Aivot, mitä vittua nyt taas?

• 412 255
  • 1 772

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
No jos navigaattoriin laittaa, niin kyllä se silloin aika pitkälti kartan käyttöä tarkoittaa.

Kuinka moni katsoo jonkun sijainnin erikseen kartalta, jos suunnistaa sinne navigaattorin voimin?
He ketkä ei osaa lukea karttaa!!
Kamu joskus sanoi, että osaa navilla tonne Vasaramäkeen mistä mut piti hakea, nooh, soitto Tyksin kohdalla, että missäs se tie onkaan mistä piti sut hakea ja neuvoks meitä...
Kerran toisen kamun kanssa mentiin MAskuun viemään jotain kamaa, ihan väärään paikkaan kun pelkkä navi.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Näin oletinkin. Eli tuskin olisi paljoa auttanut, jos olisi karttaa katsellut etukäteen, kun virhe tapahtui paikanpäällä.

Kyllähän mä tässäkin tapauksessa suurin piirtein tiesin missä tämä kohde on, mutta en ollut siellä ikinä käynyt paikan päällä.

Jonnet ei tiedä mitä paperinen kartta tarkoittaa, no edes digitaalisesta ois ekana voinut tsekata missä sijaitsee.

Kyllä mä sen ikäinen olen, että ei ollut ainakaan yleisesti navigaattoreita silloin, kun olen autoilemaan alkanut. On tullut aikanaan vieraisiin kaupunkeihinkin lähdettyä vaan sen paperikartan kanssa, yritetty painaa reittiä mieleen, ja siellä sitten jossain parkissa tutkittu levitettyä karttaa, kun perseelleen meni, eikä enää hajuakaan missä ollaan.

Myönnetään, että en ole erityisen hyvä karttojen kanssa ja tykkään teknologian elämää helpottavista asioista. Navi on kätevä, ja aina oon sen kanssa perille löytänyt, kun keskittyy vaan siihen, että kohdeosoite tulee syötettyä oikein. Se on kätevä apuri tällaisellekin huurupäälle, jolle on ihan normaalia ajaa ajatuksissaan jonkun risteyksen ohi, koska navi laskee sitten aina käden käänteessä reitin uudestaan.

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan normaalisti oli tarkoitus laittaa kahvit tulille. Jauheet suodatinpussiin ja vedet vesisäiliöön, kahvinkeitin päälle ja sitten vessaan paskalle samalla kun kahvit keittyy. Noin viisi minuuttia myöhemmin palaan vessasta ja ihmettelen pari sekuntia miksi pannu on noin täynnä.

Kunnes tajuan että olin unohtanut kaataa vanhat vedet pannusta pois... Joten vetiset kahvit viemäriin, suodatinpussi roskiin ja koko kahvinkeittoprosessi uudelleen alusta asti. Tällä kertaa oikeaoppisesti.

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Tuota versiota kahvinkeiton epäonnistumisesta ei ollut Kari Suomalaisen piirroksessa. Laitoin tämän korttina työpaikalle ja se oli suurennoksena kahvinkeittimen yllä siihen asti kunnes siirryttiin automattikahviin.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen saamassa pillua. Ei tarvitse kuin kutsua muija himaan, mutta tuntemattomasta syystä vetäydyn viime tingassa. Seuraavana päivänä mietin, että mitähän vittua nyt taas?

"Olenko homo?" -kortinkin olen vetänyt pöytään, mutta ei, ei se sitä ole. Aivot vaan ei halua nussia vaikka pippeli niin haluaisikin. Tässä muuten loistava esimerkki siitä, että ei miehet välttämättä aina ajattele peniksellään.

Huomasin tänään koko ketjun vasta, mutta piti ketjun alusta tämä poimia 12v takaa. Itselle nuorena kävi parikin kertaa niin että nainen on jopa istunut syliin, toisella kertaa jopa hotelli huoneessa, mutta sitten ilta päättynyt siihen että kotona kiroillut yksin "kun ei taas kukaan edes katsonut tännepäin". Nyt vanhempana sitten tuo " mitähän vittua nyt taas".

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomasin tänään koko ketjun vasta, mutta piti ketjun alusta tämä poimia 12v takaa. Itselle nuorena kävi parikin kertaa niin että nainen on jopa istunut syliin, toisella kertaa jopa hotelli huoneessa, mutta sitten ilta päättynyt siihen että kotona kiroillut yksin "kun ei taas kukaan edes katsonut tännepäin". Nyt vanhempana sitten tuo " mitähän vittua nyt taas".
Oi nuoruutta ja epävarmuutta.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
K-kaupoissa on ollut viime aikoina Alku-myslien ja -granolien keräilypassi. Eilen ajattelin lunastaa ilmaisen sellaisen, mutta hyllyllä huomasin, että ne on tarjouksessa. Ajattelin, että ei vissiin kannatakaan nyt lunastaa. No, ei siinä kauaa kestänyt, kun tajusin että eihän se 0 euron hinta siitä olisi miksikään muuttunut, mutten enää viitsinyt kääntyä takaisin sille hyllylle.

Tietysti voi ajatella vanhaa vitsiä mukaillen, että kannattaa ennemmin juosta taksin kuin bussin perässä, niin säästää enemmän.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Viime viikolla luulin siskoni kirjoittaneen kuvan kera Facebookiin jostain kattilasta jonka oli ottanut mukaansa lapsuuden kodista ja joka oli nyt tullut tiensä päähän. Kommentoin siihen jotain tyyliin minä en tuollaista kattilaa muista.

Nyt tänään vasta tajusin että päivitystä ei ollutkaan tehnyt siskoni vaan yksi toinen Facebook-kaverini johon olen vähän yhteydessä. Ihme kun kattila näyttikin vieraalta. Sekä siskoni että tämän toisen tuttuni etunimi alkaa kirjaimilla Mar... Ehkä se on sitten sekoittanut ne päässäni.

Kyllä Facebookissa joskus on tullut tilanteita eteen jossa on lukenut jonkun ryhmän päivitystä ja pitänyt sitä alkuun toisen ryhmän kirjoituksena. Vaikka tyyliin miettinyt mikä sananmuunnos tuossa muka on ja kun on tarkastanut niin on tajunnut ettei se ryhmä olekaan sananmuunnosryhmä mutta ensimmäisen kerran erehdyin luulemaan jonkun kaverin päivitystä toisen kaverin tekemäksi. Mutta en korjaakaan virhettäni.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nyt tänään vasta tajusin että päivitystä ei ollutkaan tehnyt siskoni vaan yksi toinen Facebook-kaverini johon olen vähän yhteydessä. Ihme kun kattila näyttikin vieraalta. Sekä siskoni että tämän toisen tuttuni etunimi alkaa kirjaimilla Mar... Ehkä se on sitten sekoittanut ne päässäni.

Tässä pakko todeta itsestä, että Face jossain tilanteissa ehkä vähän jopa pelastus. Minulla sairauksien takia muistissa on oikeasti takkuavia kohtia, mutta näkömuistini toimii. Eli Facessa kun näen nimen ja profiilikuvan, muistan paremmin kuka sanoikaan ja mitä. Mutta tuo aika arkista, etten muista, kuka oli puhunut jostain asiasta.

Ei ristikoistakaan turhaan sanota, että ovat aivojumppaa. ;) Tai että lukeminenkin on aivoille tärkeää.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
”Kuka sanoi”- jutuista tulee mieleen, että muutama ihminen on puhunut jostakin asiasta minulle, että hän ei muista, kuka sanoi ja olen sanonut, että minä sulle sanoin tuosta.

Mulla on hyvä muisti ja moni on ihmetellyt, miten mä tuonkin muistan, kun hän on vuosia takasin mulle sen sanonut. Muisti mulla pelaa joskus liiankin hyvin, mutta muuten onnistun kämmäilemään asioita. Paska suuntavaisto on ikuinen vitutuksen mutta myös naurun aihe ja kuten jossakin aikaisemmin sanoin niin mulle saattaisi tapahtua jotakin sellaista kuin Tankki täyteen-sarjan Juhanalle, joka ei pääse ulos puhelinkopista.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olikos siinä nimenomaan se "käy hakemassa sun veli!" -kohta tuossa sketsissä? Kun se pikkujätkä tuijotti Juhanaa siellä kopissa.
Joo ja koira kusi kopin ulkopuolelle jätetyn matkalaukun päälle. Tosiaan kun veli haki veljensä niin se haettu oli vielä pienempi. Poliisit sentään lopulta tulivat paikalle ja pelastivat Juhanan.

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ollut pitkää päivää duunissa ja yöunetkin jääneet turhan lyhyiksi viime aikoina. No nyt on rauhallisempaa ja niinpä nukuin viime yönä kellon ympäri. Aamulla herättyäni suuntasin kahvinkeittoon. Ensimmäinen yritys ja suodatinkotelo ei mennyt kunnolla kiinni ja aukesi ja pelkät vedet läpi pannuun. Toisella yrittämällä uudet vedet ja suodatinkotelo varmasti kiinni ja kone päälle. No vedet oli unohtunut pannuun ja taas meni hommat vituiksi. Tämän jälkeen tein johtopäätökset ja totesin ettei kahvinkeitto tänään ollut minua varten ja jäi sumpit juomatta kotona.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tuli sitte käytyä Nokia arenassa naisten vessassa. Olisiko pitänyt käydä Specsaversilla?

Voranen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Sallinen
Etsitkö kauan laaria? Itse olen käynyt naisten vessassa kaksi kertaa epäselvien merkintöjen takia. Jotain muttereita ja ruuveja merkkeinä jne. Vähän sama kun jäähallissa kiekko tarkoittaisi miestä ja maali naista .
Tämä on yksi ärsytyksen aihe kaltaiselleni erittäin ei-visuaaliselle ihmiselle. Useamman kerran tullut vastaan tilanne, jossa ei ole ollut mitään hajua kumpi vessa on miehille ja kumpi naisille. Joissain paikoissa on ihan helvetin mystiset hieroglyfit ovissa (usein kyseessä on joku pieni baari tms. jossa yritetään hassutella) ja niistä pitäisi muka kyetä päättelemään jotain.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä on yksi ärsytyksen aihe kaltaiselleni erittäin ei-visuaaliselle ihmiselle. Useamman kerran tullut vastaan tilanne, jossa ei ole ollut mitään hajua kumpi vessa on miehille ja kumpi naisille. Joissain paikoissa on ihan helvetin mystiset hieroglyfit ovissa (usein kyseessä on joku pieni baari tms. jossa yritetään hassutella) ja niistä pitäisi muka kyetä päättelemään jotain.
Hassuttelusta kun tuli kyse:

Sori OT

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Etsitkö kauan laaria? Itse olen käynyt naisten vessassa kaksi kertaa epäselvien merkintöjen takia. Jotain muttereita ja ruuveja merkkeinä jne. Vähän sama kun jäähallissa kiekko tarkoittaisi miestä ja maali naista .
Kun käyn paikallisen baarin vessassa niin ei enää hämää mutterin ja pultin kuvat ovissa. Puhutaan liittimissäkin naaras- ja urosliittimistä.

Ihme kyllä tuollaisissa vessoissa en ole erehtynyt ovien takia, vaikka muuten eksyn välillä mihin sattuu. Kauppakeskus Puuvillan vessassa tosin harhauduin opasteiden takia (vika luonnollisesti oli opasteissa ei minussa) ja käännyin liian aikaisin vessaan ja se olikin miesten vessa. Tajusin sisustuksesta olevani väärässä paikassa ja ketään ei ollut onneksi tarpeillaan niin pääsin luikkimaan nopeasti tieheni.

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Oli töissä hiljainen iltapäivä, joten työkaveri ehti selailla Levykauppa Äxän sivuja ja päätyi lopulta elokuvaosioon. Satuin vilkaisemaan työkaverin näyttöä juuri silloin, kun hän siirtyi animeosastolle. Ihmettelin ääneen, kun yhden pätkän nimi oli Kukkulan tyttö, saatanan poika. Työkaveri repesi nauruun ja sai sanottua, että ei se nyt ihan tuon niminen ole. Hetken olin ihmeissäni ja sitten luin tarkemmin. Niin, sen elokuvan nimi on oikeasti Kukkulan tyttö, sataman poika.

Olisikohan opitkolla käynnin paikka.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy