Adressi: Jagr68 takaisin

  • 12 471
  • 172

Oliko Jagr68:n käyttäjäoikeuksien poisto mielestäsi oikein?

  • Kyllä

    Ääniä: 109 41,8%
  • Ei

    Ääniä: 152 58,2%

  • Äänestäjiä
    261
Tila
Viestiketju on suljettu.

Kaivanto

Jäsen
Mikä harvinaisen huono vitsi tämä Jagr68:n bannaus on olevinaan?

"Kyseinen nimimerkki osoitti useasti, että rakentavaan keskustelua Jagrin kanssa ei saada aikaan. Vasta-argumentiksi siis ei kelpaa "olet väärässä", jonka jälkeen paasataan epämääräinen liturgia ja henkilökohtaisuuksia."

HEI KAM OOON! Äijä (?) oli palstan merkittävimpiä persoonia. Hän sai helvetisti keskustelua aikaan. Se keskustelu ei ollut yhtään sen vähemmän rakentavaa kuin keskustelu täällä keskimäärin. Jos linja on rakentavuus tai kuoppaan ja lapio heilumaan, bannatkaa saman tien lähes kokonaisuudessaan tuohon liiga-puolen surkuhupaisaan isoherraleinos-ketjuun osallistunut porukka. Uskonasioiden ympärillä pyörineitä ketjuja sarjatulella perustaneella Jagr68:lla on täysin mustavalkoinen maailmankatsomus. Ok. Tai oikeastaan ei-ok, mutta samankaltainen oikeassaolemisen mentaliteetti leimaa lähes kaikkia noihin keskusteluihin osallistuneita. Ei niissä kukaan mielipidettä ole muodostamassa, kaikki tietävät ennalta miten asiat ovat. Jagr68 kirjoitti yksisilmäisiä näkemyksiä pitkästi vuodattaen, se on minusta aika vietävän paljon arvostettavampaa kuin kirjoittaa yksisilmäisiä one-linereita. Jälkimmäiset ovat "olet väärässä" -argumentteja, Jagr68:n argumentointi oli omaan makuuni aivan liian syvältä henkimaailmasta, mutta se oli argumentointia yhtä kaikki ja lähtökohdiltaan jo uskonnon/uskontojen yleisyys huomioiden hyväksyttävää.

Minusta Jagr68 näki aika samperisti vaivaa vastatakseen hänelle esitettyihin kysymyksiin. Näppituntumalta suoraan hänelle kohdistettuja kysymyksiä tuli mihin tahansa muuhun nimimerkkiin verrattuna vähintään kymmenkertainen määrä. Varmasti vastaamatta on jäänyt lukuisia mutta pidetäänkö kuitenkin mielessä, ettei täällä hillumisesta kenellekään liksaa makseta.

Ja ne henkilökohtaisuudet. Mitkä ihmeen henkilökohtaisuudet? Tässä mielessä en ole huomannut yhtäkään selkeää ylilyöntiä siitäkään huolimatta, että nimimerkki sai olan takaa paskaa itsensä ja maailmankatsomuksensa päälle. Jagr68:n ainoa selkeä synti oli jalustalta paasaaminen, ja se ei ole näissä ympyröissä aivan harvinaista se.

Kevään pahin tuomarivirhe. Asetan itse itseni viikon solidaarisuuspannaan tästä päivämäärästä lukien, mikäli Jagr68:n käyttäjäoikeuksia ei palauteta.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Olen aivan samaa mieltä. Mielestäni kaveri sai pirun hyvää keskustelua aikaan ihan mistä aiheesta vain, oli aiheena sitten Jeesus tai jääkiekkomaajoukkueet. Jagr68 on vähintäänkin legenda, tunnusten poistaminen olisi jo oikeusmurha.

Ja koska tässä viestiketjussa ei asiallista keskustelua saada aikaiseksi, kaikki viestiketjuun kirjoittaneet menettävät kirjoitusoikeutensa tämän uuden käytännön mukaan.

Toivon että edes harkitsisitte tunnusten palauttamista Jagsille.

Muuten palstoilla on yksi värikäs kirjoittaja jälleen vähemmän.

EDIT:
Kun jo 58% viestiketjun lukeneista on sitä mieltä, että Jagsin oikeuksien lähtö oli epäoikeutettua, niin eikö jo voitaisi ottaa asia uudelleen käsiteltäväksi, sillä Jatkoajan imagon lisäksi tästä kärsii myös Jags, joka ei ole mielestäni tehnyt mitään Jatkoajan sääntöjen vastaista.
 
Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Allekirjoitan addressin. Jagr:n poistaminen on mielestäni keskustelun ensimmäinen "oikeusmurha"... Vaikka Jagr ei pahemmin jaksa(nut) vastata niihin kysymyksiin, jotka pidemmälle edetessään olisivat (mielestäni ;-) romuttaneet väitteet, niin itse näen nuo maailmankatsomuskeskustelut kiinnostaviksi ja erilaisia näkökantoja avaaviksi. Ties, vaikka palstalla olisi ihmisiä, jotka eivät vielä ole muovanneet katsomustaan suuntaan eikä toiseen.

EDIT: Lisäksi nyt jää mielenkiintoinen yksityisviestikeskustelu käymättä loppuun... :-(
 
Viimeksi muokattu:

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Täytyy sanoa, että minäkin ihmettelin. Niiden viestien perusteella, joita minä olen Jagrilta nähnyt, ei mielestäni ole mitään perusteita miehen kirjoitusoikeuksia viedä. Miehestähän tehtiin marttyyri!
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
No joo.. itsekin hämmästyin suuresti.

Ei mitään syytä poistaa ko. hemmon tunnuksia.

Mutta kun joutuu silmätikuksi niin näin siinä helposti käy.

Nimim. "Olenko minä seuraava lähtijä"
 

Vaicci#63

Jäsen
kielto tuli varmaan parista tulistumisesta jossa Jagr68 vertasi jotain lätkäasiaa uskonnollisiin asioihin.Kiva taistelupari Jagr68 oli minulle eräässä ketjussa.hiukan temperamenttinen mutta kiva oli väitellä asioista.En silti kuitenkaan toivo Jagsia takaisin,ei pahalla!
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pakko myöntää, että tämä tuntuu vahvasti väärien mielipiteiden korjaamisoperaatiolta. Niin, kaverilla on voimakkaita mielipiteitä, jotka eroavat 180 astetta normista, ja jotka hän tuo esille kärkevästi.

Jagr ei kuitenkaan sortunut chattailuun, vaan kirjoitti aina pitkiä viestejä, joissa oli myös perusteluja. Hän ei myöskään spämmännyt palstoja, vaan kirjoitti viestinsä aina hyvin rajalliseen määrään ketjuja. Hän kirjoitti aina kommenttinsa käytävästä aiheesta siihen asti, kunnes joku väistämättä tarttui hänen viesteihinsä ja siten käänsi keskustelun offtopiciksi. Periksi hän ei antanut, mutta, jos siitä rangaistaan, niin tällä palstalla ei paljoa kirjoittajia ole.

Eli siis olen myös sitä mieltä, että huutava vääryys on tapahtunut.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Värikkäitä persoonia täällä kieltämättä kaivataan!

Ko. nimimerkki ei koskaan alentunut samaan mihin eräs toinen legenda, RALLI. Eli ei jäänyt paikoilleen ja jankannut aina samaa asiaa.

Mutta kunnioittakaamme silti Moderaattorien päätöstä, jolla he luultavasti yrittävät vain vankistaa Jatkoajan mainetta ja asemaa. Kyllä ne uudet Rallit ja Jagr68:t pulpahtavat esiin, jossain vaiheessa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olen shokkitilassa...

Olemmeko menossa takaisin aikaan "toisinajattelijat kaljuiksi ja saarelle?" a´la CCCP?

Luin Jagr68:n juttuja suurella mielenkiinnolla. Selviö, etteivät kaikki voi olla samaa mieltä, kun joku lykkää tulemaan materaalia noin kovalla paineella, mutta se, että hommaan tulee loppu ylläpidon toimesta saa aikaa ykäkohtauksen.

Jatkoaajassa näkee paljon siivoukseen joutavia viestejä, jotka tosin läpäisevät seulan. En ole tosin lukenut mitään Jagr68:n kirjoittamaa, joka olisi herättänyt minussa pahennusta.

Faktaa on myös se, että hänen viestinsä ovat saaneet aikaan monia loistavia vastauksia.

Jagr68:n jutut saivat minut rekisteröitymään Jatkoaikaan.

Jatkoaika on yhtä värikästä kirjoittajaa köyhempi.
 
Viimeksi muokattu:

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sääli, sehän oli hyvää vauhtia kääntymässä pakanaksi.

Ihmettelen kuitenkin suuresti. Jagsilta tuli melkoisia manifesteja perusteluineen eli ihan asiallista kamaa vaikka tuntuikin uivan vastavirtaan. Joku ei nähtävästi pitänyt niiden tarinoiden sisällöstä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
ristiriitaisia tuntemuksia:
-Toisaalta on typerää nyt alkaa jälkikäteen itkemään jonkun perään. Emmehän me tiedä onko Jagr ollut jonkinlaisessa konfliktissa modejen kanssa. Ja eikö Jagr muka toistanut samaa asiaa, mielipiteissä ei ole väliä mutta jatkuvat viittaukset uskonnollisiin sivustoihin ja epämääräisiin tutkimuksiin alkoivat hiljalleen ärsyttämään. Myöskin se hiljeneminen heti kun ongelmia ilmeni alkoi harmistuttamaan.

+ Selkeästi erilainen asenne(olen päivä päivältä enemmän sillä kannalla että hän ei välttämättä ajattele samalla lailla kuin puhuu) herättää keskustelua enemmän kuin tuhat myötäilevää. Jagr perusteli, omasta mielestään, väitteensä aina hyvin ja ei sortunut chättäilyyn. Mielipiteen vapaus on mukava asia.


Olen tosin satavarma että ennemmin tai myöhemmin hän kuitenkin seuraamme liittyy, eri nimellä tosin. En kannata "takaisin kutsumista" koska se on...noh omasta mielestäni aika.... En tarkoita sitä etten haluaisi häntä takaisin palstalle mutta tämä ei ole oikea tapa.
Tässä näkee parhaiten tämän "asiaa ei tiedosta ennenkuin sen menettää"-ilmiön.
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä on kieltämättä hieman kummallista...

Kyseinen kirjoittaja kirjoitti mielestäni aina hyvin asiallisia viestejä ja etenkin jääkiekkoaiheissa perustelutkin olivat huippuluokkaa. Eikös tuolla vapaassa keskustelussa saa tällaista juupas-eipäs -enemmän-tai-vähemmän-filosofista keskustelua käydäkin. Jagr68:n mielipiteistä voi olla montaa mieltä, mutta ei kai käyttäjäoikeuksia poisteta mielipide-erojen johdosta. (Mikäli näin olisi tähän ketjuun kirjoittaneet olisivat lienee seuraavaksi tululinjalla.)

Henkilökohtaisuuksiin en muista kyseisen kirjoittajan sortuneen, mutta vaikka näin olis käynytkin, niin ei tämäkään lienee riittävä syy tunnuksien poistoille. Sm-liiga-alueelta löytyy erittäin hyviä kirjoittajia, jotka välillä sortuvat todella ala-arvoiseen henkilökohtaiseen riitelyyn (mainittakoon esimerkkinä esim. HN, flintstone, vakio, polvipetteri - älkää vetäkö hernettä nenään, otin esimerkit ensimmäisestä sopivasta ketjusta).

Oikeusmurha, sanon minä.

--
tt
 

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Amen

Kaivannon kanssa täsmälleen samaa mieltä. Täysin naurettava päätös ja päätöksen perustelut moderaattoreilta. Ei tule ihan heti mieleen toista nimimerkkiä, joka olisi puheenvuoroillaan saanut aikaan yhtä paljoa "rakentavaa keskustelua" Jatkoaikaan.

Jagrin kuolleista nousemista odotellessa...

* * *
shadowplay
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Turhan tiukaksi ollaan menty. Yksi Ässäkannattajakin joutui ylitiukan valvonnan uhriksi, mutta hänellä kävi hieman paremmin eli hän on vain viikon huilaamassa. Kuten joku siinä "pelikieltoketjussa" sanoikin, niin asia olisi voitu hoitaa Ässäkannattajalle yksityisviestin avulla ja ilmoittaa, ettei lainaisi koko tekstiä. Tavallaan en ymmärrä tämän Ässäkannattajan tuomiota, kun näköjään hehkuttaakaan ei enää saa, jota hän myös paljon harrastaa.

Jagr68:n tapaus on myös sarjassamme ylitiukan valvonnan uhriksi joutunut. Jags oli taitava kirjoittaja, ei sellainen paljon puhuttu "chättikirjoittaja". Vaikkakin hän käytti paljon lainauksia muista teoksista, niin oli hänellä omat mielipiteensä asioihin. Okei, ne olivat paikoin liikaa hänen omia mielipiteitään, joista hän piti tiukasti kiinni, mutta tiesi kuitenkin mistä puhui. Se oli hänen intohimonsa (?) jauhaa samaa asiaa, mutta jokaisella on sana vapaus - ja toivon mukaan täälläkin on.

Minun puolestani Jags takaisin.
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ylilyönti jos mikä

Tavallaan upeata, kun joku uskaltaa noin takki auki olla jonkin asian puolesta. Harmi vaan, että asiat veivät miestä ihankuin sitä kuuluisaa kuoriämpäriä (esim. Illuminati keskustelu) ja miehen objektiivisuus ja jopa oma rationaalinen ajattelu oli "hivenen" sieltä sun täältä. Tästä ei kuitenkaan saa syyttää pelkästään Jagsia vaan samaan syyllistyy helposti muutkin ja tietysti minä itsekin, kunhan vain keskustelu siirtyy sopiviin aihepiireihin. Nyt oltiin Jagsin aihealueilla. Keskustelut olivat kuitenkin parhaimmillaan hauskaa seurattavaa.

Minusta poistaminen oli uskomattoman tyhmästi tehty.

Jags: Perusta sinne adventtiseurakunnan sivuille keskustelupalsta niin voidaan käydä aina sillointällöin porukalla kylässä. Lupaathan tarjota kahvia, pullaa ja jeesushuveja.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jagr68 ei kyllä pystynyt kovinkaan rakentavaan keskusteluun. Kirjoitukset olivat pitkiä, eivät ollenkaan chatti viestejä, teksti sujuvaa jne. Toinen asia taas on pystyikö Jagr68 rakentavaan keskusteluun? Mielestäni hänen kirjoituksensa ovat enemmän manifesteja, jumalan sanan julistusta, ja se ainoa oikea totuus, kuten muinaisessa Neuvostoliitossa. Perusteluinaan hän käyttää kulloinkin parhaimmin itselleen sopivia tilastoja ja faktoja, muut faktat sivuuttaen. Siis hän ei keskustele van julistaa asioita.

Kirjoistusoikeuksien poistosta vielä, ei niin kiinnosta, tsoin takaisinkaan en jää kaipaamaan, ihan sama.

Kummallista, että ns Jatkoajan "legendaksi" nousevat joidenkin silmissä, kirjoittajat , jotka julistavat omaa totuuttaan ja eivät välitä muiden mielipiteistä, tänäkö on värikkyyttä? No se siitä.
 
Viimeksi muokattu:

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Ei ole/tule ikävä

Väittely ja argumentatiivinen keskustelu edellyttävät kolmea asiaa:
- tietoa
- kykyä nähdä asioita myös toiselta kantilta
- valmiutta myöntää olleensa väärässä jossain kohdin.

Itse en enää aikoihin lukenut Jagsin avaamia ketjuja tai muita äijän profetioita.

Tyly linja. Kiva kun kävit. Kiva kun menet.

Ike
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Jagr68

Kyllä tämä hiljaiseksi vetää.Vaikka en itse osallistunut kovinkaan paljon väittelyihin,niin seurasin niitä kyllä mielenkiinnolla.Jagr68:n aloittamat ketjut elivät hyvin usein omaa,mielenkiintoista elämäänsä ja sieltä löysi monenkirjavaa mielipidettä Jagr:n väittämiin.

Jos suoraan sanotaan,niin kyllähän tältä saitilta löytyy todella monta kirjoittajaa,jolle olisin tuon pinaltin antanut(joidenkin mielestä myös minä varmaan kuulun siihen joukkoon)ennen Jagria.Jos ihminen ei näe kuin oman totuuden,niin onko siinä syy rankaista häntä?....siinäpä kysymys.Uskon,että moderaattorit tietävät mitä tekevät,mutta hieman oudolta tämä kyllä kuulostaa.En ole sellainen ihminen joka tulee muiden mukana"haaskalle"haukkumaan,mutta tässä tapauksessa minun oli pakko sanoa oma mielipiteeni.

ps:Vaikka olenkin kunnon Roomalainen,niin tässä tapauksessa en olisi heittänyt tätä kristittyä leijonille!!!!
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
En kaikkia Jagr68:in viestejä lukenut, mutta en ainakaan koskaan huomannut hänen menevän henkilökohtaisuuksiin. Kirjoitusoikeuksien poistolle ei mielestäni ollut perusteluita. Jos jonkun mielipiteet eivät kiinnosta, älkööt lukeko.

Koskahan omat oikeuteni poistetaan?
 

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Minäkin kirjoitan nimeni adressiin. Oikeastaan ihan siitä syystä, etten ollut vielä ehtinyt suunnata ateistikanuunastani kunnon täyslaidallista valikoituja vastenmielisyyksiä hänen hurskaille silmilleen. Mikäli kaveri on kirjoitustensa kanssa tosissaan, hän edustanee sellaista ihmistyyppiä, jota minä en kertakaikkiaan voi kestää. Ei minulla ole uskovaisia vastaan yhtään mitään, mutta uskollaan kiihkoilijat ja meidän syntisten moralisoijat ja tuomitsijat ovat keskimäärin aika hirveitä tyyppejä.

"Jeesus tulee! Oletko valmis?
Viritä virtes! Osaatko psalmis?
Jeesus tulee! Vaihda jo pukua!
Alahan treenata ulkolukua!
Jeesus tulee! Tullessaan laulaa ilosanomaa:
Taivaan Isä ja Poika Oy rakkautta tänään halvalla myy.
Taivaan Isä ja Poika Oy, ratkaisut halvat meiltä löytyy."

- Suomirokin Raimo Helminen


B
kadotukseen tuomittu
 
Jagr68 on suljettu ulos kahdesti eri nimimerkeillä jo ennen tätä, ja kummallakin kerralla erittäin hyvillä perusteilla, esimerkiksi johdonmukaisen rasismin vuoksi.

Jagr68 sai kirjoitella vain ylläpidon armollisuutta. Ja nyt sitten tultiin tähän. Joka tapauksessa Jagr68:n kirjoitusoikeudet ovat olleet hiuskarvan varassa kuukausia. Ja sitten hius katkesi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En ota kantaa

En ota kantaa. Pikkuhiljaa rasittava jamppa jonka tekstejä ei pääsääntöisesti voinut lukea kokonaan, positiivisena huomautuksena kyllä "perusteli" väitteensä. Tai ainakin näki vaivaa etsiessään joidenkin muiden huuhaiden "perusteluita" asian tiimoilta. Opin välttämään näitä otsikoita hieman liian myöhään, enkä loppupeleissä käynyt kuin välillä vierailevana taiteilijana...

Seuraavaksi odotellaankin Jagsin neljättä tulemista... Jumalankin toinen tuleminen on vielä kokematta, mutta "ystävämme" on tähän ihmetekoon kyennyt kahdesti.
 

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
Minä oon kyllä selkeästi Jagr68 puolella tässä asiassa. Oli virhe poistaa palstan eräs mielenkiintoisimmista persoonista. Kaipaisin nyt ihan avoimuuden nimissä tänne ne syyt miksi hänet bannattiin?

"Jagr68 on suljettu ulos kahdesti eri nimimerkeillä jo ennen tätä, ja kummallakin kerralla erittäin hyvillä perusteilla, esimerkiksi johdonmukaisen rasismin vuoksi.

Jagr68 sai kirjoitella vain ylläpidon armollisuutta. Ja nyt sitten tultiin tähän. Joka tapauksessa Jagr68:n kirjoitusoikeudet ovat olleet hiuskarvan varassa kuukausia. Ja sitten hius katkesi."

Minä en ainakaan ole huomannut mitään rasismiin viittaavaa koskaan hänen teksteissään. Vaikka hän joillain vanhoilla nikeillä ilmeisesti on sortunut ylilyönteihin, hän mielestäni parantanut tapansa tällä Jagr68 nikillä. Mikä oli siis syy tälle kolmannelle kerralle? Tietenkään se EI voinut olla se että hänen mielipiteensä asioista olivat hieman erilaisia kuin monella muulla..?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös