Mainos

ACN ilmaiset puhelut

  • 82 078
  • 689

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Tinde
Tai voisiko olla kyseessä säästöt mainoskuluissa, jonka ansiosta voi tarjota edullisimpia tuotteita, kuten täälläkin on moneen kertaan todettu;)

- Vai sitten se, että ~10 000 Itsenäistä edustajaa on maksanut min. 500e siitä, että tuota saavat kaupata?
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Viestin lähetti Tenho

Henk. koht. minulle on ihan sama mitä kukin ajattelee esim. Keskisuomalaisesta mediana, mutta toteanpa vaan, että jos minä en voi luottaa esim. Keskisuomalaiseen uutisoijana, niin heikosti on maassamme asiat.
Täytynee meidän kaikkien siis odotella vaikkapa iltapäivälehtien kirjoituksia, sillä nehän ainakin ovat jo valtamedioita tässä Helsinki-keskeisessä maassamme. :/

No mitäs mieltä olet vielä Keskisuomalaisesta? Uskoit ilmeisesti mukisematta uutisen, jossa kerrottiin 500min/kk rajasta? No nyt kuitenkin on aivan muuta tieto tullut julki. Mutta tuskin se on oikeaa, sillä sitä ei julkaise Keskisuomalainen. Lueppa vaikka Digitodaylta.

Ja jos uutinen (tämä uusi) jostain kumman syystä sattuisi olemaan totta, niin asiat ovat maassamme todella heikosti!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti seisnauraa
No mitäs mieltä olet vielä Keskisuomalaisesta? Uskoit ilmeisesti mukisematta uutisen, jossa kerrottiin 500min/kk rajasta?

Oletko sä tyhmä?

Vai miten sä saat tuosta digitodayn uutisesta sellaisen että Keskisuomalainen olisi uutisoinut asiat väärin?

Jo tuossa digitodayn uutisessa sanotaan seuraavaa:
"ACN luopuu puheluiden minuuttirajasta"

Miten voi luopua jostain sellaisesta mitä ei ole?

Samaisessa jutussa lisää:
"Helsingin Sanomien mukaan yhtiön Euroopan toimintojen johtaja Jeff Swenson sanoi yhtiön luopuvan ehdotetusta 500 minuutin kuukausirajasta."

Mistä ehdotetusta? Eikö se ollutkaan pelkkää Keskisuomalaisen omaa keksintöä?

Juttu jatkuu:
"ACN:n ehdottama 500 minuutin raja oli Kuluttajaviraston mukaan oleellinen muutos liittymän markkinoinnissa käytettyyn lupaukseen ilmaisista puheluista palveluoperaattorin asiakkaiden välillä. "

Kuluttajaviranomainen esti ACN ehdottaman 500 min rajan?

Digitoday lopettaa jutun näin:
"Ja Helsingin Sanomien mukaan yhtiö aikoo asettaa 500 minuutin kuukausirajoituksen ilmaispuheluille ensi kuussa Ruotsiin ja Norjaan lanseerattavalle Mobile Friends –liittymälle."

Ruotsissa ja Norjassa kuitenkin tämä Keskisuomalaisen keksimä 500 min raja tulee?
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän keskisuomalaisen uutinen oli oikea. Siinähän ei väitetty, että raja olisi jo asetettu, vaan että asiaa pohditaan. Lisäksi siitä kävi ilmi, että kuluttajaviranomaiset olivat tätä vastaan, koska muutos rajoittamattomasta 500 minuuttiin oli liian iso.

Mielenkiintoista nähdä, miten ACN hoitaa tuon itselleen kaivamansa sudenkuopan. Jatketaanko tappiota tekevää toimintaa rajoittamatta puheluita (tätä ei voida kauhean kauaa tehdä) vai toivotaanko osan asiakkaista katoavan...

Jo nythän on ollut paljon juttuja siitä, että laskuissa on jotain mätää. Voiko ACN olla niin ketku, että yrittää virheillä ajaa osan asiakkaista pois. Tietenkin selvät virheet korjataan (mikäli niitä on ollut), mutta osa asiakkaista voi kyllästyä valvomaan laskujaan. ACN lasku on muutenkin kuulemma niin spartalainen, ettei siitä ota selvää kukaan. Puheluja ei ole eritelty eri operaattorien kesken, kuten muut (paremmat) operaattorit tekevät. Miten siinä kukaan voi valvoa, onko lasku oikein, kun tuota tietoa ei ilman maksullista erittelyä tule. Se on selvää, että jos haluaa puh. nro tason erittelyn, niin joutuu maksamaan, mutta kyllä laskussa pitäisi jotain erittelyä olla ilman veloitusta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti seisnauraa
No mitäs mieltä olet vielä Keskisuomalaisesta? Uskoit ilmeisesti mukisematta uutisen, jossa kerrottiin 500min/kk rajasta? No nyt kuitenkin on aivan muuta tieto tullut julki. Mutta tuskin se on oikeaa, sillä sitä ei julkaise Keskisuomalainen. Lueppa vaikka Digitodaylta.

Ja jos uutinen (tämä uusi) jostain kumman syystä sattuisi olemaan totta, niin asiat ovat maassamme todella heikosti!

Nyt en kyllä ymmärrä yhtään, mitä haet tällä viestilläsi. ACN mainosti ilmaisia puheluita. Kuitenkin sopimusehdoissa viitattiin johonkin mystiseen minuuttirajaan, jota ei ole kerrottu. Saunalahti valitti asiasta kuluttajavirastolle, joka antoi muutaman päivän ACN:llä aikaa joko poistaa moisen rajan tai pistää raja niin korkealle, ettei se käytännössä vaikuta. Tuo esille tullut 500min oli kuluttajavirastonkin mukaan niin alhainen, että se ei ollut hyväksyttävissä. Nyt on siis tuon valituksen jälkeen kaikki kunnossa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HS taloussivut tänään 18.3.04

Ne kannattaa lukea. Siellä kerrotaan, että ACN ei tule asettamaan minuuttirajaa keskinäisille veloituksettomille Suomessa. Yhtiön mukaan ainoa tapa hässätä tämä etu, on jättää laskunsa kokonaan maksamatta. Siis muu laskunsa. Joten Suomen tiukka kuluttajasuoja toimi taas - kuluttajien eduksi.

Uutisen sävy ei ole kovin positiivinen ACN:n kannalta. Sillä siinä kerrotaan, että ACN joutui luopumaan 500 minuutin rajasta ja antaa nyt siis veloituksetta kaiken. Koska en kyseenalaista HS:n taloussivuja, otan uutisen vastaan tässä muodossa ja totean: oli tyyli mikä hyvänsä, lopputulos oli tämä. Ei rajoja, puhukaa vaan.

Tämä on oma versioni taustoista ja tästä on tulossa myös yhtiön lehdistötiedote, jota ei julkaistane juurikaan kuten ei julkaistu 3.3. tiedotettakaan;

-ACN taisteli alusta alkaen kuluttajaviraston vaatimaa minuuuttirajaa vastaan ja piti kiinni omasta tavastaan ilmaista asia; "veloituksetonta, vain väärinkäytökset poistetaan". Tämän tueksi ACN tarjosi tiedot laskutuksestaan, jossa se näkyy muutenkin, ei ole ollut rajoituksia. Vain ei-acn asiakkaiden luuloja. Yhtiön edustaja kommentoi tänään HS:ssa myös, että Suomen ennätysmies/nainen on puhunut 12.000 min veloituksettomia/kk. Yhtiö ei ole ottanut häneltäkään liittymää pois, eikä varsinkaan vaihtanut sitä Suomen telelakien vastaisesti yksipuolisella päätöksellä toiseksi eli Prima-liittymäksi - tämä on yksi likaisimmista väitöksistä tässä sopassa, että näin olisi tehty ja ACN aikoo asettaa näin väittäneet lailliseen edesvastuuseen. Väite pitää näetsen pystyä todistamaan oikeaksi ennen sen rummuttamista. Tästä julkaistiin tiedote 3.3.

-kuluttajavirasto oli yhtä tiukkana; antakaa selkeämpi raja. ACN tarjosi Ruotsiin ja Norjaan tulevaa 500 minuuttia tällä ajatuksella; se olisi ikäänkuin charterkoneen rahtimaksu. Yhtiö kertoisi liittymien määrällä, vaikka 200.000:lla 500 minuuttia ja saisi laskennallisen katon veloituksettomille. Tätä rajaa tuskin puhkaistaisiin missään kuussa suomalaisten keskim. puheajoilla. Ja jos, niin asiaan puututtaisiin niiden osalta, jotka puhuvat yli 500 min ja siinäkin tapauksessa huomautuksella - ei liittymän vaihdolla. Tämä ei onnistunut, jolloin ACN tarjosi 2.000 minuutin rajaa ja kuluttajavirasto tyytyi siihen. ACN päätti kuitenkin toimia ensimmäisen lupauksensa mukaisesti ilman minuuttirajaa ja julkistaa asian nyt. HS on julkaissut uutisen ensimmäisenä.

-Norjaan ja Ruotsiin ei mennä 500 minuutin rajan kanssa "Suomen kokemuksista viisastuneena", vaan siksi, että molemmast maat ovat jo ACN-maita ja niissä on muilla keinoin (mm. veloituksettomat keskinäiset langat) saatu riittävän iso asiakaspeitto. Yhtiö ei siis haluakaan 100% peittoa/maa, se optimoi asiakasmääränsä ideanaan tarjota muitakin palveluja; lankaa, internet-yhteyksiä, sähköä. Niinpä Suomessakin saattaa 1.6 jälkeen tulla 500 minuutin raja siitä eteenpän liittymän ottaville MUTTA ACN ei taannehtivasti siis ota etua pois nykyisiltä ennen 31.5. liittyviltä asiakkailta.

Tässähän tämä ja jälkimmäistä ACN-versiota ei tarvitsekaan uskoa. HS:n juttu kannattaa kuitenkin uskoa - ei minuuuttirajoja.

edit: ACN:n laskuissa on erittely kuten sonerankin; kotimaanpuhelut, ulkomaanpuhelut, SMS, kk-maksu, palvelut. Oma kotimaanpuheluioden laskuni oli acn-liittymässäni 10 tunnilla 22 euroa yhteensä. Yhtiö, joka huijaa laskutusohjelmassaan, lentää kuin leppäkeihäs maasta. ACN:n Suomen edustajan, yritysjuridiikkaan erikoistuneen asianajajatoimisto Roschier & Holmberg Oy:n mukaan, acn:n ja muiden kv. yhtiöiden laskutuksenkin laillisuus on erityisen tarkan seurannan alla Suomessa, missä -kuten sanoin- kuluttajansuoja on huipussaan. ACN on siis tehnyt Suomessa saman kuin muuallakin; varmistanut taustansa maan parhaiden (ja kalliimpien) yhteistyökumppaneiden tuella. ACN:n ideana on jäädä maahan, ei vain käydä maassa. Näin se on toiminut kaikkialla. Niin, ja eritelty, puhelinnumerot sisältävä lasku maksaa 1,70 eur/kk. Se on ainakin sonerallakin maksullinen lisäpalvelu lähinnä perheen teinejä varten.
 
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: HS taloussivut tänään 18.3.04

Viestin lähetti JHag


edit: ACN:n laskuissa on erittely kuten sonerankin; kotimaanpuhelut, ulkomaanpuhelut, SMS, kk-maksu, palvelut. Oma kotimaanpuheluioden laskuni oli acn-liittymässäni 10 tunnilla 22 euroa yhteensä. Yhtiö, joka huijaa laskutusohjelmassaan, lentää kuin leppäkeihäs maasta. ACN:n Suomen edustajan, yritysjuridiikkaan erikoistuneen asianajajatoimisto Roschier & Holmberg Oy:n mukaan, acn:n ja muiden kv. yhtiöiden laskutuksenkin laillisuus on erityisen tarkan seurannan alla Suomessa, missä -kuten sanoin- kuluttajansuoja on huipussaan. ACN on siis tehnyt Suomessa saman kuin muuallakin; varmistanut taustansa maan parhaiden (ja kalliimpien) yhteistyökumppaneiden tuella. ACN:n ideana on jäädä maahan, ei vain käydä maassa. Näin se on toiminut kaikkialla. Niin, ja eritelty, puhelinnumerot sisältävä lasku maksaa 1,70 eur/kk. Se on ainakin sonerallakin maksullinen lisäpalvelu lähinnä perheen teinejä varten.

Ei sitä voi vielä erittelynä pitää, että ilmoittaa vain könttänä kotimaanpuhelut. Kyllä muilta tulee ihan maksutta erittely, jossa kerrotaan kotimaanpuhelut eri operaattoreiden liittymiin. Mistä tuon ACN:n laskutuksen oikeellisuuden voi tarkistaa, kun kerran ACN ei laskussaan kerro, kuinka monta minuuttia on puhuttu ACN-ACN puheluita? En kaipaa mitään puh. nro tason erittelyä, mutta nuo yleistiedot operaattoreista ACN:llä on olemassa, joten miksi niitä ei anneta asiakkaille. Jos mitään hämärää ei ole, niin miksi ei anneta kaikkea tietoa (joka on kohtuu helposti saatavilla) asiakkaille ilman, että tarvii alkaa tilaamaan maksullisia erittelyjä. ACN toimii selvästi puutteellisemmilla laskutustiedoilla kuin muut operaattorit. Tuommoinen lisää tuota hämärä/halpis mainetta.

Mistä JHag sait tuon 2000 min rajan: En ole lukenut mistään, että tuollaista rajaa olisi edes harkittu. Suhtaudun siihen erittäin kriittisesti (en siis usko sitä), ennenkuin saan siitä jonkun luotettavan vahvistuksen. ACN:n oma sana ei riitä, sillä sen katsoisin olevan vain kilvenpuhdistusyritys. ACN sai aikamoisen loven imagoonsa tämän esittämänsä 500 min rajan suhteen, joten imago badwill pitäisi saada nopeasti korjatuksi, koska muuten ACN ei saa riittävästi uusia edustajia. Tämä taas johtaisi takuuvarmaan luhistumiseen, ja siitä ACN ei selviäisi.

Lisäksi olen vahvasti eri mieltä siitä, miksi ACN ajoi 500 min rajaa (ja ajoiko ACN sitä aktiivisesti). Itse olen vakuuttunut, että ACN ajoi tuota rajaa aktiivisesti tehden kaikkensa, että raja olisi mennyt läpi. Näin olisi saatu tukittua kaikken tappiollisimmat liittymät siedettävälle tasolle. Tuo raja ei mennyt läpi, ja nyt ACN miettii seuraavaa siirtoa. Nykyinen tilanne kun tarkoittaisi lähes 100 % varmuudella sitä, että ACN ei voisi sulkea liittymää, vaikka se olisi auki todela paljon yli normaalin. Rajoittamatta puheaikaa ACN ei tule kauaa kestämään, siitä olen aivan varma.

Olen myös erimieltä Norjan/ Ruotsin 500 min. rajan tulkinnasta. Mielestäni se on hyvin pitkälle seuraus tästä pitkästä kädenväännöstä kuluttajaviranomaisten kanssa. ACN:lle koko epidodi on ollut imago tappiota (kuluttajaviranomaisten kanssa tappelu on sitä lähes poikkeuksetta), ja uskon, että he halusivat välttää ajautumasta samaan vääntöön Norjassa/Ruotsissa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
ACN / Saunalahti

SAUNALAHDELLA YLI 200 000 GSM-LIITTYMÄÄ 18.03.2004

SAUNALAHTI GROUP OYJ PÖRSSITIEDOTE 18.3.2004

SAUNALAHDELLA YLI 200 000 GSM-LIITTYMÄÄ

Saunalahti Group Oyj:n GSM-liittymien määrä on kasvanut edelleen
voimakkaasti vuoden 2004 alussa. Verkossa aktiivisena olevia GSM-
liittymiä on nyt yli 200 000 kappaletta.

Saunalahden GSM-liittymien määrä kasvoi viime vuoden viimeisellä
neljänneksellä lähes 57 000 kappaleella. Kuluvan vuoden ensimmäisellä
neljänneksellä liittymien kokonaismäärä on tähän mennessä kasvanut yli
56 000 kappaleella.

Liittymät Q4/02 Q1/03 Q2/03 Q3/03 Q4/03

GSM 28 581 35 841 48 373 86 759 143 691

Taulukon liittymät jakson lopussa.

"Vuoden 2004 ensimmäisen neljänneksen aikana saavutamme GSM-liittymien
määrän kasvussa uuden ennätyksen. Verkossa aktiivisena olevien
liittymien kokonaismäärän ennakoidaan kasvavan 65 000 - 70 000
liittymällä maaliskuun loppuun mennessä. Vuoden vaihteen hiljaisen
jakson jälkeen maaliskuussa kysyntä on ollut ennätyksellisen korkealla
tasolla", kertoo Saunalahti Group Oyj:n toimitusjohtaja Matti Vikkula.

SAUNALAHTI GROUP OYJ

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Matti Vikkula, Saunalahti Group Oyj,
puh. 045 6700 606, matti.vikkula@saunalahtigroup.com

Saunalahti on tänään antanut tällaisen pörssitiedotteen. Nyt ACN ilmoittaa sillä olevan n. 250.000 liittymää. Olisi kiva kuulla Soneralta kuinka monta tällaista muiden operaattoreiden asiakasta heillä on yhteensä. Nythän niitä pitäisi olla ainakin 450.000 kpl.

Miksi ei ACN:llä ole muuten sellaista liittymää, jossa tekstiviestit olisivat ilmaisia. Niitä olisi kiva lähetellä ilmaiseksi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: ACN / Saunalahti

Viestin lähetti Johannes
Saunalahti on tänään antanut tällaisen pörssitiedotteen. Nyt ACN ilmoittaa sillä olevan n. 250.000 liittymää. Olisi kiva kuulla Soneralta kuinka monta tällaista muiden operaattoreiden asiakasta heillä on yhteensä. Nythän niitä pitäisi olla ainakin 450.000 kpl.

Tietääkseni Sonera julkaissee huhtikuun ensimmäisellä tai toisella viikolla tarkat luvut. Saunalahti myös julkistanee tarkemman luvun.

Edit:
Raaka veikkaukseni on että ACN:llä on tällä hetkellä n. 40 000 - 60 000 aktiivista liittymää.
 
Viimeksi muokattu:

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti heki
Paljonko maksaa, kun lankapuhelimesta soittaa ACN- liittymään?

Tätä tietoa ei ole missään hinnastoissa.

Ööh, en oikein ymmärrä kysymystä. ACN ei tarjoa Suomessa lankaliittymiä, joten ei tietenkään näy hinnastossa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
heki: Kaikki mitä sanot, voi hyvinkin olla totta. Korostan, että omat tulkintani olivat spekulaatioita ja ehkäpä kuulin 2000 minuutin rajasta samasta lähteestä kuin K-suomalainen kuuli 500 minuutin "varmasta" rajasta? Ns. asiaa lähellä olevista lähteistä. Ehkäpä Tommykin on kuullut samasta lähteestä omia käsityksiään?

Oli miten oli, tämä on legendaarista vääntöä, enkä epäile hetkeäkään etteikö Saunalahdella olisi yli 200.000 käyttäjää. Minua ei kiinnosta pätkääkään, vaikka Saunalahdella olisi 2.000 000 käyttäjää. Oma suhteeni acn:ään ei muutu tuon luvun myötä mitenkään. Tiedän varmana kuitenkin, että Saunalahden väitteistä huolimatta acn:llä todellakin on enemmän asiakkaita kuin heidän seuraava piipityksensä; 40-60.000 asiakasta. Huomaattekin jo ja tällä palstalla reaaliajaasa, että Saunalahti on muuttanut taktiikkaansa, kun se ei saanut acn:ää minuuttirajasta kiinni. Uusi ohje näyttää olevan se, että "nyt annatte ymmärtää acn:n olevan paljon pienempi kuin me". Jos näin on, en ymmärrä miksi Saunlahti tuhlaa ruutiaan moiseen hyttyseen? Mieluummin lisää mediamainontaa, nythän Saunalahti mainostaa enemmän kuin RL; Sonera ja dna yhteensä - se maksaa. Syyt mainontaan löytyvät asiakasmäärästä, 250.000 ei riitä. Nolla lisää, niin olisi toinen ääni kellossa eli markkinoinnissa. Nythän isoksi hamuava Saunalahti asemoi itsensä mainonnassaan vapaaehtoisesti pienen acn:n kilpailijaksi:) Miksi moinen? Luulisi, että Saunalahti vertaisi hintojaan vaikkapa jo paljon isompaan dna:han - eikös saunis sinne sarjaan halua? acn voi olla vuoden päästä vaikka 100.000 asiakkaan operaattori - eihän sitä koskaan tiedä. Nyt lukema alkaa kakkosella - tai sitten Tommy kertoo totuuden. Toistaiseksi uskon HS:n taloussivujen tietoa, joka puolestaan on kuluttajaviranomaisilta. Vai vedetäänkö Hesarissakin hatusta noita lukuja. Tommy, mitä sanoo Keskisuomalainen? Länsiväylä?

Onneksi acn kuihtuu pian pois suomalaisia kiusaamasta. Tieto on varma. Vedonlyöntiin halukkaat (operaattorien pudotuskisa) ottakoot kuitenkin yhteyttä privasti. Acn;n liittymienvaihdoksia Friendsistä Primaksi levittäneet kilpailijat ovat kaikkea muuta kuin kestävällä jäällä. Miksi muuten acn väärentäisi asiakasmääränsä liian suureksi, jos sen toiminta olisi kannattamatonta? Miksi acn yhä haluaa uusia asiakkaita, sivut ovat ylhäällä ja edustajat saavat infoa; lisää asiakkaita vaan? Kannattaisi ennemminkin vetää plugi pois seinästä. Johtuisikohan siitäkin, että Suomessa telelupaa ei saa yksikään taustoiltaan ja taloudelliselta kannattavuudeltaan tarkkaan tutkittu yhtiö.

Sinänsä olen sitä mieltä, että vierailu kuluttajaviranomaisten pakeilla ei tee yrityksen toiminnalle juuri mitään lovea. Paitsi jos se olisi yhtiön kaiken toiminnan kieltävä ja silloinkaan instanssi ei olisi markkinatuomioistuin, vaan ihan tavallinen käräjäoikeus. Pörssiyhtiö Saunalahtikin on ollut kuluttajaviranomaisten pakeilla Johanneksen kaipaaman tekstiviestiliittymänsä markkinoinnin osalta - "tekstaa itsesi puuduksiin" Jepjep, älä kuitenkaan yli 1.000 viestiä/kuukausi. Samoin öljy-yhtiö Teboil, kalustetalo Sotka, Lidl, Gigantti, McDonald´s Finland, Ladbrokes...kaikki nämä viimeisen vuoden sisällä liittyen markkinointiin. Kaikki yhtiöt ovat vielä olemassa, Saunalahtikin. Kuluttajaviranomaiset ovat olemassa siksi, että heidän pakeillaan voidaan ratkoa epäselvyyksiä. Heidän roolinsa on siis sama kuin kiekkotuomarilla eli pelisääntöjen valvonta kuluttajien eduksi ja on aika puusilmäistä väittää, että tällainen neuvottelu tai vaikkapa jäähy sinällään veisi yritykseltä kaiken uskottavuuden. Kuluttaja äänestää kukkarollaan. Sori, keskustelu meni liian talouspoliittiseksi, mennään takaisin 20-vuotiaan käsitystasolle; mutkunmäätiedän että ., ja sittenmullaonvarmaatietoaettä ...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Viestin lähetti JHag
Nythän isoksi hamuava Saunalahti asemoi itsensä mainonnassaan vapaaehtoisesti pienen acn:n kilpailijaksi

Tuota en ihan täysin ymmärrä. Jos Saunalahti julkistaa tiedotteen, että heillä on jo yli 200 000 asiakasta ja kasvuvauhti vain kiihtyy, ei se minun mielestäni asemoi yritystä erityisesti ACN:n tai minkään muun operaattorin kilpailijaksi. Pikemminkin sillä yritetään viestittää sitä, että firma on menestyvä ja yhä useammat siirtyvät sen asiakkaiksi. Kuluttajan päässä toivotaan varmaan ajatusmallia "ai, noin monet ovat jo siirtyneet sen asiakkaiksi. Tuotteen täytyy siis olla hyvä. Miksi siis minäkin en siirtyisi".
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
DNA,torstai 11. maaliskuuta 2004 klo 15:01

Finnet-ryhmä menestyi sekä tuloslukujen että asiakasmäärien valossa viime vuonna erittäin hyvin. Ryhmän tulos nousi 5 miljoonan tappiosta 48 miljoonaa euroa plussalle ja matkapuhelinliittymien määrä nousi 91 prosenttia 775 400 liittymään - suurin osa näistä on matkapuhelinoperaattori DNA:n asiakkaita

Nyt ollaan jo luvussa 450.000 + 775.400 = 1.225.400

edit. Soneralla on tilinpäätöstiedotteen mukaan 2.428.000 liittymäasiakasta 31.12.03 ja palveluntarjoajien kautta heillä on ollut 177.000 asiakasta. Nämä tiedot ovat virallisesta tilinpäätöstiedotteesta.

edit. edit. Elisalla on ollut 31.12.03. 1.374.406 liittymää

Suomessa on siis yli 5.000.000 liittymää. No joo, siirtymiä on tapahtunut 1.1.- 18.3.04, mutta suurilta luvut kuulostavat. Eikös niitä operaattoreita ole vielä muitakin.
 
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Tinde
Ööh, en oikein ymmärrä kysymystä. ACN ei tarjoa Suomessa lankaliittymiä, joten ei tietenkään näy hinnastossa.

Tämä ehkä parhaiten kuvastaa sitä, mitä vm parhaimmillaan ja pahimmillaan on. Edustajan vastaus on kuin suoraan jostain Pekka Puupää-sketsistä (anteeksi vertaus).

Väännetään nyt rautalangasta. Jos ottaisin ACN liittymän, ja vanhempani haluavat jostain syystä soittaa minulle lankapuhelimella. Paljonko he joutuvat maksamaan tuosta puhelusta.

Äläkä sano, että se on lankafirman asia, koska näin ei ole. Lankaverkon haltija perii puhelusta paikallisverkkomaksun, jonka päälle tulee matkapuhelinoperaattorin perimä taksa, jota lankaverkon omistaja ei ilmoita (heidän ei tarvitse sitä ilmoittaa).
Hinnoittelutieto tulisi käydä ilmi matkapuhelinoperaattorilta!

Vaikka siis minulle ei tule maksua lankaliittymäsoitosta, niin tieto on silti monelle tärkeä, koska monen vanhemmat käyttävät edelleen vain lankapuhelinta. Tätä hintaa ei ole missään mainittu! Sonera, Radiolinja jne. mainitsevat kyllä tämän tiedon, mutta ACN ei. Tätä on vm! Amatöörit myyvät tuotetta tietämättä myymänsä tuotteen tietoja.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti JHag
Tiedän varmana kuitenkin, että Saunalahden väitteistä huolimatta acn:llä todellakin on enemmän asiakkaita kuin heidän seuraava piipityksensä; 40-60.000 asiakasta. . Nyt lukema alkaa kakkosella - tai sitten Tommy kertoo totuuden....

Mistä vitun väitteistä?
Oletko sä joku puupää kun et ymmärrä. Mielestäni kirjoitin "raaka veikkaukseni". Uhh.

Vittu mitä itkua isolta mieheltä.

Eikö siitäkin vielä vähän aikaa ollut kun tuomitsit tämän ketjun Jatkoajan historian synkimmäksi ja huonoimmaksi? Silti sama itku jatkuu päivästä toiseen.

Katsotaan sitten viim. huhtikuun toisella viikolla liittymien määrää.

Viestin lähetti Tinde
Ööh, en oikein ymmärrä kysymystä. ACN ei tarjoa Suomessa lankaliittymiä, joten ei tietenkään näy hinnastossa.

Niin, mutta silti operaattori määrittelee itse kuinka paljon lankapuhelimesta maksaa soittaa omaan numeroon. Kyllä tuo löytyy muilta operaattoreilta hinnastosta, ehkäpä ACN:llä myös myöhemmin. Kenties nyt mennään samoilla hinnoilla millä soittaessa Soneran liittymiin?
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti JHag
heki: Kaikki mitä sanot, voi hyvinkin olla totta. Korostan, että omat tulkintani olivat spekulaatioita ja ehkäpä kuulin 2000 minuutin rajasta samasta lähteestä kuin K-suomalainen kuuli 500 minuutin "varmasta" rajasta? Ns. asiaa lähellä olevista lähteistä. Ehkäpä Tommykin on kuullut samasta lähteestä omia käsityksiään?

Sinänsä olen sitä mieltä, että vierailu kuluttajaviranomaisten pakeilla ei tee yrityksen toiminnalle juuri mitään lovea. Paitsi jos se olisi yhtiön kaiken toiminnan kieltävä ja silloinkaan instanssi ei olisi markkinatuomioistuin, vaan ihan tavallinen käräjäoikeus. Pörssiyhtiö Saunalahtikin on ollut kuluttajaviranomaisten pakeilla Johanneksen kaipaaman tekstiviestiliittymänsä markkinoinnin osalta - "tekstaa itsesi puuduksiin" Jepjep, älä kuitenkaan yli 1.000 viestiä/kuukausi. Samoin öljy-yhtiö Teboil, kalustetalo Sotka, Lidl, Gigantti, McDonald´s Finland, Ladbrokes...kaikki nämä viimeisen vuoden sisällä liittyen markkinointiin. Kaikki yhtiöt ovat vielä olemassa, Saunalahtikin. Kuluttajaviranomaiset ovat olemassa siksi, että heidän pakeillaan voidaan ratkoa epäselvyyksiä. Heidän roolinsa on siis sama kuin kiekkotuomarilla eli pelisääntöjen valvonta kuluttajien eduksi ja on aika puusilmäistä väittää, että tällainen neuvottelu tai vaikkapa jäähy sinällään veisi yritykseltä kaiken uskottavuuden. Kuluttaja äänestää kukkarollaan. Sori, keskustelu meni liian talouspoliittiseksi, mennään takaisin 20-vuotiaan käsitystasolle; mutkunmäätiedän että ., ja sittenmullaonvarmaatietoaettä ...

Ensiksi tuosta 500 min rajasta. Sehän ei ollut mikään uutisankka, vaan raja, jota ACN yritti viedä läpi. Näin on itse ACN:n johtaja kertonut. Keskisuomalainen uutisoi aivan oikein tuon asian. Keskisuomalainen ei kertonut, että 500 min. raja on voimassa, vaan että asiasta on keskusteltu, ja ettei kuluttajaviranomaiset sitä hyväksy. Sen sijaan tuo 2000 min ei ole ollut missään esillä, enkä usko, että ACN:llä olisi paukkuja pitää rajana noin korkeana. Nythän ainoat todistetut faktat ovat ne, että ACN ajoi itse 500 min. rajaa, mutta tuon läpimeno olisi edellyttänyt kaikkien sopimusten uusimista = KALLIS toimenpide. Jos sopimuksia on n. 200.000, niin pelkät postikulut olisivat olleet n. 200.000 € (ACN:n olisi kaiketi ollut pakko laittaa mukaan vastauskuori, jossa postimaksu maksettu). Miksi ACN tekisi maineelleen moisen lommon, jos se ei ollut tosissaan tuon rajan suhteen?

En sanonut, että imago badwill olisi aivan automaattinen, vaan että sitä tulee hyvin usein ko. asioissa. Vielä vähemmän sanoin, että imago badwill olisi niin suuri, että se kaataisi firman.

ACN on hyvin erilainen firma noihin perinteisiin verrattuna, koska sen olemassaolo Suomessa on hyvin pitkälle sidoksissa paitsi liittymämäärään, myös edustajamäärään. Se, että ensin mainostaa rajoittamattomia puheluita, ja sitten yrittää kabineteissa saada rajaksi 500 min. on niin suuri nöyryytys, että varmasti hyvin moni miettii nyt todella pitkään, ennenkuin lähtee edustajaksi. Kiva kun on lähtenyt edustajaksi, ja myynyt sukulaisille ilmaiset rajoittamattomat puhelut, jotka onkin sitten 500 min/ kk. Tuo ei mennyt läpi, mutta mikä estää ACN yrittämästä kaikkia muita arveluttavia keinoja, jotta tuo liittymäkauppa tulisi liiketaloudellisesti kestäväksi. Suoraan sanoen nyt yritettiin kusta edustajia todella pahasti silmään, eikä suurin osa edustajista vieläkään sitä tajua. Syy yritetään vierittää milloin kateellisten ja tyhmien kuluttajien, milloin kilpailijoiden, milloin kuluttajaviranomaisten piikkiin. FAKTAA silti on, että ACN itse yritti huonontaa ehtoja kertomatta siitä edustajille, jotka edelleen lupaa ilmaisia ikuisia puheluita (pl. väärinkäytökset).
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti JHag
Tiedän varmana kuitenkin, että Saunalahden väitteistä huolimatta acn:llä todellakin on enemmän asiakkaita kuin heidän seuraava piipityksensä; 40-60.000 asiakasta. Huomaattekin jo ja tällä palstalla reaaliajaasa, että Saunalahti on muuttanut taktiikkaansa, kun se ei saanut acn:ää minuuttirajasta kiinni. Uusi ohje näyttää olevan se, että "nyt annatte ymmärtää acn:n olevan paljon pienempi kuin me".

Acn;n liittymienvaihdoksia Friendsistä Primaksi levittäneet kilpailijat ovat kaikkea muuta kuin kestävällä jäällä.

Pisti jo aikaisemmin tekstistäsi ilmi ja nämä vahvistivat. Miksi luulet, että nämä "harhauskomukset" on lähtöisin juuri ACN:n kilpailijoilta? Luulisin, että paljon todennäköisemmin ne ovat tavallisten pulliaisten keksimiä juttuja, jotka leviävät keskustelupalstoilla (joilla on muuten ihmeen suuri osa nykypäivänä ihmisten tiedonsaannissa) kulovalkean tavoin.

Tekstistäsi saa sen käsityksen, että Saunalahdella on hirveä metsästys ja salaliitto (heiveröistä ja puolustuskyvytöntä) ACN:ää kohtaan. Pidät myös ehdottoman tärkeänä, että kenenkään imagoa ei loukata (mikä onkin aivan oikein) jopa oudoin keinoin, mutta samalla kertoilet omalla suullasi Saunalahden "taktiikoista", joiden tarkoituksena on lopettaa ACN:n toiminta. Olisiko syytä ehkä itse hieman varoa sanomisiaan?

P.S. Mainittakoon vielä (ennenkuin alkaa syytöksiä sataa), että en ole minkään operaattorin palveluksessa enkä muutoinkaan sidoksissa mihinkään operaattoriin. Tai no, onhan mulla yks Saunalahden liittymä, jos se lasketaan :)
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
TÄSSÄ KULUTTAJAVIRANOMAISTEN TIEDOTE ASIASTA:

Ajankohtaista 18.3.2004


ACN TAIPUI KULUTTAJA-ASIAMIEHEN VAATIMUKSIIN –
Nykyisten asiakkaiden puheluihin ei rajoituksia

Kuluttaja-asiamiehen ja ACN Communications Finland Oy:n neuvottelujen lopputuloksena ACN:n nykyisten asiakkaiden puheluihin ei ole tulossa minuuttirajoituksia. Kuluttaja-asiamies puuttui alun perin ACN:n toimintaan, koska yritys markkinoi liittymänsä puheaikaa rajattomaksi, mutta pidätti samalla toimitusehdoissa itsellään oikeuden määritellä, mitä liittymän hyväksyttävä käyttö tarkoittaa. Kuluttaja-asiamies piti tätä ehtoa kohtuuttomana ja kuluttajansuojalain vastaisena. Ehto oli myös ristiriidassa markkinoinnissa annettujen tietojen kanssa.

Kuluttaja-asiamies vaati ehdon poistamista kokonaan tai sen täsmentämistä kohtuulliseksi. ACN on nyt sitoutunut siihen, että se ei sovella kyseistä toimitusehtojen kohtaa nykyisten asiakkaidensa sopimuksiin. Yritys on myös luvannut, että mikäli se tekee liittymään olennaisia muutoksia tai tuo markkinoille kokonaan uuden tuotteen, se tiedottaa siitä asiakkailleen asianmukaisella tavalla.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
AIVAN LOISTAVAA!

Soitin ACN:n palvelunumeroon selvittääkseni tuon lanka- ACN - puhelun hinnan. Huono homma oli, ettei ACN:n palvelunumerossakaan sitä tiedetty. Kerrottiin, että se riippuu lankaverkon omistajasta (mikä ei siis pidä paikkansa). Lisättiin myös, että tätä on heiltä kysytty aiemminkin, mutta he eivät sitä osaa sanoa (kun olin kertonut, että hinta riippuu ACN:n perimästä osuudesta).

Kuinka näin huonoa palvelua voi olla olemassakaan! Kyllähän hinnat tulee olla selvillä ja saatavilla. Jos asiasta lähtisi kinaamaan, niin ACN ei saisi laskuttaa noista puheluista mitään, koska kaikkien hintojen tulee olla saatavilla. Mitä ei ole hinnoiteltu, ei voi myöskään laskuttaa.

On varmaan hienoa kaupitella liittymää, jonka hintoja ei saa selville edes soittamalla palvelunumeroon. Kun kerran palvelukeskus ei tiedä hintaa, niin tuskin tietää kukaan edustajakaan (ei ainakaan kaikki, kuten täälläkin on tullut huomattua). Liikkeellä on siis vajaa 10.000 väärää hintatietoa kantavaa edustajaa, ja hintatiedoton palvelupiste.

Kyllä tämä on taas yksi todiste siitä, että kyseessä on niin surullisen tuttua vm- skeidaa. Väärää tietoa (hinta määräytyy paikallisverkon haltijan toimesta), epäselvät laskutustiedot, ei rajoitusta- 500 min yritetty rajata - ei sittenkään rajaa, kun tulisi niin kalliiksi uusia sopparit...

MIKSIKÖHÄN VM:llä (JA ACN:llä) on huono maine, I wonder!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti mirasane
Tuota en ihan täysin ymmärrä. Jos Saunalahti julkistaa tiedotteen, että heillä on jo yli 200 000 asiakasta ja kasvuvauhti vain kiihtyy, ei se minun mielestäni asemoi yritystä erityisesti ACN:n tai minkään muun operaattorin kilpailijaksi. Pikemminkin sillä yritetään viestittää sitä, että firma on menestyvä ja yhä useammat siirtyvät sen asiakkaiksi. Kuluttajan päässä toivotaan varmaan ajatusmallia "ai, noin monet ovat jo siirtyneet sen asiakkaiksi. Tuotteen täytyy siis olla hyvä. Miksi siis minäkin en siirtyisi".

Tämähän juontaa juurensa jo siitäkin, että Saunalahden täytyy tiedottaa näistä asioista, koska on pörssiyhtiö. Siksi he luonnollisesti tiedottavat liittymien määrät ja muut tulokset. Nämä asiat kun kiinnostavat sijoittajia.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Viestin lähetti heki
Paljonko maksaa, kun lankapuhelimesta soittaa ACN- liittymään?

Tätä tietoa ei ole missään hinnastoissa.

Tätähän ne jauhaa tuolla matkapuhelinfon foorumilla, tai on jauhanut jo pidemmän aikaa. Huvittavaa tässä on se, että tätä kysyy henkilöt, jotka tuskin tuntevat edes ACN-liittymän omistajia. Matkapuhelininfon foorumilla jotkut ovat myöntäneet, että tuntevat ehkä yhden ACN-liittymän haltijan, ja silti kärkkäästi tivaavat tätä hintatietoa. Ettei vaan yritettäis ettiä virheitä kaikkialta?

Itse ainakin myönnän rehellisesti, että tuo tieto ei kiinnosta paskan vertaa, sillä itse tunnen vain yhden ACN-liittymää käyttävän henkilön, enkä hänellekkään soittele lankapuhelimesta.

Kuinka monta ACN:ää käyttävää henkilöä sinä heki tunnet ja soitteletko heille lankapuhelimesta, tai soittelisitko jos tietäisit hinnan? Eli onko tuolle hintatiedolle oikeasti käyttöä kohdallasi?
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti seisnauraa
Tätähän ne jauhaa tuolla matkapuhelinfon foorumilla, tai on jauhanut jo pidemmän aikaa. Huvittavaa tässä on se, että tätä kysyy henkilöt, jotka tuskin tuntevat edes ACN-liittymän omistajia. Matkapuhelininfon foorumilla jotkut ovat myöntäneet, että tuntevat ehkä yhden ACN-liittymän haltijan, ja silti kärkkäästi tivaavat tätä hintatietoa. Ettei vaan yritettäis ettiä virheitä kaikkialta?

Itse ainakin myönnän rehellisesti, että tuo tieto ei kiinnosta paskan vertaa, sillä itse tunnen vain yhden ACN-liittymää käyttävän henkilön, enkä hänellekkään soittele lankapuhelimesta.

Kuinka monta ACN:ää käyttävää henkilöä sinä heki tunnet ja soitteletko heille lankapuhelimesta, tai soittelisitko jos tietäisit hinnan? Eli onko tuolle hintatiedolle oikeasti käyttöä kohdallasi?

Nyt mennään ihan väärälle raiteelle! Eikö voi kritisoida jotain asiaa, jollei ole siinä mukana. Pitääkö mun hankkia frendejä mafiasta, ennenkuin voin muodostaa siitä mielipiteen.

Myönnän, että anti-vm-asenteeni johtaa siihen, että yritän löytää kaikki mahdolliset huonot puolet vm:stä. Mutta jotenkin on niin outoa, että niitä huonoja juttuja löytyy joka kerta, ja niitä löytyy paljon! Itse en ottaisi ACN- liittymää, vaikka saisin puhua sillä maailman tappiin asti ilmaiseksi, koska esittämistäni syistä johtuen vm- sucks! Siinä mielessä asialla ei ole minulle merkitystä. Mutta mikä haloo siitä nousisi, jos esim. Soneran liittymäkauppa olisi yhtä ammattitaidoton amatööri, kuin mitä nämä ACN- suharit. Tai jos RL:n palveluneuvoja olisi yhtä surkea kuin mitä ACN:n. Kaikki tuo vain vahvistaa sitä, että tuotetta ei ole edes yritetty tehdä hyväksi, kun se kerran ei pääosassa ole. Miten muuten on selitettävissä se, että yritys lanseeraa noin puutteellisen tuotteen markkinoille, jossa on todella hyvälaatuisia kilpailijoita! Jos yritys pyrkii olemaan vakavasti otettava operaattori, niin miten se voi unohtaa hinnoitella jotain komponentteja tuotteestaan. Vai onko niin, että tuo hinta on jokin aivan törkyhinta, mitä ei kehdata laittaa mihinkään näkyville. Niin tai näin, ei todellakaan luo kuvaa luotettavasta operaattorista.

Mielestäni kaikki nuo virheet ja amatöörimäisyydet ovat todisteena sille, että kyseessä on vain tuotemuodossa oleva pyramidihuijaus. Valitettavaa on, että jälleen kerran nuo tuhansien suomalaisten lisenssirahat valuvat ulkomaisille kusettajille, jotka kuskaavat näitä täkäläisiä wanna-be-bisnes-miehiä ihan 6-0!
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: DNA,torstai 11. maaliskuuta 2004 klo 15:01

Viestin lähetti Johannes
Suomessa on siis yli 5.000.000 liittymää. No joo, siirtymiä on tapahtunut 1.1.- 18.3.04, mutta suurilta luvut kuulostavat. Eikös niitä operaattoreita ole vielä muitakin.

Varmaan osiltaan selittyy myös sillä, että DNA:lla, Saunalahdella ja varmaan ACN:lläkin on paljon näitä "nukkuvia" liittymän omistajia, jotka ovat jonkin tarjouksen saatuaan hankkineet liittymän, puhuneet ilmaiset pois, ja vaihtaneet SIM-kortin takaisin vanhaan kunnon Radiolinjaansa tai Soneraansa.

Tämmöisiä pitkät ajat käyttämättä olleita, tai jopa kokonaan käyttämättä jääneitä, liittymiä löytyy DNA:n ja Saunalahden kohdalla vaikka kuinka monta jo ihan omasta tuttavapiiristä.
Joku taisi heistä joskus mainita, että noiden pitämisestä ei tarvii maksaa mitään kuukausimaksujakaan, joten mitä niitä turhaan lopettamaankaan ja vaivaa näkemään.
Sama pätee varmaan ACN:äänkin. Tässä on esimerkiksi yksi asiakas, joka pysyy nyt ja varmaan vastaisuudessakin uskollisena Radiolinjalle, mutta tulee soittelemaan ACN:llä ilmaiset puhelut siihen vaihtaneille ystäville.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tommy
Mistä vitun väitteistä?
Oletko sä joku puupää kun et ymmärrä. Mielestäni kirjoitin "raaka veikkaukseni". Uhh.

Vittu mitä itkua isolta mieheltä.

Eikö siitäkin vielä vähän aikaa ollut kun tuomitsit tämän ketjun Jatkoajan historian synkimmäksi ja huonoimmaksi? Silti sama itku jatkuu päivästä toiseen.

Jänskää, Tommy uskalsi sanoa 2x vittu nettipalstalla siis :) Itkusta tässä(kin) ketjussa on vastannut aika moni, esim sinä outoine "tietoinesi". Asiallisesti totean, että mulla ei ole Saunalahti-liittymää, joten en ole kompetentti kommentoimaan sen laskutusta ym. Olen siitäkin huolimatta sanonut; Saunalahti on oikeasti todella edullinen liittymä, ei kahta sanaa tästä edelleenkään. Viimeksi asiasi oli K-suomalaisen juttu, jonka mukaan laskit jo 500 minsan päivämäärän todeten "tämä oli tässä". Ei ollutkaan. Nyt asianasi on liittymämäärien keskinäinen kilpailu? Voi luoja sentään, mitä seuraavaksi? Erään espoolaisen kiekkojoukkueen omistaja puhuu muuten tietäkseni acn-liittymään, tee hänestä saunislainen noin niinkuin aluksi. Huomaat, että ei se määrä, vaan se laatu :) Ja kerro myös, mitä järkeä kuluttajan on ottaa "saunalahtelainen" esimerkiksi 29.4.04? Saa puhua 1000 minuuttia veloituksetta toisiin saunalahden liittymiin päivän verran, niinkö?

mirasane; Kyllähän Saunalahti asemoi itsensä acn:ää vastaan, koska sen koko mainonta hakee vertailukohtaa acn:n tuotteista - mekin halutaan 0 euron keskinäiset! Jne. Mainosmiehen näkemystähän tämä.

heki; acn on kaukana virheettömästä tuotteesta, 100% asiakaspalvelusta ynnä muusta. Tietenkin ymmärrettävääkin alkukasvussaan olevasta yrityksestä. Mutta jostain syystä kovin moni on valinnut acn:n liittymäkseen, koska on tyytyväinen saamiensa laskujen kokoon. Samasta syystähän Saunalahtikin valitaan. En käsitä, mikä siinä häiritsee, että ihmiset valitsevat ja pysyvät kuitenkin asiakkaina? Vaikka kuinka tekisi töitä sen eteen, että he lähtisivät pois. Olen aivan varma, että mikäli acn:n laskut osoittautuvatkin todellisiksi miinoiksi, joukkopako äiti-soneralle etc. tapahtuu pikaisesti. Omakin acn:ni vaihtuu pois tuolloin. Olet huolissasi siitä, että moni kuitenkin puhuu ja pitää liittymänsä, vaikka pystytkin todistamaan systeemin mädäksi? Minäkin olin aikoinani todella huolissani, että Suomessa on mahdottomasti jokerifaneja, vaikka pystyn aukottomasti todistamaan, että he maksavat tuotteestaan (jokerikausarit, fanikama ym) liikaa :). Itse maksaisin 0 euroa moisesta. Siltikin se menee näin, en minä sille mitään mahda. Koeta kestää, ei ketään pakoteta pysymään millään operaattorilla. Luojan kiitos. Ja mielipiteeni vm:stä yleensä tiedätkin, ei meillä kauheaa eroa siinä näkemyksessä ole. Tämän acn:n otan ihan puheluhintojen vertailuna ja uskon monen lähteneen tähän siksi - siis asiakkaaksi. En tiedä miksi joku lähtee edustajaksi 700 egen maksulla, jos hänen realistinen mahdollisuutensa on saada 4 asiakasta. Ko. ihminen on tuolloin ääliö, myönnän ensimmäisenä.

Mike; Juurikin noin. Itse sanoin vasta tänä keväänä irti ikivanhan Telia-liittymäni, josta meni vain pieni kk-maksu. Kuulin vasta irtisanomisen yhteydessä, että liittymä oli ollut dna:n jo pari vuotta. Joten minäkin olin yksi 650.000:sta jo pari vuotta, jippii!

edit: Tommy; vielä sen verran, että mulla on pokkaa tulla tänne myöntämään kaikki, mikä omissa arvioissani acn:n suhteen onkin mennyt pieleen. Olisin laittanut tänne myös tiedon acn:n alasajosta. Toivon mukaan oma pokkasi kestää, mikäli Saunalahti takkuilee? En itse asiassa pidä tilanteesta, että veivaamme ja tappelemme täällä tähän tyyliin, ihan aikuisten oikeasti siis. Minun piti laittaa tämä yv:nä, mutta laitan harkinnan jälkeen kuitenkin tänne: Kävisikö, että pidetään tämä (jos tarpeen) operaattorien välisenä? Henkilökohtaisuudet pois? Olet oikeastaan aika roisi jätkä, joko olet saanut ponnarin takaisin..? terveisin "Mies jonka elämässä on muutakin tekemistä kuin pohtia sim-korttien saloja"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös