Mainos

ACN ilmaiset puhelut

• 82 083
  • 689

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti heki
Verkostossa ei uusi jäsen tiedä, onko hänen oma lähiönsä jo täynnä. Täysin idioottimaista puuhaa...

Yksi perusidea minkä takia verkostomarkkinointi on hyvin kaukana järkevästä toiminnasta, on se että kenelläkään ei ole aikaa/kiinnostusta analysoida mitä oikeastaan ollaan tekemässä. Kaikilla on yksi päämäärä; tehdä niin paljon rahaa kuin mahdollista, niin nopeasti kuin mahdollista.

Normaalissa yrityksessä (jossa työntekijöille maksetaan, ei päinvastoin), joudutaan pohtimaan sitä miten paljon järkeä on jonkun työntekijän tehdä tuota hommaa juuri tuossa kohdassa. Siellä myöskin pohditaan miten tietyt hommat saadaan tehtyä mahdollismman järkevästi/tehokkaasti, siellä tehdään laskelmia, siellä monitoroidaan tehtäviä asioita.

Vm-maailmasta puuttuu järkiperäinen organisointi kokonaan. Ketään ei kiinnosta toiminnan järkevyys, jokainen tuijottaa vain ja ainoastaan sitä omaa tilipussiaan niin lyhytnäköisesti kuin mahdollista.

Todennäköisesti tästä syystä vm-uskoonhurauttamistilaisuuksissa ei ikinä näytetä mustaa valkoisella, siellä vaan puhutaan ympäripyöreästi näistä mullistavista ideoista jotka muuttavat maapallon pyörimissuunnan. Ja miten mitään totuuteen pohjautuvia lukuja voisi olla edes saatavilla maailmassa, joka pyörii täysin kaoottisesti, vailla minkäänlaista organisointia? (ja tiedoksi: organisointia ei ole se että joku on kolmen smaragdin myyjä ja joku vain yhden)

Tämä on mm. se syy miksi heki ja kumppanit eivät saa asiallisiin kysymyksiin yhtään asiallista vastausta. Niitä ei ole olemassakaan.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti heki

EI EI EI, oikea kysymys on, että miksi esim. muutama vuosi sitten lähiössäni oli 3 ruokakauppaa, ja nyt vain yksi. Ihmisethän syö jokapäivä ruokaa, eihän noin pitäisi käydä. Voisko olla niin, että kauppoja oli liikaa asiakasmäärään nähden. Voisko olla niin, että 7000 liiittymäkauppiasta on perkeleesti liikaa? Voisko olla niin, että näistä 7000:sta on pakko suurimman osan poistua, että jäljelle jäävä osa voisi jotain ansaita?

Vastatkaa nyt hyvät vm- gurut!

En ole mikään vm-guru eikä minusta koskaan tule, mutta vastaan omalla näkemykselläni.

1. Ensinnäkin markkinoilta poistuu aina "ylimääräiset".
2. Ruokakaupoissa kyse voi olla eri ketjuihin kuuluvista, jotka haluavat kilpailla alueen asukkaista/asiakkaista. Heikoimmat putoavat.
3. Alueella voi olla vaikka kolme K-Kauppaa, mutta Kesko päättääkin avata Sittarin, K-supermarketin tai Cassan jolloin heikoimmat K-kauppiaat joutuvat poistumaan.

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Svante
En ole mikään vm-guru eikä minusta koskaan tule, mutta vastaan omalla näkemykselläni.

1. Ensinnäkin markkinoilta poistuu aina "ylimääräiset".
2. Ruokakaupoissa kyse voi olla eri ketjuihin kuuluvista, jotka haluavat kilpailla alueen asukkaista/asiakkaista. Heikoimmat putoavat.
3. Alueella voi olla vaikka kolme K-Kauppaa, mutta Kesko päättääkin avata Sittarin, K-supermarketin tai Cassan jolloin heikoimmat K-kauppiaat joutuvat poistumaan.

Kiitos, että edes yritit. Tulos on kuitenkin laiha.

1. Aina poistuu ylimääräiset, mutta verkostoissa lopettamis-% on 2 ensimäisen vuoden aikana n. 90-95 % luokkaa. Mm. GNLD oli aikoinaan yli 20.000 aktiivin ryhmä, mutta nykyään hommaa tekee muutamat sadat/tuhat edustajaa.

sen sijaan yritysten konkursseja tutkittaessa on todettu, että jopa 5 vuotta perustamisen jälkeen yli 50 % on edelleen jäljellä.

Verkostossa poistuma- % on siis olennaisesti suurempi.

2. Näin toki olla, mutta tämä sama ongelma on myös verkostomarkkinoinnissa.

3. Teoriassa kyllä, käytännössä näin ei ollut.

Sitten voit jatkaa seuraaviin kysymyksiin:

Miksi ACN ei vain myy lisennioikeutta myydä liittymää ilman värväämisoikeutta.

Miksi 7001:llä olisi samat mahdollisuudet kuin aikaisemmin tulleilla. Tämähän on vm:n kestoargumentti.

Miksi vm olisi tehokkaampi? SE, että sillä ei ole markkinointikustannuksia, on valetta. Markkinoinnin hoitaa edustajat ilmaistyönä. (lue edeltä esimerkki). Perustele ,mihin perustuu ACN:n edullisuus verkostomarkkinointifirmana?

Miksi kenenkään kannattaisi lähteä mukaan nyt, kun mukana on jo 7000 jäsentä (tai yli)? Mistä he löytävät oman alaverkon?
ENtä mistä uusien alaverkko löytää oman alaverkon? Tällöin jäseniä pitäisi olla jo pitkälti yli 20.000 edustajaa?

Jos nyt näihin saisi ensin vastaukset.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti heki

Yhteen kyssäriin haluaisin myös vastauksen: mistä ACN aikoo ostaa tämän sähkönsä, nettinsä verkon jne?

Olen itse kertaalleen ollut tuossa nuorempana ja tietämättömämpänä GNLD:n värväystilaisuudessa johon en olisi koskaan mennyt, ellei kaverini olisi soittanut mystisen viestin sisältänyttä puheluaan "kiinnostaako raha?" Mitään selityksiä ei kysymykseen saanut, joten paikan päälle mentiin. Silmät meinasivat tippua korviakin alemmas kun katselin sitä hurmoshenkistä meininkiä. Kun tilaisuuden jälkeen en suostunut maksamaan 3000 markkaa siitä, että pääsen työskentelemään kyseiselle firmalle, edustaja melkein hyppäsi riveleihin kiinni pöydän takaa. Huvittava firma josta jäi kyllä ikuinen epäily kaikkea vm-huuhaata kohtaan. Kyllä niitä tuotteita silti voisin käyttää, mikäli hyviä ovat, mutta sääliksi käy noita verkoston alapäähän mukaan joutuvia. Kuvaan tietysti kuuluu, ettei kukaan taida edes tarkalleen tietää kuinka alhaalla pyramidissa on...

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti heki
...sen sijaan yritysten konkursseja tutkittaessa on todettu, että jopa 5 vuotta perustamisen jälkeen yli 50 % on edelleen jäljellä.

Olisko sulla tohon väittämään mitään lähdettä? Muistan nimittäin itse opiskeluajoilta, että tuo luku olisi yli 90% kaikilla.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti heki

1. Miksi ACN ei vain myy lisennioikeutta myydä liittymää ilman värväämisoikeutta.

2. Miksi 7001:llä olisi samat mahdollisuudet kuin aikaisemmin tulleilla. Tämähän on vm:n kestoargumentti.

3. Miksi vm olisi tehokkaampi? SE, että sillä ei ole markkinointikustannuksia, on valetta. Markkinoinnin hoitaa edustajat ilmaistyönä. (lue edeltä esimerkki). Perustele ,mihin perustuu ACN:n edullisuus verkostomarkkinointifirmana?

4. Miksi kenenkään kannattaisi lähteä mukaan nyt, kun mukana on jo 7000 jäsentä (tai yli)? Mistä he löytävät oman alaverkon?
ENtä mistä uusien alaverkko löytää oman alaverkon? Tällöin jäseniä pitäisi olla jo pitkälti yli 20.000 edustajaa?

Olen numeroinut aiheet.

1. En oikein hiffanut. Olisiko sulla rautalanka :-)
En tunne ACN:n sääntöjä, joten vastaus on en tiedä.

2. Minun näkemykseni on, että ensimmäisenä markkinoilla olevalla on aina parhaat mahdollisuudet. Sittenhän on kyse siitä, miten hyvin tämä ensimmäinen asiansa hoitaa. Moni lähtee toki mukaan helpon rahan perään ja huomaakin, että jotain tarttis tehdä jotta rahaa tulisi tilille ja lopettaa siihen pisteeseen.
VM-kekkereissä taitaa olla paljolti kiinni omasta aktiviteetistä kun taas jokin K-kauppias luottaa Keskon tekemiin kampanjoihin ja niin edelleen. Esimerkkinä otettakoon myös messut/näyttelyt. Moni näytteilleasettaja luottaa, että näyttelyn järjestäjä vastaa yksin markkinoinnista. Kun messuille ei sitten tule riittävästi kävijöitä haukutaan järjestäjää. Itse ei olla valmiita juuri mihinkään markkinointiin. Näissähommissa Jeesus ei pelasta.

3. Kuten sanoin en tunne ACN.ää yrityksenä enkä sen sääntöjä.
Markkinointikustannukset, joita edustajat maksavat ovat näkemykseni mukaan yritykselle säästöjä. ACN:llä ei tiettävästi ole ilmoituksillaan lehdissä hakenut asiakkaita ja tämä on minun näkemykseni yritykselle säästöä.
Koska itse ole provikapalkkainen tiedän, että mitä enemmän itse teen (esim. asiakas käyntejä, postituksia,puheluja etc. etc.) tuloni lisääntyy ja nämä toimenpiteet maksavat minulle mutta ne on tehtävä pitkällä tähtäimellä, jotta ne poikisi tulevaisuudessa. Tätä kutsuisin investoinniksi.

4. Tuo asia onkin vaikeampi. Jokaisella on mahdollisuus yrittää ja jokainen voi itse päättää haluaako hän lähteä mukaan. Verkostomarkkinoinnin "salaisuuksiin" voi tutustua esim. kuluttajaviraston nettisivuilla, jossa erittäin hyvin kerrotaan nämä asiat. Toisaalta kun en tiedä ACN:nän tulevaisuuden suunnitelmista mitään en voi muuta kuin arvailla, ettäsiellä ehkä suunnitellaan jotakin tulevaisuutta silmälläpitäen, joka voisi olla hyvä juuri tälle 7001 edustajalle.
Mielestäni eräs seikka on hyvä muistaa, nimittäin ACN on kansainvälinen yritys (sen verran tiedän), joka ehkä voi tarjota jotakin "kivaa ylläriä" tulevaisuudessa.

Toivottavasti "heki" tästä oli jotakin hyötyä, ehkä ei, mutta yritin kuitenkin.

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Svante
Olen numeroinut aiheet.

1. En oikein hiffanut. Olisiko sulla rautalanka :-)
En tunne ACN:n sääntöjä, joten vastaus on en tiedä.

2. Minun näkemykseni on, että ensimmäisenä markkinoilla olevalla on aina parhaat mahdollisuudet. Sittenhän on kyse siitä, miten hyvin tämä ensimmäinen asiansa hoitaa. Moni lähtee toki mukaan helpon rahan perään ja huomaakin, että jotain tarttis tehdä jotta rahaa tulisi tilille ja lopettaa siihen pisteeseen.
VM-kekkereissä taitaa olla paljolti kiinni omasta aktiviteetistä kun taas jokin K-kauppias luottaa Keskon tekemiin kampanjoihin ja niin edelleen. Esimerkkinä otettakoon myös messut/näyttelyt. Moni näytteilleasettaja luottaa, että näyttelyn järjestäjä vastaa yksin markkinoinnista. Kun messuille ei sitten tule riittävästi kävijöitä haukutaan järjestäjää. Itse ei olla valmiita juuri mihinkään markkinointiin. Näissähommissa Jeesus ei pelasta.

3. Kuten sanoin en tunne ACN.ää yrityksenä enkä sen sääntöjä.
Markkinointikustannukset, joita edustajat maksavat ovat näkemykseni mukaan yritykselle säästöjä. ACN:llä ei tiettävästi ole ilmoituksillaan lehdissä hakenut asiakkaita ja tämä on minun näkemykseni yritykselle säästöä.
Koska itse ole provikapalkkainen tiedän, että mitä enemmän itse teen (esim. asiakas käyntejä, postituksia,puheluja etc. etc.) tuloni lisääntyy ja nämä toimenpiteet maksavat minulle mutta ne on tehtävä pitkällä tähtäimellä, jotta ne poikisi tulevaisuudessa. Tätä kutsuisin investoinniksi.

4. Tuo asia onkin vaikeampi. Jokaisella on mahdollisuus yrittää ja jokainen voi itse päättää haluaako hän lähteä mukaan. Verkostomarkkinoinnin "salaisuuksiin" voi tutustua esim. kuluttajaviraston nettisivuilla, jossa erittäin hyvin kerrotaan nämä asiat. Toisaalta kun en tiedä ACN:nän tulevaisuuden suunnitelmista mitään en voi muuta kuin arvailla, ettäsiellä ehkä suunnitellaan jotakin tulevaisuutta silmälläpitäen, joka voisi olla hyvä juuri tälle 7001 edustajalle.
Mielestäni eräs seikka on hyvä muistaa, nimittäin ACN on kansainvälinen yritys (sen verran tiedän), joka ehkä voi tarjota jotakin "kivaa ylläriä" tulevaisuudessa.

Toivottavasti "heki" tästä oli jotakin hyötyä, ehkä ei, mutta yritin kuitenkin.

1. Eli jos kerran ACN:n tuote on hyvä, ja liiketoiminta perustuu oikeasti tuotteen myyntiin eikä värväykseen, niin miksei ACN myy lisenssioikeutta myydä pelkkiä ACN- liittymiä? Miksi pitää värvätä muita?

Oma vastaus on, että liittymämyynnillä ei kukaan elä, sillä provisiot ovat pienet ja suurin osa ottaa liittymän vain ilmaisten puhelujen vuoksi. Koko homma perustuu siis siihen, että ansaitakseen tulee värvätä muita. Ihan jees, mutta jossain vaiheessa tulee väistämättä tilanne, etteivät viimeksi tulleet enää löydä uusia värvättäniä, ja he tekevät tappiota. Pyramidirakenteen vuoksi tuo osuus on huomattava enemmistö.

2. Vastaus on, että 7001:llä ei todellakaan ole samat mahdollisuudet, koska 7000 ensimäistä on jo ehtinyt käydä suurimman osan potentiaalisista asikkaista läpi. Totta kai 100:s edustaja löysi helpommin asiakkaita/edustajia, kuin 7000:s. Olen varma, että noilla viimeksi tulleilla (alatasolla) on todella vaikea ja lähes mahdoton tehtävä rakentaa oma alalinja. Tätä heille ei kukaan ole taatusti selittänyt heidän liittyessään, päinvastoin. vm:ssä aina hehkutetaan sitä, ettei liittymäajankohdalla ole väliä jne. Tämä on täyttä valhetta!

VM:ssä epäonnistuneet ja lopettaneet leimataan pääsääntöisesti laiskoiksi, tyhmiksi, väärällä asenteella liikkeellä oleviksi jne. HE eivät monesti ole mitään noista, vika on vaan siinä, että markkinat olivat alunperin jo ylikylläisiä, eikä tuollaisessa tilanteessa voitollepääseminen ole mahdollista.

3. Tätä ei kukaan vm- ihminen osaa perustella. Heidän argumenttinsa on, että verkostossa ei ole markkinoinkuluja. Ei ehkä vm- firmalla, mutta itsenäiset edustajat ovat tehneet yhteensä lukemattomia työtunteja. vm- firmoilla on markkinointikustannuksia, kun otetaan huomioon vaihtoehtoiskustannukset. Niitä on todella paljon, ja se on huomattavasti normaalia tehottomampi muoto. Jakejia on mm. ACN: ssä jopa 7 tasoa. Kuinka monta tasoa on normaalissa operaattoritoiminnassa? Ehkä pari kolme. Lisäksi näiden organisaatio on huomattavasti tehokkaampi ja ammattitaitoisempi. Verkostoissa työtä tekee pääosin täydelliset rookiet, jotka eivät tiedä tuoteista tai alasta yhtään mitään!

4. Ei todellakaan kannata enää lähteä mukaan. SE, että voi tulla jokin uusi juttu (tuote) ei poista sitä, että sinua ennen on 7000 ihmistä jakamassa markkinoita ja pottia.

"Olisko sulla tohon väittämään mitään lähdettä? Muistan nimittäin itse opiskeluajoilta, että tuo luku olisi yli 90% kaikilla."

Konkurssi todennäköisyys ei todellakaan ole yli 90 % normaaleilla yrityksillä. Edes lam-ajan Suomessa ei päästy noin korkeisiin lukemiin. Tuo minun luku oli brittien markkinoita koskeva ja luin sen aikoja sitten. Yritän löytää jostain jotain dataa normaalien yritysten selviytymisprosentista. Joka tapauksessa se on alle 90 %.

Minun esimerkki ruokakaupasta oli vain sen vuoksi, että havainnollistin sillä kyllästymispistettä. Se vaivaa yhtälailla normaaleita yrityksiä, kuin verkostoakin. Mutta vm- firmat kieltävät koko kyllästymispisteen olemassaolon. He nimenomaan ajavat toimintansa tarkoituksella mahdollisimman nopeaan kasvuun, jossa suurin osa verkoston jäsenistä tulee väistämättä tekemään tappiota. Normaalit firmat eivät tarkoituksella aja toimintaansa pisteeseen, jossa huomataan markkinoiden olevan kyllästyneiden. Normaalit yritykset eivät juuri koskaan ylitä kyllästymispistettä REILUSTI ja KERTARYSÄYKSELLÄ. He huomaavat yleensä jonkin ulkoisen shokin jälkeen (kysynnän lasku, tuotantopanosten äkillinen kallistuminen), että markkinat ovat ylikylläisiä, jonka seurauksena osa poistuu.

Verkostot ajavat itsensä vauhdilla läpi kyllästymispisteen. Koko toiminta perustuu siihen, että jokainen yrittää värvätä oman alaverkon. Kukaan ei välitä siitä, milloin edustajia alkaa olla jo liikaa. Kenenkään ei edes kannata välittää, koska muutoin ei saa itse omaa alaverkkoa, joku toinen rekrytoi kuitenkin. Tämä johtaa siihen, että väkeä hommataan aivan liikaa.

Tämä johtaa siihen, että kyllästymispistettä ei ainoastaan ylitetä, vaan sen yli suorastaan loikataan. Vastaefektinä tulee sitten se, että viimeiset huomaavat, etteivät ikinä saa omiaan pois (koska eivät saa omaa alalinjaa). Tämä johtaa siihen, että heidän ylälinjansa tulot putoavat, eikä heille muutenkaan riitä 1 tason alalinja. Hekin alkavat poistua. Tätä jatkuu niin kauan, kunnes jäljelle jää riittävän alhainen määrä edustajia, joille riittää tuloa ulkopuolisesta liiketoiminnasta, ja tuo määrä on hyvinhyvin pieni!

Viimeksi muokattu:

b2reds

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sainpa tossa muutama päivä sitten ensimmäisen laskuni ACN:nältä.
2 kuukauden puhelut ja muutamat tekstiviestit vähän alle 20 Euroopan ruplaa.
Erästä muuta liittymää käyttäessäni laskut oli n. 20-40 ruplaa kuukaudessa. Puhelimen käyttöä olen muuttanut vain sen verran että ACN liitymiin en lähetä tekstiviestejä vaan soitan aina.
Tässä vaiheessa puhelinlasku on pudonnut puoleen, ja kun muutama kavereistani vielä saa liittymänsä auki niin lasku putoaa vieläkin pienemmäksi.

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä lainaus eräältä nettisivulta, jossa oli käsitelty asiaa: Luvut ovat muuman vuoden vanhoja, mutta eivät varmasti ole voineet muuttua niin radiakaalisti, että iso kuva muuttuisi:

"Tilastokeskuksen sivuilta selviää, että vuonna 1996 perustettiin 27 016 uutta arvonlisäverovelvollista ja työnantajana toimivaa yritystä. Vertailukohteeksi mainittakoon, että samana vuonna vireillepantuja konkursseja oli 4 296. Tämä luku on 15,8% edellä mainitusta. Vuonna 1997 vireillepantuja konkursseja oli 3 611.

Dun & Bradstreet Corp:in USA:ssa suorittaman tutkimuksen mukaan 70% 800 000:sta tutkimuksessa mukana olleesta pienyrityksestä oli olemassa vielä 8,5 vuoden päästä perustamisesta.
Lisää tästä osoitteessa http://www.skyenet.net/~jackie/smallbiz.htm"

Eli tässä hiukan faktalähteitä siitä, että yrittämisessä lopettamis-% on huomattavasti pienenpi kuin vm:ssä. Syitä on varmasti monia. Näistä tärkeimpinä näen seuraavat:

1. VM:ssä systeemi on sellainen, jossa vauhdilla kyllästetään markkinat. Kyllästymispiste ylitetään rysäyksellä ja alalle tulee ylitarjontaa valtavasti. Rakenteen vuoksi suuri osa tekee tappiota, ja lopettaa. Verkostossa voi tienata vain hyvin harva, jotka ovat mukana jo alkuvaiheessa. Normaaliyrityksiä perustetaan harkitusti, ja pohditaan tarkasti, voiko alalla olla kysyntää vielä yhdelle pelurille.

2. VM edustajat eivät juuri laske onnistumismahdollisuuksiaan tai analysoi vahvuuksiaan. Hommaan lähdetään lähes puhtaasti fiilispohjalta. NOrmaaliyritykset tekevät päinvastoin, ja pohtivat hyvinkin tarkasti ja analyyttisesti mahdollisuuksiaan.

3. VM- yrittäjillä ei oikeastaan koskaan ole tietoa/kokemusta tuotteista, joita myyvät. VM- ei ole toimiala, vaan eräs jakelumuoto. Kuitenkin vm- edustajat lähes aina kertovat harjoittavansa verkostomarkkinointia - ei esim. liittymä- tai saippuakauppaa. He ovat siis ammattitaidottomia omalla alallaan. Normaaliyrityksia perustetaan juuri niille toimialoille, joilla omistajien vahvuudet ovat.

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tästähän oli eilen uutisissa.

Muutama kommentti:

ACN:llä 200.000 asiakasta on heidän itsensä ilmoittama luku. Mm. uutisissa tämä mainittiin selkeästi. Toisaalta tammikuussa sanottiin liittymiä olleen 150.000, nyt 200.000, eli kasvu on hiipumassa. Suhtautausin lukuihin aika skeptisesti.

ACN:llä sanottiin olevan myös 9000 edustajaa. Eli 22 asiakasta/ edustaja. Ei siis todellakaan mikään kultakaivos. Vrt. aikaisemmin ollut esimerkki laskelma siitä, paljonko keskiverto edustaja ansaitsee, jos sillä on n. 20 asiakasta. Kk- provisio on vain muutamia kymppejä, ja sillä summalla ei rikastu kukaan. Kuinka monen täytyy tehdä tappiota, jos osa tienaa, kun keskiverto edustaja saa n. 33 €/kk puhelinliittymistä bonusta (22*30€*0,05).

Jo viime vuoden lopulla mainittiin olevan 7000 edustajaa. Nyt tj kertoi, että edustajia on 9000. Kasvu vain 2000 reilussa 2 kk:ssa. Kasvuvauhti on siis jo kääntynyt laskuun. Verkosto ei kestä sitä, että kasvuvauhti hidastuu, koska tällöin yhä useampi jää ilman omaa alalinjaa. Kun nyt jo näyttää siltä, että edusjajien kasvuvauhti on hidastunut, on ajankysymys, koska homma alkaa kaatumaan.

ACN:lle on vain hyvä, jos osa lopettaa, koska silloin heidän provisionsa jää ACN:lle. Provisiot ei siis siirry lopettaneelta ylä/alalinjalle.

Kun mukana on 9000 edustajaa, on sisäinen liikevaihto jo yli 6 milj. €, eli 36.000.000 FIM! Kuinka monen firman liikevaihto kalpenee tuon sisäisen liikevaihdon edessä! Ei huono tulo firman omistajille, mutta surkea keskimääräiselle edustajalle.

Entä 9000 edustajan tekemä työn arvo. Nyt on 7000-9000 edustajaa tehnyt 3 kk palkatonta työtä ACN:lle. He saavat bonusta vain myydyistä liittymistä. Huomatkaa vielä, että ACN ei ole kyennyt avaamaan liittymiä kuin muutama kymmenen tuhatta, jolloin puhelinliittymistä kertyy bonusta todella vähän suhteessa edustajamäärään.

Näyttää siltä, ACN on hyvin lähellä lakipistettä, jolloin loppukin kasvu loppuu. Hidastuminen on jo alkanut. Sitä seuraa lasku. Lopun alkua odotellessa...

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti heki
ACN:llä 200.000 asiakasta on heidän itsensä ilmoittama luku. Mm. uutisissa tämä mainittiin selkeästi. Toisaalta tammikuussa sanottiin liittymiä olleen 150.000, nyt 200.000, eli kasvu on hiipumassa. Suhtautausin lukuihin aika skeptisesti.

Eikö noita lukuja edelleenkään pysty tarkistamaan mistään? Onko uskottava vain ACN:än ilmoitusta, eikö ole olemassa puolueetonta tahoa joka voisi vahvistaa noi ACN:n luvut?

Ja ACN:ään hurahtaneille vastaukseksi siihen että miksi ne luvut pitäisi vahvistaa puolueettoman tahon toimesta, on uskottavuus. Ja ACN ei vm-pyramideineen ole ainakaan minun silmissäni TeliaSoneraan verrattavissa oleva luotettava taho.

pp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, HCRaPo
Viestin lähetti flintstone
Eikö noita lukuja edelleenkään pysty tarkistamaan mistään? Onko uskottava vain ACN:än ilmoitusta, eikö ole olemassa puolueetonta tahoa joka voisi vahvistaa noi ACN:n luvut?

Eipä niitä mistään saa tarkistettua, paitsi jos on uskomattomasti turhaa aikaa niin voi käydä http://www.118info.fi/ ja katsoa kaikki mahdolliset numerot jotka on olemassa läpi ja laskea montako acn-liittymää siellä on. Itse veikkaisin, että noin 1/4 ilmoitetusta määrästä.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti flintstone

Tuskin ACN:n lukuja tarvitsee uskoa, koska Sonera ilmoittaa vuokraliittymien määräksi melkein 30 000 liittymää vähemmän, mitä ACN heidän kokonaismääräkseen. En näe mitään syytä epäillä että markkinajohtaja antaisi tälläisessa asiassa virheellistä tietoa. Eli kysymys kuuluukin: Kuinka paljon ACN liiottelee?

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Birkku
Tuskin ACN:n lukuja tarvitsee uskoa, koska Sonera ilmoittaa vuokraliittymien määräksi melkein 30 000 liittymää vähemmän, mitä ACN heidän kokonaismääräkseen.

Missäs Sonera muuten näin ilmoittaa? Tuli vaan mielenkiinnosta mieleen, että voisi itsekkin moisia lukuja tutkia.

pp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, HCRaPo
Viestin lähetti Birkku
Tuskin ACN:n lukuja tarvitsee uskoa, koska Sonera ilmoittaa vuokraliittymien määräksi melkein 30 000 liittymää vähemmän, mitä ACN heidän kokonaismääräkseen. En näe mitään syytä epäillä että markkinajohtaja antaisi tälläisessa asiassa virheellistä tietoa. Eli kysymys kuuluukin: Kuinka paljon ACN liiottelee?

Muistaakseni Teliasoneran ilmoituksessa oli verkkovuokralaiset ilman mitään erittelyä, saunalahtihan on pörssiyhtiö niin sen tarvii ilmoittaa "oikeat" kun taas acn voi ilmoitella vaikka esim. tilausmääriä. Helppo sit tietää mikä luku pitää paikkansa. Ja onhan siellä verkossa kai muutama muukin vierailija eli ns. palveluoperaattori.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onneksi elämme markkinataloudessa, eikä kenenkään ole lakiin kirjattua pakkoa todistaa asiakasmääriään.
Vaikka moni mieluusti haluaisi tietää paljonko Sonera on menettänyt asiakkaitaan.

Soneran ja Elisan pitää pörssiyhtiöinä periaatteessa noudattaa tiettyjä sääntöjä, mutta ainakin Sonerassa on organisaatiossa tullut ilmi lakien vastaisia menettely tapoja.
Suhtaudun varauksella tämän alan toimijoiden ilmoille heittämiin lukuihin.

Luulen, että moni olisi ja on valmis maksamaan tuosta liittymien määrän tiedosta hyvinkin rahaa.
Tämän tyyliseen tiedonhankintaan erikoistuneita yrityksiä on useitakin ja suurelle yleisölle niistä on tietysti tunnetuimia tv:stäkin tuttuja mielipidetiedusteluita tekevät yritykset.
Tunnetuin kai lienee mielipidetiedustelujen yleisnimeksi itsensä saanut TNS Gallup.
Luulisin alan toimijoiden hankkineen jo massoitain tietoa liittymämarkkinoista, mutta tätä tietoa ei todellakaan anneta Iltapululehdille tai huudella toreilla.

JanJ

Jäsen
ACN lähestyi kirjeellä tänne Portugaliin.
Kirjeessä mainittiin, että "Suomen kolmanneksi suurin operaattori laajentaa toimintaansa nyt myös Portugaliin". Tä? Onkos DNA tänne tulossa?

No ei.
ACN yrittää saada minua värväämään porukkaa tilaisuuteen.
Kutsujana mahtipontisesti/naurettavasti "Suomen ylälinjan edustaja X.X"

Että semmosta.

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sonera tai Elisa ei juuri voi valehdella, koska julkisesti noteerattujen yritysten pitää antaa kaikki osakkeen arvoon vaikuttava tieto markkinoille rehellisesti. Mikäli tästä mennään kovin paljoa metsään, voi sanktioita tulla joko pörssin tai RATA:n toimesta.

Kyllä pörssifirmojen luvut ovat ainakin minun silmissäni paljon luotettavampia, kuin vm- firman antamat luvut.

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tutkittua tietoa

Kullervon Tilastokeskuksen (KuTike) tekemän tutkimuksen mukaan ACN on haukannut Suomen matkapuhelinliittymä markkinoista 3,82 % osuuden. Tämä merkitsee sitä, että ACN:n liittymän on itselleen hankkinut n. 176 000 suomalaista. Saman tutkimuksen mukaan ACN:llä on vielä pitkä matka kilpailijoihinsa. Sonera, Radiolinja ja DNA ovat kaukana edellä ja jopa Saunalahti kyykyttää ACN:n. Tutkimukseen haastateltiin 131 jääkiekosta kiinnostunutta matkapuhelimella puhujaa. Tutkimuksen virheprosentti on melkoinen.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski-Suomalaisessa kirjoitus ACN:stä.

Suomen kännykkämarkkinat sekoittanut ACN Communications Finland Oy on joutunut pakon edessä täsmentämään maksuttomien puheluiden määrää.

Operaattori ilmoitti loppuviikosta Kuluttajavirastolle, että se sallii yksityishenkilölle kuukaudessa 500 minuuttia puhumista ilman eri maksua omien liittymiensä välillä.

ACN joutui Kuluttajaviraston hampaisiin, koska se lupasi asiakkailleen ilmaisia puheluita. Sopimuksessa todettiin kuitenkin kierosti, että asiakkaan verkkokäyttö ei saa ylittää sallittua yleistä käyttömäärää. Tämä ei Kuluttajavirastolle sopinut, vaan se vaati operaattoria ilmoittamaan täsmällisen kattorajan.

Viisisataa minuuttia on kahdeksan tuntia ja kaksikymmentä minuuttia puheaikaa kuukaudessa kuukausimaksua vastaan. Kuluttajaviraston mukaan muutos on niin olennainen, että se ei mene läpi ainoastaan operaattorin yksipuolisella ilmoituksella asiakkaalle.

Kilpaileva operaattori Saunalahti Group Oyj kanteli markkinaoikeuteen helmikuussa ACN:n tavasta markkinoida palveluitaan. Markkinaoikeus kuuntelee ensin Kuluttajaviraston näkemyksen asiasta, jonka jälkeen kanteen käsittely markkinaoikeudessa jatkuu.

Kuluttajavirasto ei nosta omaa kannetta markkinaoikeudessa, koska operaattori on korjannut nettisivuillaan sanamuotoja.

Myös verkostomyyjien, jotka myyvät itsenäisesti operaattorin palveluita ympäri Suomea, nettisivuja on siivottu. Osaa sivuista on muutettu, osa on poistettu kokonaan.

- Emme nosta kannetta markkinaoikeuteen, koska toimenpiteitä markkinoinnin parantamiseksi on tehty, ylitarkastaja Mari Österberg Kuluttajavirastosta sanoo.

Kolme kuukautta sitten toimintansa Suomessa aloittanut ACN on ilmoittanut, että sillä on lähes 200 000 asiaskasta ja liki 9 000 itsenäistä verkostomyyjää Suomessa.

Operaattorilla on ollut markkinoinnin lisäksi erittäin paljon ongelmia numerojen siirrettävyyden kanssa.

Toisaalta operaattorin asiakaspalvelu on tökkinyt. Aikaisemmin ACN:llä oli asiakaspalvelu ainoastaan Virossa. Nyt yhtiö on perustanut asiakaspalvelun myös Tampereelle, ja ainostaan ylivuotopuhelut on tarkoitus ohjata Tallinnaan.

Noniin, eiköhän se ollut tässä.
500 minuuttia kuukaudessa veloituksettomia puheluita, tekee n. 15 minuuttia / päivä.

Toimitusehdot vielä sen verran epäselvät minulle mutta olen ymmärtänyt että kun yli tuon 500 min / kk puhuu, niin liittymätyyppi vaihtuu automaattisesti ACN Primaan - josta veloitetaan liittymätyypin vaihtomaksu + kalliimmat puhelut.

Tuolta mm. löytyy screenshotti uutisesta:
http://snow.prohosting.com/reiska/

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Tommy
Noniin, eiköhän se ollut tässä.
500 minuuttia kuukaudessa veloituksettomia puheluita, tekee n. 15 minuuttia / päivä.

Etsä ny pässi tajuu että tää on vaa tämmönen "raja" joka oli pakko antaa ku noi idiootti-markkinatoumioistuimet (whatever) vaati että annetaan joku raja. Käytännössä mitään rajaa ei ole edelleenkään, kunhan puhelumäärä pysyy yleisen hyväksyttävän rajan alapuolella... ;-)

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sanon vain lyhyesti ja varmaankin aivan turhaan kolme sanaa; ei pidä paikkaansa. Tunnen lukuisia ihmisiä, jotka paukuttavat acn:llä yli tuon minuuttirajan ilman ongelmia. Lisäksi tuore käynti acn:n sivuilla ei kerro minuuttirajasta. Jos markkinatuomioistuin olisi tällaisen minuuttirajan saanut yhtiöltä ulos, olisi yhtiö varmastikin Suomen lakien mukaan velvollinen laittamaan sen heti toimitusehtoihinsa. Itse asiassa acn on saunalahden syytösten vuoksi julkistanut myös virallisen lehdistötiedotteen maaliskuun alussa, jossa todetaan, että minuuttirajaa ei ole. Kahvasuomalainen ei ole katsonut aiheelliseksi julkaista sitä tiedotetta. Yhtiö toteaa tiedotteessaan myöskin, että mahdollisen minuuttirajan mainitseminen olisi molempien osapuolien etu - jos sellainen olisi. Yhtiö viittaa tällä esimerkiksi ruotsalaiseen versioon acn friendsistä, joka on nimetty acn friends 500:ksi. Tästä lienee peräisin myös kahvasuomalaisen tulkinta. Yhtiö itse toteaa puolestaan, että jos sillä on minuuttiraja, se mainitaan tuotteen yhteydessä, kuten Ruotsissa on mainittu.

Saunalahden kamppailu tuulimyllyjä vastaan on säälittävää katsottavaa, muuta ei voi sanoa. Mikään yhtiö ei voi menestyä keskittymällä pelkästään kilpailijoidensa tutkimiseen ja hutkimiseen. Peilikin on olemassa ja saunlahdenkin olisi kenties syytä etsiä avainta pieneen asiakasmääräänsä suhteessa mainontaan esimerkiksi omasta tuotteesta. Olisiko siellä jotain hämärää? Olisiko mahdollista, että valistunut suomalainen ei luota taloudellisella kipurajalla kulkevan yhtiön jatkuvuuteen? Alle 200.000 asiakasta tuolla maksullisella mediamainonnalla lienee suomalaisen markkinoinnin historian huonoimpia tuloksia.

Mitä tulee asiakasmääriin / operaattori, niin moni pelkkiä numeroita tuijottava ei liene kuullut sanaa optimointi? Se tarkoittaa eri asiaa kuin maksimointi. 100 asiakkaan operaattori voi olla taloudellisesti tuottoisampi bisnes kuin 1.000000 asiakkaan operaattori. Kulmakuntasi R-kioskitoimintaa pyörittävä toiminimi voi tehdä paremman tuloksen kuin Kone Oyj. Termi "cost per order" ei myöskään liene perusmarisijan hallinnassa? Sillä tarkoitetaan yhtiön käyttämiä kuluja yhtä saatua tilausta / asiakasta kohti. Laskekaa saunalahden cost per order, yhdistäkää siihen 70% verkkovuokra soneralle ja miettikää todella tarkkaan, onko toiminta liiketaloudellisesti kannattavaa. Mistä tullaankin siihen, että yhtiö vonkuu ja itkee kuin munaa vaille jäänyt vanhapiika ilkeistä kilpailijoista, jotka saavat asiakkaansa haltuun paremmin ja lisäksi pidettyä ne. acn:stä ei ole nimittäin tapahtunut joukkopakoa. Miksi olisi, kun homma toimii? Ja jos sieltä haluaa pois, senkun vaihtaa operaattoria, big deal. Jos acn olisi helppoheikkitoimintaa, yhtiö olisi lakannut olemasta jo aikaa sitten. Nyt se on toiminut 11 vuotta ja kohdannut joka maassa saunalahti-tyyppistä vastustusta ja silti jäänyt joka maahan. Suomessahan saunalahti on ainoa acn-marmattaja johtuen lähinnä siitä, että muut operaattorit ovat jo etabloituneet markkinoille ja niillä on juuri nyt työtä omien asiakkaidensa pitämisen kanssa. Mikä merkitsee edullisempia puheluita kaikille, myös dna:n, Raidolinjan ja Soneran asiakkaille, hienoa! Saunalahti ei pysty keskittymään omien asiakkaiden pitämiseen, koska sillä ei ole niitä. Siis riittävästi.

Numeroiden siirrettävyyden suhteen ongelmia? Voi herranjumala. Varmaan on ongelmia ja hidasteita, kun niitä siirtyy niin paljon. Sama ongelma koskee kaikkien operaattoreiden välistä siirtoa ja tiedättekö miksi? Suomessa on vain yksi yhtiö, operaattoreista riippumaton Numeria, joka teknisesti tekee numeronsiirron.

Ai niin, myös Gigantti haastettiin markkinatuomioistuimeen sen tultua maahan, samoin Lidl. Mikä on tilanne nyt? Ruokakauppapuolella Lidlin suurin vastustaja Kesko on joutunut polkaisemaan Cassa-nimisen ketjun ja käsittääkseni Giganttikin toimii edelleen. Kaikkea tätä kutsutaan vapaaksi kilpailuksi ja kuluttajien vapaa valinta on asia, mitä suomalaiset jäykät yhtiöt inhoavat kuin ruttoa. Oma kiinteä kulurakenne on massiivinen ja maahan tuleva kv. konsepti tarjoaa asiakkaille vastaavaa tuotetta halvemmalla. Kyllähän se vituttaa. Onneksi asiakkaat voivat ihan rauhassa valita jatkossakin ottavatko kodinkoneet Gigantista vai turvallisesta Mustasta Pörssistä ja puhelunsa acn:stä vai Radiolinjalta. Onko perusturakaisen vaikea hyväksyä valinnanvapautta? Mitä se on sinulta pois, jos naapurisi tekee toisin?

Mielestäni tämä ketju on väärä paikka esittää disinformaatiota. Se on eri asia kuin mielipide, aivan eri asia. Lupaan, ja tämä pitää; en enää kirjoita tähän ketjuun, minulle ei makseta siitä mitään.

edit: vastaan mielelläni yv-muodossa, jos joku haluaa keskustella aiheesta.

Viimeksi muokattu:

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti JHag
.

Saunalahden kamppailu tuulimyllyjä vastaan on säälittävää katsottavaa, muuta ei voi sanoa. Mikään yhtiö ei voi menestyä keskittymällä pelkästään kilpailijoidensa tutkimiseen ja hutkimiseen. Peilikin on olemassa ja saunlahdenkin olisi kenties syytä etsiä avainta pieneen asiakasmääräänsä suhteessa mainontaan esimerkiksi omasta tuotteesta. Olisiko siellä jotain hämärää? Olisiko mahdollista, että valistunut suomalainen ei luota taloudellisella kipurajalla kulkevan yhtiön jatkuvuuteen? Alle 200.000 asiakasta tuolla maksullisella mediamainonnalla lienee suomalaisen markkinoinnin historian huonoimpia tuloksia.

edit: vastaan mielelläni yv-muodossa, jos joku haluaa keskustella aiheesta.

Sanon vain että luotan kuitenkin enemmän Saunalahteen kuin ACN:nään. Minkäs Saunalahti sille voi etteivät juntti- suomalaiset tajua omaa parastaan?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy