”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 624 000
  • 2 197

J.Petke

Jäsen
Ostin kehujen saattelemana Korv-Göranin kastikkeita ja kebabia. Varsinkin tuo kebabkastike ei oikein ole minun makuuni. Maistuu liikaa salaattikastikkeelta. Temex-kastike eikä Hot Chili-kastikekaan ei oikein säväyttänyt. Noh jokaisella on makunsa. Nuo kebab lastuthan ovat perkeleen hyviä mutta yli 3€:n hinnalla tulee halvemmaksi mennä hakemaan kebabit valmiina ravintolasta kun ostaa itse ranskikset ja muut sörsselit. Ja se iso tekemisen vaiva säästyy.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muista enää mihin ketjuu postasin sinappisuosikkini Bornierin, mutta se on nyt joka myymälästä loppu. Mikään sinappi - mikään - ei ole yhtä hyvää ja nyt se on maahantuojalta loppu! Vinkkejä vastaanotetaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Ostin kehujen saattelemana Korv-Göranin kastikkeita ja kebabia. Varsinkin tuo kebabkastike ei oikein ole minun makuuni. Maistuu liikaa salaattikastikkeelta. Temex-kastike eikä Hot Chili-kastikekaan ei oikein säväyttänyt. Noh jokaisella on makunsa. Nuo kebab lastuthan ovat perkeleen hyviä mutta yli 3€:n hinnalla tulee halvemmaksi mennä hakemaan kebabit valmiina ravintolasta kun ostaa itse ranskikset ja muut sörsselit. Ja se iso tekemisen vaiva säästyy.

Salaattikastikkeena minä tuota kebab-katiketta käytän, siihen se soveltuukin oikein mainiosti. Texmex-kastike taas on mielestäni aika perus salsaa joten sitä voi käyttää samalla tavalla.
 

J.Petke

Jäsen
En muista enää mihin ketjuu postasin sinappisuosikkini Bornierin, mutta se on nyt joka myymälästä loppu. Mikään sinappi - mikään - ei ole yhtä hyvää ja nyt se on maahantuojalta loppu! Vinkkejä vastaanotetaan.

Koita tehdä itse sinappia. Ei ole kovin vaikeaa ja ainakin ne sinapit mitä minä olen saanut työkaverilta on ollut aivan törkeän hyviä. Siinä pystyy säätämään itse tulisuutta ja makeutta. Itse olen joskus ajatellut kokeilla.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koita tehdä itse sinappia.

Olen lomalla :) Olen sitäpaitsi melko varma, että Bornier lisää omaansa jonkun salaisen aineosan, ja kombinaation matkimiseen menisi minulta viikko. Lisäksi pikkuruinen keittiöni olisi täynnä epäsopiviä sinappivirityksiäni ja/tai saisin häädön kämpästäni, kun yrittäisin yön pimeydessä päästä eroon huonoista sinapeista. Vaivannäkö/hyötysuhde ei siis ole riittävä, mutta thanks anyway!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä nyt on jo vanha bongaus, mutta olen koukussa Linnanpojat Ky:n Provencale-salaattikastikkeeseen. Myydään ainakin osassa S-ketjun myymälöissä ja monissa K-ketjun puljuissa. Sellainen valkoinen pullo. Niin mahtavan hyvää, että salaatteja tulee syötyä monin verroin enemmän kuin nälkää piisaisi. Käytän tuotetta myös perunamuusin ja kalapuikkojen, uusien perunoiden, friteerattujen sipulirenkaiden ja monen muun herkun kanssa. Pullon hinta on n. 3,50€/500ml ja on kyllä joka sentin arvoista.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Monennäköisiä valmislihapullia on markkinoilla, mutta yksi on ylitse muiden. Kariniemen Kananpojan pyörykät. Känniruokana aivan loistava, pieni nokare aurajuustoa jokaiselle lihapullalle, vie kielen mennessään. Mainitaan vielä, että itse tykkään laittaa tuon aurajuuston kylmänä, mutta makuasia. Joo, eihän se mikään 5 tähden ravintolan annos ole, mutta helvetin hyvää.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Monennäköisiä valmislihapullia on markkinoilla, mutta yksi on ylitse muiden. Kariniemen Kananpojan pyörykät. Känniruokana aivan loistava

Kyllä, kaveri puhuu asiaa. Noita tulee napsittua todella usein, yksi paketti uppoaa hujauksessa. Kylmä kalja ja Kariniemen pyörykät on toimiva yhdistelmä, erittäin vaivatonta ja nopeaa naposteltavaa. Nuo pyörykät maistuu mielestäni kylminä paremmilta kuin kuumina. Hintakaan ei oo paha, lähimmässä S-Marketissa muistaakseni 1,30€ boksi.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä, kaveri puhuu asiaa. Noita tulee napsittua todella usein, yksi paketti uppoaa hujauksessa. Kylmä kalja ja Kariniemen pyörykät on toimiva yhdistelmä, erittäin vaivatonta ja nopeaa naposteltavaa. Nuo pyörykät maistuu mielestäni kylminä paremmilta kuin kuumina. Hintakaan ei oo paha, lähimmässä S-Marketissa muistaakseni 1,30€ boksi.

Joskus aikasemmin oli Saarioisten sellanen pussi, niitä tuli napsittua kylmänäkin. Nykyään tuo Kariniemen tavara menee lämmitettynä ja siihen aurajuusto jääkaappikylmänä. Tuo pakkaus on vähän huono, pussi ois parempi noin jätteen kannalta. Mutta jos parasta ei saa pussissa, niin olkoon missä tahansa. Tuossa 1,30 euron tienoilla hinta pyörii.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
WTC:n jenkkikaupan Chipottle Tabasco ja varsinkin grillikyljen tai lasagnen keralla. Iso pönikkä taisi maksaa 7€ luokkaa, mutta on ehdottomasti hintansa väärti mikäli pitää savun mausta.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
...Tuossa 1,30 euron tienoilla hinta pyörii.

Meillä syötiin ennen viikottain noita herkkupullia, lapset lähinnä ;) siis silloin kun hinta noilla pullilla oli 0,85€ paikallisessa Prismassa. Sitten tuli "pieni" hinnan nousu nykyiseen n.1,30€ , niin eipä ole enää viikottain syöty niitä. Ja tuosta "hullusta" korotuksesta ei ole kuin maksimissaan vuosi. Mutta hyviä ovat joka tapauksessa.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Meillä syötiin ennen viikottain noita herkkupullia, lapset lähinnä ;) siis silloin kun hinta noilla pullilla oli 0,85€ paikallisessa Prismassa. Sitten tuli "pieni" hinnan nousu nykyiseen n.1,30€ , niin eipä ole enää viikottain syöty niitä.

Johan siinä tulee hinnan eroa 0,45€/pönikkä. Rasia per viikko vuoden ajan näin ollen kustantaa 23,4€. Mihin sijoititte nämä massiiviset säästöt?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Bergader Basils Rauhkäse Chili-Paprika -juusto. Tämä herkku on savujuustoa, joka on maustettu chilillä ja paprikalla. Mukavasti jälkipoltetta. Pehmenee nopeasti jääkaapista otettaessa.

Löytyy ainakin S-marketeista. Hinta n. 15€/kg. Rasvaa 34%.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Johan siinä tulee hinnan eroa 0,45€/pönikkä. Rasia per viikko vuoden ajan näin ollen kustantaa 23,4€. Mihin sijoititte nämä massiiviset säästöt?
No onhan tuo aivan järjetön korotus, jos puhutaan kuitenkin yli 50%:n hinnannoususta tuotteen kohdalla. Tuon suuruisia hinnannousuja boikotoi jo ihan periaatteesta.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
No onhan tuo aivan järjetön korotus, jos puhutaan kuitenkin yli 50%:n hinnannoususta tuotteen kohdalla. Tuon suuruisia hinnannousuja boikotoi jo ihan periaatteesta.

Totta turiset, kyllähän tuommoisen hinnan korotuksen jälkeen tuote jäisi itsellänikin hyllyyn.

Ei sen takia että tuossa nyt rahallisesti säästäisi, mutta periaatekysymyshän tuo on.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
WTC:n jenkkikaupan Chipottle Tabasco ja varsinkin grillikyljen tai lasagnen keralla. Iso pönikkä taisi maksaa 7€ luokkaa, mutta on ehdottomasti hintansa väärti mikäli pitää savun mausta.
Behnfords lienee kaupan nimi? Itse ostin samanlaisen pönikän viime vuoden syyskuussa muistaakseni. Pizzan päälle ja patonkien väliin lähinnä laitan sitä. Hyvin toimii niissä.

Dr. Pepperiä olen tainnut ostaa 3-4 lavallista sieltä. Se on huomattavasti paremman makuista kuin suomalaisten kauppojen perus Dr. Pepper.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
No onhan tuo aivan järjetön korotus, jos puhutaan kuitenkin yli 50%:n hinnannoususta tuotteen kohdalla. Tuon suuruisia hinnannousuja boikotoi jo ihan periaatteesta.

Totta turiset, kyllähän tuommoisen hinnan korotuksen jälkeen tuote jäisi itsellänikin hyllyyn.

Ei sen takia että tuossa nyt rahallisesti säästäisi, mutta periaatekysymyshän tuo on.

Näillä linjoilla täällä ollaan. Periaate on periaate. Jos joku tuote nousee prosenttuaalisesti tuon verran, niin en osta. Ja tarkennettakoon, että minä kyttään hullunlailla hintoja, ja vertailen melkein aina kaiken mitä ostan. Tällaisessa 5 hengen perheessä voi jopa vuositasolla säästää enemmän kuin tuon 23,40€. Jää rahaa muuhunkin...niinkuin joku viisas on sanonut. Meillä menee maksimissaan 100€ viikossa ruokaan. Ja aina on hyvää ja ravitsevaa ruokaa tarjolla. Moni yksineläjä tai pariskunta kuluttaa enemmän ruokaan viikossa kuin me. "se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa"...jokainen tyylillään...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä sanon, että hotnoguigeli. Jos broileripullat maksavat 0,85 tai edes 1,30 euroa pussi, saa ne jäädä hyllyyn. Ei tuohon hintaan voi saada oikeasti muuta kuin pursotimen läpi puristettua helttaa, sisäelimiä ja soijarouhetta. Enkä sano tätä edes erityisen ylimielisesti, lapsethan noista pitäisivät meilläkin. Mutta en kyllä suostu moiseen kuin suuressa hädässä ja kiireessä, enkä silloinkaan ilman kolmen viikon morkkista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
1,95€ per tölkki +postikulut. Miksi et vain hae esim. Film Townista? Ainakin täällä Hämeenlinnassa siellä on sitä aitoa ja oikeaa.
Samoin Lohjalla, 1,70 hintaa ja jenkkikamaa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1,95€ per tölkki +postikulut. Miksi et vain hae esim. Film Townista? Ainakin täällä Hämeenlinnassa siellä on sitä aitoa ja oikeaa.
Pitänee kokeilla, jos Porvoon Film Townista löytyisi aitoa Dr. Pepperiä. Porvoon tuntien, epäilen kyllä asiaa vahvasti...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Euroshopper Tomaatti-valkosipulikastike, 690 g:n purkki ja hinta jotain 1,39 e. Todella paksua ja riittävän maukasta soosi pastakastikkeeksi tai pizzan pohjalle.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Euroshopper Tomaatti-valkosipulikastike, 690 g:n purkki ja hinta jotain 1,39 e. Todella paksua ja riittävän maukasta soosi pastakastikkeeksi tai pizzan pohjalle.

Euroshopperin sekamehu on myös todella hyvää, yllättäen. Puolentoista litran tykki tiivistettä eikä maksa kuin reilun euron tmv. Ainakin Kupittaan Citymarketista osuu kohdalle.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Euroshopper Tomaatti-valkosipulikastike, 690 g:n purkki ja hinta jotain 1,39 e. Todella paksua ja riittävän maukasta soosi pastakastikkeeksi tai pizzan pohjalle.
Tomaattimurskasta puhuttaessa itse suosin vahvasti Muttin erinomaista tuotetta. Valkosipulit ja muut mausteet lisätään erikseen oman maun mukaan.
 

scholl

Jäsen
Ostin kehujen saattelemana Korv-Göranin kastikkeita ja kebabia. Varsinkin tuo kebabkastike ei oikein ole minun makuuni. Maistuu liikaa salaattikastikkeelta.


Ootko varma, ettet ostanut hinttiversiota? Se hot kebabkastike on ainoa vakavasti otettava tuote. Normi on joku poliittisesti korrekti tuote, jolla ei ole mitään käyttöä. Vähän sama kuin Turun sinapissa vihreä ja punainen. Musta on ainoa oikea ja hinttiversiot saa jättää suosiolla tytöille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös