Tää lasten infektiolääkäri on mun mielestä sitten taas todella epämiellyttävän oloinen tyyppi. Onneksi ei ole ollut paljon äänessä, mut ne vähätkin kommentit on olleet ihmeellisiä.Sympatiani opettajia kohtaan kyllä romahti nyt. OAJn edustaja käyttäytyy ylimielisesti ja arvostelee muita etteivät ymmärrä opettajatyötä. Mutta näyttää neuvovan lääketieteen asiantuntijaa.
Sympatiani opettajia kohtaan kyllä romahti nyt. OAJn edustaja käyttäytyy ylimielisesti ja arvostelee muita etteivät ymmärrä opettajatyötä. Mutta näyttää neuvovan lääketieteen asiantuntijaa.
Kysyi ihan aiheellisesti esimerkiksi, että mihin perustuu väite että etäkoulu on mennyt hyvin.Tää lasten infektiolääkäri on mun mielestä sitten taas todella epämiellyttävän oloinen tyyppi. Onneksi ei ole ollut paljon äänessä, mut ne vähätkin kommentit on olleet ihmeellisiä.
Kriisin keskellä yksi ammattikunta ottaa oikeudekseen katsoa asioita vain oman työn tekemisen näkökulmasta. Saa kuulostamaan koko opettajakunnan kädettömältä ja avuttomalta joukolta, jolla ei ole itsellään ajattelu- ja aloitekykyä. Tässä venytään monella muullakin alalla ja ymmärretään, että nyt tehdään kompromisseja monessa asiassa.Vastenmielisiä nuo opettajien edustajat, misukka ja rehtori. Eivät todellakaan herätä sympatioita opettajia kohtaan.
Päinvastoin. Heillä oli aiheellisesti huoli siitä kuinka opetus loppukevään ajan järjestetään ja siihen tarvitsee aika selkeät ohjeet hallituksella, sillä nyt jo toisen kerran kuukauden sisään heitettiin pakka kokonaan sekaisin. Jos kuuntelit yhtään Anderssonin puheita niin mitään konkreettista kuinka opetus järjestetään ei tullut.Vastenmielisiä nuo opettajien edustajat, misukka ja rehtori. Eivät todellakaan herätä sympatioita opettajia kohtaan.
Päinvastoin. Heillä oli aiheellisesti huoli siitä kuinka opetus loppukevään ajan järjestetään ja siihen tarvitsee aika selkeät ohjeet hallituksella, sillä nyt jo toisen kerran kuukauden sisään heitettiin pakka kokonaan sekaisin. Jos kuuntelit yhtään Anderssonin puheita niin mitään konkreettista kuinka opetus järjestetään ei tullut.
Eihän se ole ministerin tehtävä, vaan opetushallitus tai joku muu viranomainen tulee myöhemmin antamaan ohjeet opetuksen järjestämisestä. Hölmöä vaatia ministeriltä tuollaisia ohjeita.Jos kuuntelit yhtään Anderssonin puheita niin mitään konkreettista kuinka opetus järjestetään ei tullut.
No tämä juuri. Kuten jo edellä kirjoitin, opettajakunta saadaan nyt näyttämään kiukuttelevalta ja avuttomalta joukolta, joita pitää kädestä pitäen opastaa työhön. Tässä ovat kaikki muutkin ammattikunnat tehneet kompromisseja ja luovia ratkaisuja. Samaan aikaan meidän kuitenkin pitäisi pitää yhtä ammattikuntaa jotenkin erityisasemassa ja järjestää juuri heille täydelliset työolot tämän kaiken keskellä.Eihän se ole ministerin tehtävä, vaan opetushallitus tai joku muu viranomainen tulee myöhemmin antamaan ohjeet opetuksen järjestämisestä. Hölmöä vaatia ministeriltä tuollaisia ohjeita.
Ja jos seurasit yhtään Anderssonin puheita a-studiossa niin hänellä ei ollut tällä hetkellä hajuakaan kuinka se toteutetaan.Toki jos seurasivat yhtään hallituksen tiedoitustilaisuutta, niin tiesivät että siellä kerrottiin että tänään tehtiin isomman linjan päätös ja tulevien päivien aikana tulee täsmennyksiä ja lisäohjeita.
Monella on kyllästymisen sijaan kyse yksinkertaisesti siitä, että etätöiden oheen ei varsinaisesti tarvita Veeti-Oskaria kysymään, voiko mennä leikkimään naapuriin. Hankalia ja monimutkaisia kysymyksiä.tai kotona olevat vanhemmat kyllästyy lapsen kotonaoloon. Olisi aikanaan voinut vähän miettiäkin asioita...
Jaa, no eipä kannata alkaa keulia liikaa. Viimeiset puolitoista kuukautta tässä on itse kukin soveltanut ja tehnyt kompromisseja opetuksessaan, kalastellut niitä teidän kullannuppujanne etätunneille ja vastaillut Wilma-viesteihin pitkin päivää. Kyllä tuo kaksiviikkoinen varmasti hoituu, mutta kaiken puurtamisen päälle se tuntuu erittäin turhalta mahdollisesti muutamia oppilaita lukuunottamatta.Kriisin keskellä yksi ammattikunta ottaa oikeudekseen katsoa asioita vain oman työn tekemisen näkökulmasta. Saa kuulostamaan koko opettajakunnan kädettömältä ja avuttomalta joukolta, jolla ei ole itsellään ajattelu- ja aloitekykyä. Tässä venytään monella muullakin alalla ja ymmärretään, että nyt tehdään kompromisseja monessa asiassa.
Eihän se ministeriltä niitä vaatinut. Andersson nyt oli keskustelussa mukana, niin hänelle tuota viestiä nyt piti takoa, että ohjeistusta tarvitaan.Eihän se ole ministerin tehtävä, vaan opetushallitus tai joku muu viranomainen tulee myöhemmin antamaan ohjeet opetuksen järjestämisestä. Hölmöä vaatia ministeriltä tuollaisia ohjeita.
Eli koululaitoksen tarkoitus on mahdollistaa vanhemmille rauhallinen etätyöympäristö.Monella on kyllästymisen sijaan kyse yksinkertaisesti siitä, että etätöiden oheen ei varsinaisesti tarvita Veeti-Oskaria kysymään, voiko mennä leikkimään naapuriin. Hankalia ja monimutkaisia kysymyksiä.
Eli koululaitoksen tarkoitus on mahdollistaa vanhemmille rauhallinen etätyöympäristö.
Mä olin kuvitellut opetuslaitoksen tehtäväksi sivistää lapsista aikuisia. Nyt ilmeisesti se toimii 10-16 vuotiaille lapsille päivähoitopaikkana.Eikös se noin yleisesti ottaen ole yksi koulun tehtävistä, että lapsilla on päivittäin joku paikka, jonne mennä?
En myöskään nostaisi itseäni jalustalle. Kaikki tässä yhteiskunnassa tekevät tärkeitä duuneja.Jaa, no eipä kannata alkaa keulia liikaa. Viimeiset puolitoista kuukautta tässä on itse kukin soveltanut ja tehnyt kompromisseja opetuksessaan, kalastellut niitä teidän kullannuppujanne etätunneille ja vastaillut Wilma-viesteihin pitkin päivää. Kyllä tuo kaksiviikkoinen varmasti hoituu, mutta kaiken puurtamisen päälle se tuntuu erittäin turhalta mahdollisesti muutamia oppilaita lukuunottamatta.
Tämä siis yläkoulun näkökulmasta, alakouluissa tilanne varmasti vähän erilainen.
Kai se nyt edes vähän kuuluu opetuksesta vastaavalle ministerille jos hän heittää televisiossa esimerkkinä että koulua aletaan käymään vuoroissa? Hänen tehtävä on järjestää sitten lisäbudjetti niin että tämä on mahdollista, eihän hoitajatkaan ilman palkkaa ylitöitä tee.No tämä juuri. Kuten jo edellä kirjoitin, opettajakunta saadaan nyt näyttämään kiukuttelevalta ja avuttomalta joukolta, joita pitää kädestä pitäen opastaa työhön. Tässä ovat kaikki muutkin ammattikunnat tehneet kompromisseja ja luovia ratkaisuja. Samaan aikaan meidän kuitenkin pitäisi pitää yhtä ammattikuntaa jotenkin erityisasemassa ja järjestää juuri heille täydelliset työolot tämän kaiken keskellä.
Eli nostin itseni jalustalle, kun vastasin tuohon viestiisi siitä, että opettajienkin olisi venyttävä? Mitäs nyt vittua? Tämä nyt vain alleviivaa sitä, että jengi ei oikeasti tajua, mitä opetustyö on kokonaisuudessaan.En myöskään nostaisi itseäni jalustalle. Kaikki tässä yhteiskunnassa tekevät tärkeitä duuneja.
Juuei, teen sitä jopa lukuvuodeksi kerrallaan. Se vaan on vähän haastavaa nyt, kun olosuhteet ovat himpun verran normaalista poikkeavat ja porukasta puolet tulee olemaan missä sattuu tuon pariviikkoisen. Mutta tietenkin hoituu.Tämän kerrottuasi ei liene ongelma suunnitella pariksi viikoksi lähiopetusta?
Koululla on ainakin aikaisemmin ollut neljä tehtävää: opetus- ja kasvatustehtävä, yhteiskunnallinen tehtävä, kulttuuritehtävä ja tulevaisuustehtävä. "Päivähoidon" voisi katsoa lukeutuvan ainakin kahteen ensimmäiseen.Mä olin kuvitellut opetuslaitoksen tehtäväksi sivistää lapsista aikuisia. Nyt ilmeisesti se toimii 10-16 vuotiaille lapsille päivähoitopaikkana.
Ei. Vaan että opettajat eivät tuunnu hoksaavan että rankkaa on kaikilla muillakin.Eli nostin itseni jalustalle, kun vastasin tuohon viestiisi siitä, että opettajienkin olisi venyttävä? Mitäs nyt vittua? Tämä nyt vain alleviivaa sitä, että jengi ei oikeasti tajua, mitä opetustyö on kokonaisuudessaan.
No sitten ei muuta kuin tekemään. Kiitos kun teet. Oikeasti.Juuei, teen sitä jopa lukuvuodeksi kerrallaan. Se vaan on vähän haastavaa nyt, kun olosuhteet ovat himpun verran normaalista poikkeavat ja porukasta puolet tulee olemaan missä sattuu tuon pariviikkoisen. Mutta tietenkin hoituu.