”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 633 781
  • 2 218

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Löysin tälläisen, josta mm. isäni pitää kovasti ja pari muutakin kehujaa sattunut korviin.

Valion Kahvijogurtti, joku maistanut? Itse söin tuossa iltapalaksi tälläisen, mutta ainakaan minä en tykännyt sitten yhtään tämän mausta ja kesken jäi. Harvoin mitään syötävää kesken jätän, tämä oli vaan pakko. Vieläkin tuo kamala maku suussa, yäh.

Kahvin kuluttaja siis olen. Joskus menee turhankin paljon tuota mustaa nestettä, mutta tämä jogurtti ei iskenyt kyllä sitten yhtään.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valion Kahvijogurtti, joku maistanut?

Kyllä kyllä, tulee ostettua joskus, kun Valion jogurtit ovat tarjouksessa (1e/4 kpl). Tykkään kyllä, vaikka jotenkin vähän "vajaaksi" se maku jääkin. Ei kuitenkaan ole perinteisen hedelmäpommin voittanutta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Löysin tälläisen, josta mm. isäni pitää kovasti ja pari muutakin kehujaa sattunut korviin.

Valion Kahvijogurtti, joku maistanut? Itse söin tuossa iltapalaksi tälläisen, mutta ainakaan minä en tykännyt sitten yhtään tämän mausta ja kesken jäi. Harvoin mitään syötävää kesken jätän, tämä oli vaan pakko. Vieläkin tuo kamala maku suussa, yäh.
Heh, täysin sama homma. Kahvia juon liikaakin ja jogurttia syön, mutta kahvijogurtti taas on kamalinta paskaa mitä olen suuhuni tunkenut. Vähän sama homma viinakarkkien kanssa; viinaa juon ja karkkia syön, mutta viinakarkit saavat minut oksentamaan.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minä taas en juuri mitään muuta jogurttia ostakaan kuin Ingmanin kahvijogurttia. Yleensä en jogurteista juurikaan pidä, mutta tuosta tykkään jostain ihmeen syystä. Valion vastaava on ihan eri makuinen, en tykkää. Moni muukin lähipiiristä todennut Ingmanin selkeästi paremmaksi kuin Valion.
 

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Itse halusin hieman vaihtelua normi kahviin ja kun kotona ei mitään erikois keittimiä ole, niin oli pakko kokeilla näitä pika-cappuccinoja. Monet näistä ei iskenyt, mutta Gevalian cappuccino caramel daim oli erittäin hyvä ollakseen vain pikakahvi. Ainakin Prismat ja Cittarit näitä myyvät ja muistaakseni lähelle 2,50e hinta oli. Paketissa on kahdeksan cappuccino-kupin verran jauhoja ja kun jauhot on vielä erillisissä pusseissa, niin helpottaa entisestään.

Maininnan ansaitsee vielä hieman vanhempi löytö:

Novelle Plus Sinkki + E - www.hartwall.fi

Siinä on maultaan täydellisyyttä hipova ja äkkiseltään kuviteltuna terveellinen juoma.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vähän sama homma viinakarkkien kanssa; viinaa juon ja karkkia syön, mutta viinakarkit saavat minut oksentamaan.

Juuri näin, vaikka noita konvehteja/suklaakarkkeja ole aikoihin syönytkään. Ei tarvi, sillä tiedän etteivät ne yksinksertaisesti vaan maistu, vaikka itse "stuff" maistuukin.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Rainbow Festival virvoitusjuoma

Erittäin toimiva ja edullinen virvoitusjuoma, maku hedelmäinen. Ehkä eniten Pommacin makua muistuttava. Hinta tais olla 1,19 euroa Prismassa.

Vituttaa, kun muistan aina tämän vinkin asioidessani esim. Alepassa. Olen nyt kolmessa eri Alepassa käynyt ja missään tätä ei ole. Kaikkia muita Rainbown limuja, mutta ei tätä. Noista Rainbown limuista myös Sitrus on ihan juotavaa. Hintaa taisi isolla pöntöllä olla 1,40e. Aspartaami lighteja en voi enää juoda. Ovat a) pahanmakuisia lähes poikkeuksetta ja b) ovat alkaneen närästämään oikein helvetisti (kiitos nimimerkki Mahtiankalle diagnoosista.) Närästys loppui kuin seinään light-limujen mentyä pannaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Valion Kahvijogurtti, joku maistanut?
Mä tykkäsin, ei nyt kovinkaan kahvin makuinen, mutta ihan mukava silti. Jogurttia nyt ei tule syötyä juuri koskaan, mutta näin viisaudenhammasrempan jälkeen ainakin toimi, kun ei kahviakaan ole saanut juoda.
 

Fordél

Jäsen
Valion pehmeä rasvaton MAITORAHKA on uusin löytö ruokakaupasta. Kuten varmasti niin moni muukin, on itsekin tullut lusikoitua Ehrmannin rahkaa, mutta nyt taisi tulla muutos tuohon. Valio on tuonut Ehrmannille kilpailijan, joka kyllä vie voiton. Hintaluokka suht sama, mutta koostumus on Valion vastaavassa selkeästi täyteläisempi ja pehmeämpi. Mainio tuote, mutta toivottavasti hinta pysyy tuossa eikä nouse alkuhuuman jälkeen.

Linkki vie Valion nettisivuille tuote-esittelyyn.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pirkan maustetut, hiilihapolliset vedet. Sokeria on 2g desissä, mutta ei kuitenkaan liikaa vrt. limuihin. Menee hyvin iltajuomisena, kun ei viitsi sokerilimuja kitata joka ilta. Lighteihin en koske.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Limulinjalla, Cherry Coke on tullut takaisin. Aivan loistavaa, kiitos.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos haluaa todella nopeasti tehdä esim. nakkikeiton niin Apetitin peruna ja keittokasvikset pakasteena on hyvä keksintö.
Ei tarvi kuin kiehauttaa vesi ja heittää noi ja mausteet sekaan ja perään vähän nakkeja tai paistettu jauheliha yms.
Säästyy ärsyttävältä perunoiden ja juuresten kuorimiselta ja hyvää tulee halvalla.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Jos haluaa todella nopeasti tehdä esim. nakkikeiton niin Apetitin peruna ja keittokasvikset pakasteena on hyvä keksintö.
Tätyy sanoa että toimii ja tuo nopeus on välillä valttia. Ovat muuten valinneet maukkaan perunalajikkeen tuohon. Olisikin kiva tietää mitä lajiketta on käytetty?
 

Jeffrey

Jäsen
Valio on tuonut Ehrmannille kilpailijan, joka kyllä vie voiton. Hintaluokka suht sama, mutta koostumus on Valion vastaavassa selkeästi täyteläisempi ja pehmeämpi. Mainio tuote, mutta toivottavasti hinta pysyy tuossa eikä nouse alkuhuuman jälkeen.

Itse olen myös kokeillut tuota Valion tuotetta, mutta päätynyt takaisin Ehrmanniin. K-kaupasta tulee ehkä vielä satunnaisesti tuota Valiota ostettua kun se on siellä huimat 6 senttiä halvempaa kuin Ehrmann. Isoilla ostoksilla sitten kun käy Prismassa niin Ehrmann onkin yli 10 senttiä halvempaa ja sitä tulee kärryyn lapioitua. Itsellä kuluu rahkoja päivän aikana n. 3 purkkia, yksi heti heräämisen jälkeen, toinen päivällä hedelmien kanssa välipalaksi ja kolmas viimesenä ennen nukkumaan menoa. Ei tuo Valion tuotekaan huonoa ollut vaihtelun vuoksi, mutta mun mielestä se on liian "täyteläistä". Sitä pitää jo ihan syödä, kun vetisemmän Ehrmannin saa kiskastua alas huomattavasti helpommin.

Kaikkia vaihtoehtoja on tullut kokeiltua, mutta aina päädyn takaisin Ehrmanniin. Ehrmannissa tosin vähän ärsytti uusi ulkonäkö, kun en kiireessä meinannut kaupasta löytää uutta vihreää purkkia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Valion pehmeä rasvaton MAITORAHKA on uusin löytö ruokakaupasta. Kuten varmasti niin moni muukin, on itsekin tullut lusikoitua Ehrmannin rahkaa, mutta nyt taisi tulla muutos tuohon. Valio on tuonut Ehrmannille kilpailijan, joka kyllä vie voiton. Hintaluokka suht sama, mutta koostumus on Valion vastaavassa selkeästi täyteläisempi ja pehmeämpi. Mainio tuote, mutta toivottavasti hinta pysyy tuossa eikä nouse alkuhuuman jälkeen.

Linkki vie Valion nettisivuille tuote-esittelyyn.

Mitenkäs nämä Valion/Ehrmannin rahkat rinnastuu Islannin ihmeeseen eli Skyriin? Paikallisesta S-marketista tarttui purkki mustikka-Skyriä mukaan ja maistuuhan se, hyvä ilta- tai välipala müslin kanssa.
 

Jeffrey

Jäsen
Mitenkäs nämä Valion/Ehrmannin rahkat rinnastuu Islannin ihmeeseen eli Skyriin? Paikallisesta S-marketista tarttui purkki mustikka-Skyriä mukaan ja maistuuhan se, hyvä ilta- tai välipala müslin kanssa.

Skyriä joku onkin jo muistaakseni tälläpalstalla kehunut. Itselle ei ole osunut silmiin kaupassa, mutta käsittääkseni hieman hintavampaa ja sokerisempaa kuin esim. Valio ja Ehrmann. Itsellä oma lemppari välipala Ehrmannista on sotkea sekaan säilykepurkki paloiteltua ananasta ilman lientä. Säilyke ananaksen makeus leikkaa loistavasti Ehrmannin happamuuden. Tyttöystävälle teen välillä väli-/aamupalaksi Ehrmannia siten, että leikkaan sekaan tuoreita hedelmiä. Omenaa, appelsiinia, kiwiä, banaania, marjoja tai mitä nyt ikinä kotona sattuu olemaankaan. Joskus laitan vielä sekaan ihan pikkasen hunajaa tai puoli teelusikallista sokeria tuomaan vähän makeutta. Näin pitäisi maistua myös herkkusuille.

Itsekin rakastan hyvää ruokaa, mutta ei jokaisen aterian tarvitse olla maukasta jos se on ravitsevaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kämppis oli jostain keksinyt sekoittaa Valion HeVi:ä rahkan sekaan ja kyllähän tuo ainakin meikälle toimii. Kyseessä tais olla tää porkkana-mansikka-omena sekoitus ja rahkana siis Ehrmann.
 

Fordél

Jäsen
Kämppis oli jostain keksinyt sekoittaa Valion HeVi:ä rahkan sekaan ja kyllähän tuo ainakin meikälle toimii. Kyseessä tais olla tää porkkana-mansikka-omena sekoitus ja rahkana siis Ehrmann.

Mitä tänään syötäisiin -ohjelmassa oli kerran tuo ohje ja täytyy kokeilla sitä jossain vaiheessa.

Täytyy myös maistaa tuota islantilaista rahkaa ja tehdä vertailu. Valion rahkaan kun lisää vähän hunajaa ja cashewpähkinöitä niin avot! Toinen vaihtis on marjat tai hedelmät. Hyvää ja terveellistä, kerrankin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kämppis oli jostain keksinyt sekoittaa Valion HeVi:ä rahkan sekaan ja kyllähän tuo ainakin meikälle toimii. Kyseessä tais olla tää porkkana-mansikka-omena sekoitus ja rahkana siis Ehrmann.

Oli jossain lehdessä mainos tuota, mutta itse laitan yhden purkillisen ehrmannia, vähän ruisleseitä ja puoli "pulloa" HeVi-shottia sekaisin, loistava iltapala.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Purkki hermannia tai Valion vastaavaa tuotetta, 250g raejuustoa ja 1,5 dl kaurahiutaleita. Nami nami.

En ole huomannut mitään eroa Ehrmannin ja Valion rahkan välillä, mutta syönkin ne aina johonkin sekoitettuna. Valiota ostan, jos sitä on. Aika usein se on loppu lähikaupasta.

Jos iskee makeannälkä, suosittelen K-kauppojen pakastealtaasta löytyvää 400 gramman Daim-juustokakkua. Hinta on melko suolainen, maku ei. Paras valmisherkku, jonka olen syönyt.
 

Fordél

Jäsen
En ole huomannut mitään eroa Ehrmannin ja Valion rahkan välillä, mutta syönkin ne aina johonkin sekoitettuna. Valiota ostan, jos sitä on. Aika usein se on loppu lähikaupasta.

Eroa ei voi olla huomaamatta, jos vertaa Ehrmanin rahkaa ja tätä uutta Valion rahkaa. Edellinen Valion versio, jota toki edelleen myydään, oli lähempänä Ehrmania kuin tämä uutuus.

No joo mutta ehkä tämä rahkasta tältä erää...
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Juuri tuota uutta olen syönyt. Ehkä suuni on tehty tuohesta. Mutta joo, kaikille on varmaan käynyt selväksi nyt, että kaupasta saa rahkaa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jos iskee makeannälkä, suosittelen K-kauppojen pakastealtaasta löytyvää 400 gramman Daim-juustokakkua. Hinta on melko suolainen, maku ei. Paras valmisherkku, jonka olen syönyt.

Tarkoititko kenties Almondy-mantelikakkua vai onko joku tuollainen juustokakkuviritelmäkin keksitty? Ei ole tullut tuollaista vastaan.

Almondy on kyllä herkkua. Suosittelen kokeilemaan myös saman merkin Party tårtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös