”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 625 626
  • 2 201

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Toki tuolla Pirkallakin pärjää jo pitkälle, mutta vaihtelun vuoksi voisi ottaa jotain tujumpaakin välillä.

Täysin saman mieltä, loistava tuote. Lisää tulisuuttaa saa heittämällä sekaan esim. noita Blair's-kastikkeita tai vastaavia, joita löytyy nykyisin noista Keskon kaupoista yllättävän hyvin.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minäkin pidän kyseisestä tuotteesta melko paljon, etenkin se savunmaku on loistava. On kuitenkin käynyt mielessä kysyä, osaisiko joku suositella jotain vastaavia tuotteita? Hyvää tuo Pirkankin dippi on, mutta ehkä kuitenkin voisi olla pykälän tulisempaa.

Chipotlekastikkeista ehdoton ykkönen (ainakin allekirjoittaneen mielestä) on amazon-sarjan soosi. Ehdotonta naminamia, joka sopii kaikkeen dipeistä lähtien. Ainakin Tampereen seudulla kyseistä ainetta saa hämeenkadun "oriental shop"sta.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuota Pirkan chipotlea tuli kokeiltua ja olihan se ihan positiivinen yllätys. Yleensä on tottunut siihen, että kun tuotteessa lukee Pirkka, niin se ei maistu miltään, tai ole ainakaan tulista. Mutta tämähän on aika monikäyttöistä ja hyvää tavaraa, eikä edes maksakaan liikoja.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Chipotle-tabascoa löytyy myös nykyisin Vaasasta, MiniMani ainakin sitä myy.

Tampereelta tuota saa Vesurin aiemmin kertoman paikan lisäksi ainakin Turtolan Citymarketista. Erinomaisen makuista tavaraa, joka on kuin kotonaan uunileipien päällä.

Tuohon dippikastikkeiden terästämiseen olen itse käyttänyt menestyksekkäästi Habanero-tabascoa. Se tosin toimii vain, jos sattuu tabascon ominaismausta pitämään, ja minähän pidän.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lidlin Original Nürnberger mini braatvurstit on todella maittavia, ja lihaa löytyy 95%
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei ole mikään löytö, mutta mainitaan nyt kun oli tarjouksessa. Kariniemen Kananuggetit 0,89 euroa/rasia sittarissa. Pvm oli 8.10., joten otin vain 2 rasiaa. Tuon halvemmalla en ole niitä koskaan ostanut. Menköön samaan syssyyn toinen tarjous, 2x1,5L Pepsiä 1,89 euroa. 36 senttiä litra on myös halvin hinta, millä olen Pepsiä koskaan ostanut.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Raffaele Premium kylmäsavulohi -tuorepizza. Todella maukas lätty, tosin hintakin luokkaa karvakäsi, mutta siitä huolimatta hyvä löytö. Vielä kun tuon sai päiväyksen vuoksi -30%, niin hintalaatusuhdekin alkoi olla kohdillaan. Aion kyllä tuosta normaalihinnan (reilut 5e) maksaa joskus, sen verran hyvää oli. Itse en ole tätä parempaan pizzaan kaupan kylmä/pakastealtaassa törmännyt.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Olen aikoinaan inhonnut pakastepizzoja, mutta viime aikoina olen syönyt niitä lähes viikoittain. Pienellä virityksellä niistä saa aivan syötäviä. Olen havainnut, että salamipitsat ovat valmispizzoista järkevin vaihtoehto, koska salamin voimakas maku peittää muiden raaka-aineiden vaatimattomampaa makua.

Tänään söin sitten elämäni parhaan pakastepizzan. Ostin lähikaupasta Pirkka Kiviuuni Salami -pizzan. Lisäsin hieman Sambal oelek chilitahnaa, ylikypsää saunapalvikinkkua ja emmental -juustoraastetta. Tästä muodostui erittäin toimiva kokonaisuus, ja hintakin jää alle kolmen euron. Piti oikein tarkistaa, missä ko. pizza on valmistettu, ja yllättäen se oli kotoisin Italiasta. Suosittelen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Turun Länsi-Keskuksen Citymarketista Blairin Habanero chipsejä ostin ja on niin perkeleellisen maistuvia. Löytyy sopivasti tulisuutta ja makuakin riittävästi. Puoli pussia meni parin olusen kanssa melko nopeasti. Näitä pitää saada lisää.

Tulisuusaste on kyllä tapissa enkä suosittele aloittelijoille.
 

12961

Jäsen
Turun Länsi-Keskuksen Citymarketista Blairin Habanero chipsejä ostin ja on niin perkeleellisen maistuvia. Löytyy sopivasti tulisuutta ja makuakin riittävästi. Puoli pussia meni parin olusen kanssa melko nopeasti. Näitä pitää saada lisää.

Tulisuusaste on kyllä tapissa enkä suosittele aloittelijoille.

Onko nuo sittarissa ihan sipsihyllyssä? Itse asioin ko. kaupassa useamman kerran vkossa enkä ole noihin törmännyt.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko nuo sittarissa ihan sipsihyllyssä? Itse asioin ko. kaupassa useamman kerran vkossa enkä ole noihin törmännyt.

Eipä ole sipsihyllyssä. Blairilla on aivan oma hylly eli kysypä henkilökunnalta.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi mun sinappi on kokonaan kadonnut hyllyistä! Bornierin pienen ketsuppipullon näköinen muovipätikkä, that is. Ei löydy enää mistään edes sitä lappua, että tuote olisi maahantuojalta loppu. Ääää! Kaikki havainnot pk-seudulta otetaan vakavasti ja ostotarkoituksessa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tänään söin sitten elämäni parhaan pakastepizzan. Ostin lähikaupasta Pirkka Kiviuuni Salami -pizzan. Lisäsin hieman Sambal oelek chilitahnaa, ylikypsää saunapalvikinkkua ja emmental -juustoraastetta. Tästä muodostui erittäin toimiva kokonaisuus, ja hintakin jää alle kolmen euron. Piti oikein tarkistaa, missä ko. pizza on valmistettu, ja yllättäen se oli kotoisin Italiasta. Suosittelen.
Vinkki: pizzapohjan teko ei ole kovin vaikeata. Tuohan on muuten jo melkein käytännössä itse valmistettu.

Oma "löytöni" on aurinkokuivatut tomaatit. Fantastista kamaa. Onhan ne tuttuja jo vuosien takaa, mutta niiden monikäyttöisyys ja maukkaus ei jätä ketään kylmäksi. Paitsi ne, jotka eivät tykkää niistä. Ja kukapa ei tykkäisi!
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Vinkki: pizzapohjan teko ei ole kovin vaikeata. Tuohan on muuten jo melkein käytännössä itse valmistettu.

Ohimennen tiukkana vinkkinä pizzapohjaan voisin tarjoilla sellaisen, että taikinan sekaan kannattaa turauttaa sekaan hieman vissyvettä. Rapeus yllättää kokin ja syöjät vuoren varmasti.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vinkki: pizzapohjan teko ei ole kovin vaikeata. Tuohan on muuten jo melkein käytännössä itse valmistettu.

Lisäksi jos tekee usein pizzaa, voi kerralla tehdä ison useampaan pizzaan riittävän taikinan ja laittaa loput taikinasta pakkaseen. En ole huomannut tuon pakastamisen vaikuttavan pizzan makuun/taikinan koostumukseen.
 

12961

Jäsen
Eipä ole sipsihyllyssä. Blairilla on aivan oma hylly eli kysypä henkilökunnalta.

Noniin, tulipahan testattua, oli nuo habanero-sipsit erittäin hyvää kamaa, juuri soppelin tulisia. Ei liikaa eikä liian vähän, juuri hyviä hiukan chiliä paremmin sietävän suuhun.

Tuli samalla ostettua sudden death saucea, katsotaan miten tuossa riittää teho.

Löytyivät siis siitä "amerikka"-hyllystä, jossa on myös Brasiliavalikoimansa tuotteet. Harmi vaan, että eräs erittäin hyvä chilisoosi oli myyty loppuun, olisiko ollut Kolumbialaista.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Oli tänne syvälle Etelä-Pohjanmaalle eksynyt kauppaan Turun Eineksen pitatyyppinen Kebab.
Liha oli ihan ok makuista, mutta siellä ei tosiaan ole välissä muutakuin se liha. Itse tuunasin sitä juustolla ja hampurilaiskastikkeella. Sinne kun jaksaisi pilkkoa jotain muutakin niin varmasti toimisi entistä paremmin...
Miinuksena kerrottakoon, että sämpylä ei tahtonut pysyä ehjänä.
Koko oli iso, että isommankin syöjän nälkä lähtee..
 
Rainbowin persikkarahka on erittäin mielyttävä makuelämys, ja hintaakin alle euron. Tämä rahka pesee kaikki maailman daniojadanoniinot mennen tullen. Suosittelen.
 

J.Petke

Jäsen
Samaten Rainbowin riisifrutit ovat parempia kuin "aidot" ja puolet halvempia.

Et ole tosissas. Se vetinen riisivelli vai?

Kerta tuossa löytösi-sanassa on lainausmerkit niin ei voi olla mainitsematta Zimbon kananugetteja. Prismassa oli edullisesti (en enää ihmettele miksi) näitä mukavannäköisiä palleroita. Ostin pari pakettia ja pistin uuniin. Sen jälkeen kun otin ne pois ne näyttivät todella hyvältä mutta kuihtuivat täysin kymmenen minuutin aikana. Lopulta ne olivat sellaisia 0,5 sentin pakuisia kiekkoja mistä puolet olivat sitä kuorta. Pitäydyn vastedes Kariniemen nugeteissa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kokkikartanon valmisruokiin kannattaa tutustua, jos ei ole vielä tutustunut. Harvinaisen hyviä einesruokia, lähes parempia jo kuin itsetehdyt! Yllätyin posiitivsella tavalla kun ensikerran kesällä söin kanapastaa. Sehän oli todella maukasta.

Löytyy ainakin myös kinkkukiusausta ja lasagnea. Tuo lasagnekin oli todella hyvää.

Laatikot ovat foliovuoissa ja kunnon määränä, varmaankin muistaakseni 700-800 grammaa eli vie todella myös nälän isommaltakin gangsterilta. Maksavat tosin himpun verran enemmän kuin normieinesruoat, mutta laadusta kannattaa pulittaakin.

Suosittelen siis lämpimästi Kokkikartanon valmislaatikoita, kun itse ei jaksa ryhtyä kokkauspuuhiin.
 

ditrim

Jäsen
Kavlin pekoni hampurilaiskastike oli ihan hyvää vaihtelua itsetehdyn hampurilaisen välissä. Voi olla että tuon vahvaan ominaisaromiin kyllästyy nopeasti, mutta kannattaa ainakin kokeilla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Valion maustetut rahkat vievät kielen mennessään. Minulla on kaksi suosikkia, omena-kaneli ja valkosuklaa-lime. Löysin nuo viime marraskuussa. Oikein suussasulavia ihanuuksia ovat nuo. Mauista löytyy myös rommi-rusina, mutta siitä en oikein välitä.

Ja cola-juomista Lidlin Freeway tuntuu maistuvan paremmalle kuin itse alkuperäinen. Ja jos saatte koskaan maistaa viherpippurikastikkeessa haudutettua metsäsonnia, niin saatte orgasmin...
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Mainosten uhrina päädyin ostamaan Lidlistä Trattoria Alfredo -merkkisiä pizzapaloja, tarjouksessa 12 palaa yhteensä hintaan 5€. Ja onpas muuten hyviä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös