Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 640 740
  • 13 638

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllähän nuo sivut ovat ihan puhtaasti väärin / helvetin tönkösti kirjoitettua englanninkieltä (vähän riippuen kohdasta), jota ei yksikään ammattikääntäjä olisi päästänyt seulan läpi.

Valavuori-Suomi-Valavuori -sanakirjasta:

Ammattikääntäjä = Aleksi + Google translate

Niin, olen kyllä aivan samoilla linjoilla. Vaatii muuten aikamoista pokkaa ensin tuutata ulos tuollaiset sivut ja perään väittää, että ammattilaiset ovat olleet asialla.

Tarkistaako Teemu sivujen sisältöä ollenkaan... tosin Teemun oma kielitaito on Ameriikoissa viettyjen vuosikymmentenkin jälkeen sen verran hämmentävällä tasolla, että ehkä hän ei ole edes huomannut mitään outoa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Itse olen siinä käsityksessä, että on haluttu sanoa Teemun rakastavan elää hetkessä. Ilman englannin filologian opintoja ainakin itselleni tuli mieleen fraasi to live in the present.

Tuo minustakin olisi se loogisin. Valeksin cv:ssä taisi muuten lukea että hänellä on englannin ammatillinen osaaminen.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Valeksin cv:ssä taisi muuten lukea että hänellä on englannin ammatillinen osaaminen.
No sittenhän asia on selvä. Käytetty ammattikääntäjää + Valavuorella englannin ammatillinen osaaminen = Valavuori kääntänyt ihan itse. Mitä sitä nyt mihinkään koulutuksiin ja työkokemuksiin takertumaan, kun doerit tekee eikä kaakata.
 
Viimeksi muokattu:

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
http://pbs.twimg.com/media/CTmwjcUUkAA8GFZ.png:large

Aleksi on hyvin vihainen kun hanhinaamat eivät pyydäkään anteeksi.
Aikamoista kärjistystä. Miksi mukamas kaikkien pitää ruveta luomaan "brändiä" peliuran jälkeen? Ja toinen vaihtoehto on sitten pullo. Eihän Saku Koivu, Jere Lehtinen, Ville Peltonen tai Kimmo Timonen ole mitään brändiä ruvennut luomaan ja hyvin menee.

Itseäni ainakin hieman ärsyttää kun Selännettä tuotteistetaan ja siitä luodaan maikkarille jotain viihdehahmoa. Enemmän siinä uskottavuus kärsii kuin tuntuisi siltä, että nyt on tapahtunut joku hieno brändi luonti. Toki varmaan joillekin uppoo, mutta ei ainakaan itselleni.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Kyllä minä ainakin olen joskus törmännyt fraasiin "living in the now", mutta ei se kyllä todellakaan ole mitenkään yleisesti käytössä ja "living in the present" olisi parempi. Omaan korvaan kolahtaa pahasti tuo "charity worker", joka kuulostaa siltä niin kuin Teemu olisi jossain leipäjonossa töissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Omaan korvaan kolahtaa pahasti tuo "charity worker", joka kuulostaa siltä niin kuin Teemu olisi jossain leipäjonossa töissä.

Tuohon sopinee paremmin involded in charity tai joku muunnos tuosta fraasista...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tai philanthropist.

Njoo, mä en ehkä tuota laittaisi, vaikka ei se väärin ole tuokaan. Nyansseista lähinnä kyse ja ainakin omissa mielikuvissani liitän termin näihin Bill Gates-tyyppisiin miljardööreihin, jotka saattavat lahjoittaa jopa satoja miljoonia johonkin tiettyyn prosessiin ja lahjoituskohteiden etsiminen on jatkuvaa. On muuten hyvin angloamerikkalainen termi tavallaan...

Teemun nettisivuilla taas pyritään tekemään myös massia, joskin Teemu on sitten mukana erilaisessa hyväntekeväisyystoiminnassa ja varmaan junnujen kiekkotoiminnassa samaten.

Mutta kuten sanottua, ei väärä termi, mutta ehkä turhan pompöösi nyt tähän tarkoitukseen imo. Sopisi silti hyvin Allu Valavuoren agendaan, Teemusta tehdään filantrooppi sinne Ted Turnerin ja Bill Gatesin kanssa samalle viivalle ;))
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Njoo, mä en ehkä tuota laittaisi, vaikka ei se väärin ole tuokaan. Nyansseista lähinnä kyse ja ainakin omissa mielikuvissani liitän termin näihin Bill Gates-tyyppisiin miljardööreihin, jotka saattavat lahjoittaa jopa satoja miljoonia johonkin tiettyyn prosessiin ja lahjoituskohteiden etsiminen on jatkuvaa. On muuten hyvin angloamerikkalainen termi tavallaan...

Teemun nettisivuilla taas pyritään tekemään myös massia, joskin Teemu on sitten mukana erilaisessa hyväntekeväisyystoiminnassa ja varmaan junnujen kiekkotoiminnassa samaten.

Mutta kuten sanottua, ei väärä termi, mutta ehkä turhan pompöösi nyt tähän tarkoitukseen imo. Sopisi silti hyvin Allu Valavuoren agendaan, Teemusta tehdään filantrooppi sinne Ted Turnerin ja Bill Gatesin kanssa samalle viivalle ;))

Niin no esimerkiksi wikipedian "some philanthropists" listalta löytyy mm. Alicia Keys, Demi Lovato ja Chris Martin, joita en ainakaan itse yhdistäisi ensimmäisenä hyväntekeväisyyteen, enkä tiedä yhtään millä tavalla he tätä hyväntekeväisyyttä tekevät. Teemu on kuitenkin ollut mukana perustamassa omaa hyväntekeväisyysyhdistystä, että kyllä hän mielestäni tuon termin ansaitsee. Toki varmasti suurella yleisöllä tulee sanasta ensimmäisenä mieleen Bill Gates.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
On kyllä totta, että itseään Teemu saa myös syyttää. Mä kirjoitin samasta asiasta, kuin mitä sinä jo aiemmin, eli ihmettelen miksi vahvan brändin omaavan Teemun pitäisi myydä rihkamaa netissä.

Ihmetyttää, miten Allu tai kuka ikinä takana onkaan ollut, on onnistunut vakuuttamaan Teemun tällaisen toiminnan jårkevyydestä. Ei kuulosta kovin ammattimaiselta laittaa Suomen tod.näk halutuinta mainoskasvoa myymään rihkamaa. Kalevala-koru on sinällään laadukas toimija, olisin itse yrittänyt saada (Teemun ollessa kyseessä varmasti saanutkin) mukaan jotain laadukkaiden urheiluvaatteiden valmistajia, miksei björnborgmaisesti myös parfyymiä tms.

Kerron teille, miten homma on mennyt. Allu ja kumppanit ovat vakuuttaneet Teemun, että kannattaa myydä "omien" sivujen kautta omaa tavaraa (=rihkamaa), niin yritykset eivät pääse tekemään rahaa, vaan Teemu tekee sitä itse. Ja näin hännystelijät pääsevät siis itse tuottoihin käsiksi.

Veli BlackCards, en voisi enempää olla kanssasi samaa mieltä.

A) Miksi Selänteen pitää ylipäätään myydä mitään? Miksi hänellä pitää olla brändi? Siinä kohtaa kun on talot Suomessa ja Californiassa, autoja vaikka muille jakaa, "tilillä"(missä osakkeissa jne onkaan) vaikkapa se +50M€, niin mikä ihme on se tekijä joka Teemun sai lähtemään villasukkabisnekseen?? Tai lippiksiin tai mihin vaan..
B) Jos sitten veri vaan vetää siihen bisnekseen mukaan, niin olisi oikeasti tehnyt sivut ja markkinoinnit ja tuotteet OIKEIDEN ammattilaisten kautta, kysynyt neuvoa bisnesmaailman tutuilta ja näin. Minun on vaikea muutenkaan ymmärtää Teemun ystävyttää Aleksi Valavuoren kanssa, mutta sen voisi jopa antaa anteeksi: sitä en tajua, että ryhdytään minkäänlaiseen taloutta mahdollisesti rasittaviin toimeenpanoihin kyseisen häntäheikin johdolla.
C) Oma pohdinta: onko tässä kaikessa kyse Teemun kohdalla jonkinlaisesta julkisuudessa pysymisestä/"legacyn" jättämisestä? Oisko sen voinut tehdä jotenkin kiekkoon liittyvällä tavalla vähän kunniakkaammin?

0/5 ja ei jatkoon.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Selänteen muita busineksia (joissa Valavuori ei ole mukana) voisi verrata näihin missä Valavuori on mukana ja katsoa onko toteutus parempaa vai huonompaa. Ekana tulee mieleen vaikka se pihvipaikka Laguna Beachillä. Tuskin siellä nettisivuilla on kömpelökäännökset ruokalistalla. Eli näkisi onko muut Selänteen businekset tehty ammattimaisesti vai onko kaikki tätä doersdo-linjaa.
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Niin, tuo kohtahan on jäänyt merkitykseltään vähän epäselväksi, siis että mitä on yritetty sanoa. Sen verran sekavasti muotoiltu.

Itse olen siinä käsityksessä, että on haluttu sanoa Teemun rakastavan elää hetkessä. Ilman englannin filologian opintoja ainakin itselleni tuli mieleen fraasi to live in the present...

Joku englannin kieltä ja kielioppia opiskellut saisi sinällään kyllä kommentoida, sillä on tosiaan niin, että englannin kielessä on paljon sellaisia vähemmän käytettyjä fraaseja, että teoriassa joku tuollainen oudolta kuulostava juttu voisi olla suht oikeinkin kieliopillisesti. Yleensä näissä mennään johonkin vanhaan englannin kieleen, on vaikka jonkun runoilijan kehittämä fraasi, josta sitten on muotoutunut joku harvemmin käytetty sanonta.

No jos tuon haluaa jotenkin järkevästi sanoa englanniksi, pitäisi siinä olla I seized (every) moment.

Tuo on ihan karseeta paskapuhetta, että joku kieltä osaava olisi tuon sivun käännöksen tehnyt.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
No jos tuon haluaa jotenkin järkevästi sanoa englanniksi, pitäisi siinä olla I seized (every) moment.

Tuo on ihan karseeta paskapuhetta, että joku kieltä osaava olisi tuon sivun käännöksen tehnyt.

Tuo on hyvä mutta pitäisi tietää mitä on haluttu sanoa. Living in the moment jos tarkoitetaan elää hetkessä jne. Present ei oikein istu minun korvaani.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Kerron teille, miten homma on mennyt. Allu ja kumppanit ovat vakuuttaneet Teemun, että kannattaa myydä "omien" sivujen kautta omaa tavaraa (=rihkamaa), niin yritykset eivät pääse tekemään rahaa, vaan Teemu tekee sitä itse. Ja näin hännystelijät pääsevät siis itse tuottoihin käsiksi.
Ei ole pojat tainneet ikinä katsoa Leijonan luolaa. Siinähän ne aina toitottavat, että miksi myydä itse kun voi lisensoida ja laittaa muut,joilla on jakeluverkko myymään. Juuri niin kuin Björn Borg tai kaikki hajuvedet ja muut julkkiskama myydään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei ole pojat tainneet ikinä katsoa Leijonan luolaa. Siinähän ne aina toitottavat, että miksi myydä itse kun voi lisensoida ja laittaa muut,joilla on jakeluverkko myymään. Juuri niin kuin Björn Borg tai kaikki hajuvedet ja muut julkkiskama myydään.

Michael Jordan taitaa olla tästä kovin esimerkki. Jos oikein muistan, niin Jordan teki Nike-diilin jo joskus 80-luvun puolella ja tuskin silloin arvasi, että erilaisia lisenssimasseja tulee vielä 2010-luvullakin kymmeniä (satoja?) miljoonia.
 
Keskusteluun hyväntekijöille sopivista nimityksistä totean sen verran, että Henrik Lunqvist oli tänä vuonna ehdolla ESPN:n "Sports Humanitarian of the Year" -palkinnon saajaksi:
Lundqvist Nominated for Sports Humanitarian of the Year Award

Living in the moment jos tarkoitetaan elää hetkessä jne. Present ei oikein istu minun korvaani.

Minulle tulee lauseesta "I always lived in the present" mieleen sellainen ajatus, että eihän Selänne ole aina voinut elää nykyhetkessä, koska nykyhetki on vasta nyt. Siksi itsekin sanoisin mieluummin "in the moment". En tiedä sitten, olenko ihan hakoteillä.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Keskusteluun hyväntekijöille sopivista nimityksistä totean sen verran, että Henrik Lunqvist oli tänä vuonna ehdolla ESPN:n "Sports Humanitarian of the Year" -palkinnon saajaksi:
Lundqvist Nominated for Sports Humanitarian of the Year Award



Minulle tulee lauseesta "I always lived in the present" mieleen sellainen ajatus, että eihän Selänne ole aina voinut elää nykyhetkessä, koska nykyhetki on vasta nyt. Siksi itsekin sanoisin mieluummin "in the moment". En tiedä sitten, olenko ihan hakoteillä. "I always live in the present" kuulostaisi taas minun korvaani paremmalta kuin "I lived in the present", koska ensin mainitussa muotoilussa ei mene preesens ja imperfekti sekaisin.

Näin itsekin ajattelin tuota asiaa. Mistä johtunee että minulle ei tullut ilmoitusta lainauksestasi, onko asetuksesi säädetty niin että ilmoitus ei lähde?
Muutaman muunkin nimimerkin kanssa on sama juttu.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jees, nyt DOERIT reagoivat tuohon verojen esittämiskohuun ja lisäsivät alvit KÄSITTELY- JA POSTITUSKULUIHIN.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jees, nyt DOERIT reagoivat tuohon verojen esittämiskohuun ja lisäsivät alvit KÄSITTELY- JA POSTITUSKULUIHIN.
Niin siis nostivat hintoja entisestään, kun eikös tuo postituskulu 6,50€ aiemmin sisältänyt jo alvin?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jees, nyt DOERIT reagoivat tuohon verojen esittämiskohuun ja lisäsivät alvit KÄSITTELY- JA POSTITUSKULUIHIN.

Samalla lailla edelleen näkyvät "verot" hinnan ja toimituskulujen päällä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samalla lailla edelleen näkyvät "verot" hinnan ja toimituskulujen päällä.
Ei, vaan näyttäisi kyllä että ainakin vielä keskiviikkona t-paita maksoi vähemmän kuin nyt. Eli toimituksen hintaa on nostettu alvin verran.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kuuleman mukaan tämänkin palstan sanomiset ovat päässeet niin sanotusti Allun nahan alle. Huhujen mukan ikävää palautetta on annettu, jatkakaa. Allu on dorka.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Kuuleman mukaan tämänkin palstan sanomiset ovat päässeet niin sanotusti Allun nahan alle. Huhujen mukan ikävää palautetta on annettu, jatkakaa. Allu on dorka.
Huigeeta! Eniten ärsyttää vain kuinka nuo urpot saavat hyviä vinkkejä kuinka asiat tulisi oikeasti hoitaa. Selänteelle joku voisi jo sanoa, että lopeta nyt herrajumala hyvän sään aikana kun arvostusta vielä on edes vähän jäljellä.
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Tuo on hyvä mutta pitäisi tietää mitä on haluttu sanoa. Living in the moment jos tarkoitetaan elää hetkessä jne. Present ei oikein istu minun korvaani.

No tuohan siinä karseinta onkin, että tuosta alkuperäisestä lauseesta ei saa edes selvää mitä sillä on tarkoitettu. Uskoisin kuitenkin että hetkeen tarttumisesta siinä on kyse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös