Aleksi Valavuori – urheilupersoona

• 3 918 424
  • 14 486
Huh huh mitä matskua tässä ketjussa. Ihan kuin olisi suurikin rikollinen se Valavuori.
Kai se nyt sentään jotain hyvääkin on saanut aikaan urheiluhommien parissa puuhaillessaan, vaikka nämä Selänteen nettihommat ei taida siihen sarjaan kuulua...

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ihan kuin olisi suurikin rikollinen se Valavuori.
Kai se nyt sentään jotain hyvääkin on saanut aikaan urheiluhommien parissa puuhaillessaan
Kerrotko tarkemmin mitä hyvää Valavuori on puuhasteluillaan saanut aikaiseksi. Päällimmäisenä tulee mielee perinteisen korisjoukkueen konkkaan ajaminen, muovi-biisoneissa häslääminen, nelosen lätkästudiossa twiittailu ja vituksi menneen korismatkan pystyyn jättäminen. Todella tehokas monitoimimies.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
No toihan se Pippenin ja Rodmanin Suomeen.

Wolves

Jäsen
Ihan kuin olisi suurikin rikollinen se Valavuori.

Olen ihmeissäni, että kaveri ei ole vielä joutunut oikeuteen. Koripallopiireissä kun ollaan jo pidemmän aikaa kuiskittu kaverin haahuilevan vahvasti siellä harmaalla alueella.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
No toihan se Pippenin ja Rodmanin Suomeen.
Ja siinä joutessaan upotti yhden legendaarisimmista korisseuroista. Munkassa muistellaan Aleksia suurella lämmöllä. Reijosen Hessukin toi suomeen Kaunareita ja Ritari Ässän, mutta ei sitä oikein osaa kulttuurin suurmiehenä pitää.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Miten se juttu meni, kun Allu oli jossain korisliigan ottelussa pelaamassa? Muistelen, että valmentaja antoi sen pelin jälkeisessä pressissä vähän happamia kommentteja tempauksesta siitä tempauksesta.

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Huh huh mitä matskua tässä ketjussa. Ihan kuin olisi suurikin rikollinen se Valavuori.
Kai se nyt sentään jotain hyvääkin on saanut aikaan urheiluhommien parissa puuhaillessaan, vaikka nämä Selänteen nettihommat ei taida siihen sarjaan kuulua...
Pitaa pahaa Han on oikein tehnyt?! Jättäkää hyvät ihmiset nyt Aleksi rauhaan. Muistakaa myös pelata Gutsille alikertoimisia overeita.

J.Petke

Jäsen
Käyhän tämä ketju ihan hyvästä viihteestä, kun joukko aikuisia miehiä käy läpi Jarkko Niemisen, Teemu Selänteen ja itse Valavuoren twiittejä ja tärisevät, kun huomaavat ja kuvittelevat kaiken olevan yhden jannun kännykästä. Kivasti on päässyt Valavuori monen kaverin ihon alle omilla tempauksillaan. Eihän tässä puhuta mistään ruudinkeksijästä vaan enemmänkin kaverista, jolla on intoa niin perkeleesti mutta ymmärrystä ja taitoa ei niinkään. Ei vaan jotenkin itse jaksa ottaa näin armottomia kuumia jostain Twitterin viesteistä, oli ne sitten Selänteeltä, Niemiseltä tai Paavo Lipposelta.

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Käyhän tämä ketju ihan hyvästä viihteestä, kun joukko aikuisia miehiä käy läpi Jarkko Niemisen, Teemu Selänteen ja itse Valavuoren twiittejä ja tärisevät, kun huomaavat ja kuvittelevat kaiken olevan yhden jannun kännykästä. Kivasti on päässyt Valavuori monen kaverin ihon alle omilla tempauksillaan. Eihän tässä puhuta mistään ruudinkeksijästä vaan enemmänkin kaverista, jolla on intoa niin perkeleesti mutta ymmärrystä ja taitoa ei niinkään. Ei vaan jotenkin itse jaksa ottaa näin armottomia kuumia jostain Twitterin viesteistä, oli ne sitten Selänteeltä, Niemiseltä tai Paavo Lipposelta.

Allu o huigee jäbä, ja munkin mielestä kurko äijä kun on betsimiehiä. FF2:n ketju on vielä parempaa viihdettä.

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missä vaan muualla maailmassa Valavuoren tekemiä juttuja arvostettas pirusti, täällä tästä pienestä porukasta löytyy aina joku kateellinen.. Syvälle tänne pieneen kansaan juurtunut kateellisten tyhjänpuhujien ilmapiiri ei muutu kuin tekemällä. Paskahousuja riittää aina.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Missä vaan muualla maailmassa Valavuoren tekemiä juttuja arvostettas pirusti, täällä tästä pienestä porukasta löytyy aina joku kateellinen.

Kateellinen mistä? Siitä, etten saa hengailla huippu-urheilijoiden kanssa olematta sitä itse ja pääsemällä näin seisomaan julkisuuden turhassa valokeilassa?

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kateellinen mistä? Siitä, etten saa hengailla huippu-urheilijoiden kanssa olematta sitä itse ja pääsemällä näin seisomaan julkisuuden turhassa valokeilassa?

Se on katos niin, että doers do ja hanhinaamat kaakattaa. Suomalaisjonnet ei vaan ymmärrä. Sitäpaitsi, pitaa pahaa Han on sullekin tehnyt?

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Missä vaan muualla maailmassa Valavuoren tekemiä juttuja arvostettas pirusti, täällä tästä pienestä porukasta löytyy aina joku kateellinen.. Syvälle tänne pieneen kansaan juurtunut kateellisten tyhjänpuhujien ilmapiiri ei muutu kuin tekemällä. Paskahousuja riittää aina.

Voi olla että sarkasmitutkani ei toimi, mutta ainakin parin perinteikkään korisjengin pistäminen savuaviksi raunioiksi ei ole varmaan sellaista mitä missään arvostettaisiin. Siihen päälle vielä katteettomat uhot koskien esim Ron Artestia ja Ville Långia sekä toimiminen moraalisesti aika epäilyttävin keinoin ulkomaisen vedonlyöntifirman markkinointivälineenä(johon jo kytätkin puuttuivat).

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kuka täällä nyt on Valavuorelle kateellinen? Betsivuori on lähinnä julkisuudenkipeä mies, joka on keplotellut itsensä Teemu Selänteen ja muutaman muun tunnetun suomalaisen tuttavaksi/kaveriksi.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä kait se jonkinlaista kateutta täytyy olla kun teot eivät oikeuta tuollaiseen ajojahtiin. Ja sitäkin mä oon ihmetellyt että mistä jengi tietää esimerkiksi noita twitter-juttuja. Ettei itsekin vaan olis siellä ja ehkä jopa seuraisi Valavuorta. Tai seuraisi jotain futisforumin pikkupoikia.

Ja sitäkin mä oon ihmetellyt että mistä jengi tietää esimerkiksi noita twitter-juttuja.
Näin Valavuori kommentoi keväällä twitter-juttuja:

Tämänkin tiedon Valavuori kiistää. Hän sanoo kuitenkin auttaneensa niin Selännettä kuin Niemistä Twitter-tilin pystyttämisessä.

- Molemmat ovat frendejäni. Olen ollut läsnä, kun vanhan koulun jätkiä on opastettu someen. Lisäksi olen neuvonut varsinkin alussa, millaisia käytäntöjä on olemassa ja auttanut twiittien kirjoittamisessa. Olen auttanut samassa asiassa muutamaa kymmentä urheilijaa, Valavuori sanoo.

- Alun jälkeen olen sitten hypännyt sivuun. Some menettää arvonsa, jos urheilija ei itse vastaa päivityksistä tai ole vähintään tietoinen, mitä sinne laitetaan.

