Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 394 283
  • 1 689

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tajusin juuri ajaneeni ainakin viitisen minuuttia käsijarru päällä. Ilmeisen hyvin auto kuitenkin aina starttasi valoista, ei tainnut ihan pohjassa kässäri olla. No tulipa tajuttua sitten ihan kodin lähistöllä. Ajattelinkin, että nyt varmaan unohdin jotain.

Aivot olivat vähän yössä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kahvinkeitto ei ole aina ihan helppoa, mutta teekin tosiaan hautuu nopeammin, mikäli pussin ottaa paketista ja laittaa veteen.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Aamulla torkuttaessa on pari kertaa käynyt niin että vastailen vaimon "nouse jo" -ärähdyksiin ihan miten sattuu. Periaatteessa tiedän että mulle puhutaan oikeasti, mutta vastaus sekoittuu jotenkin uneen, eli vastaukset ovat ihan puutaheinää kuten "joo mä oon käyny jo siellä" tai "ei ne tienny siitä mitään". Yleensä jopa ymmärrän sen itse ja koitan jotenkin kömpelösti muka seivata tilanteen.

Perinteistä unissapuhumista en kuitenkaan ole koskaan harrastanut.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kahvinkeitto ei ole aina ihan helppoa, mutta teekin tosiaan hautuu nopeammin, mikäli pussin ottaa paketista ja laittaa veteen.

Ei niin. Eilen oli huono aamu ja meinasin jo heittää keittimen ulos ikkunasta, kun havaitsin, etten ole laittanut vettä keittimeen. Se tunnetusti hidastaa sitä kahvin valmistumista.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kahvinkeitto ei ole aina ihan helppoa, mutta teekin tosiaan hautuu nopeammin, mikäli pussin ottaa paketista ja laittaa veteen.

Ei niin - kahvinkeitto on toisinaan rakettitiedettä ja tänään virhe meinasi käydä minulle. Töissä keitettiin kahvia asukkaille pari pannullista ja toisen pannun sain sujuvasti kaadettua termospulloon odottamaan tarjoilua mutta toisen kohdalla tuli sitten yllättäviä ongelmia. Nimittäin laitoin suodatinpussin sisältöineen biojätteeseen ja sen jälkeen aivot löyvät tyhjää ja ryhdyin kaatamaan kaffetta samaan pussiin suodatinpussin seuraksi. Onneksi tajunta palasi kesken toimituksen ja muutaman lorauksen jälkeen tajusin, että nyt on jotain vialla...

vlad.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Tässä eräs päivä söin tyytyväisenä jonka jälkeen menin viemään lautasen tiskipöydälle ja palasin television ääreen. Hetken kuluttua alkoi kuitenkin tehdä mieli limsaa joten menin jääkaapille, avasin oven ja ylimmällä hyllyllä kökötti se käyttämäni likainen lautanen? Mitä helvettiä, miten ihmeessä se nyt sinne päätyi?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Juuri äsken synnytin jääkaappiin isopäisen jormauotilan, vihreän. Ei jumankauta, ei siinä niin pitänyt käydä, mä lähdin hakemaan vain maitoa. Aivot hei!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kahvinkeitto ei ole aina ihan helppoa, mutta teekin tosiaan hautuu nopeammin, mikäli pussin ottaa paketista ja laittaa veteen.

Tämä ei nyt oikein suju. Yritin juuri keittää kahvia ilman vettä. Noin vartin jälkeen havahduin ihmettelemään, miten kahvin tuoksua ei vieläkään tunnu.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä ei nyt oikein suju. Yritin juuri keittää kahvia ilman vettä. Noin vartin jälkeen havahduin ihmettelemään, miten kahvin tuoksua ei vieläkään tunnu.

Enää puuttuu että joku aamu länttäät muutaman mitallisen kahvia tiskipöydälle ja kaadat vedet päälle, ja sit tuut kohta ihmettelee että mikä nyt on, puuttuko tästä yhtälöstä kenties joku kone vai missä vika?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Enää puuttuu että joku aamu länttäät muutaman mitallisen kahvia tiskipöydälle ja kaadat vedet päälle, ja sit tuut kohta ihmettelee että mikä nyt on, puuttuko tästä yhtälöstä kenties joku kone vai missä vika?

Se päivä voi olla lähempänä kuin arvaammekaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kuten jo monesti todettu tässä ketjussa, että kahvin juonti/tekeminen on tarkkaa puuhaa. Eilen laitoin mukin täyteen maitoa ja ihmettelin, että onpa hailakkaa kahvia..
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Eilen oli aika väsynyt olo. Ajattelin etten millään jaksa katsoa formuloita suorana lähetyksenä kun ne alkaa vasta yhdeksältä. Tallennan mielummin kisan, niin voin katsoa jo seitsemältä. Sekunnin verran tämä vaihtoehto tuntui järkevältä.
 
Eilen oli aika väsynyt olo. Ajattelin etten millään jaksa katsoa formuloita suorana lähetyksenä kun ne alkaa vasta yhdeksältä. Tallennan mielummin kisan, niin voin katsoa jo seitsemältä. Sekunnin verran tämä vaihtoehto tuntui järkevältä.

Vähän samaan asiaan liittyen olen tässä lähiaikoina havahtunut pari kertaa todelliseen "aivot, mitä vittua nyt taas" -fiilikseen. Nykyään kun tallentavat boksit ovat yleistyneet ja itselläkin sellainen on olohuoneessa, niin on varsin tavanomaista, että saatan pysäyttää live-lähetyksen tehdäkseni jotain enemmän tai vähemmän tärkeää tai kelata taaksepäin halutessani nähdä jonkin kohdan välittömästi uudelleen. Sama logiikka on siirtynyt aivoissani myös tosielämään ja pari kertaa olen huomannut hakevani tyhjästä pysäytys- ja kelausnappia vain nähdäkseni äskeisen tapahtuman uudelleen. Tämä on tapahtunut ainakin kerran kaupan kassalla ja kerran futismatsissa. Mitä vittua nyt taas?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aika uunoa sakkia, kieltämättä. Toisaalta näitä tarinoita vasten mulla taitaakin mennä ihan hyvin, mitä nyt välillä vähän väsyttää.

Kop kop.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
- - Sama logiikka on siirtynyt aivoissani myös tosielämään ja pari kertaa olen huomannut hakevani tyhjästä pysäytys- ja kelausnappia vain nähdäkseni äskeisen tapahtuman uudelleen. Tämä on tapahtunut ainakin kerran kaupan kassalla ja kerran futismatsissa. Mitä vittua nyt taas?

Tällaista sattuu huonommissakin piireissä, minä nimittäin eilen illalla etsiskelin katseella astianpesukoneen kaukosäädintä, jotta voisin laittaa astianpesukonetta hiljaisemmalle, kun katsoin YLE Areenasta Ozzy-dokumenttia. Ei löytynyt.

Varmasti on myös kauko-ohjattavia astianpesukoneita, enhän minä sillä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Vähän samaan asiaan liittyen olen tässä lähiaikoina havahtunut pari kertaa todelliseen "aivot, mitä vittua nyt taas" -fiilikseen. Nykyään kun tallentavat boksit ovat yleistyneet ja itselläkin sellainen on olohuoneessa, niin on varsin tavanomaista, että saatan pysäyttää live-lähetyksen tehdäkseni jotain enemmän tai vähemmän tärkeää tai kelata taaksepäin halutessani nähdä jonkin kohdan välittömästi uudelleen. Sama logiikka on siirtynyt aivoissani myös tosielämään ja pari kertaa olen huomannut hakevani tyhjästä pysäytys- ja kelausnappia vain nähdäkseni äskeisen tapahtuman uudelleen. Tämä on tapahtunut ainakin kerran kaupan kassalla ja kerran futismatsissa. Mitä vittua nyt taas?

Itse olin paikan päällä katsomassa mm.Venäjä-Tsekki peliä ja Venäjän siirtyessä johtoon alkoi maali luonnollisesti pyörimään uusintana screeniltä, no minäpä skarppina kaverina yritin katsoa maalin uusintana jäältä. Pettymys oli suuri kun ei ne Venäjän ja Tsekin kaverit näytelleetkään maalia uudestaan.
 

scholl

Jäsen
Itse jos ajan joskus polkupyörällä niin vilkaisen sivulle katsoakseni sivupeiliin ja ihmettelen, ettei sellaista ole kuten moottoripyörässä.

Futismatseissa harmittaa kanssa se, kun tilanteet eivät tulekaan koko ajan uusintana niinkuin telkkarista. Muutaman kerran olen itsekin esim. karsintapeleissä stadikalla ihmetellyt asiaa.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Itse olin paikan päällä katsomassa mm.Venäjä-Tsekki peliä ja Venäjän siirtyessä johtoon alkoi maali luonnollisesti pyörimään uusintana screeniltä, no minäpä skarppina kaverina yritin katsoa maalin uusintana jäältä. Pettymys oli suuri kun ei ne Venäjän ja Tsekin kaverit näytelleetkään maalia uudestaan.
Vähän sama juttu käynyt FC Hämeenlinnan peleissä. Kakkosdivarifutis ei nyt niin kovasti sykähdytä, etteikö ne (harvat) maalit tule juuri silloin, kun katsoo kännykkää tai ihan mitä vaan. Sitä kun on niin tottunut Hämeenlinnassakin viime vuosina tuohon screeniin lätkäpeleissä, että katse kääntyy heti tulostaululle, josta näkisi sen uusinnan. No näkyyhän siellä Koti, Vieras ja Aika. Onneksi FC tekee mun ollessa paikan päällä erittäin vähän maaleja.

Futismatseissa harmittaa kanssa se, kun tilanteet eivät tulekaan koko ajan uusintana niinkuin telkkarista. Muutaman kerran olen itsekin esim. karsintapeleissä stadikalla ihmetellyt asiaa.
Eikös nyt sentään Stadikalla jonkinlainen videotaulu ole, josta ainakin maalit näkisi? Toki jokunen vuosi on ikävä kyllä aikaa viime käynnistä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kuten jo monesti todettu tässä ketjussa, että kahvin juonti/tekeminen on tarkkaa puuhaa. Eilen laitoin mukin täyteen maitoa ja ihmettelin, että onpa hailakkaa kahvia..

Kyllä vaan, työmaaruokalassa kun on kylmävitriini ennen kahvipannua, niin aina välillä tuppaa käymään niin, että kupilliseen maitoa lisää tilkan kahvia.

Myöskin olen huomannut, ettei työpaikan ulko-ovi aukea liikennelaitoksen matkakortilla eikä toisaalta bussimatkaa voi maksaa avainnapilla.

Kaikki nuo olen vieläpä tehnyt useamman kerran.

t. hanu
 

scholl

Jäsen
Eikös nyt sentään Stadikalla jonkinlainen videotaulu ole, josta ainakin maalit näkisi? Toki jokunen vuosi on ikävä kyllä aikaa viime käynnistä.

jonkinlainen videotaulu on, mutta kaikissa otteluissa ei mellakoiden takia kai saa tilanteita näyttää uusintana ja niissäkin, missä näytetään, niitä tulee satunnaisesti. Klubinkin futispeleissä, joissa on nyt tullut käytyä vähän enemmänkin, tilanne on se, että joskus toimii taulu, joskus ei, joskus saa näyttää, joskus ei ja silloin kun näytetään niin vain jotakin tilanteita. Totuus futiksessa on silti stadionista riippumatta se, että usein kun haluaisi nähdä jonkun uusinnan niin sitä ei ole tarjolla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Myöskin olen huomannut, ettei työpaikan ulko-ovi aukea liikennelaitoksen matkakortilla eikä toisaalta bussimatkaa voi maksaa avainnapilla.
Tuo on niin tuttua. Mulla yleensä vain herää ihmetys, miksei kotiavaimelle ole mitään reikää siinä kulkunappilukulaitteessa. Kun se nappi siis toimittaa avaimenperän virkaa mulla.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Huvittavia on myös ne, jolloin aivot eivät "muista" mitä kieltä puhuvat. Saksassa aikanaan mulla soi lankanumero, heräsin ja vastasin siihen. Olin jo jonkun aikaa puhunut saksaa sinne kunnes tajusin, ettei soittaja osannutkaan saksaa. Se oli puhunut mulle koko ajan englantia, enkä ollut huomannut sitä.

Puhun avokkini kanssa kotioloissa saksaa, mutta silloin kun meillä on suomalaisia vieraita, niin puhumme tietysti englantia. No tämähän aiheuttaa aika usein sitä, että selitän vieraille innoissani jotain juttua englanniksi ja havahdun vähän ajan päästä siihen, että kaikki katsovat minua silmät pyöreänä kun olen vaihtanut kielen vahingossa kesken jutun saksaksi.

Toinen kielisekoilu sattui taannoin kun olin ensimmäistä kertaa vuosikausiin Ruotsissa ja yritin virkistää epätoivoisesti ruotsin kielen taitojani puhumalla joka tilanteessa koko ajan ruotsia, vaikka se oli todella vaikeaa. Sitten iltasella soitin avopuolisolleni ja yhtäkkiä en meinannutkaan millään löytää saksan kielisiä sanoja: "Ja ich bin här i Hotellet.... eiku.... jag menar....scheisse....öööö.... sorry i can't speak Deutsch no more".
 

scholl

Jäsen
Toinen kielisekoilu sattui taannoin kun olin ensimmäistä kertaa vuosikausiin Ruotsissa ja yritin virkistää epätoivoisesti ruotsin kielen taitojani puhumalla joka tilanteessa koko ajan ruotsia, vaikka se oli todella vaikeaa. Sitten iltasella soitin avopuolisolleni ja yhtäkkiä en meinannutkaan millään löytää saksan kielisiä sanoja: "Ja ich bin här i Hotellet.... eiku.... jag menar....scheisse....öööö.... sorry i can't speak Deutsch no more".

Mulla kävi kerran niin, että tapasin duunimatkalla ohimennen yhden todella hyvänoloisen mimmin Saksassa. Olin kuitenkin tullut aamukoneella lähes nukkumatta ja olin täysin kuutamolla. Sanoin sille sitten, että olen todella väsynyt. Ongelma oli vain se, että olin juuri hetkeä aiemmin puhunut ruotsalaisen tyypin kanssa, joten epähuomiossa sanoin trött, enkä müde. Se nainen katsoi hölmistyneenä ja sanoi trött? Ihmettelin tilannetta ja ajattelin, että onpas typerä nainen ja lopetin kanssakäymisen sen naisen kanssa, vaikka hän muuten vaikuttikin todella kivalta ja mielenkiintoiselta. Vika siis oli siinä tilanteessa itsessäni, eikä hänessä, vaikka olin aivan varma, että hänessä on jotain vikaa.

Mitä tulee sitten noihin juttuihin, että pitäisi puhua englantia, kun joku ei muka osaa saksaa niin mulle se ei käy. Käytän mielummin vaikka tulkkia. En ala puhumaan huonompaa kieltä sen takia, että joku muu on idiootti.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mulla kävi kerran niin, että tapasin duunimatkalla ohimennen yhden todella hyvänoloisen mimmin Saksassa. Olin kuitenkin tullut aamukoneella lähes nukkumatta ja olin täysin kuutamolla. Sanoin sille sitten, että olen todella väsynyt. Ongelma oli vain se, että olin juuri hetkeä aiemmin puhunut ruotsalaisen tyypin kanssa, joten epähuomiossa sanoin trött, enkä müde. Se nainen katsoi hölmistyneenä ja sanoi trött? Ihmettelin tilannetta ja ajattelin, että onpas typerä nainen ja lopetin kanssakäymisen sen naisen kanssa, vaikka hän muuten vaikuttikin todella kivalta ja mielenkiintoiselta. Vika siis oli siinä tilanteessa itsessäni, eikä hänessä, vaikka olin aivan varma, että hänessä on jotain vikaa.

Mitä tulee sitten noihin juttuihin, että pitäisi puhua englantia, kun joku ei muka osaa saksaa niin mulle se ei käy. Käytän mielummin vaikka tulkkia. En ala puhumaan huonompaa kieltä sen takia, että joku muu on idiootti.

Ruotsalaiselle tyypille olit kuitenkin puhunut ruotsia? Oli vähän epälooginen tuo scholliprovo tällä kertaa.

edit: Höh. Kun pitkästä aikaa tahallani tartun Schollin perseilyyn, niin käy ilmi että hänet on bannattu.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös