Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 393 548
  • 1 689

hege

Jäsen
Aivot, aamu ja kahvinkeitto eli tuo perinteinen pyhä tai ainakin haastellinen kolminaisuus. Aamurutiini on keittää kahvit ja samalla lapsille ja usein myös itselleni puuro, tänään oli jotenkin kahvipurkki eripuolella kuin normaalisti ja sitten tuli näppärästi keitettyä vesi kattilassa puurohiutaleita varten mutta niiden sijaan huolellisesti mittasin sitten pari mitallista kahvinpuruja... no aina olisi voinut kiehauttaa kahvit kattilassakin mutta nyt jätin sen kuitenkin väliin.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aivot, aamu ja kahvinkeitto eli tuo perinteinen pyhä tai ainakin haastellinen kolminaisuus. Aamurutiini on keittää kahvit ja samalla lapsille ja usein myös itselleni puuro, tänään oli jotenkin kahvipurkki eripuolella kuin normaalisti ja sitten tuli näppärästi keitettyä vesi kattilassa puurohiutaleita varten mutta niiden sijaan huolellisesti mittasin sitten pari mitallista kahvinpuruja... no aina olisi voinut kiehauttaa kahvit kattilassakin mutta nyt jätin sen kuitenkin väliin.
Tästä tuli mieleen yksinpurjehtia Ari Huuselan tapa varsinkin kovempien merenkäyntien aikana, mitata samaan kattilaan puurohiutaleet ja pikakahvi ja kaataa kuumavesi päälle. Siitä sitten vain lusikoimaan puurokahvia naamariin.
 

444

Jäsen
Tiiättekö sen tunteen, kun työntää sormensa dronen pyöriviin roottorin lapoihin? Ai ette, no antakaas kun setä kertoo.
Otettiin tänne perähikiälle drone mukaan, jos vaikka tuossa Pielisen jäällä kävisi kuvailemassa. Latailin akkuja ennen lähtöä sisällä, kun puoliso sanoi, että olispa hauskaa, jos tuolla lentäisi sisällä. Kaikki punaiset valot vilkkuivat päässä, että ei missään nimessä. Totesin hänelle, että ei pysty, kun se vaatii enemmän tilaa yläpuolelleen. ”Kato vaikka, kun mä painan tästä napista”. No sehän hörähti käyntiin ja alkoi ottaa korkeutta. Paniikissa etsin luurista nappia, jolla se tulee takaisin tonttiin. Ei löytynyt. Mutta hei, sehän pysähtyy, jos roottorit osuvat johonkin! Joten työnsin vasemman käteni sinne. Ei pysähtynyt ihan heti. Muutaman kierroksen pyörähti. Verta lattialla, seinässä, ovessa, dronessa… Mutta pysähtyi lopulta. Vasemmassa etusormessa kämmenpuolella sormenpäästä ensimmäiseen niveleen asti syvä haava. No biggie. Keskisormessa kolme syvää, ristiin rastiin menevää haavaa samoin sormenpäästä ensimmäiseen niveleen, ja jostain risteyskohdasta pieni pala irti. Ja se tunne? No ei niinkään kipua alkuun, järkyttävä kuumotus ja tykytys, kun teippasin itseäni kasaan. Sitten se särky iski ehkä tuntia myöhemmin. Sellainen kipu, kuin olisi ollut paljain käsin kovassa pakkasessa niin pitkään, ettei enää tunne sormiaan ja sitten työntää ne kotona lämpimän veden alle. Ei kovin kiva.

Niin että aivot: mitä vittua nyt taas? Kuka käski työntää sormet sinne väliin? Jalka olisi ollut parempi, oli sukat ja villasukat ja kaikki. Mutta paljaat sormet olivat lähempänä. Voi olla, että en enää toista samaa virhettä. En toki lupaa mitään, onhan kyse kuitenkin minusta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tiiättekö sen tunteen, kun työntää sormensa dronen pyöriviin roottorin lapoihin? ...
...
Niin että aivot: mitä vittua nyt taas? Kuka käski työntää sormet sinne väliin? ...
Ei drone, mutta polttomottoritrimmeri...

Lainasin aikoinani naapurin emännälle trimmeriämme ja hän kyselemään, että miten tää toimii. Noh, nykäisin käyntiin ja annoin pelin aidan toiselle puolelle, jolloin nainen työsi leikkuupään meidän puolelle kysyen, pyöriikö siellä mikään. Juuri, kun työnsin käteni tuohon leikkuupään sissään näyttääkseni nuo leikkavat siimat, hän löysi kaasun...

Rumaa jälkeähän siinä syntyi, mutta onneksi ja ihmeeksi mitään todella vakavaa eli luut ja jänteet säilyivät ehjinä... mutta sen kipu...
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei drone, mutta polttomottoritrimmeri...

Lainasin aikoinani naapurin emännälle trimmeriämme ja hän kyselemään, että miten tää toimii. Noh, nykäisin käyntiin ja annoin pelin aidan toiselle puolelle, jolloin nainen työsi leikkuupään meidän puolelle kysyen, pyöriikö siellä mikään. Juuri, kun työnsin käteni tuohon leikkuupään sissään näyttääkseni nuo leikkavat siimat, hän löysi kaasun...

Rumaa jälkeähän siinä syntyi, mutta onneksi ja ihmeeksi mitään todella vakavaa eli luut ja jänteet säilyivät ehjinä... mutta sen kipu...
Ai saatana! En naura kivullesi, mutta jotenkin tuosta tuli mieleen Kummelin Duo Tremolo.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Lähdin tänään ajamaan autollamme ja ihmettelin todella kevyesti kääntyvää rattia. Ihmettelin siinä, että onko tässä nyt oikeesti joku ohjaustehostin, joka ei ole koskaan ennen ollut päällä?

Kohta tajusin, että kävin just salilla ja tuli aika paljon käsiä treenattua, mikä sai sen ratin sitten vaan tuntumaan aika kevyeltä sen treenin jälkeen.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Kännykkä ja tabletti olivat vierekkäin tuossa pöydällä, molemmat latauksessa. Kurkkasin paljonko kuhunkin on kertynyt latausta, ja kas kummaa, molemmissa tasan saman verran: 21:50! What are the odds?

Tai sitten sekoitin kellon ja latauksen määrän...

Tästä tuli mieleen, että lähes aina kun katson puhelimessani olevia kuvakaappauksella otettuja kuvia, joissa näkyy kuvanottohetkellä ollut kellonaika ja lataus, niin yllätyn, että kuinka paljon/vähän latausta on jäljellä ja että paljonko kello on. Tulee tyhmä olo.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tänään töissä, kun asiakas kysyi, miten hän saa tulostettua liitteet sähköpostissa. No minä tietenkin jotenkin ajattelin, että hän haluaa tulostaa sen sähköpostiviestin ja neuvoin häntä tulostaan sen. No virhe oli minun, joten en veloittanut siitä tulostuspaperista tietenkään mitään.

Pahoittelin tietenkin mokaani ja neuvoin sitten oikein. Loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tää oli nyt vahinko, mut menköön tähän ketjuun.

Visualisoi tuulinen sää ja auton tuulilasin päälle kertynyt 15-20 sentin kerros kevyttä pakkaslunta. Avaat kuskin oven, kurotat sisään laittaan auton käyntiin ja huitaset samalla vahingossa tuulilasinpyyhkijät käyntiin, jotka heittävät nuo kaikki lumet ilmaan auton vasemmalle puolelle, josta tuuli nappaa niihin ahnaasti kiinni ja ohjaa valtaosan avoimesta auton etuovesta sisään.
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Tää oli nyt vahinko, mut menköön tähän ketjuun.

Visualisoi tuulinen sää ja auton tuulilasin päälle kertynyt 15-20 sentin kerros kevyttä pakkaslunta. Avaat kuskin oven, kurotat sisään laittaan auton käyntiin ja huitaset samalla vahingossa tuulilasinpyyhkijät käyntiin, jotka heittävät nuo kaikki lumet ilmaan auton vasemmalle puolelle, josta tuuli nappaa niihin ahnaasti kiinni ja ohjaa valtaosan avoimesta auton etuovesta sisään.

Nokitetaan sen verran, että itse tajusin eilen autoa käynnistäessäni pyyhkijöiden olevan päällä. Siinä sitten yritin äkkiä vetäistä ovea kiinni sillä seurauksella, että ovi tuuppasi pyyhkijöiden työntämän lumikuorman suoraan syliini ja auton lattialle. Oli mukava putsailla farkkuja ja pöllytellä auton mattoa.

Ruokatunnilla tarjoilin työkavereille naurut. Menin taukohuoneeseen ja otin ruoan jääkaapista ja laitoin mikroon. Kolmisen minuuttia myöhemmin mikro kilahtaa ja minä riennän tietysti avaamaan jääkaapin oven. Havahdun todellisuuteen hetken jääkaappiin tuijotettuani ja totean, että eikun mikrohan se oli.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Minulla oli viikonloppuna tähän ketjuun sopiva suoritus.

Kävin ennakkoäänestämässä. Tietysti siinä pyydetään heti ensimmäisenä näyttämään henkilöllisyystodistusta. Olin valmistautunut tähän ottamalla lompakon esille ja ripeän suorituksen jälkeen näytin vaalivirkailijalle pankkikorttiani.

Ei kuulemma kelvannut.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kävin ennakkoäänestämässä. Tietysti siinä pyydetään heti ensimmäisenä näyttämään henkilöllisyystodistusta.
Anteeksi pilkunnussimiseni, mutta eikö siinä ensin virkailija anna äänestyslipun, johon käydään kopissa rustaamassa äänestysnumero? Sen jälkeen vasta lappua palauttaessa pyydetään näyttämään henkilöllisyystodistus. Minä nimittäin olen monta kertaa ollut heti tarjoamassa henkilöllisyystodistustani, mutta nyt useiden ennakkoäänestysten jälkeen olen oppinut sen, että missä välissä henkilöllisyystodistus näytetään. Ja se minun toiminta, että en meinaa oppia, että missä välissä se henkilöllisyystodistus näytetään, on myös tämän ketjun kamaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Anteeksi pilkunnussimiseni, mutta eikö siinä ensin virkailija anna äänestyslipun, johon käydään kopissa rustaamassa äänestysnumero? Sen jälkeen vasta lappua palauttaessa pyydetään näyttämään henkilöllisyystodistus. Minä nimittäin olen monta kertaa ollut heti tarjoamassa henkilöllisyystodistustani, mutta nyt useiden ennakkoäänestysten jälkeen olen oppinut sen, että missä välissä henkilöllisyystodistus näytetään. Ja se minun toiminta, että en meinaa oppia, että missä välissä se henkilöllisyystodistus näytetään, on myös tämän ketjun kamaa.
Minulta kysyttiin henkkareita kun kävin äänestämässä ja sen jälkeen sain lapun kouraan. Taitaa olla vähän riippuvaista missä ja milloin äänestää.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulta kysyttiin henkkareita kun kävin äänestämässä ja sen jälkeen sain lapun kouraan. Taitaa olla vähän riippuvaista missä ja milloin äänestää.
Selvä. Minun ennakkoäänestyspaikalla äänestäessäni on aina toimittu sillä tavalla, mitä kerroin. Tosiaan sitten se käytäntö riippuu varmaan ennakkoäänestyspaikasta ja virkailijoista siellä. Olisin luullut, että kaikkialla toimitaan samoin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minulta kysyttiin henkkareita kun kävin äänestämässä ja sen jälkeen sain lapun kouraan. Taitaa olla vähän riippuvaista missä ja milloin äänestää.

Näin minäkin veikkaan.

Espoossa (Lippulaivassa) oli kyllä kätevä systeemi, kun jonotettiin äänestystiloihin, niin silloin ovella seisova virkailija löi lapun kouraan jonon ensimmäiselle vasta, kun äänestyskopeissa oli tilaa. Henkkarit sitten tosissaan vasta siinä lipukkeen luovutuksen yhteydessä...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minulta kysyttiin henkkareita kun kävin äänestämässä ja sen jälkeen sain lapun kouraan. Taitaa olla vähän riippuvaista missä ja milloin äänestää.
Näin minä olen tottunut/joutunut tekemään aina, kun olen ennakkoäänestänyt. Tässä takavuosina piti vielä raahata se postissa tullut äänestysoikeusliparekin paikalle, mutta nykyään riittää jo pelkkä henkilöllisyystodistus, jonka perusteella näkyi järjestelmästä löytyvän meikäläisenkin kansalaisluottamus.

PS. Niin... kävinhän minä sitten nytkin äänestämässä, vaikka sitä pitkään aprikoin... Minkäs se koira karvoistaan pääsee...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Olikohan näköharha äsken?

Joku alle 30-vuotias jannu juoksi ulkona teknisissä housuissa yläpelti paljaana. Siis ilman takkia. Siis ilman paitaa. Ulkolämpötila -1 astetta ja reipas lumikuuro napsahti hetken päästä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Olikohan näköharha äsken?

Joku alle 30-vuotias jannu juoksi ulkona teknisissä housuissa yläpelti paljaana. Siis ilman takkia. Siis ilman paitaa. Ulkolämpötila -1 astetta ja reipas lumikuuro napsahti hetken päästä.


Tää on ihan trendijuttu.

 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olikohan näköharha äsken?

Joku alle 30-vuotias jannu juoksi ulkona teknisissä housuissa yläpelti paljaana. Siis ilman takkia. Siis ilman paitaa. Ulkolämpötila -1 astetta ja reipas lumikuuro napsahti hetken päästä.
Tää on ihan trendijuttu.


Olin aikoinani, yli 20 vuotta sitten, töissä itänaapurissa, mm. Arkangelissa lähes pari vuotta, ja siellä lenkkeillessäni kohtasin viikottain ryhmän ikääntyneitä ihmisiä, jotka vetelivät pelkät shortsit, naisilla myös bikinin yläosat päällä, kesää-talvea kelilä kuin kelillä.
Ohi juostessani kyselin kerran talvipakkasella, oliko heillä kalenteri hukassa vai mistä oli kysymys ja sain vastaukseksi iloista naurua ja pyynnön liittyä porukkaan - jäi liittymättä...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Olikohan näköharha äsken?

Joku alle 30-vuotias jannu juoksi ulkona teknisissä housuissa yläpelti paljaana. Siis ilman takkia. Siis ilman paitaa. Ulkolämpötila -1 astetta ja reipas lumikuuro napsahti hetken päästä.

Emäntä bongasi kanssa eilen länsi-porissa jonkun äijän lenkkeilemässä boksereillaan.

Toki on tässä vaakamamboilut ollu viime aikoina hiukan vähissä, niin onhan se saattanut himoissaan hallusinoidakin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Olikohan näköharha äsken?

Joku alle 30-vuotias jannu juoksi ulkona teknisissä housuissa yläpelti paljaana. Siis ilman takkia. Siis ilman paitaa. Ulkolämpötila -1 astetta ja reipas lumikuuro napsahti hetken päästä.
Olisikohan jotain 10 vuotta sitten talvella, pakkasta noin 20 astetta, niin välillä Kuortane - Menkijärvi joku lenkkeilijä tuli täysin pimeässä vastaa täysin alasti. Setä meinasi vahingossa ajaa jopa päälle. Ei huitonut mitään, että olisi hätä ym vaan jatkoi lenkkeilyä, kuin olisi ihan normitapahtuma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös