Mainos

AKT teki sen taas!

  • 264 904
  • 1 636

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Niin no, itse en tarkoittanut tekstissäni ahtaajia, vaan muita kuljetusalan työntekijöitä. Ja tuo ahtaajien vaatimus kuulostaa aika kovalta. Kun taas normi linja- ja kuorma-auton kuljettajien palkankorotus ehdotus ei kuulosta yhtään liioiteltulta. Onhan 6% korotus tässä taloustilanteessa kenties jonkun mielestä kova, mutta kun miettii mikä tuo kyseisten alojen liksa nykyisellään on niin ei se olekaan niin kova vaatimus. Jää kuitenkin aika paljon ahtaajien tai paperimiesten liksoista. Kyllähän tässä on miettinyt josko pääsis vaikka satamaan töihin (paremman palkan toivossa), mutta siinä on tietty se ongelma etten halua asua jossain (itä)meren rannalla.
Kyllähän nuo kuljetusalan palkat ovat vähintäänkin kohtuulliset siihen koulutukseen/osaamiseen nähden mitä hommiin vaaditaan.
Tuo vaatimus nimenomaan on älytön kun katsotaan nykyistä taloustilannetta ja useiden kuljetusliikkeiden vaikeuksia jo nyt kun kuljetusmäärät ovat vähentyneet reilusti parissa vuodessa.
Mutta itsehän omaa oksaansa sahaavat kun täysin liioiteltuja vaatimuksia esittävät.
 
Kyllähän nuo kuljetusalan palkat ovat vähintäänkin kohtuulliset siihen koulutukseen/osaamiseen nähden mitä hommiin vaaditaan.
Tuo vaatimus nimenomaan on älytön kun katsotaan nykyistä taloustilannetta ja useiden kuljetusliikkeiden vaikeuksia jo nyt kun kuljetusmäärät ovat vähentyneet reilusti parissa vuodessa.
Mutta itsehän omaa oksaansa sahaavat kun täysin liioiteltuja vaatimuksia esittävät.

Koulutukseen nähden ovatkin ihan kelpo liksat. Työn rankkuuteen ja vastuullisuuteen nähden taas aika alhaiset. Harvassa duunissa yksi virhe saattaa maksaa kymmenien ihmisten hengen.
Vaatimukset tosiaan saattaa olla kovat, etenkin kun rahtipuolta ajattelee. Bussipuolella en kyllä ymmärrä miten sitä omaa oksaa sahaisi.. Ainakin meillä työtä on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi ja lisää uusia kuskeja on palkattu sitä mukaa kun sellaisiksi haluavia on ilmaantunut.

Ala ei nuoria tunnu kiinnostavan, joten jotain on tehtävä, eli saatava se kiinnostavaksi. Yksi keino on saada palkat paremmalle tasolle ja työajat ja olot inhimillisiksi. Meidänkin firmassa tuo keski-ikä on aika korkea ja oma tuntuma on että suurin osa on n. viisikymppisiä. Itse taas olen firman nuorin ja kuitenkin alkaa 30v lähetä. Joten en ole omasta työpaikastani ollenkaan huolissani, niin kauan kuin itse vaan hommani hoidan kunnolla. Koska jos jostain syystä väkeä alettaisiin vähentää, en usko olevani ensimmäisenä listalla, vaan eiköhän siellä löydy vapaaehtoisia menemään vaikka johonkin eläkeputkeen tms. Ja mitään vähennyksiä en todellakaan usko tapahtuvan. Ainakin tässä kaupungissa kun on tuo joukkoliikenteen käyttäjien määrä kasvussa.

Rahtipuolella on kenties asiat vähän eri tavalla, tosin uskon sielläkin kuljettajapulan taas yltyvän, kunhan taantuma hellittää.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kyllähän nuo kuljetusalan palkat ovat vähintäänkin kohtuulliset siihen koulutukseen/osaamiseen nähden mitä hommiin vaaditaan.

Terveisin Jani, joka on kerran ajanut Puntollaan peräkärry perässä? Koulutukseen en ota kantaa, kun ei sillä tee kyseisissä hommissa mitään, tuohon hommaan opitaan vain tekemällä työtä, mutta hommaan vaadittava osaaminen onkin ihan eri tasolla kuin jollain Jori-nimisellä nörtillä, joka dataa rillit kiiluen aamusta iltaan Honeywellin avokonttorissa.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Terveisin Jani, joka on kerran ajanut Puntollaan peräkärry perässä? Koulutukseen en ota kantaa, kun ei sillä tee kyseisissä hommissa mitään, tuohon hommaan opitaan vain tekemällä työtä, mutta hommaan vaadittava osaaminen onkin ihan eri tasolla kuin jollain Jori-nimisellä nörtillä, joka dataa rillit kiiluen aamusta iltaan Honeywellin avokonttorissa.
Vieläkin päivittäin tekemisissä kyseisen alan kanssa ja olen ollut useamman vuoden hommissa kyseisellä alalla.
Vaadittavan osaamisen taso riippuu ihan täysin missä puolella on hommissa, mutta mitään ihmeellisiä lahjoja siihen ei vaadita ja hommat oppii vähintääkinm kohtuullisesti nopeasti.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Aikamoista yleistämistä, mutta siinä olet oikeassa, että hommien vaatimukset vaihtelevat.

Öljyn, maidon ja erityisesti puun ajamista et opi "vähintäänkin kohtuullisen" nopeasti, et edes nopeasti. Tavallista rahtiautoa voi oppia ajamaan nopeasti. Bussi on ristiriitainen kuljetin, koska periaatteessa sitä on "helppo" ajaa, mutta kun päälle lyödään ruuhkainen kaupunki, tiukka aikataulu, mulkut henkilöautot ja 30 matkustajaa, niin se helppous ei enää olekaan niin helppoa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jahas, taas duunarit lakkoilevat ja jatkoajassa keksitään ihmeellisiä ylisyssanoja, tällä kertaa rahtareiden, ammatin vaikeudesta, raskaudesta, vastuusta ....

Rahtarin hommaan ei nyt kuitenkaan tarvita mitään erityistä lahjakkuutta tai koulutusta. Kyseessä on ihan perus duunarin ammatti, mikä varmaan on raskasta, mutta ei siinäkään mikään poikkeuksellinen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
En ainakaan pikaisella selauksella huomannut, että kukaan olisi rahtarien hommaa erityisen rankkana pitänyt.

Minä itse ainakin puutuin vain siihen, että kaikkia kuljetusalan hommia ei voi nitoa yhteen, koska ne ovat niin kaukana toisistaan. Kertoo lähinnä kirjoittajan tyhmyydestä, jos vertaa esimerkiksi puutavara-autonkuljettajan tehtäviä johonkin Transpointin jakeluautoa kuljettavan hemmon työhön. Ne ovat käytännössä ihan eri ammatteja.

Jos esittää olevansa jotain muuta kuin perusduunari, niin kannattanee ainakin yhdyssanat opetella kirjoittamaan ihan oikein. Tekee alempiarvoisiin demareihin paremman vaikutuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, taas duunarit lakkoilevat ja jatkoajassa keksitään ihmeellisiä ylisyssanoja, tällä kertaa rahtareiden, ammatin vaikeudesta, raskaudesta, vastuusta ....

Rahtarin hommaan ei nyt kuitenkaan tarvita mitään erityistä lahjakkuutta tai koulutusta. Kyseessä on ihan perus duunarin ammatti, mikä varmaan on raskasta, mutta ei siinäkään mikään poikkeuksellinen.

Voi kunpa orjatyövoima laillistettaisiin Suomessa. Jäisi yritysjohtajille paljon enemmän jaettavaa... Ihmeellinen on maailma kun kaikenmaailman kouluttamattomat idiootit haluavat vastinetta tekemästään työstä. Työstä joka ei vaadi tosiaan sitä 8-12 vuoden (valtion kustantamaa) koulutusta.

Ihannemaailmassahan olisi pelkästään yritysjohtajia, lääkäreitä ja vaikkapa muutama juristi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voi kunpa orjatyövoima laillistettaisiin Suomessa. Jäisi yritysjohtajille paljon enemmän jaettavaa... Ihmeellinen on maailma kun kaikenmaailman kouluttamattomat idiootit haluavat vastinetta tekemästään työstä.

Marttyyri-asenne pukee teitä.

Kysymys ei ole siitä etteivätkö kouluttamattomat idiootit ansaitsi vastinetta tekemälleen työlleen, kysymys onkin siitä kuinka paljon LISÄÄ heidän tulisi saada vastinetta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kysymys ei ole siitä etteivätkö kouluttamattomat idiootit ansaitsi vastinetta tekemälleen työlleen, kysymys onkin siitä kuinka paljon LISÄÄ heidän tulisi saada vastinetta.

Ja jokaisellahan on oikeus vaatia lisää.

Jos bussit ei liiku, niin hauska nähdä miten käy pk-seudun liikenteelle. Varmaan tulee olemaan ihan kokemuksen arvoinen tilanne. Nyt sitten iskee nörteille pelko puseroon, kun lakkoa väläytellään, eikä bussi 56 ehkä aamulla viekään töihin näpyttelemään numerosarjaa ruudulle. Sama homma oli silloin, kun Tehy uhitteli lakon kanssa, porukka oli kusi sukassa, että mitä jos tuleekin kohtaus, eikä kukaan ole hoitamassa.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Kysymys ei ole siitä etteivätkö kouluttamattomat idiootit ansaitsi vastinetta tekemälleen työlleen, kysymys onkin siitä kuinka paljon LISÄÄ heidän tulisi saada vastinetta.

Vapaassa markkinataloudessa tämän pitäisi kuin itsestään säätyä sille tasolle, jolle se kuuluu. Jos kysyntä on kova, niin silloin hintaki nousee. Ja huvittaa myös tällaisissa tilanteissa se, että jos yritysjohtajat (kiinaan ulkoistamisilla) vie työpaikkoja Suomesta, niin se on aivan ok. Mutta kun työntekijä puoli tekee jotain, joka uhkaa suomalaisia työpaikkoja, niin silloin on kyse lähes maanpetturuudesta (eli esim. hinnoittelemalla itsensä liian kalliiksi).

Toisaalta meidän vapaa markkinatalous sai pahan kolauksen, kun sairaanhoitajat pakotettiin töihin lain voimalla. Toisin sanoen Suomessa ollaan vapaita (valitsemaan työpaikka) niin kauan kuin totellaan porvareita.
 
Jos bussit ei liiku, niin hauska nähdä miten käy pk-seudun liikenteelle. Varmaan tulee olemaan ihan kokemuksen arvoinen tilanne. Nyt sitten iskee nörteille pelko puseroon, kun lakkoa väläytellään, eikä bussi 56 ehkä aamulla viekään töihin näpyttelemään numerosarjaa ruudulle. Sama homma oli silloin, kun Tehy uhitteli lakon kanssa, porukka oli kusi sukassa, että mitä jos tuleekin kohtaus, eikä kukaan ole hoitamassa.

Ihan äkkiä ei tule mieleen muuta alaa millä lakon vaikutus on näin laaja. Joku hoitajien lakko ei vaikuttaisi kaikkiin, ei kaikki sairastu. Kuljetusalan lakko taas vaikuttaa, koska kaikki tarvitsee ruokaa ym. ja jos kuljetukset ei pelaa niin ei sitä tavaraa sinne kauppoihin ilmesty. Ja aika moni on myöskin kusessa jos ei julkinen liikenne kulje. Saa nähdä, jos lakko tulee niin uskaltaako sitä edes ulkona liikkua.. Veikkaan että aika moni tän seudun asukas tunnistaa naamani, jos ovat yhtään bussilla matkustaneet. No joo, en nyt oikeasti pelkää kämpästä poistumista. Pääkaupunkiseudulla on sentään muitakin kulkuneuvoja kuin bussit, tai ainakin veikkaan ettei se lakko vaikuta junaliikenteeseen.

Juu, joku voi tosiaan kuvitella ettei se bussilla ajaminen paljoa vaadi, mutta sopii tulla yrittämään. Normi henkilöautoon verrattuna siinä saat tarkkailla niin paljon enemmän. Auton ulkomitat ei ole ihanteelliset kaupungin vilinässä liikkumiseen ja sen lisäksi saat seurata pysäkkejä ja niiden ympäristöä. Koitat olla ajatustenlukija ja arvailla onko tuo ihminen kenties tulossa kyytiin vai ei. Jossain aamuruuhkassa ajaminen ei tosiaan ole mitään herkkua, kun "kiireiset" toimistotyöntekijät kiilailee eteen ja autossa on se 80 ihmistä, joilla on myös kiire kouluun ja töihin. Aikaa on usein huimat 15 minuuttia kerätä ne 80 ihmistä pysäkeiltä ja ajaa keskustaan, jonne on matkaa sellaiset 7km. Siinä ruuhkassa. Kaiken hyvän lisäksi "saat" usein ajaa vielä siinä iltapäivän ruuhkassakin. Eli joskus viet ne samat ihmiset aamulla töihin/kouluun ja iltapäivällä viet ne koteihinsa. Jotain tuokin jo kertoo työpäivien pituuksista. Yleensä taukoja ei ole kuin se yksi päivän aikana ja kusellekaan et pääse 4-5 tuntiin siellä linjalla.

Rahan takia tuskin kukaan pelkästään noita hommia tekee, kyllä se vaatii hieman kutsumustakin. Olisihan sitä ollut mahdollista käydä kouluja vaikka miten paljon, mutta ei vaan kiinnosta mitkään ns. korkeasti koulutettujen työt. (ja ei ole kyse siitä ettei olisi koulussa pärjännyt, jos vaan halusi. Arvosanat oli kiitettäviä jos vaan vähän yritti) Mikään toimistossa hikoilu ei vaan ole meikäläistä varten. Jotain haastetta elämässä pitää kuitenkin olla.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Ihan äkkiä ei tule mieleen muuta alaa millä lakon vaikutus on näin laaja.
Tämä lakkohan katkaisee myös lentopetrolin kuljetukset. Kauankohan Hki-Vantaan kyky tankata koneita säilyy kun viimeinen tankkaus säiliöhin on tehty? Pitäis nimittäin lentää Bangkokiin 27.2. Ja varmasti tuhannet muutkin matkustajat jäävät ilman ansaitsemaansa ja jo maksamaansa lomamatkaansa. Kuinkahan nuo olumpialaisiin matkaavat sinne koskaan pääsevät? Kerää taas akt myötätuntoa...
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, joku voi tosiaan kuvitella ettei se bussilla ajaminen paljoa vaadi, mutta sopii tulla yrittämään. Normi henkilöautoon verrattuna siinä saat tarkkailla niin paljon enemmän.

No voi kristuksen vittu. Vaikka olisikin haastavampaa, niin aika iso noista henkilöautoa ajavista varmaan oppisi tämän saatanan haastavan työn jos siihen tulisi tarvetta. Ja ajokortti kun löytyy aika isolta osalta aikuisväestöä, niin epäilen että bussikuskiksi kykeneviä henkilöitä on tässä maassa aika riittävästi.

Mistä tahansa työstä voi sanoa ettei sitä kadulta repäisty jantteri osaa, mutta se ei tarkoita sitä että vain harvat ja valitut ko. työhön pystyvät.

Grainger kirjoitti:
Jos bussit ei liiku, niin hauska nähdä miten käy pk-seudun liikenteelle. Varmaan tulee olemaan ihan kokemuksen arvoinen tilanne. Nyt sitten iskee nörteille pelko puseroon, kun lakkoa väläytellään, eikä bussi 56 ehkä aamulla viekään töihin näpyttelemään numerosarjaa ruudulle. Sama homma oli silloin, kun Tehy uhitteli lakon kanssa, porukka oli kusi sukassa, että mitä jos tuleekin kohtaus, eikä kukaan ole hoitamassa.

Edellisen bussilakon aikana liikenne kulki ihan hyvin, kun nämä bussikaistatkin oli henkilöautojen käytössä. Ei ollut ihmeellinen kokemus mennä vääntämään numeroita näytölle.
 
Joo kyllähän sitä jokainen normaali ihminen oppii vaikka mitä jos vaan haluaa. Eri asia on vaan kuinka moni jaksaa jotain duunia tehdä ja kuinka kauan. Osaisin minäkin lentää lentokonetta jos vaan kävisin koulutuksen siihen. Kaikki työ ei vaan sovi kaikille ja kaikki alat ei ole houkuttelevia.
Ja liikennehän on erittäin sujuvaa jos lakko jatkuu pidempään. Polttoaine kun loppuu huoltoasemilta niin on tilaa fillaroida. Ja kun ei tarvitse edes töihin mennä niin miksi pitäisikään ajella autolla..
 
Tämä lakkohan katkaisee myös lentopetrolin kuljetukset. Kauankohan Hki-Vantaan kyky tankata koneita säilyy kun viimeinen tankkaus säiliöhin on tehty? Pitäis nimittäin lentää Bangkokiin 27.2. Ja varmasti tuhannet muutkin matkustajat jäävät ilman ansaitsemaansa ja jo maksamaansa lomamatkaansa. Kuinkahan nuo olumpialaisiin matkaavat sinne koskaan pääsevät? Kerää taas akt myötätuntoa...

Älä stressaa, etköhän sinä matkalle pääse. Olettaisin että varsinkin mannerten välisten lentojen tankkaukset hoidetaan todennäköisesti esimiesten voimalla.

Tosin onhan tuossa lentomatkustuksessa tällä hetkellä riskinsä kun myös IAU neuvottelee edelleen viime kesänä umpeutuneesta TES:stä... Saa nähdä missä vaiheessa lakko- tms. korttia vilautellaan.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Älä stressaa, etköhän sinä matkalle pääse. Olettaisin että varsinkin mannerten välisten lentojen tankkaukset hoidetaan todennäköisesti esimiesten voimalla.
Kyse ei ole siitä kuka tankkaa vaan siitä onko siellä säiliössä mitään millä tankata kun täydennyksiä ei ajeta..
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nyt menee kyllä ihan spekuloinniksi mutta uskoisin että koneet pysyy kyllä ilmassa tässä tilanteessa, vaikka sitten välilaskun avulla?

On tietty mahdollista, että Hki-Vantaalle saadaan lentopetrolia lakosta huolimatta jollain tavalla mutta mikäli ei saada niin eivät ne koneet nouse ilmaan laisinkaan siinä vaiheessa kun viimenen tippa on käytetty eli se siitä välilaskujen mahdollisuudesta.

vlad.
 

Kraztog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Ac Milan,ManU,KuPS, Penguins
Tämä lakkohan katkaisee myös lentopetrolin kuljetukset. Kauankohan Hki-Vantaan kyky tankata koneita säilyy kun viimeinen tankkaus säiliöhin on tehty? Pitäis nimittäin lentää Bangkokiin 27.2. Ja varmasti tuhannet muutkin matkustajat jäävät ilman ansaitsemaansa ja jo maksamaansa lomamatkaansa. Kuinkahan nuo olumpialaisiin matkaavat sinne koskaan pääsevät? Kerää taas akt myötätuntoa...

Juuh, hyvä että joillakin on vara matkustaa, annetaan se mahdollisuus muillekkin ja tuetaan lakkoa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Marttyyri-asenne pukee teitä.

Kysymys ei ole siitä etteivätkö kouluttamattomat idiootit ansaitsi vastinetta tekemälleen työlleen, kysymys onkin siitä kuinka paljon LISÄÄ heidän tulisi saada vastinetta.

Melko mielenkiintoinen lähtökohta muuten nimetä jonkun alan ammattiväki "kouluttamattomiksi idiooteiksi"... tämän takia kai näitä ketjuja ei pitäisi edes lukea. Koulutettujen idioottien kirjoitukset ovat niin jänniä.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melko mielenkiintoinen lähtökohta muuten nimetä jonkun alan ammattiväki "kouluttamattomiksi idiooteiksi"... tämän takia kai näitä ketjuja ei pitäisi edes lukea. Koulutettujen idioottien kirjoitukset ovat niin jänniä.

Meistä kuitenkin suurin osa on näitä kouluttamattomia idiootteja. Kun oikein tarkkaan ajattelen niin minulla taitaa olla tasan yksi kaveri kenen työtä en luule pystyväni kovinkaan helposti tekemään. Hän suunnittelee kiihtyvyysantureita.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Melko mielenkiintoinen lähtökohta muuten nimetä jonkun alan ammattiväki "kouluttamattomiksi idiooteiksi"... tämän takia kai näitä ketjuja ei pitäisi edes lukea. Koulutettujen idioottien kirjoitukset ovat niin jänniä.

Huomaa että minä en tätä termiä tuonut tähän keskusteluun, sen teki henkilö joka laskee itsensä tuohon ryhmään.
 

julle-jr

Jäsen
En tiedä olenko minäkin idiootti, mutta en oikein ymmärrä näitä lakkojuttuja. Siis jos on työsopimuksen jonkun yrityksen kanssa tehnyt, niin eikö se ole sitten siinä? Miksi tekee sopparin johon ei ole tyytyväinen? Jos yritys haluaa maksaa tietystä tuotteesta, palvelusta tai työsuoritteesta tietyn määrän rahaa, niin miten heitä voi vaatia maksamaan enemmän? Kyllä kai yritys on valmis maksamaan työstä sen verran mikä tuntuu heidän mielestään järkevältä. Jos vaikka kynttilän saa 10 eurolla, niin sitten saa, ei kai kukaan voi tulla vaatimaan, että kynttilästä PITÄÄ maksaa 15 €, jos sellaisen haluaa ostaa kaupasta? Saman luulisi koskevan mitä tahansa tuotetta tai palvelua tai työsuoritusta. Eihän kukaan kiellä tarjoamasta omaa työpanostaan eri ihmisille tai yrityksille millä tahansa hinnalla. Jos ei saa omasta kaupan olevasta työsuoritteestaan omasta mielestään tarpeeksi, niin sitten pitää alkaa tekemään jotain sellaista, josta yritykset ovat valmiita maksamaan sen halutun suuruisen rahamäärän.

Itse ainakin teen työsopimuksen, johon olen tyytyväinen ja siitä eteenpäin hoidan hommani niin hyvin kuin osaan. Pitää miettiä mitä kaikkia taitoja omaa ja hinnoitella työnsä sen mukaan. Olennaistahan on se, että osaako tehdä jotain sellaista jota vain harva muu osaa. Jos olen laittanut nimeni paperiin, niin ei kai minulla enää sen jälkeen ole oikeutta alkaa venkoilemaan ja jättää hommia tekemättä siksi että en ole tyytyväinen? Omaa tyhmyyttähän se on, jos tekee sopimuksen johon ei ole tyytyväinen, en minä siitä voi työnantajaa syyttää. Hän tarjoaa sopimusta ja minä joko hyväksyn sen tai en hyväksy. Samahan se on esim. jääkiekkoilijoiden kohdalla heidän etsiessään töitä.
 
En tiedä olenko minäkin idiootti, mutta en oikein ymmärrä näitä lakkojuttuja. Siis jos on työsopimuksen jonkun yrityksen kanssa tehnyt, niin eikö se ole sitten siinä?

Lakot ja muut väännöt taitavat perustua useimmin työehtosopimuksiin kuin yksittäisen työntekijän työsopimukseen. Työsopimuksessa taidetaan mainita työehtosopimuksen noudattamisesta ja näissä lähiaikoina esillä olleissa tapauksissa työehtosopimus on vanhentunut eikä uudesta sopimuksesta ole päästy sopuun.

Joissain tapauksissa työnantaja haluaa uuteen työsopimuksiin selviä sopimuksen heikennyksiä ja joissain tapauksissa työnantaja ei halua päivittää sopimusta ajankohdan vaatimalle tasolle.

AKT:n Räty muuten ilmoitti Ilta-Sanomien jutussa ettei lakko todennäköisesti tule tapahtumaan ainakaan vielä viikolla 8, joten Thaimaan reissut on pelastettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös