Sinä ilmeisesti tiedän, mitä Marjamäki odottaa Armialta näissä kisoissa? Sillä mitä sinä odotat Armialta, ei ole mitään merkitystä joukkueen kannalta.
Mielenkiintoista miten suuri osa viesteistä kohdistuu yhteen pelaajaan, vaikka nuoret leijonat pelaavat joukkueena loistavaa peliä. Tosin nyt siirrytään seuraavaan vaiheeseen, todellisiin peleihin. Mutta kyllähän me hävitään, sitähän Nikkokin haki studiossa, kun väkisin piti hakea joukkueen pelistä huonoja asiota.
Henkilökohtaisesti en ole Marjamäen kanssa jutellut enkä nyt muista lukeneeni yhtään haastatteluakaan, jossa hän olisi käynyt joukkuettaan pelaaja pelaajalta läpi. Tiedätkö itse mitä Marjamäki odottaa tai odotti Armialta näissä kisoissa? Entä mitä itse odotit? Sillä mitä itse odotit, ei ole tietenkään mitään merkitystä joukkueen kannalta, mutta ihan uteliaisuuttani kyselen.
Jotain osviittaa Marjamäen ajatuksista kuitenkin saadaan kun katsotaan ketjuja, jotka näihin kisoihin on rakennettu. Armia iskettiin tuohon "kakkosketjuun" yhdessä Nättisen ja Rajalan kanssa. Nättinen ja Rajala ovat molemmat Suomen avainpelaajia ja kyllähän tuota ketjua voi, vielä ennen kisoja, kutsua Suomen kakkosketjuksi tai kaiken natsatessa jopa ykkösketjuksi. Onhan Rajala aina kuulunut tämän ikäluokan ratkaisijoihin ja ykkösketjuun yhdessä Pulkkisen ja Granlundin kanssa. Samoin Nättinen on ollut aina kakkossentteri heti Granlundin jälkeen. Nyt kun Granlund jäi pois, niin Nättinen oli periaatteessa Suomen ykkössentteri. Tai sanotaanko 1b nyt kun Haulasta tehtiin sentteri Pulkkiselle. Haulakaan ei ole "koulutukseltaan" keskushyökkääjä, vaikka tuossa ykkösessä hienot kisat on pelannutkin. Aivan kuin Nättinnenkin.
Eli kyllähän Armialta tehoja on odotettu. Niinkuin koko ketjulta. Karu totuus on kuitenkin se, että maalimäärä on jäänyt pieneksi. Nättinen 3 maalia, Rajala 0, Armia 0. Ei ihan sitä mitä haettiin. Ja ei, en tiedä mitä Marjamäki on ketjulta odottanut, mutta uskon hänen odottaneen tehoja hyökkäyspäässä. Nythän tuo Suomen nimellinen kolmosketju on pyyhkinyt lattiaa Nättisen ketjulla, etenkin 17-vuotiaan Miikka Salomäen tultua sentteriksi kolmosketjuun. Muutenkin nuoren Salomäen otteet ovat olleet todella kypsiä ja kuin eri planeetalta verrattuna pari kuukautta nuorempaan Armiaan.
En usko, että Armia on itsekään tyytyväinen otteisiinsa näissä kisoissa. Luulen, ettei Marjamäki ole tyytyväinen Armian ja koko ketjun otteisiin näissä kisoissa. Ja mitä nyt parin ässäfanin kanssa olen asiasta keskustellut, niin hekään eivät ole tyytyväisiä pojan otteisiin. Turha kuitenkaan Armian niskaan yhtään mitään on kaataa. Rajala on niin ikään pelannut keskinkertaiset kisat ja nolla maalia myös häneltä on heikko esitys.
Jos nyt tuohon lainaukseen palataan, niin kysyn vielä uudestaan, että mitä itse Armialta olet näissä kisoissa odottanut? Entä mitä luulet Marjamäen (plus muun valmennusjohdon) Armialta odottaneen?
PS. Sori, että vastaaminen viivästyi. On ollut vähän muita kiireitä tässä. Ja Slovakia-pelikin jäi kokonaanä näkemättä, joten jos siinä ottelussa on tapahtunut jotain oleellista, niin sen olen jättänyt huomioimatta.
PPS. Armian aika tulee vielä. Seuraava tähtäin kannattaa asettaa 18-vuotiaiden kisoihin. Sinnekin Suomi pystyy rakentamaan halutessaan yhden superketjun Salomäki-Granlund-Armia. Maltan tuskin odottaa. Ei Armia ole noin huono mitä näissä kisoissa on nähty.