Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 614 015
  • 13 602

marso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Eilen järjetön meuhaus päällä. Joko Aleksilla ei mitään sisältöä lopulta ollutkaan, tai joku on hiljentänyt Aleksin.
Mitä todennäköisimmin ensimmäinen, varmaan ajatteli saavansa jonkun Kohosen tai Puhtimäen jauhamaan paskaa nykyisestä työnantajasta omalla naamallaan. Ääni tuskin palautuu tätä aihetta varten, mutta jos kovasti kysellään, tulee selitykseksi varmaan jonkunlainen versio jälkimmäisestä.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Siellä Valavuori jo jyrisii kynsiään hermostuksissaan. Useampi videopostaus jo tehtynä, mutta viime hetkellä ennen julkaisunapin painamista tulee mieleen että "äh, ai niin mä selitin sen kurkkukivun". Ja joutunut jättämään julkaisun tekemättä. Nyt se kysymys onkin, että minkä tason juttu vaatii päivityksen videomuodossa, jotta äänenmenetys tulee "selätetyksi"
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Siellä Valavuori jo jyrisii kynsiään hermostuksissaan. Useampi videopostaus jo tehtynä, mutta viime hetkellä ennen julkaisunapin painamista tulee mieleen että "äh, ai niin mä selitin sen kurkkukivun". Ja joutunut jättämään julkaisun tekemättä. Nyt se kysymys onkin, että minkä tason juttu vaatii päivityksen videomuodossa, jotta äänenmenetys tulee "selätetyksi"
Joku lapsen urheilusuoritus todennäköisesti. Vähän heliumia henkeen ja sitten voi kehua pojan golflyöntejä videolla.

Ja ainoastaan jotkut kommarit kärsivät kurkkukivusta ja äänen menetyksestä yli 24h.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Soittamallahan tuo olisi testattu. Viesti yhteistyöstä tai muutaman tonnin sponsorista, voidaanko jutella puhelimitse? Räh-häh-hää...
 

444

Jäsen
Joko Velaksi on laittanut kuittauksen, että on maksanut tuon myymänsä 15k€ junnujengin tilille? Senhän piti mennä ihan lyhentämättömänä, koska Valeksihan ei välistä vedä.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Ennen Valavuori Live tuli useamman kerran viikossa ja siellä oli aina ajankohtaisia ja mielenkiintoisia urheilijavieraita. Nyt viimeksi kun vilkaisin, Valavuori Livessä pyöri taustalla joku mummohyrrä koko parin tunnin lähetyksen (en katsonut kokonaan, vaan kelaten), eikä siellä ollut ketään vierasta. Jotain se Allu siinä höpötteli veikkauksistaan.

Valahiihdosta nyt ei huvittaisi sanoa sanaakaan, sillä niin päin persettä se oli toteutettu ja ennen kaikkea se, että minkäännäköistä lopputilitystä ei koskaan tehty. Olisi nyt hemmetti vieköön edes esittänyt jonkin yksinkertaisen (tulot - miinus kulut = palkka - miinus tuloverot = jää viivan alle) -laskelman, ja vaikka maksanut sitten edes 10000€: lla niitä vanhempia velkoja, mikä oli koko homman tarkoitus, mutta ei niin minkäänlaista yhteenvetoa, eikä siten ilmeisesti penniäkään koko summasta itse tarkoitukseen.

Sen verran on kuitenkin pakko siihen viitata, että jos se ilmoitettu vajaa 400 kilon myynti piti paikkansa ja suurin osa siitä tuli monivuotisista sopimuksista Kärkkäisen/Uhallan/minkä lie kanssa koskien mainostilamyyntiä Valavuori Livessä - niin mitähän hemmettiä täällä tapahtuu!!?

Koko show alkoi suoraan Valahiihdon jälkeen kyykätä kohti nykyistä alennustilaansa. Välillä on pitkiä aikoja, ettei tule lähetyksiä ollenkaan ja sitten kun tulee, niin sisältö ei kauheasti katsojia houkuttele. Saattaapi siis jäädä noistakin jo etukäteen myydyistä euroista jokunen saamatta, koska ”tuote ei enää vastaa myyntihetken tuotetta.”

Toi affi-business ei kyllä pidemmän päälle ole Valavuoren tilanteessa, syvässä taloudellisessa rotkossa, pakottavassa rahantarpeessa olevalle pelihimoiselle henkilölle, minkäännäköinen ratkaisu. Siinä voi ilmeisesti päästä aika kovillekin tuloille kuukausittain (en tiedä pääseekö Aleksi), mutta menot ja pelit kasvavat samassa tahdissa ja se tie ei koskaan pääty hyvin.

Epäilen, että itse itselleen kaivettu kuoppa vain syvenee.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Terveisiä Mansesta. Olen siivillä. Yllätyin kun maksavat alle 150 euroa täällä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Terveisiä Mansesta. Olen siivillä. Yllätyin kun maksavat alle 150 euroa täällä.
Ei taida Mansen alehintoihin kuulua vip-passia, vale-shottia eikä Lennikallea ja Elaa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Masaliisaa myymällä saa tonneja, jos on tarpeeksi tilaisuuksia myydä. Jos yksi pelti on 20 palaa masaliisaa ja yhden masaliisa palan hinta on kolme euroa, pellistä saa 60 euroa. Kymmenen peltiä masaliisaa 600 euroa jne. Pari peltiä per tilaisuus, parikymmentä tilaisuutta per kausi ja masaliisalla on tienattu tuhansia.

Ei kannata väheksyä junnujoukkueiden kahviloihin leipovia vanhempia, älä ole Valavuori!
Jos jostain olen Vallun kanssa tässä maailmassa samaa mieltä, niin tästä. Suomalaisen (juniori)urheilun varainkeruu on aivan vitsitasolla. Tuossa sinunkin esimerkissäsi raaka-aineet tulevat ilmaiseksi ja joku buffetammattilainen leipasee 40 peltiä mokkapaloja ihan pro bono samoin kun siellä taittopöydän takana pari timmaa värjöttelevät myyjät. Moni juniorijoukkueen vanhempi saisi tienattua saman summan huomattavasti pienemmässä ajassa tekemällä jotain muuta. Kovin buffavanhempi tietysti vielä ostaa itse valmistamiaan mokkapaloja siltä kiskalta ja ylijäämät sitten jaetaan kotiin viemisiksi, jolloin loppujen lopuksi €/ käytetty h on naurettavan pieni. Ainakin omien pentujen joukkueissa buffetit ovat jääneet parin kerran kokeiluksi ja lähes kaikki vanhemmat ovat valmiita maksamaan sitten vähän enemmän, jotta tähän nappikauppaan ei tarvitse osallistua.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Moni juniorijoukkueen vanhempi saisi tienattua saman summan huomattavasti pienemmässä ajassa tekemällä jotain muuta. Kovin buffavanhempi tietysti vielä ostaa itse valmistamiaan mokkapaloja siltä kiskalta ja ylijäämät sitten jaetaan kotiin viemisiksi, jolloin loppujen lopuksi €/ käytetty h on naurettavan pieni. Ainakin omien pentujen joukkueissa buffetit ovat jääneet parin kerran kokeiluksi ja lähes kaikki vanhemmat ovat valmiita maksamaan sitten vähän enemmän, jotta tähän nappikauppaan ei tarvitse osallistua.
Toki näin, mutta - tarvitseeko sitä silti alkaa julkisesti dissaamaan jos joidenkin muiden kontribuutio on pienemmällä rahallisella tasolla? Tuon tasoisessa talkootoiminnassa ajatus on, jos ei se tärkein, niin aika tärkeä. Jos ei seuralle niin omalle jälkikasvulle ainakin, ihan että näyttää että välittää.

Ja odotan innolla milloin Valeksi tilittää sen 15k€ TPS-junnuille. Sitä odotellessa. En pidätä hengitystäni koska loppuviimeksi ihan tykkään elää.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Toki näin, mutta - tarvitseeko sitä silti alkaa julkisesti dissaamaan jos joidenkin muiden kontribuutio on pienemmällä rahallisella tasolla? Tuon tasoisessa talkootoiminnassa ajatus on, jos ei se tärkein, niin aika tärkeä. Jos ei seuralle niin omalle jälkikasvulle ainakin, ihan että näyttää että välittää.

Ja odotan innolla milloin Valeksi tilittää sen 15k€ TPS-junnuille. Sitä odotellessa. En pidätä hengitystäni koska loppuviimeksi ihan tykkään elää.
Tämä talkoolaisten käyttämä aika on todella tärkeää. Monet suuremmat seurat saavat talkoolaisten ansiosta satojatuhansia euroja vuodessa heidän ajallaan eli työpanoksellaan, tai ainakin kuusinumeroisia eurosummia.

Voisin lyödä laatikon ohraista pirtelöä vetoa siitä, että Valeksi Velkavuori ei tule ennen SM-Liigan runkosarjan loppumista lahjoittamaan 15 000 € TPS:n junnuille! (tai jopa koskaan, mutta vetoa ei voi lyödä "koskaan" rajana)

Ainoa miinus on, että edes tällä palstalla ei ole yhtä ainutta henkilöä, joka uskoisi Valavuoren tällaisen lahjoituksen tekevän!

Vai onko? Nostakaa virhe pystyyn käden merkiksi, jos ohrainen pirtelö maistuu, ja uskoa Valavuoreen on.
 

444

Jäsen
Toki näin, mutta - tarvitseeko sitä silti alkaa julkisesti dissaamaan jos joidenkin muiden kontribuutio on pienemmällä rahallisella tasolla? Tuon tasoisessa talkootoiminnassa ajatus on, jos ei se tärkein, niin aika tärkeä. Jos ei seuralle niin omalle jälkikasvulle ainakin, ihan että näyttää että välittää.

Ja odotan innolla milloin Valeksi tilittää sen 15k€ TPS-junnuille. Sitä odotellessa. En pidätä hengitystäni koska loppuviimeksi ihan tykkään elää.
Luulisi, ettei ole paljon varaa dissata niitä mokkapalamyyjiä tilanteessa, jossa itsellä ei ole varaa pistää edes sen oman junnun kausimaksun verran kontribuutiota toimintaan. Ja tällä en todellakaan dissaa niitä, joilla ei ole varaa pistää lapsiaan mitä erilaisimpiin harrastuksiin, vaan dissaan sitä ääliötä, joka esittää elävänsä jotain jetset-elämää, haukkuu ”köyhiä” ja ”kommareita”, ja samalla kusettaa rahaa muilta minkä kerkiää, elää käytännössä veropakolaisena ulkomailla, ettei tarvitsisi liikaa maksella niitä miljoonaluokan ulosottovelkojaan, ei suostu ottamaan alle 500€ lahjoituksia vastaan niiden ollessa pelkkää tilpehööriä ja tosiaan: jättää varattomuudessaan parinsadan euron kausimaksut maksamatta, jolloin ne menevät ulosottoon. Ja haukkuu siinä sivussa ko. organisaation, joka irtautuu välittömästi näistä Velaksin kusetuksista.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Jos jostain olen Vallun kanssa tässä maailmassa samaa mieltä, niin tästä. Suomalaisen (juniori)urheilun varainkeruu on aivan vitsitasolla. Tuossa sinunkin esimerkissäsi raaka-aineet tulevat ilmaiseksi ja joku buffetammattilainen leipasee 40 peltiä mokkapaloja ihan pro bono samoin kun siellä taittopöydän takana pari timmaa värjöttelevät myyjät. Moni juniorijoukkueen vanhempi saisi tienattua saman summan huomattavasti pienemmässä ajassa tekemällä jotain muuta. Kovin buffavanhempi tietysti vielä ostaa itse valmistamiaan mokkapaloja siltä kiskalta ja ylijäämät sitten jaetaan kotiin viemisiksi, jolloin loppujen lopuksi €/ käytetty h on naurettavan pieni. Ainakin omien pentujen joukkueissa buffetit ovat jääneet parin kerran kokeiluksi ja lähes kaikki vanhemmat ovat valmiita maksamaan sitten vähän enemmän, jotta tähän nappikauppaan ei tarvitse osallistua.
Ei muuta kun kerämään rahaa joukkueelle. Samalla voi sitten alkaa maksamaan palkkaa toimitsijoille, valmentajille, joukkueenjohtajille, huoltajille ja kuljettajille. Siinä alkaa aika paljon tulemaan sponsorikassaan tulemaan painetta kun ei tehdä pro bono noita hommia.

Itse olen toiminut valmentajna joukkueenjohtajana ja rahastonhoitajana. yhdestä turnauspäivästä kun alkaa laskemaan palkkaa toimitsijoille, valmentajille ja huoltajille niin alkaa kulut olemaan sitä luokkaa että tässä maassa ei monikaan urheiluseura pyörisi ilman talkootyötä ja buffetteja pyörittäviä vanhempia.
Varmasti pääsisi helpommalla kun jokainen perhe vaan maksaisi enemmän, tosin saattaa harrastelijamäärät romahtaa silloin ja siinä missä se pelaaminen on lapsille tärkeää niin toi vanhempien talkooporukan touhu on yhtälailla yhteisöllistä toimintaa ja monelle
henkireikä arkeen.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Voisin lyödä laatikon ohraista pirtelöä vetoa siitä, että Valeksi Velkavuori ei tule ennen SM-Liigan runkosarjan loppumista lahjoittamaan 15 000 € TPS:n junnuille! (tai jopa koskaan, mutta vetoa ei voi lyödä "koskaan" rajana)
Mielenkiintoista myös miten tämä lahjoitus ollaan tekemässä. Kiertääkö tämä "15000€" sen Valan firman kautta? Suomalaiselta henkilökohtaiselta pankkitililtään tuota ei voi tehdä, koska käsittääkseni ulosotto tuohon tulisi puuttumaan. Tuleeko raha jostakin espanjantililtä -> vaatiiko verottaja tmv. viranomainen tuosta rahanalkuperästä sitten selvityksen TPS:ltä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielenkiintoista myös miten tämä lahjoitus ollaan tekemässä. Kiertääkö tämä "15000€" sen Valan firman kautta? Suomalaiselta henkilökohtaiselta pankkitililtään tuota ei voi tehdä, koska käsittääkseni ulosotto tuohon tulisi puuttumaan. Tuleeko raha jostakin espanjantililtä -> vaatiiko verottaja tmv. viranomainen tuosta rahanalkuperästä sitten selvityksen TPS:ltä?

Valavuori on myynyt sponsoritilaa paidastaan, jota on luvannut pitää kuukauden päällään. Nämä rahat Valavuoren taustayritys laskuttaa ostajilta. Tämä myynti ei liity verottajan näkökulmasta mitenkään pojan jalkapallojoukkueeseen.

Taustayritys voi sponsoroida halutessaan Valavuoren pojan joukkuetta, ei kai verottajalla tähänkään ole sanomista.

Veikkaan, että kumpikin kaatuu johonkin kommunistien ja vassareiden esteisiin.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Valavuori on myynyt sponsoritilaa paidastaan, jota on luvannut pitää kuukauden päällään. Nämä rahat Valavuoren taustayritys laskuttaa ostajilta. Tämä myynti ei liity verottajan näkökulmasta mitenkään pojan jalkapallojoukkueeseen.

Taustayritys voi sponsoroida halutessaan Valavuoren pojan joukkuetta, ei kai verottajalla tähänkään ole sanomista.

Veikkaan, että kumpikin kaatuu johonkin kommunistien ja vassareiden esteisiin.
Okei, kiitoksia selvennyksestä, valahiihto vol2 siis tekeillä.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Ironisinta ja irvokkainta Velaksin touhuilussa on se, että Velaksi aina dissaa kommareita ja sosialisteja toisten taskuilla käymisestä, mutta Han on itse mitä pahimmassa määrin muiden rahoilla loisija.

Velaksi ei hoida poikansa muutaman satasen hintaisia harrastusmaksuja, mutta 15k kerääminen seuralle on pikkujuttu, kunhan MUUT MAKSAVAT. Miljoonan euron velkojaan Velaksi ei lyhentele kuin pakollisten ulosmittausten verran, mutta Han on valmis hoitamaan pöydän kerralla puhtaaksi kunhan MUUT MAKSAVAT. Vastineeksi rahoista Velaksi ”hiihtää” miljoona metriä, istuu kusiaispesään tai ottaa vaikka dildotatuoinnin poskeensa ja esittelee sitä huigeassa Livessään samalla kun pyörittää mummorullaa. Kaikki käy, kunhan MUUT MAKSAVAT.

Sitten näiden surkuhupaisien kusetusperformanssien jälkeen MUIDEN MAKSAMAT rahat muutttuvat kuin taikaiskusta Velaksin rahoiksi, ja Han leuhottelee maksaneensa satojatuhansia ellei miljoonia vähän joka suuntaan. Mutta auringonvarmaa on, ettei Velaksi omalta tililtään maksa kenellekään sentin senttiä kuin pakon edessä, vaan MUIDEN ON MAKSETTAVA.
 
Viimeksi muokattu:

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos jostain olen Vallun kanssa tässä maailmassa samaa mieltä, niin tästä. Suomalaisen (juniori)urheilun varainkeruu on aivan vitsitasolla. Tuossa sinunkin esimerkissäsi raaka-aineet tulevat ilmaiseksi ja joku buffetammattilainen leipasee 40 peltiä mokkapaloja ihan pro bono samoin kun siellä taittopöydän takana pari timmaa värjöttelevät myyjät. Moni juniorijoukkueen vanhempi saisi tienattua saman summan huomattavasti pienemmässä ajassa tekemällä jotain muuta. Kovin buffavanhempi tietysti vielä ostaa itse valmistamiaan mokkapaloja siltä kiskalta ja ylijäämät sitten jaetaan kotiin viemisiksi, jolloin loppujen lopuksi €/ käytetty h on naurettavan pieni. Ainakin omien pentujen joukkueissa buffetit ovat jääneet parin kerran kokeiluksi ja lähes kaikki vanhemmat ovat valmiita maksamaan sitten vähän enemmän, jotta tähän nappikauppaan ei tarvitse osallistua.

Ja sitten palataan todellisuuteen, jos sinulla tai kenellä tahansa on ideoita siitä millä seuralle tai joukkueelle saa kerättyä rahaa tekemällä "jotain muuta" niin suosittelen liittymään aktiiviksi, nimittäin noille ideoille on käyttöä. Minäkin olen joukkueenjohtaja-aikoina kuullut paljon ideoita ja osaa on jopa yritetty toteuttaa, välillä homma on mennyt hyvin, suurimmaksi osaksi huonosti ja osa myös hyvin huonosti.

Kokemus on osoittanut sen, että jos varainkeruu ei liity suoraan joukkueen tapahtumiin (turnaus tai peli) niiden vapaaehtoisten saaminen hommiin on hiton paljon vaikeampaa ja useasti niissä hommissa on loppujen lopuksi sitten ne samat vanhemmat ja aktiivit jotka muutenkin antavat panoksensa jengille kerta toisensa jälkeen. Kengänkärkien tuijottajia kyllä riittää ja niitä joiden vapaa-aika on aina kortilla.

Rahalla saa tietty ratkaistua montakin asiaa, mutta kun se raha ei yksin riitä, vanhempien työpanosta ja aikaa tarvitaan aina. Esimerkiksi mun pojan joka pelaa lätkää U18 junioreissa kotipeleihin tarvitaan valmennuksen ja huollon lisäksi kuuden vanhemman työpanos per peli.

Jatketaan vielä, vapaaehtoiset seuratoimijat eivät mittaa aikaa tai rahaa, he tekevät hommia yleensä sen vuoksi että se on kivaa ja merkityksellistä, jos motivaatio on vaikka oman lapsen edunvalvonta tai jonkin hyödyn saaminen itselle on ura yleensä aika lyhyt. Mä olen vaimon kanssa edelleen mukana yhden urheiluseuran toiminnassa (vaimo hallituksessa ja minä yleismiesjantusena) vaikka meidän lapsi ei kyseisestä lajia enää harrasta. Tuo nyt vaan sattuu olemaan mukavaa tekemistä ja porukka ympärillä on aivan huikeaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös