Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 394 012
  • 1 689

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä en muuten tajua miten US of A pressoille on niin vaikeaa noudattaa niinkin yksinkertaisia etikettejä? Sinä
1. Et kulje Kuningattaren/kuninkaan edellä
2. Kättelet jos sinua kätellään
3. Muuten et koske ollenkaan
4. Et ikinä näytä selkää

Mikä tuossa on niin vaikeaa?
Kun oma maa on perustettu sen varaan että kuninkaalliset on pöllöjä ja ei haluta leikkiä niiden kanssa niin kai se voi vähän näkyä yleisessä asenteessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikä tuossa on niin vaikeaa?
Varmaan se että Yhdysvaltojen presidentti pitää itseään maailman napana ja maailman tärkeimpänä ihmisenä joten jotkut Brittien vanhanaikaiset tapakoodit on ihan huttua. Miksi heidän (USA:n johtajien) pitäisi jotenkin "kumartaa" entisen hallinnoitsijan hallitsijaa. Kun heille on niin tärkeää se vapaussota Britanniasta ja sen voittaminen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Varmaan se että Yhdysvaltojen presidentti pitää itseään maailman napana ja maailman tärkeimpänä ihmisenä joten jotkut Brittien vanhanaikaiset tapakoodit on ihan huttua. Miksi heidän (USA:n johtajien) pitäisi jotenkin "kumartaa" entisen hallinnoitsijan hallitsijaa. Kun heille on niin tärkeää se vapaussota Britanniasta ja sen voittaminen.
Varmaan jotain tuollaista.

Me ei olla oltu Englannin kruunun alla, mutta nuo ovat mitä kuuluu etikettiin. Vähän niinkuin lippis päässä ei syödä sisätiloissa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Olen tässä toista päivää ihmetellyt, kun Finnkino ei ole julkaissut perjantain ohjelmistoa. Nyt rupes jo vituttaan ja mietin, että mikä vittu siellä mättää.

Äsken huomasin koko ajan päivitelleeni 4.8. perjantain ohjelmistoa....
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Olen käymässä vanhempieni luona. Äitini pyysi tuomaan kahvia. No siinä kaadoin puolimukia kahvia mukiin. Sen jälkeen avasin jääkaapin, otin jääkaapista maidon ja kaadoin puolimukia maitoa kahvin sekaan. Sitten tajusin, että enhän minä tätä itselleni kaada, vaan äidilleni, joka juo kahvin mustana.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Noniin. Aamulla nukuin pommiin, kun en ollut laittanut herätystä päälle. Ajan olin kyllä säätänyt. Nyt sitten tuli poltettua perunat hellalla, kun jätin ne iloisesti sinne poreilemaan ja tapitin vain telkkarista marvel hömppää. Hyvin menee.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Aikoinaan Volvon autojen myyntiä Pohjois-Korealle voi pitää jonkinlaisena aivot, mitä vittua nyt taas?-tapahtumaksi. Mitäköhän ne ovat ajatelleet, kun myivät nuo Volvonsa Pohjois-Korealle, joita Pohjois-Korea ei ole vieläkään maksanut (karhukirjeitä on kuulema lähetetty nyt 3 miljardin kruunun edestä).
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen käymässä vanhempieni luona. Äitini pyysi tuomaan kahvia. No siinä kaadoin puolimukia kahvia mukiin. Sen jälkeen avasin jääkaapin, otin jääkaapista maidon ja kaadoin puolimukia maitoa kahvin sekaan. Sitten tajusin, että enhän minä tätä itselleni kaada, vaan äidilleni, joka juo kahvin mustana.

Toisella puoliskollani on tähän jonkinlainen kaava, joka menee niin, että aamukahviin saa laittaa maitoa hitusen, päivän pariin muuhun kupilliseen ei (näiden kupillisten määrä siis vaihtelee). Äsken keitin kahvia ja toinen kuittasi heti, etten tällä kertaa sitten lorauttaisi sitä maitoa. Huti kävi tuossa muutama päivä sitten, kun hieman ajatuksissani niitä kuppeja täyttelin. No, nyt ehtikin noutamaan itse ensin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Äsken tarjosin kirjaston kotipalvelusta vastaavalle henkilölle kaukopalvelulle tarkoitettua kirjaa. Aivot jotenkin sotkivat tuon kaukopalvelun kotipalveluksi (liian samankaltainen nimi).
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tänään, kun katsoin televisiosta tv5:sta, niin yhtäkkiä ruudun oikealle puolelle ilmestyy musta piste. Ihmettelin, että mikä ötökkä siinä ruudulla on. Sitten katoin tarkemmin, että sehän musta piste kuuluu itse tv5:en ohjelman mainostekstiin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Yritin normaaliin tapaan keittää kahveja. Jostain syystä tällä kertaa vesi jäi kokonaan kaatamatta säiliöön. Sitä ihmetyksen määrää äsken kun kannu olikin tyhjä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Yritin normaaliin tapaan keittää kahveja. Jostain syystä tällä kertaa vesi jäi kokonaan kaatamatta säiliöön. Sitä ihmetyksen määrää äsken kun kannu olikin tyhjä.
Tämä on kyllä klassinen. Toinen on sitten, että jää veden sijasta kahvinporot laittamatta.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tämä on kyllä klassinen. Toinen on sitten, että jää veden sijasta kahvinporot laittamatta.
Toinen klassinen on kans että unohtaa vanhat vedet kannuun ja keittelee kahvit siihen päälle. Tulee aika vetistä kahvia tuolla tavalla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Yritin normaaliin tapaan keittää kahveja. Jostain syystä tällä kertaa vesi jäi kokonaan kaatamatta säiliöön. Sitä ihmetyksen määrää äsken kun kannu olikin tyhjä.
Tämä on kyllä klassinen. Toinen on sitten, että jää veden sijasta kahvinporot laittamatta.
Meillä kun on perkolaattori, en ole huomannut tuollaisia aivopieruja itselläni, sen kanssa kun tuo kahvinkeittotapahtuma on hieman kompaktimpi verrattuna tavalliseen.
Mutta, ylipäätään, vaimon pyytäessä minua keittämään kahvit, lähden kyllä aina nöyrästi suorituspaikalle, mutta toisinaan rupeankin siivoamaan tiskipöytää, tms. ja unohdan kokonaan laittaa kahvit tulemaan. Tämä tapahtuu epäsäännöllisen säännöllisesti... ja aina siitä vähintäänkin huomautetaan...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Viime viikolla tapahtui sellainen kahvinkeitto-älynväläys, että nauroin tuolle monta tuntia tapahtuneen jälkeen. Nyt ehkä pystyn kirjoittamaan tuon miettien.

Eli rutiinihan kahvinkeitossa on. Se on vahva, mutta senkin onnistuu rikkomaan. Viime viikolla olin veden onnistunut kaatamaan ihan hyvin säiliöön. Tässä kohtaa normaalisti jatkuu se suodatinpussien kaivaminen jne. mutta ei, nyt mieleeni juolahti jotain to do -listalta. Mieleni sopukoissa jokin päätti, että kahvi onkin melkein valmista ja avasin jääkaapin. Maitotölkki käteen ja lorautus sinne, minne piti se suodatinpussi sujauttaa. Onneksi tajusin tuon nopeaan, ettei maitoa hukkaan mennyt aivan loputtomiin, mutta silti. :D Hetken sitten huuhtelin tuota suodatinrööriä ja lopulta homma onnistui.

Ps: kuinkakohan iso osa tämän ketjun viesteistä liittyy kahvinkeittoon.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Tämä on kyllä klassinen. Toinen on sitten, että jää veden sijasta kahvinporot laittamatta.
Tää on kyllä tuttua. Joskus sekoitan järjestyksen eli vesi säiliöön, purut suodattimeen ja mylly päälle. Mutta annas olla kun teet virheen että laitat ensin vettä, sitten purut. Huomaat että vettä liian vähän puruihin nähden.
Noh eikun pannu käteen ja lisäämään.

Tässä vaiheessa aivot lopettaa täysin toiminnan veden lisäämisen jälkeen, ja pannu jää johonkin tiskipöydän reunalle.

Jännä kun ei valu kahvi. Nämä tapahtuu usein maanantaiaamuna viiden aikaan
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ps: kuinkakohan iso osa tämän ketjun viesteistä liittyy kahvinkeittoon.

Mä juon aika paljon pikakahvia ja sen kanssa on tullut toilailtua ainakin seuraavia.

- Aina monta kertaa oon kaatanut purut mukiin ja vedenkeittimestä veden päälle, ja sitten huomannut, etten ollut sitä vettä nåköjään vielä keittänyt

- Pari kertaa onnistunut myös tekemään niin, että kun on ollut suodatinkahvi keitettynä, niin olen ottanut mukin, kaatanut pikakahvin purut sinne pohjalle, ja sitten suodatinkahvit päälle.

Jälkimmäinen on aina jännä makuelämys
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, yksi kahvinkeittojuttu lisää jotain viikon tai parin takaa. Yleensä keitän kerralla kahden mukin verran kahvia, joka on mukista riippuen keittimessä jotain 4-5 kuppia. 4 kuppia on aika tarkalleen puoli litraa. Päätin käyttää tiskipöydän reunalla ollutta aiemmin käyttämääni kuppia ja siksi mittasin veden puolen litran mitalla tarkoituksena laittaa juuri tuo 4 kuppia.

Veden kaatamisen jälkeen ihmettelin, että miten säiliössä on nyt niin helvetisti vettä. Olin tietysti laittanut sillä mitallakin "kaksi mukillista" eli litran. Tosin ylimääräisen veden pois kaatamisen jälkeen tuli kunnon fuck yeah-hetki, sillä vesiraja oli ensiyrittämällä oikeastaan millilleen siinä 4 kupin viivan kohdalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

hege

Jäsen
Pitäisi kahviautomaatti vain hankkia himaankin, kun töissä ei sen kanssa tule erheitä (ainakaan kovin usein). Kahvia nyt taas aamulla keitteli ja vedet hienosti sekä purut mutta sitten tuli ongelma että mihin onnistuin se pannun laittamaan...
No juuri oli astianpesukone tullut valmiiksi ja sieltä nappasin jo kupin valmiiksi mutta kun sen luukku oli raollaan niin varmuuden vuoksi päätin näemmä sen kannun sitten keittimen sijaan laittaa valmiiksi odottamaan pesua.
 

Duke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät, ManU, AC Oulu
Joskus ysärillä oli muistaakseni TV-mainos jääkiekon MM-kisojen aikaan, missä perheen äiti osoitti tietämystään kutsumalla paitsiota paitseloksi. Minä en saatana saa tuota hirvittävää sanaa pois aivoistani. Mikä pahinta se ei rajoitu jääkiekkoon vaan paitselo tulee mieleen myös jalkapalloa katsoessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös