Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta

  • 216 941
  • 1 255

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ja jos jotain positiivista, niin nyt Ovilla on yksi murhe vähemmän siinä kohtaa, kun iso Vladi alkaa heittelemään Ovin sukulaisia kerrostalosta tai sukulaisten aamuteet maistumaan tavallista kitkerämmiltä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Eiköhän Putte ole Ovielle antanut sellaiset turvatakuut (hehe), ettei mistään ole minkään valtakunnan huolta niin pitkään, kun ei sano pahaa sanaa Vladimir-sedästä - ei välttämättä tarvitse sanoa mitään hyvääkään.

Eikö Oviella huhujen mukaan ole (tai ainakin ollut) myös Puten hlökohtainen puhelinnumero, siellä pojat voi keskenään lähetellä hauskoja propagandajuttuja WhatsAppissa.

Ovie voi rampata vaikka joka viikko Venäjällä ja miestä ei tulla koskaan mobilisoimaan sotaan, se on varmaa. Sen nyt kaikki ymmärtää tässä kohtaa, ettei Ovie tule kelkkaansa kääntämään ja täten Putte saa pitää kultapojunsa maailmalla levittämässä venäläistä ilosanomaa.

Ja kuten tuolla jo aiemmin kommentoitiin, niin kovin on vaikea (lue: mahdoton) tuntea minkäänlaista sympatiaa Ovieta kohtaan isänsä kuoleman johdosta, kun samaan aikaan ukkoa, niin venäläisiä kuin ukrainalaisia, kaatuu kuin heinää rintamalla.
 
Eli jos haluaa vain sokeasti seurata miten Putin-fanin ennätysmetsästys kaukalossa etenee niin ei ole tietoinen että nyt tulee vähän taukoa peleistä.

Jos on kiinnostunut hänen ennätyksen metsästyksestä, niin aivan varmasti on tietoinen, että nyt tulee taukoa peleistä. Tuskinpa Jatkoajan keskustelupalstan NHL-osiossa oleva kyseiselle pelaajalle pyhitetty ketju on ensisijainen tai varsinkaan ainoa lähde hakea tietoa hänestä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jos on kiinnostunut hänen ennätyksen metsästyksestä, niin aivan varmasti on tietoinen, että nyt tulee taukoa peleistä. Tuskinpa Jatkoajan keskustelupalstan NHL-osiossa oleva kyseiselle pelaajalle pyhitetty ketju on ensisijainen tai varsinkaan ainoa lähde hakea tietoa hänestä.
Varmasti on niitäkin. Tai ainakin yhtä varmasti kuin muka ei olisi. Ei nyt lähdetä tekemään mitään oletuksia sentään. Sehän olisi vihapuhetta:D
 
Viimeksi muokattu:

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos on kiinnostunut hänen ennätyksen metsästyksestä, niin aivan varmasti on tietoinen, että nyt tulee taukoa peleistä. Tuskinpa Jatkoajan keskustelupalstan NHL-osiossa oleva kyseiselle pelaajalle pyhitetty ketju on ensisijainen tai varsinkaan ainoa lähde hakea tietoa hänestä.
Tänään siellä ainakin joku kysyi, miksei Ovie pelaa. Eli ei, ennätysjahdista kiinnostuneet eivät tiedä miksi peleistä tulee taukoa, jos Jatkoajan keskustelupalstalla ei siitä informoida.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tänään siellä ainakin joku kysyi, miksei Ovie pelaa. Eli ei, ennätysjahdista kiinnostuneet eivät tiedä miksi peleistä tulee taukoa, jos Jatkoajan keskustelupalstalla ei siitä informoida.
Ehkä mängimies olis halunnu vaan päästä vähän vääntämään mut mä en enää jaksanu:D
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Antakaa määkin huudan. Määkin olen kännissä *dumdum*

Joko selvis kenen maila täällä oli pisin? Huikeaa kepin pituuden vertailua täällä.

Tulin vaan katsomaan oisko täällä ollut jotain juttua onko Ovechkin antanu jotain haastattelua tms isäänsä tai isäänsä liittymätöntä mutta pelkkää homoeroottista poikapainia löyty.

Oon yrittäny myös miettiä olenko paha ihminen kun seuraan äärimmäisen tarkasti Capitalsin otteluita ja Ovechkinin maaleja mutta myös sitä kaukalon ulkopuolista toimintaa. Tekeekö se minusta automaattisesti pahan putleripojan että kiekkoihmisenä innolla seuraan maaliennätyksen rakentumista vaikka halveksin tätä gandalfia ihmisenä? Kelpaanko tällaisena kuin olen mihinkään ketjuun? Tarvitsenko jotain eheyttämishoitoa?

Tuleeko täst viestistä penaltia kun en ole musta enkä valkoinen?
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Antakaa määkin huudan. Määkin olen kännissä *dumdum*

Joko selvis kenen maila täällä oli pisin? Huikeaa kepin pituuden vertailua täällä.

Tulin vaan katsomaan oisko täällä ollut jotain juttua onko Ovechkin antanu jotain haastattelua tms isäänsä tai isäänsä liittymätöntä mutta pelkkää homoeroottista poikapainia löyty.

Oon yrittäny myös miettiä olenko paha ihminen kun seuraan äärimmäisen tarkasti Capitalsin otteluita ja Ovechkinin maaleja mutta myös sitä kaukalon ulkopuolista toimintaa. Tekeekö se minusta automaattisesti pahan putleripojan että kiekkoihmisenä innolla seuraan maaliennätyksen rakentumista vaikka halveksin tätä gandalfia ihmisenä? Kelpaanko tällaisena kuin olen mihinkään ketjuun? Tarvitsenko jotain eheyttämishoitoa?

Tuleeko täst viestistä penaltia kun en ole musta enkä valkoinen?
Ei se tee sinusta mitään pahaa ihmistä, näkökulmastani hieman erikoisen kylläkin.

Minulle jääkiekon ja ylipäänsä urheilun seuraaminen on silkka tunneasia, mitään varsinaista järkisyytähän siihen ei ole. Näin ollen minun on mahdotonta erottaa Putin ja Venäjä-fani Ovetskinin aiheuttamaa äärimmäistä negatiivista tunnelatausta mistään muusta hänen toiminnnastaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
2 viikkoa Ovielle huilia, mutta sitten tulee vihaisempana ja nälkäisempänä takaisin.
Toivottavasti ihmispaska ei koskaan riko ennätystä. Saipahan maistiaisen siitä, miltä Ukrainassa lukuisalla ja taas lukuisalla perheellä tuntuu jatkuvasti, kun fanittamansa massamurhaaja suorittaa kansanmurhaa.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Oon yrittäny myös miettiä olenko paha ihminen kun seuraan äärimmäisen tarkasti Capitalsin otteluita ja Ovechkinin maaleja mutta myös sitä kaukalon ulkopuolista toimintaa. Tekeekö se minusta automaattisesti pahan putleripojan että kiekkoihmisenä innolla seuraan maaliennätyksen rakentumista vaikka halveksin tätä gandalfia ihmisenä? Kelpaanko tällaisena kuin olen mihinkään ketjuun? Tarvitsenko jotain eheyttämishoitoa?
Juuri mitään en noista elokuvista ymmärrä (kun en ole ensimmäistäkään loppuun katsonut), mutta toisin kuin Ovechkin, eikös Gandalf ollut kuitenkin hyvis?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Oon yrittäny myös miettiä olenko paha ihminen kun seuraan äärimmäisen tarkasti Capitalsin otteluita ja Ovechkinin maaleja mutta myös sitä kaukalon ulkopuolista toimintaa. Tekeekö se minusta automaattisesti pahan putleripojan että kiekkoihmisenä innolla seuraan maaliennätyksen rakentumista vaikka halveksin tätä gandalfia ihmisenä?
Tuskin se tekee sinusta pahaa putlerpoikaa mutta moinen halveksointi saattaa täyttää viharikoksen tunnusmerkit tässä ketjussa.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Toivottavasti ihmispaska ei koskaan riko ennätystä. Saipahan maistiaisen siitä, miltä Ukrainassa lukuisalla ja taas lukuisalla perheellä tuntuu jatkuvasti, kun fanittamansa massamurhaaja suorittaa kansanmurhaa.
Totaalinen offtopic, mutta pakko huomauttaa, että hieman huvittava kommentti siihen nähden, että kesällä iloitsit toisen Team Putinistin jatkosopimusta Pittsburghiin. Tunnettu Putinin tukija hänkin, mutta onko se IG-kuva tässä nyt se erottava tekijä?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Totaalinen offtopic, mutta pakko huomauttaa, että hieman huvittava kommentti siihen nähden, että kesällä iloitsit toisen Team Putinistin jatkosopimusta Pittsburghiin. Tunnettu Putinin tukija hänkin, mutta onko se IG-kuva tässä nyt se erottava tekijä?
Erona tässä nyt on se, että Malkin (ainakaan oman käsitykseni mukaan) ei ole Putinin julkinen tukija sosiaalisessa mediassa jatkuvasti, kuten Oveckin edelleen on oksettavalla tavalla. Mutta olet oikeassa, kommenttini tuolloin on ollut ajattelematon ja poistin tuon. Malkin on esiintynyt kyseisen ihmiskyrvän kanssa kuvissa ja (ainakin ollut) Putinin puolella aiemmin.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On tavallaan mielenkiintoista nähdä, että vanha narratiivi elää ja voi hyvin Ovechkininkin ympärillä käytävissä keskusteluissa. Sama tarina on nähty esimerkiksi KHL-Jokerien tai vaikka jalkapallon puolella Qatarin kisojen yhteydessä. Sitkeästi sitä "vain urheilua" -argumenttia aina joku esiin tuo. Ikään kuin politiikka ja urheilu eivät mitenkään toisiinsa liittyisi. Mitä väliä sodalla, ihmisoikeuksilla tai valtiopropagandalla, kun kentällä maaleja syntyy.

En sanoisi, että Ovien maalitehtailun seuraaminen suoraan kenestäkään Putinin tai sodan ihailijaa tekee. Se on lausuntona hiukan kärjistävä. Lähinnä tuossa lienee kyse silmien sulkemisesta. Osa ihmisistä vain osaa paremmin sulkea mielestään ikäviä totuuksia. Mutta se omassa kuplassa eläminen on kuitenkin jossain määrin passiivista. Enemmän vihkoon mennään siinä vaiheessa, jos aletaan Ovechkinia tietoisesti valkopesemään "vain urheilijana". Se on tietoinen valinta.

Ovechkin on kuitenkin aivan kiistatta poliittinen hahmo. Hän on sellaisen itsestään luonut omilla toimillaan, jotka ovat selkeästi osoittaneet hänen tukensa Putinille. Eikä puhuta vain yhdestä tai kahdesta kerrasta. "Jääkiekkoilija Ovechkin" ei ole tästä mitenkään irrallinen rooli, päin vastoin. Noin lähtökohtaisesti Oviella ei poliittisena hahmona olisi mitään merkitystä ilman uraansa jääkiekkoilijana. Se hänen jääkiekon kautta saamansa esikuvan status on ainoa syy, miksi Ovechkinin asettamaa esimerkkiä kukaan seuraa, miksi hänestä olennaisena poliittisenakin hahmona puhutaan. ...ja ne kaukalon ulkopuoliset toimet ovat toistuvasti viitanneet Putinin tukemiseen...

Menestyneimmät urheilijat muodostuvat esikuviksi joka tapauksessa. Heidän tekemisiään seurataan urheilun lisäksi mm. arvojen näkökulmasta, joku on esimerkkiä ottamassa kaukalon ulkopuolisistakin tekemisistä tai sanomisista. Ovechkin on toiminnallaan itsensä leimannut Putinin leiriin, joten sen mukaan monet häntä nyt kohtelevat. Se leima kiistatta vaikuttaa ainakin osan silmissä hänen arvostukseensa. Sellaista se on. Ei urheilu ole mikään muusta yhteiskunnasta irrallinen kupla ole, urheilu ja politiikka kulkevat käsi kädessä jatkuvasti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Antakaa määkin huudan. Määkin olen kännissä *dumdum*

Joko selvis kenen maila täällä oli pisin? Huikeaa kepin pituuden vertailua täällä.

Tulin vaan katsomaan oisko täällä ollut jotain juttua onko Ovechkin antanu jotain haastattelua tms isäänsä tai isäänsä liittymätöntä mutta pelkkää homoeroottista poikapainia löyty.

Oon yrittäny myös miettiä olenko paha ihminen kun seuraan äärimmäisen tarkasti Capitalsin otteluita ja Ovechkinin maaleja mutta myös sitä kaukalon ulkopuolista toimintaa. Tekeekö se minusta automaattisesti pahan putleripojan että kiekkoihmisenä innolla seuraan maaliennätyksen rakentumista vaikka halveksin tätä gandalfia ihmisenä? Kelpaanko tällaisena kuin olen mihinkään ketjuun? Tarvitsenko jotain eheyttämishoitoa?

Tuleeko täst viestistä penaltia kun en ole musta enkä valkoinen?
Sinä ja kaikki muutkin saavat ihan itse päättää, mikä on kiinnostavaa seurattavaa, ja mitä taas ei kiinnosta seurata. Ei täältä löydy mitään auktoriteettia, joka voisi sitovasti määritellä nuo asiat sinun puolestasi. Vielä huonommin täältä löytyy auktoriteettia sen määrittämiseen, millaisia ominaisuuksia sinulla on tai ei ole, jos seuraat tai olet seuraamatta jotakin mediasisältöä.

Toisaalta on niinkin, ettei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä. On vain tyhmiä kyselijöitä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä mieltä porukka on hänestä mutta ei vaan porukka taida ymmärtävän näiden kahden ketjun eroa.

Enkä jaksa jauhaa tästä tämän enempää vaan menen mielummin NHL-puolelle "ummistamaan silmät sodan kauheuksilta" tai näin ainakin kaikki ajattelee ellei puhu siitä 24/7.
Onhan toi nyt hyvin kyseenalaista, että jääkiekkopalstalla hiljennetään kyseisen miehen oma ketju täysin aiheelliselta kritiikiltä ja sitten käsketään kirjoittamaan tänne "piiloon" ns. kakkosketjuun. Tämä on jääkiekkopalsta, kuinkahan moni lukija lukee esim. tätä vapaata puolta? Syytä ainakin olisi kun niin monta viestiä on tännekin eksynyt missä väitetään, että "eihän se ole sodan aikana enää mitään tehnyt". Väärin, kyllä on. Veikkaisin, että niitä on aika monta jotka lukevat vain NHL:n puoleista ketjua, mutta eivät täällä puolen käy koskaan. Mielestäni näille olisi ihan oikein ja paikallaan myös muistuttaa idolinsa varjopuolista. Nyt se on kielletty, koska mukamas ketjun seuraamisesta ei tulisi enää mitään ja jääkiekkoa ja politiikkaa ei pidä sekoittaa keskenään. Paskan vitut. Tämä kyseinen herra niin on nimenomaan tehnyt koko uransa ollen vahvasti putinin propagandassa mukana.

Nyt varmaan eräs käyttäjä ryntää tänne meuhkaamaan kuinka se on aina minä joka jaksaa täällä kirjoitella kriittiseen sävyyn, mutta senkin uhalla laitan nyt tämän viestin tähän.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Totaalinen offtopic, mutta pakko huomauttaa, että hieman huvittava kommentti siihen nähden, että kesällä iloitsit toisen Team Putinistin jatkosopimusta Pittsburghiin. Tunnettu Putinin tukija hänkin, mutta onko se IG-kuva tässä nyt se erottava tekijä?
Niin, että Pens-fani ei saa kritiikkiä antaa Ovechkinille, koska omasta joukkueesta löytyy Malkin? Oletko sinä sitten Isles-fanina oikeutettu siihen? Vai pitäisikö sinunkin muistaa mainita jokaisessa viestissä myös Varlamovin toimet jotta saat kritisoida Ovien toimia mitkä ovat vielä sodankin alettua olleet aktiivisia ja siksi niistä varmaankin puhutaan enemmän kuin muista venäläisistä NHL:ssä...



 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Onhan toi nyt hyvin kyseenalaista, että jääkiekkopalstalla hiljennetään kyseisen miehen oma ketju täysin aiheelliselta kritiikiltä ja sitten käsketään kirjoittamaan tänne "piiloon" ns. kakkosketjuun. Tämä on jääkiekkopalsta, kuinkahan moni lukija lukee esim. tätä vapaata puolta? Syytä ainakin olisi kun niin monta viestiä on tännekin eksynyt missä väitetään, että "eihän se ole sodan aikana enää mitään tehnyt". Väärin, kyllä on. Veikkaisin, että niitä on aika monta jotka lukevat vain NHL:n puoleista ketjua, mutta eivät täällä puolen käy koskaan. Mielestäni näille olisi ihan oikein ja paikallaan myös muistuttaa idolinsa varjopuolista. Nyt se on kielletty, koska mukamas ketjun seuraamisesta ei tulisi enää mitään ja jääkiekkoa ja politiikkaa ei pidö sekoittaa keskenään. Paskan vitut. Tämä kyseinen herra niin on nimenomaan tehnyt koko uransa ollen vahvasti putinin propagandassa mukana.

Ko. ketjun nimi on toki "Ovechkin murskaa Gretzkyn ennätyksen", jos ihan tarkkoja ollaan. Ketjussa on punaisella muistutus Putin-kytköksistä ja linkki tähän ketjuun - joka kerta naaman edessä kun avaa sen ketjun viimeisimmän viestin. Hieman jalan polkemista ja todellisuuden hämärtymistä nyt havaittavissa, semminkin kun kyseessä ei ole pelkkä Ovechkin-yleisketju.

NHL:n varjopuolista voisi olla enemmänkin ketjuja, kannatan. Voi ne silti keskustelupalstalla erottaa joistakin spesifimpään aiheeseen keskittyneestä lätkäketjuista omaksi aiheekseen. Vai menetkö mailakeskusteluunkin muistuttamaan Ovechkinin mailan jälkeen tuosta?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ko. ketjun nimi on toki "Ovechkin murskaa Gretzkyn ennätyksen", jos ihan tarkkoja ollaan. Ketjussa on punaisella muistutus Putin-kytköksistä ja linkki tähän ketjuun - joka kerta naaman edessä kun avaa sen ketjun viimeisimmän viestin. Hieman jalan polkemista ja todellisuuden hämärtymistä nyt havaittavissa.
Joo olen tietoinen otsikosta kiitoksia vain. Se on silti täällä "the" -viestiketju kyseiselle herralle täysin. Se, että jossain sivun alalaidassa on muistutus, että on olemassa myös ketju jonne voi kirjoitella "sen sellasta", niin ei nyt kovin paljon minun silmissäni pelasta jatkoajan toimintaa tämän asian suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös