”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 621 316
  • 2 196

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Amerikan Dressing Pekoni. Aivan helkkarin maistuvaa eikä laisinkaan "etikkaista" vaan totuttuun makuun verrattuna pehmeää ja maukasta. Söin lähes koko kurkun tuon kastikkeen kanssa. Uusi kestosuosikki totaalisesti.

En ole näitä dressing-mönjiä koskaan puoltanut mutta nyt piti maistaa ja yllätyts oli erittäin positiivinen. Kyseistä tuotetta on varmasti ollut myynnissä jo pitkään mutta kun en näitä tuubimajoneeseja ole niin puoltanut niin eipä ole koriin ennen tarttunut.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Oon digannu Lidlin mehuista aina, mut nyt pisti ekaa kertaa silmään Solevitan omenanektari. Paras halpisomenamehu mitä löytyy.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tuli löydettyä Cittarin Amerikka hyllystä kofeiinitonta cokista, avovaimo joka ei voi juoda mitään kofeiinipitoista oli todella iloinen saatuaan monen monen vuoden tauon jälkeen cokista, maistuikin ihan sille itselleen.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Amerikan Dressing Pekoni. Aivan helkkarin maistuvaa eikä laisinkaan "etikkaista" vaan totuttuun makuun verrattuna pehmeää ja maukasta.

Näin on. Tuli tämän viestin innoittamana ostettua kyseistä majoneesia ja testattua makaronilaatikon kanssa ja voi pojat millaisesta herkusta olen ollut täysin tiedoton! Ehdottomasti jatkoon. Myöskin saman valmistajan (Kavli) Aioli-valkosipulimajoneesi soveltuu erittäin useaan ruokaan niin lämpöisistä voileivistä lihamurekkeeseen ja tacoihin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Mama -nuudelit. Hinnasta, eikä myyntipaikoista ole mitään hajua, mutta hyvää se kyllä on. Myydään ainakin jumbo packeissa (painosta en ole varma, mutta ehkä 1,5 kertaa "normaali" nuudelipaketti), joka on ainakin minulle ihan sopiva välipalaksi, mutta sinäänsä huono, että noita ei ehkä jaksa syödä kahta pakettia, kun taas pienemmillä paketeilla kahdesta paketista tulee hyvä annos. Mutta maku on todella hyvä, mukana tulee se iso maustepussi, jossa on maun mukaan vaihtuva mauste, pienempi pussi, missä on chilijauhetta, sekä vielä yksi pussukka, missä on jotain töhnää. Ainakin kananmakuisessa oli jotain valkosipulitahnaa. Suosittelen kokeilemaan. Katkaravun makuinen oli sopivan tulinen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nyt on tehty kaikkien aikojen löytö! Nimittäin Valion maustettu vaniljarahka. Ihanan kermainen ja jumalainen, tekstuuriltaan mukavan kiinteä verrattuna esimeriksi Danio-rahkoihin. Jumalauta eilenkin niitä meni seitsemän purkkia (200 g/purkki) neljässä tunnissa. Mitään muuta en kyllä eilen syönytkään. 1,4 kiloa rahkaa on ihan sopiva päiväannos isolle miehelle.

Myös Valion valkosuklaa-lime-, ja metsämarja-rahkat ovat hyviä, mutta kyllä se vanilja on kuningasta. Voi jopa sanoa, että olen siihen koukussa. Harmittaa vain sen tyyris hinta: 2,05 €/purkki. Päivittäin rahkaan kuluu vähintään tusina euroja.

Olen syönyt pelkkää vaniljarahkaa neljä viikkoa, rasvaista kuin mikä, mutta laihtunut sinä aikana viisi kiloa. Multi-Tabs- ja Alli-tabletit auttavat mukavasti, jos valitsee juuri tämän ruokavalion.

No tulee sitä syötyä Kellog's Corn Flakesejakin noin joka toinen päivä, jotta ei pelkkiä roiskeita tarvitse ulosantaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen syönyt pelkkää vaniljarahkaa neljä viikkoa, rasvaista kuin mikä, mutta laihtunut sinä aikana viisi kiloa. Multi-Tabs- ja Alli-tabletit auttavat mukavasti, jos valitsee juuri tämän ruokavalion.

No tulee sitä syötyä Kellog's Corn Flakesejakin noin joka toinen päivä, jotta ei pelkkiä roiskeita tarvitse ulosantaa.

Ei nyt kovin rasvaista, mutta sokeria näyttäisi olevan 16 %, eli jokaisessa purkissa 32g sokeria (13 sokeripalan verran). Hampaat tykkää. Varmasti kyllä oikein makoisaa.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myös Valion valkosuklaa-lime-, ja metsämarja-rahkat ovat hyviä, mutta kyllä se vanilja on kuningasta. Voi jopa sanoa, että olen siihen koukussa. Harmittaa vain sen tyyris hinta: 2,05 €/purkki. Päivittäin rahkaan kuluu vähintään tusina euroja.
Ala jatkamaan tuota Valion rahkaa Ehrmannilla? Maksaa reippaasti alle euron purkki, ja jos sotket ehrmann-purkkiin puoli purkkia tätä parempa rahkaa ei maku muutu juuri miksikään. Halpenee ja terveellistyy. Mä teen samoin paitsi että Valion rahkaa menee vielä vähemmän.

Uusavuttomille tiedoksi: Jos se Ehrmann-purkki on täysi, niin sinne ei voi lisätä enää rahkaa. Molemmat sekoittavat rahkat on otettava pois pakkauksistaan. Tuli vaan mieleen kun joku täällä ei saanut keittiönkaapin ovea auki kun oli tyhjät munanpuolikkat käsissä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Nyt on tehty kaikkien aikojen löytö! Nimittäin Valion maustettu vaniljarahka. Ihanan kermainen ja jumalainen, tekstuuriltaan mukavan kiinteä verrattuna esimeriksi Danio-rahkoihin. Jumalauta eilenkin niitä meni seitsemän purkkia (200 g/purkki) neljässä tunnissa. Mitään muuta en kyllä eilen syönytkään. 1,4 kiloa rahkaa on ihan sopiva päiväannos isolle miehelle.
Oletko maistanut skyriä? Tätä ihanaa islantilaista rahkantyyppistä valmistetta saa nyt Suomessakin ainakin isommista S- ja K-putiikeista ja sitä on myös vaniljan makuisena. En ole vaniljaista maistanut, koska inhoan kyseistä makua, mutta esimerkiksi mustikka on todellista herkkua. Ei ole liian makeaa ja on rakenteeltaan mukavan kiinteää ja samettista. Pari kertaa Islannissa käydessäni ole haikaillut skyrin perään ja nyt sitä saa vihdoinkin täältä. Suosittelen!

SKYR - proteiinipitoinen rasvaton rahka | skyr.fi
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
SKYR - proteiinipitoinen rasvaton rahka
Mainoslause on ainakin kohtuullisen harhaanjohtava, esimerkiksi normaalissa Valion maitorahkassa on enemmän proteiinia / 100g, ja kilohinta oli muistaakseni neljäsosan luokkaa Skyriin verrattuna.

Oma suosikki on duunata smoothie:

1 prk Valio maitorahkaa
1 dl proteiinijauhetta
1 dl vehnäleseitä
viinimarjoja pakastimesta
2 dl tuoremehua

Blenderissä kaikki sekaisin ja ääntä kohti, on muuten hyvää ja ravitsevaa!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sen verran tuohon skyr-linkkiin, että väittämä ei ole minun vaan JA:n linkkiproggis (tai mikälie) poimii sen saitilta tuohon mukaan. Ettei tulisi kenellekään väärää käsitystä, että minä väitän tuota proteiinipommiksi.

Hyvää se kuitenkin on.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Löysin raejuuston! Aiemmin en pitänyt siitä ollenkaan, mutta päätin nyttemmin kokeilla, menisikö se alas, koska ravintoarvot ovat todellakin kohdallaan eikä hintaakaan ole liikaa. Meneehän se, on jopa hyvää. Tällaiset aamu- ja välipalat tuleekin tehtyä joka päivä:

Aamulla: 1½ dl kaurahiutaleita
0,5 dl kauraleseitä
100g raejuustoa
2½ dl maitoa

sekaisin ja mikroon - nam! (lisäkkeeksi appelsiini)

Iltapäivällä: 2-3 dl rasvatonta ja sokeritonta jogurttia
150g raejuustoa
2dl suklaanmakuista proteiinijauhetta (pr/hh about 1/3)

sekaisin ja suuhun - makeaa ja täyttävää

Ja reeni kulkee.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ala jatkamaan tuota Valion rahkaa Ehrmannilla? Maksaa reippaasti alle euron purkki, ja jos sotket ehrmann-purkkiin puoli purkkia tätä parempa rahkaa ei maku muutu juuri miksikään. Halpenee ja terveellistyy. Mä teen samoin paitsi että Valion rahkaa menee vielä vähemmän.
Ostin tänään herkuttelumielessä tota Valion rahkaa kun tuli kaupassa mieleen. Ihan hyvää kyllä kun Ehrmaniin sekoittaa. Laitoin kokonaisen Ehrmanin ja reilun ruokalusikallisen tuota maustettua rahkaa. Herkuttelumielessä voi näköjään viikonlopuksi ostaa tämän rahkan. Viikolla Ehrmanit menee Fun Light -tilkan kanssa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Nyt on tehty kaikkien aikojen löytö! Nimittäin Valion maustettu vaniljarahka. Ihanan kermainen ja jumalainen, tekstuuriltaan mukavan kiinteä verrattuna esimeriksi Danio-rahkoihin.

Oletko kokeillu ostaa jotain halpis rahkaa ja laittaa siihen vaniljasokeria maun mukaan? Luulen et aika lähelle pääset tota makua. Parhaan rahkajälkkärin saa lisäämällä rahkan joukkoon tarpeeksi kermavaahtoa ja makuaineita. Mut se taas ei oo tän ketjun asioita...

Tuon rahkan lisäksi tuli testattua Valion maustetuista ruokakermoista tota Kipparia. Ruokakermaa joka maistuu Kippari- juustolle (ja sitä makua tosiaan on ihan tarpeeksi) eli siis ihan kelpo ostos. Seuraavaksi pitäisi kokeilla Kolme Sipulia- kerma. Tosin voi tuntua aika oudolta ruuanlaitto ilman iänikuisia sipulikyyneleitä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko maistanut skyriä? Tätä ihanaa islantilaista rahkantyyppistä valmistetta saa nyt Suomessakin ainakin isommista S- ja K-putiikeista ja sitä on myös vaniljan makuisena. En ole vaniljaista maistanut, koska inhoan kyseistä makua, mutta esimerkiksi mustikka on todellista herkkua.
Omiin löytöihini kuuluu myös tuo skyr-rahka, pisti kerran kaupasssa silmään nuo hyvät ravintoarvot ollakseen ns. makurahka. Niistä kannattaa toki huomata että eri makujen välillä ravintoarvot heittelevät.

Neljästä tarjolla olevasta makuvaihtoeehdosta mustikkarahkassa ja siinä jossain toisessa maussa on vähemmän proteiinia ja huomattavasti enemmän hiilareita, kuin vaniljan ja olikohan se persikan makuisessa, ja näitä hiilaripitoisempia ja vähäproteiinisempia en ole itse edes maistanut. Vaniljan makuista on jääkaapissa jatkuvasti muutaman purkin varanto jokailtaista palaa varten.

Oma iltapalani, erilliseen kulhoon sekoitettuna:

1 purkki skyr-vaniljarahkaa (sisältää n. 10,5 % proteiinia, 3 % hiilareita ja 0,3% rasvaa),

suurinpiirtein saman verran Valion maitorahkaa sekaan,

sekaan myös jonkin verran raejuustoa sekä 1 banaani tai vaihtelun vuoksi joskus banaanin sijaan esim. persikan tai ananaksen paloja.

Hyvää on, ja mielestäni ravintoarvot ihan kohdallaan ottaen huomioon että lenkillä tai puntilla tai välillä samana iltana molempia tulee harrastettua muun urheilun ohella.

Suosittelen, hyvän makuinen mössö.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tuli plussatarjouksen houkuttelemana ostettua eilen kaksi pakettia venäläistä meetvurstia. Kotona ensimmäisiä siivuja hotkiessa ihmettelin mistä varsin tulinen maku polleen oli eksynyt. Etiketistä se sitten selvisi, että olin vahingossa ostanut chili-maustettua meetvurstia. Maku on sinänsä ihan jees, mutta kun en liiemmin tulisesta ruuasta välitä, jää vähän harmittamaan tämä vahinko-ostos.
 

Teal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli plussatarjouksen houkuttelemana ostettua eilen kaksi pakettia venäläistä meetvurstia. Kotona ensimmäisiä siivuja hotkiessa ihmettelin mistä varsin tulinen maku polleen oli eksynyt. Etiketistä se sitten selvisi, että olin vahingossa ostanut chili-maustettua meetvurstia. Maku on sinänsä ihan jees, mutta kun en liiemmin tulisesta ruuasta välitä, jää vähän harmittamaan tämä vahinko-ostos.

Onpahan vaan normaaliin tavaraan verrattuna hyvää! Meetvurstiin on jopa laitettu todella sitä chiliä, kerrankin. Yleensä näistä virityksistä jää valju maku. Eihän tämä varmasti chilipäille ole mitään, mutta itse perusmausteilla elävänä tämä on juuri sopivaa. Tottuuhan tähänkin.

Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille, jotka haluaa vähän "extrapotkua" meetvurstiinsa!
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Rainbow Festival virvoitusjuoma

Erittäin toimiva ja edullinen virvoitusjuoma, maku hedelmäinen. Ehkä eniten Pommacin makua muistuttava. Hinta tais olla 1,19 euroa Prismassa.

Aivan loistavaa. Juurikin Pommacin halvempi versio, mitä olen odottanut varmaan vuosikymmenen ajan tulevan markkinoille. Tuota menee itselläni ainakin yksi pullo viikossa.

Eikä sisällä mitään aspartaamia makeutusaineena.
 

Ralph

Jäsen
Valio Olo Vanilja -jugurtti. Aivan loistavaa. Tätä tuli maistettua ja ihastuin heti. Äskenkin avasin jääkaapin ja hymy meni korviin kun silmiin iski neljä purkkia tätä herkkua, ja söinkin hetkessä kaikki neljä.

(Linkki vie Valion sivuille)
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
No mitä näitä nyt on... Urtekramin Tumma suklaa on mainio leivontaan käytettäväksi tai muuten vaan syötäväksi. Menenkin juuri kohta leipomaan siitä maistuvan kakun.

Pajuniemen luomupalvikylki on erinomaista, harmi että ei saa vielä normikaupoista, vaan pitää ottaa aina Stockalla käydessä muutama paketti.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan loistavaa. Juurikin Pommacin halvempi versio, mitä olen odottanut varmaan vuosikymmenen ajan tulevan markkinoille. Tuota menee itselläni ainakin yksi pullo viikossa.

Eikä sisällä mitään aspartaamia makeutusaineena.

Kiitos vinkistä! Erinomaista.
Olen löytänyt uuden makuyhdistelmän kahdesta vanhasta suosikista - Sweet Chili Sauce ja tuoretta kurkkua dippipaloina. Suht koht kaloritonta ja hyvää naposteltavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös