Eikö se nimenomaan sanonut, että ymmärtää, jos joku ei halua siihen rahojaan laittaa jne. Ja sanoi sitä, että ns. "tavallisella työllä" tuota verovelkaa on käytännössä mahdotonta maksaa pois. Vertasi tuon tempauksen rahankeruutaan esim. urheiluseurojen varainhankintaan, että joku siinäkin homman maksaa, ja että hänen täytyisi nyt kerätä noin Liiga-seuran budjetoidun ykköskentällisen verran rahaa vuodessa kasaan. Eli henkilöltä/firmalta X siirtyy rahaa henkilölle Y. Se onkin sitten asia erikseen, kummassa edeltä mainituista vaikkapa se yritys X saa / kokee saavansa sijoittamalleen summalle enemmän vastinetta.
Sanoi joo tuohon malliin, mutta itse sain käsityksen hänen tarkoittavan että ymmärtäisi kritiikin siinä tilanteessa, jos hänellä olisi rahoja jossain tallessa. Mutta kun kaikki rahat on nyt ympäri "suomalaista urheilukenttää" niin hän ei oikein jaksa käsittää ihmisten ymmärtämättömyyttä.
Tehköön rahat miten haluaa, ei se minun ongelma ole. Ja hänen tilanteessaan on ymmärrettävästi pakko yrittää kaikkia keinoja, mutta se mikä minua ja varmasti monia muitakin tuossa hiertää on tuo hänen ja puolustelijoidensa tapa haukkua kaikki kritisoijat aina junteiksi kun eivät ymmärrä.
Periaatteessahan hän myy vastinetta yksityishenkilöille ja yrityksille, se on selvä. Mutta mietityttää ajatus, että mitä jos hän esimerkiksi loukkaantuu ennen tuota hiihtoa, järjestetäänkö silloin hiihtoa ja tuota päätöstapahtumaa? Jos kasaan tulee vain esim. puolet tuosta miljoonasta, meneekö rahat silloin velkojen maksuun ja järjestetäänkö silloinkin tuo päätöstapahtuma? Mielestäni nämä ovat oleellisia asioita asian tiimoilta ja olisi ihan kiva tietää mitä tälläisissa tapauksissa tapahtuu. En jaksa uskoa, että rahat ovat ainakaan palautumassa näissä tapauksissa ihmisten taskuihin, tai jos palautuvat niin erittäin hieno juttu. Onko olemassa joku selvitys, että mitä tapahtuu jos tavoitteeseen ei päästä?