Valavuori oli viime viikonloppuna paikalla Indian Wellsin tennisturnauksessa, jossa supertähti Roger Federer julkaisi yhteiskuvan Selänteen kanssa Twitterissä ja kehui suomalaista kiekkolegendaa.

- Kerroin Teemulle, miten hän voi jakaa Twitterissä Federerin julkaiseman kuvan, mutta kyllä Teemu ihan itse niitä nappeja paineli.

Näin ohimennen voisi mainita, että on se kyllä aika vitjun tyhmää jos joku urheilija tahi muu tähti ei itse kirjoita twitteriin juttujaan, vaan joku toinen. Kuten Niemisen kohdalla näköjään on ollut.
Silleen että Nieminen menee vaikka Berliiniin, ja joku kirjoittaa hänen nimellään twitteriin jotakin sulavaa ja virallista, asiaan kuuluvaa sköndää, kuten "In Berlin again, love it! #ATPBerlin Ja kun tippuu ja lähtee pois niin taas jotakin virallista sköndää, että "Thank you Berlin, see you next year!" ja toivottaa onnea jäljelle jääneille pelajille.
Palkkaa jonkun viestintätoimiston kirjoittamaan oikeaoppisia twiittejä... jees...

Näin siis sanottiin silloin kun Valavuoren luultiin alkaneen Jarkko Niemisen manageriksi:
Nieminen myös lisäsi Urheilulehdelle, ettei hän itse vastannut nyt jo poistetun Twitter-tilinsä päivityksistä vaan tehtävää hoiti hänen tuttunsa.

Onhan Valavuori ainakin sen verran hyvää saanut aikaan, että sai houkuteltua Selänteen osaomistajaksi Loimaan Bisonsiin. Näköjään 5 prosenttia omistaa. Yhden osakkeen arvo 500 ja vähimmäismäärä 10 kpl, joten ei tuo Selänteen omistajaksi tulo ollut ihan pelkkä mainostemppu.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Näin ohimennen voisi mainita, että on se kyllä aika vitjun tyhmää jos joku urheilija tahi muu tähti ei itse kirjoita twitteriin juttujaan, vaan joku toinen. Kuten Niemisen kohdalla näköjään on ollut.
...

Yhdellä lyhyellä twiitillä voi tänä päivänä jopa pilata uran ja maineen. Ihan järkevä ratkaisu, että joku media-alan ammattilainen tms. avustaja käy jutut läpi ennen kuin ne lyödään urheilijan nimellä nettiin ikuisiksi ajoiksi. Tietysti urheilijan itse on oltava myös tietoinen siitä, mitä hänen nimissään twitteriin tms. palveluun suolletaan.

Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Täytyy todellakin ihmetellä miksi doer toimii täällä syvän pikku kansan keskellä, eikä vie monipuolista tietotaitoaan muualle maailmaan. Koville doereille on aina kysyntää.

Goonin viesti oli tietenkin vain taidokasta ironiaa. Nuo "kiitos kaikesta mitä olet tehnyt suomalaisen urheilukulttuurin puolesta" ja muusta hyvän tekemisestä kiittelyt jäivät jo sinne vuoteen 2013 ja Veikkajat.com yhteisön raunioille.

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuskin tästä maasta löytyy Valavuoren lisäksi toista ihmistä, jolla olisi noin käsittämättömän laaja urheilutuntemus ympäri maailmaa. Tuskin kovin monella meistä olisi taitoa lyödä vetoa esimerkiksi Perun jalkapalloliigasta. Mielestäni on vain hienoa että löytyy ihmisiä, jotka jaksavat ainaisesta negatiivisuudesta huolimatta tehdä työtä suomalaisen urheilukulttuurin eteen. Onneksi han on myös saanut paljon tunnustusta, esim varsinaissuomalainen urheiluteko 2013. Pyyteetöntä hyväntekeväisyystyötä unohtamatta.

Kateelliset ihmiset nostavat usein ylös mm. Topon konkurssin, mutta kyllähän kaikki tietää että ei Valavuori voi olla yksin vastuusta kaikesta. Rodmanin ja Pippenin saaminen Suomeen pelaamaan osoittaa että ei Torpan poikien menestyminen ainakaan Valavuoresta jäänyt kiinni, kyllä siellä on muut ihmiseet tehneet ne mokat. Ja kyllä hän on virheistä ottanut opikseen, Valavuoren Loimaalle luoma Bisons-ilmiö ja menestys hakee jopa maailman mittakaavassa vertaistaan.

Nyt kun Valavuori on osaamisellaan mukana luomassa Teemu Selänteelle parhaimmat kotisivut mitä kenelläkään jääkiekkoilijalla on ollut, niin ihmiset vain valittavat. Ei teidän kateellisten niitä Sela8nne-tuotteita ole pakko ostaa, kyllä ne tulevat menemään kuin kuumille kiville kun Valavuori myöhemmin keväällä menee Californiaan lanseeraamaan Selann8e-brändin. Siellä Se8änteen nimellä on rajaton potentiaali, koska amerikassa ei ole samanlaista kateellisten kulttuuria kuin täällä perähikiässä.

Yhdellä lyhyellä twiitillä voi tänä päivänä jopa pilata uran ja maineen. Ihan järkevä ratkaisu, että joku media-alan ammattilainen tms. avustaja käy jutut läpi ennen kuin ne lyödään urheilijan nimellä nettiin ikuisiksi ajoiksi. Tietysti urheilijan itse on oltava myös tietoinen siitä, mitä hänen nimissään twitteriin tms. palveluun suolletaan.
Ai tällä tavalla:
Karlovic to a random fan on Twitter: "Your mom likes it slow" - MensTennisForums.com

Aika proo tuo Karlovic. Ensinnäkin ei ole hyvä imagolle jos valittaa, että liian kuuma pelata tennistä 5 erää tässä helteessä. Ja sitten tuo toinen twiitti...
Parasta olisi jos joku pr-toimisto ottaisi vastuulleen Karlovicin twitterin. Tai ainakin viestintäkouluttaja voisi opettaa, miten oikeaoppisesti kommentoidaan asioita.

Ei oikeesti kiinnosta pätkääkään Jarkko Niemisen twiitit jos ei edes itse ole kirjoittanut niitä. Mutta melkein pakkohan sinne sosiaaliseen mediaan on mennä, varsinkin nuorempien urheilijoiden. Barkovkaan ei varmaan itse ajatellut, että hänelle pitäisi tehdä nettisivut, mutta muut halusi tuotteistaa hänet, ja sanoi että liityt myös Twitteriin ja Instagramiin.
Ja sitten kun urheilijat ei oikein uskalla mitään hassua yleensä sinne laittaa, kun voi tulla sköndää niskaan.

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oikeastaan tuo Karlovicin tyyli on ihan osuva. Ainahan hän on tuollainen ja huumorintaju ei muutenkaan ole pc-osastoa ja se on vuonna 2015 tietty oma juttunsa, kun ihmiset oikeasti järkyttyvät ihan kaikesta. Lisäksi Twitterhän on suurimmaksi osaksi varsin dorka mesta.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuskin tästä maasta löytyy Valavuoren lisäksi toista ihmistä, jolla olisi noin käsittämättömän laaja urheilutuntemus ympäri maailmaa. Tuskin kovin monella meistä olisi taitoa lyödä vetoa esimerkiksi Perun jalkapalloliigasta. Mielestäni on vain hienoa että löytyy ihmisiä, jotka jaksavat ainaisesta negatiivisuudesta huolimatta tehdä työtä suomalaisen urheilukulttuurin eteen. Onneksi han on myös saanut paljon tunnustusta, esim varsinaissuomalainen urheiluteko 2013. Pyyteetöntä hyväntekeväisyystyötä unohtamatta.

Kateelliset ihmiset nostavat usein ylös mm. Topon konkurssin, mutta kyllähän kaikki tietää että ei Valavuori voi olla yksin vastuusta kaikesta. Rodmanin ja Pippenin saaminen Suomeen pelaamaan osoittaa että ei Torpan poikien menestyminen ainakaan Valavuoresta jäänyt kiinni, kyllä siellä on muut ihmiseet tehneet ne mokat. Ja kyllä hän on virheistä ottanut opikseen, Valavuoren Loimaalle luoma Bisons-ilmiö ja menestys hakee jopa maailman mittakaavassa vertaistaan.

Nyt kun Valavuori on osaamisellaan mukana luomassa Teemu Selänteelle parhaimmat kotisivut mitä kenelläkään jääkiekkoilijalla on ollut, niin ihmiset vain valittavat. Ei teidän kateellisten niitä Sela8nne-tuotteita ole pakko ostaa, kyllä ne tulevat menemään kuin kuumille kiville kun Valavuori myöhemmin keväällä menee Californiaan lanseeraamaan Selann8e-brändin. Siellä Se8änteen nimellä on rajaton potentiaali, koska amerikassa ei ole samanlaista kateellisten kulttuuria kuin täällä perähikiässä.

Kaverini elättää itsensä vedonlyönnillä, pyörittää yli miljoonan liikevaihtoa. Hänen firmallaan on netissä vinkkipalvelut, hänen ei tarvitse kusettaa ihmisiä twitterissä päättömillä vetovihjeillä. Puhut Valavuoren ammattitaidosta vedonlyönnin parissa. Miksi hänen vinkkinsä twitterissä ovat kuitenkin kuraa? Ihminen, joka työkseen lyö vetoa ja käyttää siihen aikaa, selvittää kohtuu helposti Perun jalkapallonliigan perusjutut. Veikkasin silti, että tämäkin on Valavuoren erikoisuuden tavoittelua, ammattilaiset pelaavat kohteita, josta tietävät eniten. Jos Valavuorella olisi poikkeuksellista osaamista vedonlyönnin suhteen, hänen ei tarvitsisi käytää aikaa pelisivuston mainoskasvona.

Rodmanin ja Pippenin Suomeen tuominen ei ole mikään ihme suoritus. Molemmilla herroilla on varmasti agentit, jotka välittävät heitä erilaisiin tilaisuuksiin. Sähköpostia agenttille ja neuvottelut käyntiin. Jos takataskusta löytyy tarpeeksi rahaa ja taiteilijoiden aikatauluun esiintyminen sopii, niin eiköhän loppu ole käytännön asioiden selvittelyä.

Topon konkurssi menee tietysti taustaryhmän piikkiin. Valavuori piti itsestään suurta meteliä ollessaan Topossa, esiintyi päättäjänä. Eiköhän hänen vastuunsakin ole näin ollen kohtuu suuri.

Loimaa Bisons on hieno tarina, muilla on omat pojat projektit, heillä on omat rahat projekti. Näin kertoi Bisonsin puheenjohtaja jossain haastattelussa. Homma on toiminut hienosti, mutta ei tämäkään ole edes Suomen mittakaavassa uutta. Kalajoella pelattiin aikanaan divarikiekkoa paikallisen yrittäjän rahoilla, homma nyt päättyi ikävästi kun rahat loppui. Bisons on ihan samanlainen kuvio, rahalla ostetaan
pelaajia ja menestys pitää sponsorit mukana. Koripallon rahavirrat Suomessa ovat kohtuu pienet, joten mahdottomia satsauksia ei tarvita.

Teemun sivuston ja tuotteiden amatöörimäisyys ihmetyttää. Hän olisi voinut tosiaan lanseerata omat mallistot jonkun ison nimen alla, mutta ehkä hän halusi tehdä suomalaisille hieman kotoisamman version.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy