AKT teki sen taas!

  • 261 097
  • 1 636

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Lexa kirjoitti:
Minulle ei ole vielä oikein avautunut, miksi taas päädyttiin lakkoon asti. Jotenkin kummallista etteivät aikuiset ihmiset pysty sopimaan asioita, kun ainakaan paperilla eri osapuolten vaatimukset eivät olleet niin kaukana toisistaan.


Erittäin hyvä kysymys. Samaa mietin ma. Saatan olla aivan hakoteillä, mutta jotenkin olen haistavinani jonkinlaista voimien mittaamista ihan molemmin puolin. Tarkoitan nyt työmarkkinapuolen juttuja ihan yleensäkin, vrt. paperin lakko ja työsulku sekä rajavartioiden työtaistelu. Eihän tuo mitään ainutlaatuista ole, mutta kyllä em. tapahtumiin viime vuonna liittyi mielestäni jotain ylimääräistä "latausta". Vaikeahan tätä on spekuloida, osapuolten todelliset motiivit tuntuvat näissä kinkereissä aina olevan enemmän tai vähemmän hämärän peitossa.

Työnantajan näkökulmasta tämä osa-aikaisuuden demonisointi tuntuu hiukan kummalliselta. Minusta osa-aikaisuuden käyttämisestä määrääminen on työnantajan asia, jos vain halukkaita tekijöitä riittää. Muutoinkin kummastuttaa se, että tässä näin avoimesti ajetaan nimenomaan vakituisten asiaa (he tietysti pitkälti muodostavat jäsenkunnan); miksi juuri vakituisten kuuluu saada ne "hyvät" vuorot? Onko niin, että osa-aikaisten (jotka eivät kaiketi edes halua vakinaiseksi) etu ja toimeentulo ovat jollain tavalla vähempiarvoisia? Minusta on täysin riittävää, että viikonlopputöistä maksetaan (te-)sopimuksen mukainen korvaus, suoritti työn sitten kuka hyvänsä.
 
Viimeksi muokattu:

snumi

Jäsen
niinpä

Pasanen kirjoitti:
Ei meillä ole mitään toivoa kilpailla kustannuksilla, sitäpaitsi katsoppa yrityksien tuloksia mitkä tehostavat (vähentää väkeä, siirtää työt kiinaan) toimintaansa. Aikas ennätystuloksia kaikki julkistaa...

Juuri siksi firmat tuottavat voittoa, että vievät työn laiskoilta ja kalliilta ahkerille ja halvoille. Se on myös firmojen tehtävä: toimia tehokkaasti jotta asiakkaat saavat tuotteita halvemmalla. Se on syytä heti alkuun ymmärtää.

Lakkoilu on varmin keino viedä duunit muualle. Eli lakkoilemalla saadaan ikäänkuin palkankorotus ja sitten potkut. Tästähän on kysymys. Ainoa keino on automaatio, eli perusduunista ei voi todellakaan maksaa enempää kuin millä rahalla se muualla tehdään. Itse asiassa olisi luullut että tämä on jo perussivistystä, mutta eikö kuitenkaan?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Osakkeenomistajat, suuret saatanat?

snumi kirjoitti:
Juuri siksi firmat tuottavat voittoa, että vievät työn laiskoilta ja kalliilta ahkerille ja halvoille. Se on myös firmojen tehtävä: toimia tehokkaasti jotta asiakkaat saavat tuotteita halvemmalla. Se on syytä heti alkuun ymmärtää.

Niin, itse olen käsittänyt, että kaikista tärkein asia on se, että firma tuottaa voittoa osakkeenomistajilleen mahdollisimman paljon.
Muut asiat tulevat vasta sen jälkeen, jos ko. osakkeenomistajia sattuu asia kiinnostamaan.

Täältä tähän
 

Tobias

Jäsen
snumi kirjoitti:
Juuri siksi firmat tuottavat voittoa, että vievät työn laiskoilta ja kalliilta ahkerille ja halvoille. Se on myös firmojen tehtävä: toimia tehokkaasti jotta asiakkaat saavat tuotteita halvemmalla. Se on syytä heti alkuun ymmärtää.

No tämähän ei pidä paikkaansa. Firmojen tehtävä on maksimoida omistajansa tai omistajiensa hyötyä.

Lisäksi itse tarkoitus ei tietenkään ole myydä tuotteita mahdollisimman halvalla, vaan saada mahdollisimman hyvä kate.
 

Carlos

Jäsen
ervatsalo kirjoitti:
Niin, itse olen käsittänyt, että kaikista tärkein asia on se, että firma tuottaa voittoa osakkeenomistajilleen mahdollisimman paljon.
Muut asiat tulevat vasta sen jälkeen, jos ko. osakkeenomistajia sattuu asia kiinnostamaan.

Juu, tämä on se syy miksi yrityksiä perustetaan. Ihmettelen vaan sitä miksi suomalaiset herravihaduunarit luulevat että yritys on olemassa noin muuten vaan, ja sen tehtävä on tuottaa mahdollismman paljon mielihyvää kaikille jotka ovat siellä töissä, ja heidän sukulaisilleen, ja ottaa huomioon vielä mummojen kissat ja ympäristöasiat. Ei. Yritys on olemassa siksi että osakkeenomistajat (jotka ovat siis sijoittaneet yritykseen omia rahojaan) saavat mahdollisimman paljon tuottoa niille rahoille.

Sen takia aikoinaan ihmiset alkoivat käymään kauppaa, viljelemään maata, perustamaan partureita ja suutareita, räätäleitä ja kauppoja että he TIENAAVAT RAHAA näillä toimilla. Ei suinkaan siksi että se on heistä kivaa, ja heidän täytyy luoda mahdollisimman paljon helppoja ja hyväpalkkaisia työpaikkoja laiskoille paskaduunareille jotka eivät osaa muuta kuin valittaa laittamatta itse tikkua ristiin.
 

Carlos

Jäsen
AKT:n lakko pelkkää kusetusta?

Teksti-tv:ssä oli muuten eilen illalla mielenkiintoinen juttu, siinä joku professori epäili että tässä lakossa osa-aikatyövoima on vain tekosyy. Todellinen syy on AKT:n profiilinnosto. Ko. professori ihmetteli sitä että miten muka tästä osa-aikaisuudesta on tehty näin iso numero alalla jossa käytetään paljon vähemmän osa-aikaisia kuin monella muulla alalla, eikä se ole varsinaisesti edes ongelma.

Tähän sitten joku AKT:n kusipää-pomo tietysti totesi että "ei, kyllä tässä on näistä osa-aikatyöntekijöistä kyse".

En löytänyt uutista enää mistään, onkohan kyseinen kommunistirikollisjärjestö käskenyt poistaa sen?

Samaa alkaa ihmetellä yhä useampi, miksi tämä lakko on edes käynnissä? YHTÄÄN hyvää syytä tähän ei ole tarjolla, mutta ääköötee haluaa lakkoilla. Taitaa olla kovin pienet pippelit siellä kaikilla pomoilla, ja ihan helvetin tyhmä pää. Saunan taakse vaan koko sakki, kaasukammion kautta kiitos.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Carlos kirjoitti:
Samaa alkaa ihmetellä yhä useampi, miksi tämä lakko on edes käynnissä? YHTÄÄN hyvää syytä tähän ei ole tarjolla, mutta ääköötee haluaa lakkoilla. Taitaa olla kovin pienet pippelit siellä kaikilla pomoilla, ja ihan helvetin tyhmä pää. Saunan taakse vaan koko sakki, kaasukammion kautta kiitos.

Äh, no nyt taas unohdin - sinähän argumentoit aina päinvastaisen kautta. Eli tämä täysin aivokuollut tapa vastustaa AKT:n lakkoa onkin itse asiassa pirullisen älykäs tapa kannattaa sitä.

Täytyy nyt sanoa että itse en ole aivan yhtä positiivisilla linjoilla: AKT:n historia on sen verran räikeä, että tässä ei välttämättä olla ajamassa niitä asioita kuin mitä sanotaan että ollaan. Tiedotusvälineet voisivat vaihteeksi harjoittaa sitä journalismia, ja selvittää miten oikeasti akuutti tämä osa-aikaisten kysymys todella on.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Carlos kirjoitti:
Juu, tämä on se syy miksi yrityksiä perustetaan. Ihmettelen vaan sitä miksi suomalaiset herravihaduunarit luulevat että yritys on olemassa noin muuten vaan, ja sen tehtävä on tuottaa mahdollismman paljon mielihyvää kaikille jotka ovat siellä töissä, ja heidän sukulaisilleen, ja ottaa huomioon vielä mummojen kissat ja ympäristöasiat.

Tässä kohtaa en malta olla sanomatta sanasta yhdestä liberaalin talouspolitiikan airueesta Adam Smithistä, joka puheli markkinoiden näkymättömästä kädestä. Tämä näkymätön ohjailee yritystoiminnan kulkua.

Lehdistähän on luettu jo useamman vuoden ajan, että markkinavoimat vievät yrityksiä halvempien kustannusten pariin. Tällainen kehitys oli Smithin mukaan vääränlaista. Markkinoiden käsi ei toiminut, jos yritys ei sijoittanut tuottamaansa pääomaa sille alueelle, jossa se oli tuotettu.

Tuorein kotimainen esimerkki näkymättömän käden krampista lienee Foxconn.

Carlos kirjoitti:
Yritys on olemassa siksi että osakkeenomistajat (jotka ovat siis sijoittaneet yritykseen omia rahojaan) saavat mahdollisimman paljon tuottoa niille rahoille.

Ja tällä motiivilla on kannattavaa myydä kotimaiset yritykset kalliista Suomesta ulkomaiseen omistukseen.

Tällaistakin toimintaa Smith vastusti. Yhtäältä yrityksen tuottama pääoma oli sijoitettava sinne, missä se oli tuotettukin. Toisaalta Smith vastusti myös osakeyhtiöitä ja osakekauppaa, jolla voitiin keinotella.

Carlos kirjoitti:
Sen takia aikoinaan ihmiset alkoivat käymään kauppaa, viljelemään maata, perustamaan partureita ja suutareita, räätäleitä ja kauppoja että he TIENAAVAT RAHAA näillä toimilla. Ei suinkaan siksi että se on heistä kivaa, ja heidän täytyy luoda mahdollisimman paljon helppoja ja hyväpalkkaisia työpaikkoja laiskoille paskaduunareille jotka eivät osaa muuta kuin valittaa laittamatta itse tikkua ristiin.

Kolmanneksi: Smithin mukaan yritysten investointien pääpaino piti olla työvoimassa, eikä koneissa. Eli työnantajan piti siis hankkia koulutettuja ihmisiä töihin, itse jatkokouluttaa väkeään ja tarjota elämystoimintaa näille paskaduunareille, että näkymätön käsi, joka ohjasi markkinoiden toimintaa, toimisi.

Tästä voitanee vetää sellainen johtopäätös, että joko Smith on täysi paskanpuhuja, tai sitten liike-elämässä on joitain asioita pielessä.

PS. Carlos, miksi yrityksiä ylipäänsä kannattaa perustaa, kun sen seurauksena joutuu myös palkkaamaan patalaiskoja paskaduunareita?

Mitä itse lakkoon tulee, tuntuu siltä, että AKT ampuu varpusta tykillä. Eiköhän osa-aikaisen työvoiman käytöstä olisi neuvottelemallakin päästy sopuun. Ja se on ihan varmaa, että kuljetusalallekaan ei saada sataprosenttisesti täyspäiväistä työvoimaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Carlos kirjoitti:
laiskoille paskaduunareille jotka eivät osaa muuta kuin valittaa laittamatta itse tikkua ristiin.

Kukas sen fyysisesti raskaamman työn sitten tekee? Että eivät kai nämä duunaritkaan nyt niin laiskoja ole? Tuskinpa kovin isoja firmojakaan olisi, jos ei olisi työväkeä?

Ymmärrän kyllä sen, että firmojen tavoitteena on tuottaa mahdollisimman paljon voittoa,mutta ihmettelen sitä, että eivätkö heillä ole ollenkaan omaatuntoa? Toisaalta bisneksessä pärjää paremmin ilman sääliä...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
vilperi kirjoitti:
Kukas sen fyysisesti raskaamman työn sitten tekee? Että eivät kai nämä duunaritkaan nyt niin laiskoja ole? Tuskinpa kovin isoja firmojakaan olisi, jos ei olisi työväkeä?

Vilkuilen tässä aina välillä tuollaista helvetin isoa sinistä peltihäkkyrää, jota voisi tehtaaksikin sanoa. Sisällä olevia ihmisiä voi ilmeisesti luonnehtia tuolla duunari-nimikkeellä. Tuon voi arvatakin mitä tarkoitan.

Kertoisitko, että missä siellä tehdään fyysisesti raskasta työtä?

Että silleen...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
wilco kirjoitti:
Kertoisitko, että missä siellä tehdään fyysisesti raskasta työtä?
Voi se kuule paperitehtaan valvomotyökin olla raskasta, siksi siitä maksetaankin. Ei ne kaffeet ja rähmämunkit sinne itsestään kulkeudu. Ihan itse pitää kafeteeriasta käydä noutamassa.

Faktahan kai on se, että Suomessa ei fyysisesti raskasta teollisuustyötä enää ole. Yksitoikkoisestakaan työstä ei kauaa tarvitse kärsiä, kun nekin siirretään Kiinaan halukkaammille.
 

Carlos

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Kukas sen fyysisesti raskaamman työn sitten tekee? Että eivät kai nämä duunaritkaan nyt niin laiskoja ole? Tuskinpa kovin isoja firmojakaan olisi, jos ei olisi työväkeä?

Ymmärrän kyllä sen, että firmojen tavoitteena on tuottaa mahdollisimman paljon voittoa,mutta ihmettelen sitä, että eivätkö heillä ole ollenkaan omaatuntoa? Toisaalta bisneksessä pärjää paremmin ilman sääliä...

Miten sen nyt ottaa. Meillä on töissä ihmisiä jotka ovat oikein ahkeraa väkeä ja tekevät yhdessä töitä TYÖNANTAJALLE. Näistä ihmisistä pidetään huolta, heille maksetaan palkkaa yli markkinatason ja joustetaan asioissa tarpeen mukaan PUOLIN JA TOISIN. Omantunnon kanssa ei ole mitään ongelmia, samassa veneessä tässä ollaan. Mutta heti kun joku tulee kertomaan että "työehtosopimuksen mukaan mun olisi pitänyt saada tästä hommasta 0,025EUR/h enemmän rahaa koska blaablaablaa.." niin meikäläinen näkee punaista. Kyseinen henkilö voi olla varma että työnantajan hyväntahtoisuus loppuu siihen ja ko. henkilö saa vastaisuudessa nauttia sitten vain ja ainoastaan niistä liittonsa eduista.
 

tabu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Master God kirjoitti:
Faktahan kai on se, että Suomessa ei fyysisesti raskasta teollisuustyötä enää ole. Yksitoikkoisestakaan työstä ei kauaa tarvitse kärsiä, kun nekin siirretään Kiinaan halukkaammille.

Mistäpä kaivoit tämän faktan? Itse olin renkaanpinnoittamossa 3,5 vuotta ja se työ oli kyllä aika saatanan raskasta. Lisäksi kyseinen yritys on tehnyt parin vuoden sisällä Suomeen merkittäviä investointeja, joten tuskin työpaikat on minnekään Kiinaan menossa. Tietenkin puhutaan aika lailla marginaalisesta teollisuuden alasta, kun kyse on renkaanpinnoituksesta. Työpaikkoja Suomessa ehkä reilu 100.

Nyt onkin sitten tämmöinen neppailutyö. Ehtii lukemaan jatkoaikaakin monta tuntia päivässä.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Master God kirjoitti:
Faktahan kai on se, että Suomessa ei fyysisesti raskasta teollisuustyötä enää ole.

P*skanmarjat. Olen itsekin tehnyt sellaista teollisuustyötä, että olo oli aina työrupeaman jälkeen tosi uupunut fyysisesti. Kuumuutta (yli 50, jopa yli 60 astetta) ja pölyä piisasi. Vähän kuin olisi saunonut koko päivän mutta paljon raskaampaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Hemingway kirjoitti:
P*skanmarjat. Olen itsekin tehnyt sellaista teollisuustyötä, että olo oli aina työrupeaman jälkeen tosi uupunut fyysisesti. Kuumuutta (yli 50, jopa yli 60 astetta) ja pölyä piisasi. Vähän kuin olisi saunonut koko päivän mutta paljon raskaampaa.

Joo kyllä myös itsekin leipätehtaalla päivässä tuhansia kiloja leipää uuniin tai uunista mättäneenä voin sanoa, että paskapuhetta on puheet, ettei Suomesta raskasta tehdasduunia löydy ja kuuma oli ja pölystä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Individual kirjoitti:
Joo kyllä myös itsekin leipätehtaalla päivässä tuhansia kiloja leipää uuniin tai uunista mättäneenä voin sanoa, että paskapuhetta on puheet, ettei Suomesta raskasta tehdasduunia löydy ja kuuma oli ja pölystä.

Saatana, työnantaja hyvää hyvyyttään antaa mahdollisuuden saunoa työpäivän aikana tarjoten myös eväät jauhopölyn muodossa ilmaiseksi duunareille ja jengi vaan valittaa. Kiinalaiset maksaisivat päästäkseen moisiin duuneihin.
 

Veijari

Jäsen
paperityöläisillä oli neljänviikon seisokki, satamatyöläisillä oli puomit myös pystyssä, mutta linja-autokuskeilla pussitkin seisoo... on ne kovia jätkiä.
 

Carlos

Jäsen
Satamat lakkoon perjantaina

Näin huhuillaan tällä hetkellä. Kivaa. Kyllä on ollut pojilla AKT:ssa tylsää kun täytyy ihan tyhjästä nyhjäistä täysmittainen sota.

Schenkerin autoja muuten ei ole käsitelty satamissa enää tänään, ja muutenkin sataman toiminta hidastuu jo.

Erään suuren suomalaisen kuljetusliikkeen edustaja arveli näin käyvän jo kauan sitten, johtuen siitä että AKT uhkasi mennä lakkoon hurmahenkisesti ennenkuin oli edes vaatinut mitään. Kesti näköjään aikansa keksiä sopiva tekosyy.
 

scholl

Jäsen
Karua puuhaa, kun nilkkijengi ei ulota roskalakkoaan heidän omille asuinalueilleen Kallioon ja Jakomäkeen, vaan terrorisoivat kunnollisia kansalaisia. Ehdotankin seuraavia vastatoimenpiteitä:

- heitetään roskapussit nilkkikuskien puutarhoihin
- ne, jotka emme tunne roskasakkia, viemme roskat SAK:n eteen

Demarijengi vittuilee jatkuvasti. Onhan se nyt kumma, ettei niitä nilkkejä saa kukaan kuriin. Berlusconikin sentään sanoi vinkiksi porukalle, jotka mussuttivat pienistä ansioita, että ansaitkaa lisää. Hänkin oli kuulemma kouluaikana puristanut paperista sytykkeitä, joita myi ihmisille. Ei sitä vetelyydellä lisää ansaitse, vaan pitää olla oma-aloitteellisuutta ja ideoita lisäansioiden saavuttamiseksi.

No kun lakko loppuu niin pidän huolen siitä, että roskakuski siivoaa pihapiirin viimeisen päälle hyvin, jos yksikin roska on kulkeutunut ohi roskalaatikon lintujen levittämänä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
dali kirjoitti:
Mitä itse lakkoon tulee, tuntuu siltä, että AKT ampuu varpusta tykillä. Eiköhän osa-aikaisen työvoiman käytöstä olisi neuvottelemallakin päästy sopuun. Ja se on ihan varmaa, että kuljetusalallekaan ei saada sataprosenttisesti täyspäiväistä työvoimaa.

Veikkaat siis että siellä ei varmaan ole yritetty edes neuvotella?

Muistaakseni tästä samasta asista tapeltiin jo viime kerralla, sieltä tähän päivään mennessä ei ole varmaan kertaakaan neuvoteltu ja tämä lakko tuli ihan yllätyksenä, niinkö? Sopua ei edes yritetty?

Master God kirjoitti:
Faktahan kai on se, että Suomessa ei fyysisesti raskasta teollisuustyötä enää ole. Yksitoikkoisestakaan työstä ei kauaa tarvitse kärsiä, kun nekin siirretään Kiinaan halukkaammille.

Minä olen nähnyt töissä hikoilevia tehdastyöläisiä. Ehkä se olikin vain noiden patalaiskojen tuskan hikeä kun joutuivat jotain palkkansa eteen tekemään. Tai voi olla että kyseessä oli ehkä näköharha.
 
Viimeksi muokattu:

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Punainen Vaara kirjoitti:
Saatana, työnantaja hyvää hyvyyttään antaa mahdollisuuden saunoa työpäivän aikana tarjoten myös eväät jauhopölyn muodossa ilmaiseksi duunareille ja jengi vaan valittaa.

Älä muuta turise. Olen muuten toisinaan miettinyt sitä, että ihmisillä, jotka valittavat toisten laiskuudesta, organisaatioiden tehottomuudesta, demarien yritteliäisyyden kaatamisesta sun muusta sen suuntaisesta, on kuitenkin aikaa kirjoittaa nettiin vaikka kuinka ilmeisesti työaikana.

Kaikki "oikeat" työt, mitä olen tehnyt, ovat olleet sellaisia, ettei niissä paljon aikaa kirjoitteluun ole. Harvemmin myöskään kahvinjuontiin. Kuitenkin juuri näiden ryhmien tekemisestä inistään.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
flintstone kirjoitti:
Veikkaat siis että siellä varmaan ole yritetty edes neuvotella?

Muistaakseni tästä samasta asista tapeltiin jo viime kerralla, sieltä tähän päivään mennessä ei ole varmaan kertaakaan neuvoteltu ja tämä lakko tuli ihan yllätyksenä, niinkö? Sopua ei edes yritetty?

Samasta asiasta kieltämättä, mutta ei tuo asia ratkenne ennen kuin myönnetään mistä todella on kyse.

AKT:n kuskit haluavat osa-aikaiset pois töistä, eivät vakinaisiksi. Miksi? No sitten vakikuskit saavat rahastaa kalliilla ylityöllä.

Tässä ei AKT todellakaan ole osa-aikaisten asialla.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
flintstone kirjoitti:
Veikkaat siis että siellä ei varmaan ole yritetty edes neuvotella?

Viinereitä ovat kuitenkin jakaneet ja vääntäneet siitä, kuka saa nuolla veitsen...

flintstone kirjoitti:
Muistaakseni tästä samasta asista tapeltiin jo viime kerralla, sieltä tähän päivään mennessä ei ole varmaan kertaakaan neuvoteltu ja tämä lakko tuli ihan yllätyksenä, niinkö? Sopua ei edes yritetty?

Lakko ei tullut "yllätyksenä". Se, mikä tässä ihmetyttää, on se, että lakkoon ryhdyttiin asiassa, joka ei ymmärtääkseni ole kuljetusalan keskeisiä kysymyksiä, jos verrataan vaikkapa kysymyksiin ajoajoista, palkkauksesta ja lomista.

Kysymys viestissäni oli siitä, miten lakkoasetta käytetään. AKT hankaloittaa omien jäsentensä etujen ajamista, jos ja kun se lakkoilee säännöllisesti. Toki lakolla saadaan ajettua asioita, mutta kääntöpuolella on se, että työnantapuolikaan ei jää aseettomaksi tällaisessa tilanteessa.

Lakko-oikeus on ehdottoman tärkeä osa työntekijöiden edunvalvonnassa, mutta lakkoilemalla ei pitäisi ajaa kuin sellaisia asioita, jotka ovat ehdottoman tärkeitä työntekijöiden kohtelun kannalta, kuten nuo palkkaus-, loma- ja työaikakysymykset.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Sovintoesitys

Salonius antaa sitten seuraavan sovintoesityksen AKT:lle hylättäväksi. Eihän tässä ole vielä ahtaajatkaan päässeet pilkkilomalle, liian kylmää vielä mutta viikonloppuna kelit alkais olla kohillaan jo aamustapäivin.

Toivottavasti nyt joku järki kuitenkin tulisi AKT:n papparaisille UPM-uutisten vauhdittamana. Kyllä osa-aikaisia tarvitaan ja halukkaitakin tuntuu olevan, niin mikä mättää?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
scholl kirjoitti:
No kun lakko loppuu niin pidän huolen siitä, että roskakuski siivoaa pihapiirin viimeisen päälle hyvin, jos yksikin roska on kulkeutunut ohi roskalaatikon lintujen levittämänä.

Pyysitkö myös paperin työsulun jälkeen työnantajapuolta pyyhkimään pyllysi, koska paskapaperia ei saanut sulun aikana?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös