A-studio

  • 167 136
  • 1 293

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
.
Ja jos seurasit yhtään Anderssonin puheita a-studiossa niin hänellä ei ollut tällä hetkellä hajuakaan kuinka se toteutetaan.

Ei varmaan ollutkaan.

Joku voisi myös sanoa ettei kannata arvostella keskeneräistä työtä. Jos klo 20 on kerrottu että koulut avataan reilun 2vk päästä niin on melko todennäköistä ettei klo 21 ihan vielä ole selvillä miten yksityiskohdat toteutetaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koululla on ainakin aikaisemmin ollut neljä tehtävää: opetus- ja kasvatustehtävä, yhteiskunnallinen tehtävä, kulttuuritehtävä ja tulevaisuustehtävä. "Päivähoidon" voisi katsoa lukeutuvan ainakin kahteen ensimmäiseen.

Puhtaan opetuksellisin perustein en minäkään (oletan että olet koulujen avaamista vastaan, ite olen vähän 50-50) olisi kouluja avannut, koska Tarzan-elokuvan voi katsoa tai varaston siivota kotonakin. Muut aspektit koulunkäynnissä ovatkin asia erikseen.
En minäkään 100-0 ole koulujen avaamista vastaan. En vaan näe kokonaisvaltaisesti järkevänä, että tungetaan nyt satoja ihmisiä samaan tilaan pariksi viikoksi leikkimään ja katselemaan videoita.

Yläkoulussakin historian opettajat eivät tule opettamaan historiaa tai biologian opettajat biologiaa, jos he pari viikkoa kaitsevat samaa luokkaa. Kyse on päivähoidosta eikä opettamisesta.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
.


Ei varmaan ollutkaan.

Joku voisi myös sanoa ettei kannata arvostella keskeneräistä työtä. Jos klo 20 on kerrottu että koulut avataan reilun 2vk päästä niin on melko todennäköistä ettei klo 21 ihan vielä ole selvillä miten yksityiskohdat toteutetaan.
Niin. Tai sitten voisi kuvitella että etukäteen olisi mietitty ennen päätöstä kuinka opetus tullaan järjestetään ja olisi ollut jotain konkreettista esittää. Nyt tämä Anderssonin esiintyminen ei ainakaan helpottanut epätietoisuutta. Koulujen avaaminen kuitenkin vähän eri juttu kuin
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olin kuvitellut opetuslaitoksen tehtäväksi sivistää lapsista aikuisia. Nyt ilmeisesti se toimii 10-16 vuotiaille lapsille päivähoitopaikkana.

Ihan vakavissako väität, että peruskoulun oppimäärän oppimiseen tarvitaan yhdeksän vuotta? Kyllä sillä ajalla on aika paljon muitakin tehtäviä, vaikka opettajat toki haluavat muuta väittää, koska kaikki muut tehtävät häiritsevät ylevää sivistystehtävää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan vakavissako väität, että peruskoulun oppimäärän oppimiseen tarvitaan yhdeksän vuotta? Kyllä sillä ajalla on aika paljon muitakin tehtäviä, vaikka opettajat toki haluavat muuta väittää, koska kaikki muut tehtävät häiritsevät ylevää sivistystehtävää.

Iso osa oppilaista ei opi peruskoulun oppimäärää yhdeksässä vuodessa vaan pelkästään minimin. Se nyt ei kuitenkaan ollut pointtini vaan se, että opettajien vastuulle laitetaan ihan muuta kuin heille pitäisi kuulua.

En minäkään 100-0 ole koulujen avaamista vastaan. En vaan näe kokonaisvaltaisesti järkevänä, että tungetaan nyt satoja ihmisiä samaan tilaan pariksi viikoksi leikkimään ja katselemaan videoita.

Yläkoulussakin historian opettajat eivät tule opettamaan historiaa tai biologian opettajat biologiaa, jos he pari viikkoa kaitsevat samaa luokkaa. Kyse on päivähoidosta eikä opettamisesta.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin. Tai sitten voisi kuvitella että etukäteen olisi mietitty ennen päätöstä kuinka opetus tullaan järjestetään ja olisi ollut jotain konkreettista esittää. Nyt tämä Anderssonin esiintyminen ei ainakaan helpottanut epätietoisuutta. Koulujen avaaminen kuitenkin vähän eri juttu kuin

Mun mielestä A-studiossa esiintyvien rehtorin ja tän toisen (oliko liiton edustaja) esiintymiset enemmänkin aiheutti ihmetystä että eivätkö todellakaan ymmärtäneet että tulevan 2vk aikana tulee kyllä lisäohjeistusta. Ja on tässä lisärahan jakoakin harrastettu viime aikoina melkoisesti ja harrastetaan varmasti jatkossakin.

Omalla tytölläni (toki opetus yksilöllistetty ja HOJKS tehdään vuosittain) on etäkoulua verkossa 3 päivänä viikossa n.30min/pv. Siis sellaisia missä on etäyhteys opettajaan ja luokan jäsenet teams-palaverissa vai mikä se nyt onkaan. Loput sitten jotain lomakkeita ja tehtäviä jotka tehdään sen mukaan miten vanhemmat ehtivät avustaa. Toki tämä vain yhden vanhemman kokemus. A-Studiossa juuri kuulin että etäopetus toiminut hyvin. Ehkä minunkin on sitten se uskottava kun tv:ssä niin kerrottiin.
 

molari

Jäsen
Eikös se noin yleisesti ottaen ole yksi koulun tehtävistä, että lapsilla on päivittäin joku paikka, jonne mennä?

Suomessa on oppivelvollisuus, ei koulupakkoa, se on lopulta holhoojan päätettävissä, miten holhottavalleen opetuksen järjestää.

Päätöksessä aloittaa koulunkäynti lähiopetuksena unohtui, että jollain koulumatkat taitetaan, aika usein täyteen pakatussa linja-autossa tai taksissa.

Aikamoisessa tynnyrissä pitää elää, jos kuvittelee, että "käsihygieniaketju kotoa kouluun ja takaisin" on toteutettavissa ja valvottavissa esim. ala-asteikäisten kohdalla. Päätös nyt vaikuttaa enemmän vasemmistoideologialta, kuin että pari viikkoa ennen kesälomaa jotenkin vaikuttaisi oppimistuloksiin.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
En myöskään nostaisi itseäni jalustalle. Kaikki tässä yhteiskunnassa tekevät tärkeitä duuneja.
Opettajat ovat ilmeisesti keskimääräistä herkkänahkaisempaa joukkoa, joille heidän ammattinsa ja koulu ovat hyvin rakkaita. Se ei ole ihme, kun he viettävät koulussa 50-60 vuotta elämästään, kun meille muille riittää huomattavasti lyhyempi aika. He ovat myös ainoa ammattiryhmä, joka tulee tänne jääkiekkosivustollekin kirjoittamaan työstään omalle palstalleen. Opettajat ovat ilmeisesti sukupuolesta riippumatta koulusta pitäviä kympin tyttöjä. Ehkä hyvä niin kun minun lapsillani on ollut aina hyviä opettajia.

Itse en ole pitänyt omaa ammattiani sen arvokkaampana kuin mitään muutakaan työtä, vaikka meille maksetaankin aika hyvin. Eikä minua kiinnostaisi pätkääkään kirjoitella työhöni liittyvistä asioista vapaa-ajallani.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomessa on oppivelvollisuus, ei koulupakkoa, se on lopulta holhoojan päätettävissä, miten holhottavalleen opetuksen järjestää.

Päätöksessä aloittaa koulunkäynti lähiopetuksena unohtui, että jollain koulumatkat taitetaan, aika usein täyteen pakatussa linja-autossa tai taksissa.

Aikamoisessa tynnyrissä pitää elää, jos kuvittelee, että "käsihygieniaketju kotoa kouluun ja takaisin" on toteutettavissa ja valvottavissa esim. ala-asteikäisten kohdalla. Päätös nyt vaikuttaa enemmän vasemmistoideologialta, kuin että pari viikkoa ennen kesälomaa jotenkin vaikuttaisi oppimistuloksiin.

Vasemmistoideologiaa? Tässä tuntuu nyt ihan kokonaan unohtuvan, miten raju ja historiallinen päätös oli se koulujen sulkeminen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihan vakavissako väität, että peruskoulun oppimäärän oppimiseen tarvitaan yhdeksän vuotta? Kyllä sillä ajalla on aika paljon muitakin tehtäviä, vaikka opettajat toki haluavat muuta väittää, koska kaikki muut tehtävät häiritsevät ylevää sivistystehtävää.
Tämä on aika yleinen harha, mikä saattaa muodostua omien lasten menestyksen ja menestyvän kaveripiirin kautta, kuplaksi kai sitä pitäisi nimittää nykyään. Ja menestymisellä nyt viittaan ihan perus pärjäämiseen, en mihinkään 10 keskiarvoon. Kuitenkin ihan tutkimusdataa löytyy, että yllättävän suuri siivu yläkoulun päättävistä nuorista jatkaa eteenpäin todella huonolla luku- ja laskutaidolla. Minusta tämä tuntui pitkään aivan käsittämättömältä, mutta kun taannoin vaihdoin tilapäisen mielenhäiriön vuoksi paikalliseen ghettokouluun pestini, puhkesi oma kuplani aika iloisesti niitä kahden rivin esseitä lueskellessani. Se uutinen oppilaiden vajavaisista taidoista oli siis aivan oikea uutinen ja valkeni kovan kautta mullekin yli kymmenen opetusvuoden jälkeen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse en ole pitänyt omaa ammattiani sen arvokkaampana kuin mitään muutakaan työtä, vaikka meille maksetaankin aika hyvin. Eikä minua kiinnostaisi pätkääkään kirjoitella työhöni liittyvistä asioista vapaa-ajallani.
Ei kaikkia opettajiakaan kiinnosta. Mulla on aika monta työkaveria, joita ei jaksa kiinnostaa tapella kenenkään kanssa, vaan ovat aika joviaaleja tyyppejä.

Lisäksi tässä on sellainenkin pointti, että opettaminen, sairaanhoito ja vaikkapa aspa ovat sellaisia ammatteja, joista jokaisella on välitön kokemus olemassa, opettajista ja kouluista vieläpä vuosien mittainen, ja mahdollisesti omien lasten kautta vielä välillinen suhde siihen päälle. Siksi on ymmärrettävääkin, että myös mielipiteitä on vähän suuntaan jos toiseen, ja kun ne ovat usein hyvin voimakkaita ja/tai tietämättömiä, tulee niihin myös otettua kantaa kaltaisteni herkkänahkaisten tapausten. No, herkkänahkaisuus voi olla paljolti sitäkin, että kun vaatii itseltään rehtiyttä ja suoruutta, vituttaa sitten se, että joku heittelee ihan mitä sattuu tietämättä asioista lopulta paljoakaan.

Opettaja, lääkäri ja poliisi herättävät mielikuvia ja muistoja hyvin erilaisista kohtaamisista. Ilman mitään antipatioita vaikkapa account managereita tai copywritereita kohtaan, ei heistä ehkä samanlaista keskustelua saisi edes he itse.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on aika yleinen harha, mikä saattaa muodostua omien lasten menestyksen ja menestyvän kaveripiirin kautta, kuplaksi kai sitä pitäisi nimittää nykyään. Ja menestymisellä nyt viittaan ihan perus pärjäämiseen, en mihinkään 10 keskiarvoon. Kuitenkin ihan tutkimusdataa löytyy, että yllättävän suuri siivu yläkoulun päättävistä nuorista jatkaa eteenpäin todella huonolla luku- ja laskutaidolla. Minusta tämä tuntui pitkään aivan käsittämättömältä, mutta kun taannoin vaihdoin tilapäisen mielenhäiriön vuoksi paikalliseen ghettokouluun pestini, puhkesi oma kuplani aika iloisesti niitä kahden rivin esseitä lueskellessani. Se uutinen oppilaiden vajavaisista taidoista oli siis aivan oikea uutinen ja valkeni kovan kautta mullekin yli kymmenen opetusvuoden jälkeen.

Mutta tälle pärjäämättömyydelle ei varmaan kuitenkaan ole perusteena se, että heidän näkökulmastaan yhdeksän vuotta on aikana liian lyhyt noiden asioiden oppimiseen?

Kyllä minä kaikki nuo haasteet tunnen oikeinkin hyvin. Mutta olen silti sitä mieltä, että ei se koulu yhdeksää vuotta kestä siksi, että se olisi ajanjaksona sellainen, jossa asiat olisi opittavissa. Kyllä sillä kestolla on ihan muita perusteita.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mutta tälle pärjäämättömyydelle ei varmaan kuitenkaan ole perusteena se, että heidän näkökulmastaan yhdeksän vuotta on aikana liian lyhyt noiden asioiden oppimiseen?

Kyllä minä kaikki nuo haasteet tunnen oikeinkin hyvin. Mutta olen silti sitä mieltä, että ei se koulu yhdeksää vuotta kestä siksi, että se olisi ajanjaksona sellainen, jossa asiat olisi opittavissa. Kyllä sillä kestolla on ihan muita perusteita.
Eihän tuossa pelkästä opiskeluajasta ole kyse, vaan lapset kehittyy tuossa välissä naperoista melkein aikuisiksi. Aivot kehittyvät koulu-uran varrella melkoisesti, eikä tiettyjä osia opiskeltavista asioista voi liian aikaisin oppia/opettaa. Varmaan se peruskoulun pituus jossain määrin johtuu siitäkin, että missä vaiheessa lapset on kypsiä vaativampaan jatko-opiskeluun, mutta ei tuosta noin vain vuosia nipistettäisi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tuossa pelkästä opiskeluajasta ole kyse, vaan lapset kehittyy tuossa välissä naperoista melkein aikuisiksi. Aivot kehittyvät koulu-uran varrella melkoisesti, eikä tiettyjä osia opiskeltavista asioista voi liian aikaisin oppia/opettaa. Varmaan se peruskoulun pituus jossain määrin johtuu siitäkin, että missä vaiheessa lapset on kypsiä vaativampaan jatko-opiskeluun, mutta ei tuosta noin vain vuosia nipistettäisi.

Näin kyllä, mutta se että välistä jäisi opiskeltavaa matskua pois tai esimerkiksi sairastumisen takia olisi puoli vuotta koulusta pois, ei mitenkään oleellisesti vaikuttaisi lopputulokseen kenenkään kohdalla. Vai arveletko, että tällä hetkellä esim kolmosella olevat olisivat kuuden vuoden kuluttua selkeästi jäljessä, jos olisivat olleet pari kuukautta tekemättä ensimmäistäkään kouluhommaa?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Näin kyllä, mutta se että välistä jäisi opiskeltavaa matskua pois tai esimerkiksi sairastumisen takia olisi puoli vuotta koulusta pois, ei mitenkään oleellisesti vaikuttaisi lopputulokseen kenenkään kohdalla. Vai arveletko, että tällä hetkellä esim kolmosella olevat olisivat kuuden vuoden kuluttua selkeästi jäljessä, jos olisivat olleet pari kuukautta tekemättä ensimmäistäkään kouluhommaa?
En arvele. Itsehän olen 80- luvun alakoululaisena ollut sen 6 viikkoa ihan ilman koulua, enkä muista sillä olleen mitään merkittävää vaikutusta. Toki en varmasti itse pysty tätä luotettavasti arvioimaan. Olen tämän koko etäopetusajan ollut sitä mieltä, että vaikka opetus ei yhtä laadukasta olekaan, niin ei tämä kenenkään tulevaisuutta pilaa. On tuo kuitenkin jotain 70 % (ihan mutulla) lähiopetuksen tasosta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mutta olen silti sitä mieltä, että ei se koulu yhdeksää vuotta kestä siksi, että se olisi ajanjaksona sellainen, jossa asiat olisi opittavissa. Kyllä sillä kestolla on ihan muita perusteita.
Toki siinä on myös kasvatuksellinen puoli käsi kädessä, mutta vähän vaikea sitä on itse opetuksesta irrottaa. Nythän meidät laitetaan puhtaasti päivähoitajiksi, eikä mulla ole hirveästi motivaatiota sellaiseen. Nyt vain ei avoimesti ole tätä myönnetty, vaan länkytetty milloin oppilaiden oppimisvajeiden täydentämisestä, milloin syrjäytymisvaarassa olevien kontaktoimisesta, kun tosiasia on se, että ainakin nykyisillä ohjeistuksilla tuo menee täysin pelleilyksi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki siinä on myös kasvatuksellinen puoli käsi kädessä, mutta vähän vaikea sitä on itse opetuksesta irrottaa. Nythän meidät laitetaan puhtaasti päivähoitajiksi, eikä mulla ole hirveästi motivaatiota sellaiseen. Nyt vain ei avoimesti ole tätä myönnetty, vaan länkytetty milloin oppilaiden oppimisvajeiden täydentämisestä, milloin syrjäytymisvaarassa olevien kontaktoimisesta, kun tosiasia on se, että ainakin nykyisillä ohjeistuksilla tuo menee täysin pelleilyksi.

Opetuksen tavoitteiksi sanoo perusopetuslaki seuraavia juttuja:

"Tässä laissa tarkoitetun opetuksen tavoitteena on tukea oppilaiden kasvua ihmisyyteen ja eettisesti vastuukykyiseen yhteiskunnan jäsenyyteen sekä antaa heille elämässä tarpeellisia tietoja ja taitoja. Lisäksi esiopetuksen tavoitteena on osana varhaiskasvatusta parantaa lasten oppimisedellytyksiä.

Opetuksen tulee edistää sivistystä ja tasa-arvoisuutta yhteiskunnassa sekä oppilaiden edellytyksiä osallistua koulutukseen ja muutoin kehittää itseään elämänsä aikana.

Opetuksen tavoitteena on lisäksi turvata riittävä yhdenvertaisuus koulutuksessa koko maan alueella."

Olisko jotain tästä hoidettavissa tässäkin tilanteessa ja olisko tämä jokin mahdollista hoitaa lähiopetuksessa paremmin kuin Zoomin välityksellä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisko jotain tästä hoidettavissa tässäkin tilanteessa ja olisko tämä jokin mahdollista hoitaa lähiopetuksessa paremmin kuin Zoomin välityksellä?
Olisi hoidettavissa ja varmasti hoituukin, tuo on ihan sitä perusduunia, mitä päivittäin tehdään lähiopetuksessa ja osin myös etänä. Mutta pointti ei ole siinä, etteikö opettajat tajuaisi tehtäväänsä kuuluvan muutakin kuin oman äänensä kuuntelun opetustilanteessa, vaan siinä, että kahden viikon ajan todennäköisesti normaalitilanteesta hyvin poikkeavin järjestelyin tuo on täysin mahdoton ajatus toteuttaa mitenkään fiksusti.

Työskentelin viime vuonna tämän niemimaan yhdessä benchmarkatuimmista yläkouluista, vierailijoita kotimaasta ja ympäri maailman kävi useita kertoja viikossa ihmettelemässä pedagogisten ratkaisuiden lisäksi sitä, miten oppilaita kohdataan opetuksen ulkopuolella. Silti sielläkin oltiin saman ongelman edessä, kun oppituntirakenne hävisi ympäriltä muutamaksi viimeiseksi päiväksi ja keskityttiin oppilaiden vahvuuksiin yms. sinänsä helvetin hyviin asioihin, mutta kuitenkin siitä tutusta viitekehyksestä poikkeavaan pidemmäksi aikaa. Ja nyt siis puhun loppukevään muutamista päivistä, tässä olisi edessä kaksiviikkoinen sitä samaa.

No, toivotaan selkeitä raameja toiminnalle alkuviikosta. Kyllä toi kaksiviikkoinen menee vaikka tikunnokassa, vaikkei se erityisen motivoivaa ole kellekään.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi hoidettavissa ja varmasti hoituukin, tuo on ihan sitä perusduunia, mitä päivittäin tehdään lähiopetuksessa ja osin myös etänä. Mutta pointti ei ole siinä, etteikö opettajat tajuaisi tehtäväänsä kuuluvan muutakin kuin oman äänensä kuuntelun opetustilanteessa, vaan siinä, että kahden viikon ajan todennäköisesti normaalitilanteesta hyvin poikkeavin järjestelyin tuo on täysin mahdoton ajatus toteuttaa mitenkään fiksusti.

Työskentelin viime vuonna tämän niemimaan yhdessä benchmarkatuimmista yläkouluista, vierailijoita kotimaasta ja ympäri maailman kävi useita kertoja viikossa ihmettelemässä pedagogisten ratkaisuiden lisäksi sitä, miten oppilaita kohdataan opetuksen ulkopuolella. Silti sielläkin oltiin saman ongelman edessä, kun oppituntirakenne hävisi ympäriltä muutamaksi viimeiseksi päiväksi ja keskityttiin oppilaiden vahvuuksiin yms. sinänsä helvetin hyviin asioihin, mutta kuitenkin siitä tutusta viitekehyksestä poikkeavaan pidemmäksi aikaa. Ja nyt siis puhun loppukevään muutamista päivistä, tässä olisi edessä kaksiviikkoinen sitä samaa.

No, toivotaan selkeitä raameja toiminnalle alkuviikosta. Kyllä toi kaksiviikkoinen menee vaikka tikunnokassa, vaikkei se erityisen motivoivaa ole kellekään.

Mitä muuten olisit tehnyt oppilaiden kanssa, jos etäilyä olisi jatkettu lukuvuoden loppuun asti? Itse ajattelen, että siinä tapauksessa tiettyjen tyyppien motivointi livetuokioihin olisi ollut erittäin haastavaa. Toisaalta meidän koulun pienissä luokkatiloissa hommaa ei saada pelaamaan edes alusta etäisyys-/hygieniaohjeistusten puitteissa. Katsotaan tosiaan, mitä ensi viikko tuo tullessaan, aika mielenkiintoinen paketti pitäisi laittaa kasaan.

Edit. Jaa se oli kollega saanut pelikiellon rikkeestä, josta itse olisin tuominnut max 10 minuutin henkilökohtaisen käytösrangaistuksen, suoritustapa ja -paikka vapaavalintainen. No jatketaan viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Sanna M. latelee päivän epistolaa rutiinilla: jättää vastaamatta tenttaajan kysymykseen ja toistaa jo kuultuja selvyyksiä.
Makkonen sitkeästi kysyi kolme kertaa voidaanko mm. ravintelikäytännöissä tehdä maan sisäisiä painotusavauksia, kolmas kerta antoi sitten vastauksen ettei näillä näkymin.

Toki rankka päivä, eilinenkin pääministerillä takana, joten sikäli ymmärrän että tässä illan vaiheessa levy jää hyppimään urallaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tämä Markus Lohi on kyllä oikein wanhan liiton kepulainen puhuva pää. Pölisee paljon ympäripyöreitä, mutta ei sano kerta kaikkiaan yhtään mitään, yhtään mihinkään. Ennenkin pistänyt kaverista sama korvaan.

Patrizio Laina on selvästi ollut hereillä aikanaan, kun itseironiaa jaettiin ja päätyi ekonomistin uralle.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tämä Markus Lohi on kyllä oikein wanhan liiton kepulainen puhuva pää. Pölisee paljon ympäripyöreitä, mutta ei sano kerta kaikkiaan yhtään mitään, yhtään mihinkään. Ennenkin pistänyt kaverista sama korvaan.

Patrizio Laina on selvästi ollut hereillä aikanaan, kun itseironiaa jaettiin ja päätyi ekonomistin uralle.

Juupa juu. Lohi sinnikkäästi yritti parhain päin seilata hallitusohjelman vuon muokaisesti, mutta sitten vähän niinkuin kepulaisessa akanvirrassa kuiteskin leväten.
Mitään sanomatonta pelaamista, mutta uponnee peruskepulaiseen. Eivätkä myöskään hallitustoverit päässeet pahasti pahastumaan.

Mielestäni Elina Lepomäki, jos ei nyt ajellut pystyyn, niin ainakin otti kiekon näppärästi parikin kertaa pois Markukselta.

Saatan olla vähän puolueellinen toki, katsoin omilla klaseillani ja kuuntelin ihan ite.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Saatan olla vähän puolueellinen toki, katsoin omilla klaseillani ja kuuntelin ihan ite.
No ei sieltä omaan korvaani ainakaan tarttunut mitään muuta, kuin että Lohi oli opetellut pari pätkää hallitusohjelmaa ulkoa ja sieltä sitten nauhalta antoi tulla niitä tiekarttoja ja kunnianhimoisia ilmastopolitiikkojaan, millä ei oteta mitään kantaa yhtään mihinkään, eikä varsinkaan vastata toimittajan kysymyksiin. Hämmentää, miten tämmöisiä tyhjän puhujia äänestetään 200 kansanedustajan joukkoon.

Lepomäki on poliitikoksi harvinaisen dynaaminen ja tuollaisen kaverin vieressä se vielä oikein korostuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös