1) Pirkka Parhaat kreikkalainen oliiviöljy. Italialainenkin on ihan jees, mutta ei ominaisuuksiensa puolesta sovi yleiskäyttöön. Tässä kreikkalaisessa öljyssä on mahtava hinta-laatusuhde ja pulloratkaisun ansiosta se kestääkin kauemmin kuin tuplahintaiset kilpailijansa.
2) Bong Touch of Taste kasvisfondi. Vegaaninen ja lisäaineeton liemikuution korvike. Ei eroa itse tehdystä kasvisliemestä muuten kuin vaivattomuudellaan ellei nyt satu viljelemään itse niin paljon kasviksia että niitä on varaa keitellä liemiksi asti.
3) Valio luomumaito. Vaikka eläinten oikeudet tai ympäristöasiat eivät kiinnostaisi pätkääkään, kannattaa tätä juoda siltikin ihan pelkän maun takia. Ero homogenisoituun kevytmaitoon ja varsinkin näihin rasvattomiin paskoihin, mitä aivopestyt suomalaiset jostain syystä tykkäävät nauttia, on kuin yöllä ja päivällä!
4) Mutti tomaattikonsentraatti. Niin hyvä tomaattisose, ettei ruokaan tee mieli laittaa kuin puoli purkkia, jotta toisen puoliskon pääsee lusikoimaan suuhunsa suoralta kädeltä.
5) Myllyn paras täysjyvälisäkeohra. Ihan liian piilossa ja ihan liian vähän tunnettu. Kotimainen, ekologinen, ravitseva ja taas ennen kaikkea maistuva 'korvike' riisille.
6) GoGreen punaiset linssit. 325kcal, 24g prot. 49g hiil. / 100g.
7) O'boy dark kaakaojauhe. Astetta parempi kaakaojuomajauhe.
8) Presidentti tummapaahto. Hivelee makuhermojen lisäksi vatsaa kovemman paahtoasteensa ansiosta.
9) Twinings Voyage Brazilian Baia pussitee. Varmaankin ainut pussitee jossa ei sitä tiskiveden vivahdetta ole.
10) Apetit classic (punainen) fetajuusto. Hesarin jättitestin satuin onneksi lukemaan tai muuten olisi tämäkin löytö jäänyt tekemättä. Eipä tarvitse poiketa enää kauppahallin kautta jos syötävää salaattijuustoa tarvitsee.
Ekstrana voisin mainita hyvän (muistaakseni) itse keksimäni kikan, jossa raastettu inkivääri pakastetaan parin millin kerrokseksi levitettynä. Näin sitä on kotona aina käyttövalmiina, ärsyttävää preppausta ei tarvitse suorittaa kuin silloin tällöin ja hävikkiä inkiväärin kuivumisen vuoksi ei synny lainkaan.