Mainos

A-studio

• 219 436
  • 1 555

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllä se minusta on vähän ikävää jos lapsiperhe joutuu muuttamaan huomattavasti pienempään asuntoon tai kauemmaksi ystäviensä luota. Noh eipä lapsiperheitä tarvitse tukea onneksi, syntyvyys on muutenkin korkealla.
On se varmasti ikävää, mutta pitääkö se isompi asunto muiden maksaa? Tai miksi siinä pitäisi voida asua, jos ei ole siihen varaa?

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onkohan minulta mennyt jotakin ohi, kun en tiennyt, että köyhiltä perheiltä on leikattu lapsilisiä, mutta rikkailta ei.
Ei ole mennyt mitään ohi. Samaan aikaan kuin lapsiperheköyhyys nousee hallituksen päätöksillä, on hallituksella ollut varaa jaella valmiiksi hyvätuloisille kelakorvausten nostoa terveyspalveluihin ja olla jatkamatta solidaarisuusveroa. Lisäksi olet varmasti tietoinen, että hallituksen päätökset kurittavat erityisesti järjestäen saman ryhmän ihmisiä (vinkkinä nämä ihmiset, eivät ole siellä tuloluokituksen keskiarvossa tai sen yläpäässä). Tästä on ihan tutkittua tietoa vaikka hallitus kieltäytyykin itsepintaisesti yhteisarvioinneista.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On se varmasti ikävää, mutta pitääkö se isompi asunto muiden maksaa? Tai miksi siinä pitäisi voida asua, jos ei ole siihen varaa?
Ei ole pakko, mutta jos kaksi vuotta sitten se sama asunto on ollut sopivan hintainen tukien puolesta kaikin tavoin ja nyt ei ole ja pitää muuttaa niin en ohittaisi sitä toteamuksella "voi kyynel". Edelleen ne kaikki asumistukea nostavat ihmiset eivät ole mitään "loisijoita" jotka vain roikkuvat tuilla vittumaisuuttaan.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole pakko, mutta jos kaksi vuotta sitten se sama asunto on ollut sopivan hintainen tukien puolesta kaikin tavoin ja nyt ei ole ja pitää muuttaa niin en ohittaisi sitä toteamuksella "voi kyynel". Edelleen ne kaikki asumistukea nostavat ihmiset eivät ole mitään "loisijoita" jotka vain roikkuvat tuilla vittumaisuuttaan.
Niinpä. Osa noista on ihan työssäkäyviä ihmisiä, jotka saavat asumistukea.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu

Aika lailla tämä. Itseäni on alkanut ahdistaa ja vituttaa tässä nykyilmapiirissä se, että ihan joka helvetin tilanne tai tapaus täytyy aina kärjistää ehdottomuuksiin. Näin oikeistoliberaalina olen aina pitänyt suurena vahvuutena ihmisten kykyä asettua toisten asemaan ja miettimään keissit monelta eri kantilta. En tiedä, mihin helvettiin tuo taito on ihmisiltä kadonnut.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole pakko, mutta jos kaksi vuotta sitten se sama asunto on ollut sopivan hintainen tukien puolesta kaikin tavoin ja nyt ei ole ja pitää muuttaa niin en ohittaisi sitä toteamuksella "voi kyynel". Edelleen ne kaikki asumistukea nostavat ihmiset eivät ole mitään "loisijoita" jotka vain roikkuvat tuilla vittumaisuuttaan

No, tiedä sitten. Minun mielestäni tuen pitäisi olla sellainen, että sillä saa sen minimin.

En minä ole loisijoista sanonut mitään tai roikkumisesta, erikoinen kommentti.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
No, tiedä sitten. Minun mielestäni tuen pitäisi olla sellainen, että sillä saa sen minimin.
No kun se minimikin on vain raja, joka on johonkin vedetty. Tyyliin onko minimi oma makkari kaikille, vai riittääkö että sängyt mahtuu kaikille? Pitääkö olla kohtuullinen matka lasten nykykouluun vai lähimpään kouluun jne.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

En minä ole loisijoista sanonut mitään tai roikkumisesta, erikoinen kommentti.
Kaikki kommentit eivät liity sinuun, vaikka se voikin olla sinusta uskomatonta. Kun minä vastaan käyttäjän ipaz viestiin niin minä kommentoin nimenomaisesti sitä viestiä. Sitten kun sinä tulet sanomaan jotain niin osa vastauksestani on kohdistettu sinulle ja loput viestistä siihen että selvennän vielä alkuperäisen viestini pointtia. Joka ei oltu siis osoitettu sinulle.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki kommentit eivät liity sinuun, vaikka se voikin olla sinusta uskomatonta. Kun minä vastaan käyttäjän ipaz viestiin niin minä kommentoin nimenomaisesti sitä viestiä. Sitten kun sinä tulet sanomaan jotain niin osa vastauksestani on kohdistettu sinulle ja loput viestistä siihen että selvennän vielä alkuperäisen viestini pointtia. Joka ei oltu siis osoitettu sinulle.
Ei se uskomatonta ollut, mutta vaikeasti tulkittavissa kun lainasit viestin ja puolessa välissä alat vastata muille.

No ei sillä nyt merkitystä ole.

Mielestäni asumistuessa on paljon tarkastelun varaa ja myös kiristämistä. Onneksi tähän tullaan kohdistamaan toimia, toivottavasti myös kohdentaminen paranisi.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

Toisaalta eihän se yleensä kovin tavatonta ole ilman mitään tukien leikkauksiakaan, että täytyy asunto vaihtaa omaan nykyiseen kustannuskykyyn sopivammaksi joko m² tai esim. kaupunginosan puolesta. Tai molempien. Missään nimessä ei mukava asia ole tuokaan muutos pienentää asuntotukia, mutta ymmärrän kyllä täysin miksi muutoksia tulee noihinkin.

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onkohan kukaan koskaan miettinyt, että rikkaiden sijoitustoiminta on oikeastaan todella hyvä asia, esimerkiksi kansantalouden tai eläkejärjestelmän kannalta?
Onhan se hyvä, että on sijoittajia. Minäkin olen. Tosin olen sijoittanut rahoja, jotka olen tienannut ansio- ja pääomatuloina, en yhteiskunnalta saamaani sosiaaliturvaa.

Alejandro

Jäsen
Onhan se hyvä, että on sijoittajia. Minäkin olen. Tosin olen sijoittanut rahoja, jotka olen tienannut ansio- ja pääomatuloina, en yhteiskunnalta saamaani sosiaaliturvaa.
Hieno juttu! Sama täällä. Harmi kun jätit vastaamatta alkuperäisessä viestissäni olleisiin kysymyksiin. Vaikuttaisi siltä, että sinulla voisi olla jopa mielipiteitä niihin koskien.

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hieno juttu! Sama täällä. Harmi kun jätit vastaamatta alkuperäisessä viestissäni olleisiin kysymyksiin. Vaikuttaisi siltä, että sinulla voisi olla jopa mielipiteitä niihin koskien.
Lapsilisä on käsittääkseni tarkoitettu lapsesta elatuksesta aiheutuviin kuluihin. Sikäli sen sijoittaminen ei varsinaisesti vastaa tarkoitusta. Mutta toki paljon parempi se, kuin että jos vanhemmat käyttäisivät rahan omiin kuluihinsa, varsinkaan viinaan tmv. Ja toki sillä ehdolla, että ne sijoitetut rahat päätyvät lopulta sille lapselle.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Katsoin tuon A-studion lähetyksen äsken. Antti Lindtman rauhallisuudellaan oli aika suvereeni tuossa porukassa. Purra oli oma helposti kiihtyvä takakireä itsensä ja Orpo suurine lupauksineen tulevasta kasvusta vaikutti uskottavuudeltaan tyypiltä, jolta en haluaisi ostaa edes käytettyä autoa.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Katsoin tuon A-studion lähetyksen äsken. Antti Lindtman rauhallisuudellaan oli aika suvereeni tuossa porukassa. Purra oli oma helposti kiihtyvä takakireä itsensä ja Orpo suurine lupauksineen tulevasta kasvusta vaikutti uskottavuudeltaan tyypiltä, jolta en haluaisi ostaa edes käytettyä autoa.

Selväsi tunteet pinnassa siellä aina kun puoluejohtajat kohtaavat keskusteluissa, mutta kannattaa ehkä itse koittaa olla rehellinen, vaikka täältä näppiksen takaa anonyymina kirjoitellaan. Etkö pidä Lindtmanin/SDP:n jo ties toista tai kolmatta "vaihtoehtoista budjettia" yhtään katteettomana lupauksena, kun ei vieläkään ole mitään konkreettista esittää oikein mistään. Se SDP:n ensimmäinen ns. vaihtoehtobudjetti hävitettiin ymmärtääkseni viimevuoden lopussa johonkin, toisen piti tulla keväällä, mutta en ole missään kuullut sitä perattavan, että edes minimaalisesti pääsisi joitain kohtia vertailemaan. Nyt Lindtman taisi taas mainita uuden budjetin. Se on vaikea tehdä niitä ymmärrän, kun ei mistään suostu säästämään, mutta olisi mielenkiintoista tietää missä ne vaihtoehdot on Suomen tilanteeseen. Vasemmistoliitto ei ilmeisesti ole edes yrittänyt tehdä mitään vastaavaa, kun heillä ei sitäkään vähää ole kun demareilla.

Edelleen sanottava, ettei nykyinen ohjelma missään nimessä täydellinen ole todellakaan, ja vasta tulevaisuudessa nähdään toimivuus kun suhdanteet muuttuu ja eri asiat vaikuttavat. Mutta se jos puheenjohtajilla hieman tunteisiin jankkaaminen menee (siis kenellä vaan noista), niin se on aika pieni murhe se. Ennemminkin pidän sitä jossain määrin inhimillisenä piirteenä, kun jotain loputonta pokerinaamaa :)

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Repesin täysin kun Antti rupesi kantamaan huolta yrittäjistä. Varmaan demareilla A-studio bingo menossa, kuka saa eniten mainittua erilaisia äänestäjäryhmiä. Toki Tytti jo putsasi pöydän taannoin kun onnistui luettelemaan oikeastaan kaikki muut kun yrittäjät.

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Vaihtoehtobudjetti on jo sanana sellainen etten puoluejohtajana sellaiseen montaa sekuntia aikaani uhraisi.
Noin yhtä monta kuin vaihtoehtoisen todellisuuden analysoimiseen. Kyse on lähinnä valmistelevasta vaalityöstä jota puoletuilla rahoitetaan.

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Vaihtoehtobudjetti on jo sanana sellainen etten puoluejohtajana sellaiseen montaa sekuntia aikaani uhraisi.
Noin yhtä monta kuin vaihtoehtoisen todellisuuden analysoimiseen. Kyse on lähinnä valmistelevasta vaalityöstä jota puoletuilla rahoitetaan.
Oli vaihtoehtobudjetti millainen tahansa niin se on epäonnistunut hetimmiten vastustajien (muiden puolueiden) mielestä.

Vaihtoehtoja on syytä käsitellä asiallisesti ja kriittisesti eikä tyrmätä niitä heti alkuunsa. Kuten tiedämme niin Suomessa on vallassa käsitys, ettei ole kuin yksi todellisuus ongelmien ratkaisemiseksi.

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä vittua tuolla A-studiossa tällä hetkellä tapahtuu? Realismi kohtaa idealismin, miksi edelleen pitää länkyttää tuota paskaa, kun naapurina on todistetusti täysi persläpi? Mää sanoisin, että edellinen puolustusvoimien komentaja on riittävä auktoriteetti ainakin minulle, pitäisi ehkä riittää myös vihreälle puolueelle...

"Me olisimme ensimmäinen EU-maa, joka olisi irtautunut Ottawan sopimuksesta..." Kuinka monta muuta EU-maata omaa vastaavan rajan tuon persläven kanssa. Ei pysty ymmärtämään.

Jeffrey

Jäsen
A-Studiossa tosiaan SDP ja Vihreät ensin sanoivat kannattavansa avointa keskustelua Ottawan sopimuksesta luopumista. Käytännön keskustelussa kuitenkin argumentoivat luopumista vastaan.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitä vittua tuolla A-studiossa tällä hetkellä tapahtuu? Realismi kohtaa idealismin, miksi edelleen pitää länkyttää tuota paskaa, kun naapurina on todistetusti täysi persläpi? Mää sanoisin, että edellinen puolustusvoimien komentaja on riittävä auktoriteetti ainakin minulle, pitäisi ehkä riittää myös vihreälle puolueelle...

"Me olisimme ensimmäinen EU-maa, joka olisi irtautunut Ottawan sopimuksesta..." Kuinka monta muuta EU-maata omaa vastaavan rajan tuon persläven kanssa. Ei pysty ymmärtämään.

Sitä noi koittaa Diarralle selittää, mutta mahtaako ymmärtää, kun ei siellä ymmärretty edes itärajan sulkemista taannoin.

rpeez

Jäsen
Mun oli pakko vaihtaa kanavaa. Liian hapokas oli Diarra.

Sä sentään yritit. Itse en lähtenyt edes koittamaan.

Jos oikein ymmärsin puoli tuntia sitten uutisista, Baltian maat ja Puola miettii samaa irtaantumista.
Ja miksei voisi olla ensimmäinen? On kyllä vaikea ymmärtää moista munattomuutta itseään kuuluvien asioiden hoidossa.

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Meinasin tulla sanomaan että kerrankin järkevää keskustelua Israelista, mutta tulihan sieltä pakolliset "Eikö Israelilla ole oikeutta puolustaa itseään" olkiukot ihan pyhiltä mailta saakka

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy