Pottakameli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Eilen töistä lähtiessäni laitoin työkengät takaisin jalkaan ja painelin ulos.
Meillä sama homma, viiksellä toimiva automaatti ja vielä keväällä oli käsin hämmenettävä kakkosauto. Voit vain kuvitella, mitä ihmeellisyyksiä aivot keksivätkään, kun vaihdat autosta toiseen...Tuossa kun tullut ajeltua automaattivaihteisella autolla jossa vaihteet vaihdetaan viikseä käyttämällä niin kun piti siirtää bussia koitin vaihtaa pakilta drivelle. Lopputuloksena pyyhin tuulilasia ja sitten mietin, että ei mennyt taas ihan niinkuin piti tämä homma.
Melkein sama, joskus tein lihalientä ja siilasin koko liemen suoraan pesualtaaseen ja viemäriin, siinä sitten kädessä siili missä jotain keitettyjä juureksia ja ja kai ydinluuta.Teen yleensä teetä kotona kuppiin laitettavalla siivilällä, eli teelehdet siivilään, siivilä kuppiin ja haudutuksen jälkeen nostetaan pois siivilä ja lehdet.
Eilen laitoin ajatuksissani teelehdet suoraan kuuman veden sekaan. Siitä sitten tilanteen korjaamiseksi kaadoin teet lehtineen siivilään ja jäin ihmettelemään sihti kädessä ja teet viemärissä, ettei tämä nyt ihan mennyt niin kuin suunnittelin.
Tuo voisi jo harmittaa.Melkein sama, joskus tein lihalientä ja siilasin koko liemen suoraan pesualtaaseen ja viemäriin, siinä sitten kädessä siili missä jotain keitettyjä juureksia ja ja kai ydinluuta.
Täällä puolison kämpässä on pesukone keittiössä. Toimii myös samalla kauhean ”kätevänä” laskutilana tuossa postimerkin kokoisessa ”huoneessa”. Laitoin aamusella kestovaippoja pesuun ja nappasin koneen päältä pesuainelaatikon ja kippasin pulverit ihan oikeaan lokeroon. Paitsi että kaadoin sinne kaurahiutaleita. Toisaalta hyvä, että tajusin tilanteen ennen koneen käynnistämistä. Toisaalta myös ihan hyvä, että aamupuuro tuli keitettyä ihan oikeista hiutaleista eikä siitä pesupulverista.
Alkaa vissiin univaje hiljalleen painaa.
Mun puolesta saat käyttää. Ehkä kuitenkin mainitsisin, että ne paskavaipat kannattaa jättää laittamatta tuolloin koneeseen.Tästä saisi uuden Pirkka-niksin, miten teet puuroa pesukoneella.
Mun puolesta saat käyttää. Ehkä kuitenkin mainitsisin, että ne paskavaipat kannattaa jättää laittamatta tuolloin koneeseen.
Tämä on itsellekkin tapahtunut monesti. Ajan autoa työkseni niin joskus ajatuksissaan menee puurot ja vellit sekaisin. Huvittavaa se enemmänkin onneksi on.Tuossa kun tullut ajeltua automaattivaihteisella autolla jossa vaihteet vaihdetaan viikseä käyttämällä niin kun piti siirtää bussia koitin vaihtaa pakilta drivelle. Lopputuloksena pyyhin tuulilasia ja sitten mietin, että ei mennyt taas ihan niinkuin piti tämä homma.
Been there, done that. Aivot rekisteröivät virheen tapahtuneeksi, ja sen jälkeen ohjeistivat käden viemään hammasharjan suuhun. Kävin ns. hivenen hitaalla, eli tajusin että nyt ei näytä hammastahnalta, mutta se juna ei ilmeisesti ollut pysäytettävissä. Oli pahaa.Menin aamulla pesemään hampaitani niin otin sähköharjan normaalisti telineestä mutta kun piti pepsodenttia laittaa siihen niin laitoin pumppusaippuaa.
Menin aamulla pesemään hampaitani niin otin sähköharjan normaalisti telineestä mutta kun piti pepsodenttia laittaa siihen niin laitoin pumppusaippuaa.
Kuin myös... Makuelämys erittäin... hmm... sanoisinko "mieleenpainuva"...Been there, done that. Aivot rekisteröivät virheen tapahtuneeksi, ja sen jälkeen ohjeistivat käden viemään hammasharjan suuhun. Kävin ns. hivenen hitaalla, eli tajusin että nyt ei näytä hammastahnalta, mutta se juna ei ilmeisesti ollut pysäytettävissä. Oli pahaa.
Joo itse en onneksi ehtinyt lapioida sitä herkkua suuhun asti. Ajattelin vaan että otetaanpa uudestaan. Laitoin kahvit niin siinäkin piti kyllä miettiä että miten vitunlailla tämäki menee.Been there, done that. Aivot rekisteröivät virheen tapahtuneeksi, ja sen jälkeen ohjeistivat käden viemään hammasharjan suuhun. Kävin ns. hivenen hitaalla, eli tajusin että nyt ei näytä hammastahnalta, mutta se juna ei ilmeisesti ollut pysäytettävissä. Oli pahaa.
Ainakin op:saa saa käyttäjätunnuksen mobiilisovelluksen asetusten kautta näkyviin. Joskus itsekkin sen unohtaneena.No, johan on taas yhtä helevettiä...
Unohdin nettipankin käyttäjätunnukseni... just like that... ja lähin pankki, mistä sen voisi saada on n. 60 kilometrin päässä. Tietysti, postin välitykselläkin lähettävät, mutta kestää kuulemma n. viikon(!?).
Kylläpä osaa vituttaa tämä tilanne, kun n. 10 vuotta olen tuota käyttänyt ja nyt se ikäänkuin hävisi vain mielestä. Toki, nettipankkiin pääsen puhelimellani, ei hätää, mutta en voi maksaa netin kautta mitään, missä tuota kysytään enkä voi täten myöskään tunnistautua eri palveluihin - vittu!
Yritin tuota kautta hakea, mutta en löytänyt - pitänee vielä tutkia...Ainakin op:saa saa käyttäjätunnuksen mobiilisovelluksen asetusten kautta näkyviin. Joskus itsekkin sen unohtaneena.
Asetukset -> käyttäjätunnus -> kirjaudu mobiiliavaimella ja sieltä näkyy.Yritin tuota kautta hakea, mutta en löytänyt - pitänee vielä tutkia...
Kiitän neuvoistasi, mutta kun olen eri pankin asiakas, noi ei näytä menevän ihan yksi-yhteen...Asetukset -> käyttäjätunnus -> kirjaudu mobiiliavaimella ja sieltä näkyy.
Minä olen unohtanut käyttäjätunnuksen kolme kertaa ja jokaisella kerroilla se palasi mieleen kun hetkeen asiaa ajatellut. Jos sinullekin vain jostain alitajunnasta tulee oikea vastaus kun lakkaat "puristamasta mailaa".Unohdin nettipankin käyttäjätunnukseni...
Niinpä...Minä olen unohtanut käyttäjätunnuksen kolme kertaa ja jokaisella kerroilla se palasi mieleen kun hetkeen asiaa ajatellut. Jos sinullekin vain jostain alitajunnasta tulee oikea vastaus kun lakkaat "puristamasta mailaa".
Laita vaikka googleen hakusanaksi, mistä näkee (pankkisi mobiilisovellus) käyttäjätunnuksen. Tuolla ainakin löytyi tieto siitä, miten näkee s-mobiilista s-pankin käyttäjätunnus.Kiitän neuvoistasi, mutta kun olen eri pankin asiakas, noi ei näytä menevän ihan yksi-yhteen...