Mainos

Adressi: Jagr68 takaisin

• 12 614
  • 172

Oliko Jagr68:n käyttäjäoikeuksien poisto mielestäsi oikein?

• Kyllä

Ääniä: 109 41,8%
  • Ei

Ääniä: 152 58,2%

• Äänestäjiä
    261
Tila
Viestiketju on suljettu.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hieman hankala tilanne. En oikein osaa sanoa juuta, enkä jaata.

Jagrin kanssa oli mielestäni hauskaa väitellä asioista. Erityisesti nuo luominen/evoluutio-väittelyt, joihin osallistui myös muutama muukin uskovainen ja muutama muukin teekkari tms. olivat erittäin hauskoja.

On totta, että Jagrin kanssa väittely ei johtanut mihinkään. Kumpikin osapuoli pysyi kannassaan. Itse en tullut uskoon eikä Jagr alkanut uskoa minun Jumalaani, tieteeseen. So what, väittely oli hauskaa ja Jagr perusteli kantansa usein varsin hyvin, vaikkakin sortui toistuvasti myös tyypillisiin uskovaisten selityksiin ja vaikeni joissain asioissa. Vastaavasti kuitenkin me skeptikotkin perustelimme usein asioita varsin yhtenevillä teorioilla.

Mikäli nuo rasismisyytökset pitävät paikkaansa - mikseivät pitäisi, tuskin modet keksisivätkään tuollaista - niin ymmärrän täysin kaverin kirjoitusoikeuksien poiston. Moderaattoreilla on tämän palstan ylläpitäjinä viime kädessä vastuu siitä, mitä tänne kirjoitetaan. Tällaisissa tilanteissa vastuuhenkilöiden on toisinaan tehtävä vaikeitakin päätöksiä, jotka eivät välttämättä miellytä kaikkia. Sama käytäntö, kuin työelämässä.

Näistä Jagrin viimeisimmällä nimimerkillä kirjoittamista viesteistä en suuremmin itse löytänyt rasismia. Toki hänen kirjoituksensa illuminaateista ja vastaavista olivat melko kärkkäitä ja tietyssä määrin kiihkomielisiä, mutta en tiedä sitten, ottiko niitä kukaan vakavasti. Tässäkin tapauksessa on toki moderaattoreilla viime kädessä vastuu. Sillä vaikka me Jatkoaikalaiset osaisimmekin suhtautua noihin väittämiin olankohautuksella, ei satunnainen kävijä välttämättä osaa vaan tulkitsee koko Jatkoajan kansankiihotussivuksi.

Ymmärrän tilanteessa täysin molempia osapuolia, enkä tuomitse ketään.

Bob77

Jäsen
Täällä on henkilö joka mielellään lukisi nimimerkkien "Ralli" ja "Jagr68" värikästä, mutta myöskin aikalailla asiallistakin tekstiä.

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Olihan se mukava lukea väittelyä monista asioista mihin jagr68 oli osallistunut. Toivottavasti tarkoituksena ei ole tehdä Jatkoajasta tasaista harmaata massaa kirjoitusten osalta...

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Allekirjoitan adressin Jagsin puolesta. Perusteltujen mielipiteitten vaihto on tällaisten keskustelufoorumien suola. Nimimerkkien takaa on oiva keino ujompienkin esittää mielipiteitään niin asiasta kuin asiasta.

Olen seurannut Jatkoaikaa alusta asti, sitä ennen Kiekkopesää pitkän tovin. Olen lukenut paljon, mutta kirjoittanut varsin vähän. Parhaita ketjuja ovat varsinaista tietoa antavien lisäksi vankkoja mielipiteitä viljelevät ketjut. Jos Jagr68 katsoi asiakseen välillä hieman saarnata, niin kyllä lukijat ja muut kirjoittajat varmasti pystyvät näistä teksteistä selviytymään ilman isoaveljeäkin

Jatkoaika on antanut itsensä kasvaa keskusteluissaan jo paljon jääkiekon ulkopuolelle. Tämä on varmasti ollut tietoinen valinta, minkä mukaan pitäisi myös toimia. Itse pidän jo hieman foorumin toimintaperiaatteita horjuttavina nimimerkkien taakse ulottuneita ketskusteluketjuja.

Jagr68 oli kirjoittaja, jolla oli sanottavaa. Sanomisen vapaus ja uskallus on nimenomaan asia, joka pitää tällaiset keskustelut hengissä. Täällä keskustelevat ja välillä nahistelevatkin mielipiteet ja nimimerkit, eivät ihmiset.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Vähään aikaan en enää jaksanut sitä paasausta lukea. Amerikasta, Uudesta maailmanjärjestyksestä ja Illuminaatista jaksoi vielä lukea, mutta uskontoon siirryttäessä tiesi yhden kirjoituksen luettuaan mitä on tulossa seuraavassa sadassa viestissä. Se jatkui ketjusta toiseen. Kiekostakin herralla oli näkemyksiä, mutta nekin olivat yksipuolisia ja rasistisia. Eivät ne sen hyväksyttävämmäksi tule vaikka ne esittääkin osaava kirjoittaja. En minäkään kanadalaista kiekkoa rakasta, mutta ei tule mieleenkään leimata kaikkia siitä pitäviä idiooteiksi ja eläimiksi.

Mitä kaipaamista Jagsissa on? Paskaa on netti täynnä, senkun alatte tonkimaan.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tähän adressiin en yhdy. Oikeus on tapahtunut.

Huuhaa

Jäsen
Moderaattoreiden linja on tuntunut muuttuneen, kuin liigatuomareilla konsanaan. Otetaan ne koukut, kahvaukset ja päähän kohdistuvat taklaukset kunnon rangaistuksilla pois!.... :D

Ei pidetä niitä kravatteja turhan kireällä ja tiukalla....

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Äänestän tyhjää ;) koska en voi sietää uskonnon tuputtamista ja tämän takia en ole kyseistä keskustelua lukenut.

Varoitusten ja pelikieltojen määrä on tosiaan kasvanut. Jotenkin tuntuu että varoitus tulee nykyään helpommin kuin kaksiminuuttinen Ässille.

Pelkäämpä että tämä kaatuu vielä jatkoajan niskaan. Uudet kaverit saavat liian helposti varoituksen ja pelikieltoa. Jotkut palaavat palstalle mutta jotkut eivät enää vaikka heillä voisi olla annettavaa keskustelulle. Enkä ole yllättynyt jos jokin uusi palsta keräisi keskustelijoita täältä juuri tämän turhan nipon linjan vuoksi.

Flonaldolla ja kumppaneilla tuntuu olevan aika lyhyt muisti. Jo kiekkopesässä alkoivat tunteet kuumentua playoffien aikana ja jos jokaisesta tunteenpurkauksesta tulee pelikieltoa niin kirjoittajien määrä kääntyy jossain vaiheessa laskuun.

Tappio sapettaa aina. Muistaakseni joku mode haukkui tuossa vuodenvaihteen tienoilla Ässien Willmania ämmäksi ja miksi sitten haukkuikin, yhden! tappelemattajättämisen takia. Ja nyt varsinkin finaalisarjan aikana Tapparafanien pinna on ollut (aiheesta) kireellä. Tunteenpurkaukset ovat luonnollisia asioita, parempi että purkaa tunteitaan kirjoittamalla tänne kuin se että heittelee kolikoita tai pulloja jäälle.

Ja samoin kuittailu. Paikallisvastustajien kannattajat kuittailevat toisilleen joka paikassa, eivät todellakaan pelkästään täällä. Ässien ja lukon pelit ovat vieläkin inan verran kuumia tapahtumia. 90-luvun alun fiiliksissä kaikki ketjut olisivat kiinni. Sen verran rajumpaa kuittia silloin lensi. Jos kuittailukin kielletään on hauskuudesta osa poissa. Lukekaa vaikka täältä vapaalta ketju jossa puhutaan neljännestä peräkkäisestä vesipallomestaruudesta Poriin... Siinä on hyvin lievää kuittailua.

Ja vielä em. nimimerkin väitetystä rasismista. Rasismia on jos joku sanoo "(lisää rotu) ovat syvältä" mutta mielestäni se ei ole rasismia jos joku sanoo "en pidä (lisää rotu):sta, KOSKA NE OVAT/TEKEVÄT/ tms." eli pelkkä solvaaminen on rasismia, mutta PERUSTELLUT väittämät eivät sitä missään nimessä ole. Yksisilmäisyys ei ole rasismia jos sen pystyy perustelemaan. (Anteeksi, kuten sanoin en ole suuremmin lukenut kyseisen hemmon tekstejä, mutta jotenkin uskovainen = rasisti yhtälö on mielestäni epätosi. Suvaitsemattomiahan uskovaiset usein ovat, mutta rasisteja, olisi ensimmäinen rasisti uskovainen johon törmään.)

Ja vielä, yksi parannus tarvitsisi saada välittömästi. Etusivulle linkki "uusien kirjoittajien ohjeeseen" tms. Auttaisi varmaan pirusti jos uudet kirjoittaja oppisivat säännöt. Uusille tekisi lisäksi hyvää jos he seuraisivat pari viikkoa kirjoittelua ennenkuin saisivat oikeudet kirjoittaa. Tai saisivat oikeudet heti ainoastaan vapaaseen keskusteluun ja testialueelle.

Tulipas paljon "asiaa", eipähän ole chattiviesti :)

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Itselleenhän Jagr68 kuoppaa kaivoi ja nyt nalli napsahti. Ei siinä sen kummempaa, oma vika. Shit happens...

Cube

Jäsen
He had a lot to say. He had a lot of nothing to say. We'll miss him.

Jagr68 rikkoi jatkuvasti Jatkoajan sääntöjä, joten eikö kirjoitusoikeuksien poisto ollut aiheellista? Ikävähän niitä pitkiä ketjuja tulee, mutta ei ole oikein armahtaa ketään vain siksi, että tämä sattuu olemaan hyvä kirjoittaja.

Tuamas

Jäsen
Jagrhan oli/on Jatkoajan Paavo Väyrynen, jos on Väyrysen saanut, ei siitä kannata suosiolla luopua. - Lainaus P.Väyryseltä.

Keskustan puoluetilaisuudesta:
Kysyjä: Mitä huonoja puolia sinussa on?
Pave: Noo, joskus hotkin ruokapöydässä...

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ihmettelen...

Olen hivenen ristiriitaisten tunteiden vallassa, kuin olisi halolla päähän lyöty.

En kuitenkaan ota kantaa siihen onko nyt tapahtunut oikeusmurha koskapa olen ollut jatkoaikalainen vasta hyvin vähän aikaa, vaikka näiden viikkojen kuluessa tosin ehdin ottaa osaa pienoiseen väittelyyn Jagrin kanssa, toivon vain, että moderaattorit ovat tehtäviensä tasalla.

Sen mitä olen lukenut Jagrin kirjoituksia ja ottanut osaa väittelyyn hänen kanssa en ainakaan itse kokenut hänen olevan millään muotoa rasistinen, kaipa se osaltaan johtuu siitä etten kovinkaan helposti lyö ihmiseen rasistin leimaa. Ei kaikkien tarvitse hyväksyä kaikkia, ei kaiken tarvitse miellyttää kaikkia. Jos joku ei pidä minusta, se on hänen mielipiteensä joten so what, en kuitenkaan leimaa häntä sen tähden rasistiksi kun ei minua hyväksy.

Toki keskustelijana Jagrilla, kuten varmaan meillä kaikilla, oli parantamisen varaa mutta ainakin hän mielestäni yritti parhaansa vastauksiensa suhteen eikä todellakaan tyytynyt yksinkertaiseen chattaamiseen. (Tosin, näytti myös siltä, että hän vältti vastaamasta tiettyihin kysymyksiin koskien uskontoa). On myös otettava huomioon se, etten välttämättä kykene arvioimaan hänen taitoja kovinkaan objektiivisesti kun itse olen ollut täällä jäsenenä niin vähän aikaa vaikka seurasinkin palstalla käytävää keskustelua melkoisen tovin ennen jäsenanomuksen lähettämistä.

Minulle jäi tukuttain avoimia kysymyksiä joihin olisin mielusti kuullut hänen vastauksensa.

vlad#16

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mm. Jorma Ollila on Jagsin mukaan saatananpalvoja, kanadalaistyylisestä kiekosta pitävät ihmiset ovat älyllisesti alempiarvoisia kuin hän, Bobby Clarke on sadisti tjsp (ainakin nauraa kun Flyersin pelaaja kuolee traagisesti veneonnettomuudessa)... Kyllä tuota paskalistaa saa jatkettua melko pitkälle jos jaksaa...

Wolves

Jäsen
Edit: Ääh, olkoon...ei jaksa väitellä.

Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En hyväksy päätöstä. Chättäily, kunnianloukkaukset ja lakia rikkova kiihotus pitää kitkeä pois. Kaikki muu pitää sallia. Piste. Jagr toi väriä ja monia kiinnostaneita puheenaiheita palstalle. Täällä on useissa ketjuissa moni nimimerkki tunnustautunut avoimeksi rasistiksi minkä ei sinällään ole rikos.

Jagrin anti-amerikkalaisuuden kai voi tulkita olleen lähellä ihmisryhmän vastaista kiihotusta, mikä lienee lain määritelmä asiasta. Eikä ne salaliittoteoriat mitenkään tervehenkisiä olleet.

Mutta ainoa hyväksyttävä peruste voi siis olla laillinen, toimituksen vastuuseen liittyvä. Mitään kovin eriteltyä selitystä ei näytä tulleen että oliko tästä kysymys.

Ellei ollut niin ei kai sitten syynä ole olleet "väärät" mielipiteet?

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hauska tapaus sinänsä, että noinkin uskovainen mies voi joutua "pannaan".

Kyllähän miehessä jotain täytyy olla, kun jokaiseen avattuun viestiketjuun syntyy enemmän keskustelua, kuin päähän kohdistuneista taklauksista tai Pasi Nielikäisestä.

Jagr68:n tuomio tuntuu aikalailla yhden moderaattorin vittuuntumiselta - moderaattoreilla saattaisi ollakin pieni itsetutkiskelun paikka ja aika katsella sitä kuuluisaa peiliä.

Jagr68:lle kirjoitusoikeudet takaisin!

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Hieman vaikea sanoa. En yleensä ole jaksanut Jagrin vuodatuksia lukea kokonaan, joten aihettakin saattaa olla. Toisaalta jääkiekkokeskustelun taso ei ainakaan laske ko. poiston vuoksi.

Onkohan sitten Jatkoaikaa kenties painostettu ulkoapäin. Vastuuhan sisällöstä on pitkälti kuitenkin jatkoajalla.

Yleensä laitan epämiellyttävät tyypit ignorelistalle, ettei niitä juttuja tarvitse katsella. Jagr ei sinne koskaan minulla joutunut.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti mjr
Ellei ollut niin ei kai sitten syynä ole olleet "väärät" mielipiteet?

Ei koskaan tuon takia joudu ulos.
Jagr68 rikkoi sääntöjä varmaan kymmenen kertaa. Ellei enemmänkin. Hänelle annettiin huomattavasti paljon enemmän anteeksi kuin muille, koska hän osasi kirjoittaa joskus asiaakin ja tiesi paljon esim. venäläisestä jääkiekosta.
Mutta liika on aina liikaa.
Normaalisti kahdesta varoituksesta lentää ulos.
Jagr68 lensi varmaan varoituksen numero 11 jälkeen. Aikaa tapojen muuttamiseen oli. Uskontoasiat eivät todellakaan vaikuttaneet siihen. Tai uskontoketjut yleensä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Höh.

Kumpi kykenee asiallisempaan ja perustellumpaan keskusteluun, SÄLLI 85 vai Jagr? Jagrilla oli kuitenkin oikeasti asiaa, vaikka itse en vakaumuksestani huolimatta samankaltaiseen paatokseen näekään tarvetta.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
re: JanJ

Täytyy häveten tunnustaa etten tunne sääntöjä, mistähän ne löytyvät?

Oma käsitykseni siitä minkälainen käytännön tulisi olla tälläisissä kysymyksissä, on hyvin yksinkertainen: Ei chättäilyä, ei lainrikkomista. Kaikki muu käy. Jagr ei chättäillyt (tosiaankaan:) ) eli rikkoiko hän siis lakia ja asetti näin moderaattorit täysin ymmärrettävän pakkotilanteen eteen?

Jos säännöt taas ovat yllämainittua tiukemmat niin sittenhän kysymys on juuri vääristä tai väärin ilmaistuista mielipiteistä. Suht. netti-libertaarina en sitä voi hyväksyä.

Anyway, Jatkoaika on hieno keskustelupaikka ja moderaattorit ja muu ylläpito tekevät hyvää ja varmaan usein tosi epäkiitollista työtä. Tästä päätöksestä satun olemaan eri mieltä, mutta yleisesti linja on ollut hyvä ja on saatu aikaan todella loistava sivusto.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti t4

Jagr68:n tuomio tuntuu aikalailla yhden moderaattorin vittuuntumiselta - moderaattoreilla saattaisi ollakin pieni itsetutkiskelun paikka ja aika katsella sitä kuuluisaa peiliä.

Ei tälläinen tapaus lähde yhden moderaattorin päätöksestä ulos.
Jos viisi (5) kappaletta moderaattoreita on tämän päätöksen takana, ei silloin enää kielletä, vaan heitetään ulos.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti t4

Keneen moderaattoriin viittaat?
Jos minuun, niin päätös ei ollut minun.
Jagsin kanssa oltiin paljonkin eri mieltä, mutta ei siitä hyvänen aika koskaan tule pelikieltoa enkä minä edes tuollaisia voisi yksin päättääkään.

Kyllähän väittely on kivaa, vaikka Jagsin kanssa se meni aina linjalle että minä en tiedä mistään mitään ja hän on ainoa oikeassa oleva. Sitten vaan odoteltiin seuraavaa aihetta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.