Al-Holin leiriläiset ja hallituksen toiminta

  • 193 584
  • 2 030

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Enpä ihmettele että tällainen venäläinen oikeuskäytäntö on ihanteesi.
No minä en ihmettele, että maailmanhalaajat sympatiseeraa terroristeja joille ei tuota mitään tunnontuskia pistää maailmanhalaajia pois päiviltä. Näin se vain maailma tuntuu nykyään makaavan. Ei pelolle valtaa ja käännetään toinen poski, niin terroristitkin muuttuu ihan kivoiksi naapureiksi, eiks jeh.

Joskus voisi miettiä niiden uhrienkin oikeuksia, mutta vittuako niillä enää väliä nehän on jo sillon kuolleita. Vittuakos menivät sinne lyhennysleikkaukseen missä pituus putoaa hartioiden tasolle, tai tipahtamaan katolta, tai yrittään kasvattaan kiduksia seuraavien muutamien minuutin aikana häkissä veden alla.

Olen hyvin pahoillani, mutta jos pyllistää ja paskoo muiden ihmisoikeuksien päälle, niin ei itsekkään ansaitse ihmisoikeuksia. Niin yksinkertaista se on.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka. Eikös joku äijä elänyt lentokentällä vuostolkulla. Tosin terroristi tuskin saa osakseen sympatiaa senverta että itseään saisi ruokittua mutta sitä olis kannattanu miettiä ennenkuin niin hommiin ryhty.
Mulle on ihan se ja sama missä joku terroristi symtyperään katsomatta elää tai kuolee kunhan se eläminen tai kuoleminen ei tapahdu suomessa.

Tai sitten viedään rajavartion saattamana merirajalle, pistetään soutuveneeseen ja toivotetaan hyvästit

Selvä, ollaan näissä.

Tämän tyylisiä, yksinkertaisia, ratkaisuja ongelmiin löytyy usein keskikaljakuppiloiden pöydistä loppuillasta. Politiikka ei onneksi ole ainakaan vielä näin yksinkertaista ja Suomi pysyy länsimaisena sivitysvaltiona.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Terroristit vievät uhriensa ihmisoikeudet ja aiheuttavat heille ja heidän läheisilleen ja myös huomattavasti suuremmille ihmisjoukoille suunnattomasti pahaa. On tekoja ja niillä seurauksia. Teoistaan tulee kantaa vastuu. Siksi itse olen kiinnostuneempi kaikkien uhrien ihmisoikeuksista kuin terroristien.

Terrorismin vastustaminen ei ole öyhöttämistä. Sen sijaan terroristien puolustaminen voi olla idealistista höpöhöpöä. Mitä oikeuksia pitää olla joillakin brejvikeillä tai Isis-terroristeilla? Oikeus tulla vangituksi ehkä riittää.

Muiden nimittely öyhöttäjiksi tms. on typerää.
Eli koska vastustaja ei kunnioita ihmisoikeuksia, niin meidänkään ei kannata kunnioittaa ihmisoikeuksia? Keiden kaikkien ihmisoikeuksia voimme polkea? Epäiltyjen terroristien? Epäiltyjen terroristien läheisten? Kuinka paljon on sopivaa kiduttaa ihmistä jos häntä epäillään terrorismista? Mistä oikeuksista olet valmis luopumaan, jotta terroristeista päästään eroon?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä miksi mikään maa vastustaisi jos näihin sopimuksiin lisättäisiin artikla jossa mainitaan "Maalla ei ole mitään velvollisuutta vastaanottaa henkilöä joka on joko epäiltynä tai todistetusti toiminut osana terroristijärjestöä tai osallistunut terroriteon suorittamiseen tai suunnitteluun".
Tiedätkö kuinka laaja tuo määritelmä on? Miten määritellään terroristinen järjestö? Onko PVL terroristinen järjestö? Pitääkö kaikilta sen jäseniltä poistaa kansalaisuus? Onko Antifa terroristinen järjestö?
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli koska vastustaja ei kunnioita ihmisoikeuksia, niin meidänkään ei kannata kunnioittaa ihmisoikeuksia? Keiden kaikkien ihmisoikeuksia voimme polkea? Epäiltyjen terroristien? Epäiltyjen terroristien läheisten? Kuinka paljon on sopivaa kiduttaa ihmistä jos häntä epäillään terrorismista? Mistä oikeuksista olet valmis luopumaan, jotta terroristeista päästään eroon?
Viestisi on kutakuinkin käsittämätön. Terroristit ovat terroristeja, eivät vastustajia. En ole puhunut sanaakaan kiduttamisesta. Rikollisten vangitseminen ei ole ihmisoikeuksien polkemista. Se on rikoksista rankaisemista lakien perusteella.

Lopeta olkiukkojen rakentelu heti ja tarkastele omia arvojasi. Mitä sanot terroristien uhrien omaisille?

Jos tekee rikoksen ihmisyyttä vastaan eli osallistuu tertoristijärjestön toimintaan, tekee todella väärin ja saa kärsiä seuraukset. Yhteiskunnalla on oikeus ja velvollisuus suojella jäseniään rikollisilta. Siksi vankila on oikea paikka terroristeille.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tiedätkö kuinka laaja tuo määritelmä on? Miten määritellään terroristinen järjestö? Onko PVL terroristinen järjestö? Pitääkö kaikilta sen jäseniltä poistaa kansalaisuus? Onko Antifa terroristinen järjestö?
Kyllä loistaa nykyaikainen keskustelukulttuuri oikein kirkkaasti tälläisten viestinnän helmien seassa. Tahallaan väärinymmärtäminen on jo vähättelyä kun verrataan ISIS joukkoihin lähtemistä johonkin PVL:ään.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Tiedätkö kuinka laaja tuo määritelmä on? Miten määritellään terroristinen järjestö? Onko PVL terroristinen järjestö? Pitääkö kaikilta sen jäseniltä poistaa kansalaisuus? Onko Antifa terroristinen järjestö?
Käsittääkseni terrorismilla ja terroristisilla järjestöillä on ihan kansainvälisesti hyväksytty määritelmä.
Ja kyllä. PVL ja Antifa ovat molemmat mielestäni terroristijärjestöjä. Samoin IRA. Samoin HAMAS. Yms.
Ja kyllä, saman kohtelun ansaitsevat.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestisi on kutakuinkin käsittämätön. Terroristit ovat terroristeja, eivät vastustajia. En ole puhunut sanaakaan kiduttamisesta. Rikollisten vangitseminen ei ole ihmisoikeuksien polkemista. Se on rikoksista rankaisemista lakien perusteella.

Lopeta olkiukkojen rakentelu heti ja tarkastele omia arvojasi. Mitä sanot terroristien uhrien omaisille?

Jos tekee rikoksen ihmisyyttä vastaan eli osallistuu tertoristijärjestön toimintaan, tekee todella väärin ja saa kärsiä seuraukset. Yhteiskunnalla on oikeus ja velvollisuus suojella jäseniään rikollisilta. Siksi vankila on oikea paikka terroristeille.
Eli kun puhun terroristeista vastustajina, niin sinusta se on jotenkin väärin? Mielenkiintoista. Et myöskään omien sanojesi mukaan ole erityisen kiinnostunut terroristien ihmisoikeuksista. Ajattelin sinun sitten hyväksyvän kidutuksen ja muut sellaiset asiat, koska kyseisillä henkilöillä ei ole samanlaisia oikeuksia kuin normaaleilla ihmisillä.

Mitä väliä sillä on mitä minä sanoisin terroristien uhrien omaisille? Olenko minä jotenkin vastuussa terroristien tekemistä iskuista? Ehkä välillisesti olen vastuussa jostain, mutta en sen enempää kuin muutkaan ihmiset.
 
Sieltä vain katsomaan millaista paskasakkia puolustelet. Olisit valinnut vuodeksi vaikka 2017 olisi luvut olleet täysin toista luokkaa.

Kyllä, tässä lukemat 1970-2015 Euroopasta:
Ja, kyllä, iskujen ja kuolleiden määrässä on ollut laskeva trendi.

Ja kyllä, rahaa on käytetty terrorisminvastaiseen toimintaan valtavasti.

Esimerkiksi Britannia IRA:n vastaiseen toimintaan, Espanja ja Ranska ETA:n vastaiseen taisteluun, Ranska Korsikan separatisteja vastaan, Saksassa oli Rote Front.....
 

Liitteet

  • we-terrorism-1970-2015final.png
    we-terrorism-1970-2015final.png
    479,3 KB · kertaa luettu: 65

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä, tässä lukemat 1970-2015 Euroopasta:
Ja, kyllä, iskujen ja kuolleiden määrässä on ollut laskeva trendi.

Ja kyllä, rahaa on käytetty terrorisminvastaiseen toimintaan valtavasti.

Esimerkiksi Britannia IRA:n vastaiseen toimintaan, Espanja ja Ranska ETA:n vastaiseen taisteluun, Ranska Korsikan separatisteja vastaan, Saksassa oli Rote Front.....
Olipas upeaa valkopesua. Mutku IRA:kin terrorisoi.
 

lihaani

Jäsen
Perustuslaki viides pykälä:

Suomen kansalaisuus
Suomen kansalaisuus saadaan syntymän ja vanhempien kansalaisuuden perusteella sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään. Kansalaisuus voidaan myöntää laissa säädetyin edellytyksin myös ilmoituksen tai hakemuksen perusteella.
Suomen kansalaisuudesta voidaan vapauttaa vain laissa säädetyillä perusteilla ja sillä edellytyksellä, että henkilöllä on tai hän saa toisen valtion kansalaisuuden.

Perustuslain muuttamiseen vaaditaan kahden kolmasosan enemmistö eli 134 kansanedustajaa. Lakiehdotus voidaan julistaa kiireiseksi eli ei jätetä lepäämään yli vaalien viiden kuudesosan enemmistöllä eli 167:llä kansanedustajalla.

Tämä ei ole mielipide vaan fakta.
 
Viimeksi muokattu:

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli kun puhun terroristeista vastustajina, niin sinusta se on jotenkin väärin? Mielenkiintoista. Et myöskään omien sanojesi mukaan ole erityisen kiinnostunut terroristien ihmisoikeuksista. Ajattelin sinun sitten hyväksyvän kidutuksen ja muut sellaiset asiat, koska kyseisillä henkilöillä ei ole samanlaisia oikeuksia kuin normaaleilla ihmisillä.

Mitä väliä sillä on mitä minä sanoisin terroristien uhrien omaisille? Olenko minä jotenkin vastuussa terroristien tekemistä iskuista? Ehkä välillisesti olen vastuussa jostain, mutta en sen enempää kuin muutkaan ihmiset.
Sanoilla on merkityksensä. Terroristin nimeäminen vastustajaksi on tosi söpöä. Tulee ihan jalkapallo tai lasten pihapelit mieleen. Siellä on vastustajia. Terroristin kiduttavat ja tappavat.

Lisäksi sanoin, että olen kiinnostuneempi uhrien kuin terroristien ihmisoikeuksista. Jälleen siis vääristelet sanojani ja rakennat omia olkiukkojasi. Siksi en enää jatka keskustelua kanssasi. Et osaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No eikö se terrorisoinut? Miten tuo nyt on valkopesua vai onko olemassa "parempaa terrorismia"?
Joo ja joskus naisilla ei ollut oikeutta äänestää, neekerit oli orjia, jos et ollut aatelinen sinulla ei ollut arvoa jne. Se on täysin tarkoituksellista paskaa verrata jotain IRA aikoja siihen, että vapaassa maailmassa lähdetään tappamaan homoja ISIS leiriin. Maailma muuttuu ja niin pitää muuttua myös sen lakien suhteessa vallitsevaan olotilaan. Tuollaisella mutku joku joskus jossain touhulla ei saavuteta yhtään mitään.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
En nyt viitsinyt lainata ketään kun aina olisi mennyt jotenkin hutiin, mutta keskustelusta tuli mieleen.

Oltiin viikko Dublinissa ja baarissa näin vanhan valokuvan, missä oli pääkadulla eri monumentti kun nykyisin. Asiaa ihmeteltyäni tuli esiin, että IRA oli räjäyttänyt vanhan monumentin, joka oli rakennettu väärän väen voittotaistelun muistoksi (Linkki wikipediaan kyseisestä asiasta).

Terrorismiä tuokin on, mutta minä kyllä löysin ymmärrystä tuolle teolle. Toki tuossa ei kuollut sivullisia ja se saattaa vaikuttaa asiaan,
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Joo ja joskus naisilla ei ollut oikeutta äänestää, neekerit oli orjia, jos et ollut aatelinen sinulla ei ollut arvoa jne. Se on täysin tarkoituksellista paskaa verrata jotain IRA aikoja siihen, että vapaassa maailmassa lähdetään tappamaan homoja ISIS leiriin. Maailma muuttuu ja niin pitää muuttua myös sen lakien suhteessa vallitsevaan olotilaan. Tuollaisella mutku joku joskus jossain touhulla ei saavuteta yhtään mitään.

Mikäs olisi sopiva aikaikkuna nyt sitten tähän tarkasteluun? Ymmärrän kyllä, että maailma on muuttunut ja tilanteet elävät. Itse kyllä olen sinäänsä IRA:n kavereiden puolella aatteen puolesta ja sinänsä en näe kavereita väärällä asialla. Mutta niin varmaan voi vaikka ISIS näyttäytä 30 vuoden päästä olleen oikealla asialla ja taas päästään kertomaan, paremmasta terrorista jne. Eli lähinnä mietin miten tämä "parempi terrori" (minun sanoja) määritellään ja onko vaikka vuosi sopiva aikaikkuna tähän tai vaikka 18 vuotta, niin voidaan unohtaa WTC-iskut jne.?
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Mikäs olisi sopiva aikaikkuna nyt sitten tähän tarkasteluun? Ymmärrän kyllä, että maailma on muuttunut ja tilanteet elävät. Itse kyllä olen sinäänsä IRA:n kavereiden puolella aatteen puolesta ja sinänsä en näe kavereita väärällä asialla. Mutta niin varmaan voi vaikka ISIS näyttäytä 30 vuoden päästä olleen oikealla asialla ja taas päästään kertomaan, paremmasta terrorista jne. Eli lähinnä mietin miten tämä "parempi terrori" (minun sanoja) määritellään ja onko vaikka vuosi sopiva aikaikkuna tähän tai vaikka 18 vuotta, niin voidaan unohtaa WTC-iskut jne.?

Jos tämä hallitus jatkaa 18 vuotta niin tuo voi toteutuakin. Heh.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikäs olisi sopiva aikaikkuna nyt sitten tähän tarkasteluun? Ymmärrän kyllä, että maailma on muuttunut ja tilanteet elävät. Itse kyllä olen sinäänsä IRA:n kavereiden puolella aatteen puolesta ja sinänsä en näe kavereita väärällä asialla. Mutta niin varmaan voi vaikka ISIS näyttäytä 30 vuoden päästä olleen oikealla asialla ja taas päästään kertomaan, paremmasta terrorista jne. Eli lähinnä mietin miten tämä "parempi terrori" (minun sanoja) määritellään ja onko vaikka vuosi sopiva aikaikkuna tähän tai vaikka 18 vuotta, niin voidaan unohtaa WTC-iskut jne.?
No jos nyt vaikka otettaisiin aikaikkunaksi se, että joku media ei suodata sitä informaatiota sinulle paperilehteen aamuksi, vaan voit mennä ihan itse katsomaan mitä ihmiset kirjoittaa. Saati, että olisit kaverien juttujen varassa, vaan voit itse halutessasi asiat varmistaa. Tuon jälkeen loppu on yksilön tyhmyyttä. Ymmärrän toki jos joku sympatiseeraa terroristejä, mutta tuskin niistä moni tekisi samoja juttuja enää nykyaikana eikä varsinkaan saisi samaa kannatusta toimilleen. Ennen ihmisiä vietiin kuin pässiä narussa, ei viedä enää, tai siis viedään, mutta ihmisen oma vastuu on täysin toisella tasolla sen suhteen suostuuko vietäväksi. Valitettavasti vain ihan kaikkia maailmankolkkia tämä kehitys ei ole vielä saavuttanut ja jotkut imaamit kertoilee edelleen joillekkin ne faktat, tai siis fiktiot ja ne uskoo.
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikeaahan se olis noilta Al-Holin naisilta kansalaisuutta viedä. Periaatteessa mahdollista, mutta vaatis aika monen lain muuttamista niin Suomessa kuin maailmallakin. En kuitenkaan ymmärrä, miksi valtion pitäisi laittaa tikkua ristiin noiden sinne vapaaehtoisesti lähteneiden kotiinpaluun eteen. Jolleivat ole olleet osallisena, niin ainakin tietävät helvetin hyvin, mitä miehensä siellä duunailivat. Ainakin yks valtiolle helvetin kallis juttu näistä ISIS-taisteljoista on käyty jo käräjillä ja seuraavaks asiaa puidaan hovissa. Käräjillä ei ollu näyttöä ja tod.näk. hovikin päätyy samaan lopputulemaan, kuin myös näiden naisten kohdalla. Todisteita haetaan lennättämällä iso joukko virkamiehiä paikalle ja silti tuomio on vapauttava.
Suomalainen oikeus- ja vankilajärjestelmä kuitenkin mahdollistaa sen, että vaikka erittäin epätodennäköisen elinkautisen tuomion (12-15 vuotta) jälkeen nää umpihullut pyörisivät kuitenkin täällä meiän keskuudessa. Tällekin olis tehtävä jotain.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
No jos nyt vaikka otettaisiin aikaikkunaksi se, että joku media ei suodata sitä informaatiota sinulle paperilehteen aamuksi, vaan voit mennä ihan itse katsomaan mitä ihmiset kirjoittaa. Saati, että olisit kaverien juttujen varassa, vaan voit itse halutessasi asiat varmistaa. Tuon jälkeen loppu on yksilön tyhmyyttä. Ymmärrän toki jos joku sympatiseeraa terroristejä, mutta tuskin niistä moni tekisi samoja juttuja enää nykyaikana eikä varsinkaan saisi samaa kannatusta toimilleen. Ennen ihmisiä vietiin kuin pässiä narussa, ei viedä enää, tai siis viedään, mutta ihmisen oma vastuu on täysin toisella tasolla sen suhteen suostuuko vietäväksi. Valitettavasti vain ihan kaikkia maailmankolkkia tämä kehitys ei ole vielä saavuttanut ja jotkut Imaamit kertoilee edelleen joillekkin ne faktat, tai siis fiktiot ja ne uskoo.

No tuohan on hieno aikaikkuna. Käynpä katsomassa mitä ihmiset kirjoittavat. Vaikka Jori Eskolin ja mitä lie. Pitääpä muistaa tämä. Kaverit tietävät varmasti paremmin.
Ja tosiaan nykyään on informaation saatavuus paljon parempaa kuin vaikka kolmekymmentä vuotta sitten ja se on ehdottomasti hieno asia. Informaatio pitää vaan osata suodataa edelleenkin samoin kuin vaikka kolmekymmentä vuotta sitten. Jo parikymmentä vuotta sitten peruskoulussa opettaja painottivat medialukutaitoa ja toivon, että tuon korostus on vain kasvanut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No tuohan on hieno aikaikkuna. Käynpä katsomassa mitä ihmiset kirjoittavat. Vaikka Jori Eskolin ja mitä lie. Pitääpä muistaa tämä. Kaverit tietävät varmasti paremmin.
Ja tosiaan nykyään on informaation saatavuus paljon parempaa kuin vaikka kolmekymmentä vuotta sitten ja se on ehdottomasti hieno asia. Informaatio pitää vaan osata suodataa edelleenkin samoin kuin vaikka kolmekymmentä vuotta sitten. Jo parikymmentä vuotta sitten peruskoulussa opettaja painottivat medialukutaitoa ja toivon, että tuon korostus on vain kasvanut.
Niin se vain maailma muuttuu ja meidän lakien ja yksilöiden pitäisi muuttua kanssa. Se mikä oli eilen ok ei ole enää. Sama koskee tätä asiaa. Informaatiotulvan lisääntyessä pitää myös ihmisen kyetä ottamaan enemmän vastuuta itsestänsä. Silloin myös sen ihmisen pitää kyetä kantamaan se vastuu. Jos ei kykene on turha vedota siihen, että MV-lehti tai imaami sanoi. Mahdollisuus on annettu. Jos sitä ei halua käyttää ja perseilee, niin itse on valintansa tehnyt. Enää ei voi vedota siihen, että ei tiennyt tai kun joku sanoi.

Aikanaan maailma oli toinen ja kaikkien näkökulmat asioihin suppeampia joten pitää myös ymmärtää aikalaisia, että he ovat sen ajan kuva. Pitää osata asettua saappaisiin on se sitten Rooman keisarikunnan aikaa, tai 1930-lukua Saksassa. Tämä ominaisuus ja ymmärrys puuttuu todella monilta. Tai ehkä kyse on siitä, että omia arvoja vastakkaisia voimia ei edes suostuta ymmärtämään. Historia ei voi opettaa jos ei suostu edes astumaan sinne historiaan muutoin kuin etäältä omiin arvoihin ja asenteisiin pohjautuvana tarkkailijana.

Tänä päivänä taas pitää voida ymmärtää, että kaikki informaatio on saatavissa käytännössä kenelle tahansa. Viestitulva on kasvanut moninkertaiseksi, mutta sen painoarvo on samalla vähentynyt. Yksilön vastuu kasvaa näissä tilanteissa ja yhteiskunta ei vain voi olla se taho joka enää pitää niistä ihmisen suitsista kiinni. Ihminen on aidattomalle laitumelle päästetty varsa ja sen nyt vain on opittava, että mikä toimii ja mikä ei. Jos päätät, että se muun lauman toiminta ei sinulle kelpaa, niin sitten sinä myös kohtaat ne vaarat ja ongelmat yksin. Se on sinun päätös, sinulle annettiin kaikki se mahdollisuus hyödyntää kaikkien hevoslaumojen oppia ja päätit kuitenkin kuunnella sitä omenapuun käärmettä ennemmin. Sitten pitää myös olla valmis ottamaan se paska vastaan mitä päätöksesi tuottaa.

Tämä touhu ei yksinkertaisesti tule toimimaan niin, että jotkut voivat perseillä miten mielii ja aina muut vain kääntää sen toisen posken. Ei enää aikana kun jokaisella yksilöllä on mahdollisuus päästä käsiksi sinne Alexandrian kirjastoon ja valistaa itseänsä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ainakin yks valtiolle helvetin kallis juttu näistä ISIS-taisteljoista on käyty jo käräjillä ja seuraavaks asiaa puidaan hovissa. Käräjillä ei ollu näyttöä ja tod.näk. hovikin päätyy samaan lopputulemaan, kuin myös näiden naisten kohdalla. Todisteita haetaan lennättämällä iso joukko virkamiehiä paikalle ja silti tuomio on vapauttava.
Suomalainen oikeus- ja vankilajärjestelmä kuitenkin mahdollistaa sen, että vaikka erittäin epätodennäköisen elinkautisen tuomion (12-15 vuotta) jälkeen nää umpihullut pyörisivät kuitenkin täällä meiän keskuudessa. Tällekin olis tehtävä jotain.
Yhden leiriltä palanneen ex-mieshän on kuuluisa ISIS-pomo Nero Saraiva. Hänet kannattaisi lennättää todistajaksi mahdolliseen oikeudenkäyntiin. Ties vaikka joku scheininisti keksisi hyvän syyn myöntää kaverille turvapaikka, kun Nero sattuu olemaan muutaman Suomen kansalaisen isä.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Niin se vain maailma muuttuu ja meidän lakien ja yksilöiden pitäisi muuttua kanssa. Se mikä oli eilen ok ei ole enää. Sama koskee tätä asiaa. Informaatiotulvan lisääntyessä pitää myös ihmisen kyetä ottamaan enemmän vastuuta itsestänsä. Silloin myös sen ihmisen pitää kyetä kantamaan se vastuu. Jos ei kykene on turha vedota siihen, että MV-lehti tai imaami sanoi. Mahdollisuus on annettu. Jos sitä ei halua käyttää ja perseilee, niin itse on valintansa tehnyt. Enää ei voi vedota siihen, että ei tiennyt tai kun joku sanoi.

Aikanaan maailma oli toinen ja kaikkien näkökulmat asioihin suppeampia joten pitää myös ymmärtää aikalaisia, että he ovat sen ajan kuva. Pitää osata asettua saappaisiin on se sitten Rooman keisarikunnan aikaa, tai 1930-lukua Saksassa. Tämä ominaisuus ja ymmärrys puuttuu todella monilta. Tai ehkä kyse on siitä, että omia arvoja vastakkaisia voimia ei edes suostuta ymmärtämään. Historia ei voi opettaa jos ei suostu edes astumaan sinne historiaan muutoin kuin etäältä omiin arvoihin ja asenteisiin pohjautuvana tarkkailijana.

Tänä päivänä taas pitää voida ymmärtää, että kaikki informaatio on saatavissa käytännössä kenelle tahansa. Viestitulva on kasvanut moninkertaiseksi, mutta sen painoarvo on samalla vähentynyt. Yksilön vastuu kasvaa näissä tilanteissa ja yhteiskunta ei vain voi olla se taho joka enää pitää niistä ihmisen suitsista kiinni. Ihminen on aidattomalle laitumelle päästetty varsa ja sen nyt vain on opittava, että mikä toimii ja mikä ei. Jos päätät, että se muun lauman toiminta ei sinulle kelpaa, niin sitten sinä myös kohtaat ne vaarat ja ongelmat yksin. Se on sinun päätös, sinulle annettiin kaikki se mahdollisuus hyödyntää kaikkien hevoslaumojen oppia ja päätit kuitenkin kuunnella sitä omenapuun käärmettä ennemmin. Sitten pitää myös olla valmis ottamaan se paska vastaan mitä päätöksesi tuottaa.

Tämä touhu ei yksinkertaisesti tule toimimaan niin, että jotkut voivat perseillä miten mielii ja aina muut vain kääntää sen toisen posken. Ei enää aikana kun jokaisella yksilöllä on mahdollisuus päästä käsiksi sinne Alexandrian kirjastoon ja valistaa itseänsä.

Aika pitälti samaa mieltä ja asiaa kirjoitat. Kuitenkin omasta mielestäni tuntuu, että asia on hairahtunutnut siitä, mistä tämä keskustelu lähti. Eli käytännössä miten terrorismi määritellään (eli vaikka onko IRA:n toiminta verrattavissa ISIS:n touhuun jne). Mutta voidaan antaa asian olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös