue on paperilla kovempi kuin koskaan niin mikäli finaalipaikkaa ei saavuteta kisat on mennyt läskiksi.