”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 625 031
  • 2 200

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Sinussa on saksalaista. Saksassa tämä erittäin suosittu sekoitus tunnetaan nimellä Apfelschorle, ja sitä saa kaikista ruokapaikoista.

Itsellekin on Novelle Fruity (omenaversio) kolahtanut, ainoa miinus on se että tuo on kuitenkin aika matalahiilihappoista.

Lidlistä olen yrittänyt etsiä vastaavaa, kun tuo omenamehu+vichy sekoitus on Saksan maalla tuttu tuote, mutta eipä ole vielä vastaan tullut.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Näyttää valkoiselta cheddarilta..
Eikös cheddar kuulunut ainakin nimensä puolesta näihin suojattuihin tuotteisiin, joten voiko sitä edes olla valkoisena??
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikös cheddar kuulunut ainakin nimensä puolesta näihin suojattuihin tuotteisiin, joten voiko sitä edes olla valkoisena??

West Country Farmhouse Cheddar on EU:n puolesta suojeltu nimike. Cheddariksi saa kutsua sitten melkein mitä vaan. Cheddaria tehdään yleisesti kaikissa kansainsainyhteisön maissa sekä Kanadassa ja USA:ssa sekä esim. Ruotsissa. Olen tainnut suomalaistakin cheddaria maistaa.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cheddarista kun on puhe, niin täytyy hehkuttaa jalapenocheddaria, jota saa ainakin Ison Omenan Citymarketin juustotiskistä.

Aivan liian hyvää. Masentavaa, kun tuota herkkua ei viitsi syödä kuin noin kerran kuussa. On arvatenkin älyttömän rasvaista nimittäin. Mikähän siinäkin on, että juustoissakin pätee yleensä kaava mitä parempaa, sen rasvaisempaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Felixin American Dressing on uusin löytöni. Sillä voi säätää voileivät, einesburgerit ja -hodarit yms. leipäpohjaiset ruokalajit.

Itse olen ihastunut seuraavanlaiseen voileipään, jossa on American Dressingiä:
Ainekset: Kaksi Vaasan täyshyvä-siivua, kumpikin voidellaan
tomaattia, ruukkusalaattia, kultakinkkua (vähintään viisi siivua) ja American Dressingiä. Tomaatista otetaan puuosat pois.

Sitten vain asetellaan ainekset päällekkäin alemmalle leipäsiivulle, jossa on voipuoli ylöspäin. Kasan päälimmäiseksi töräytetään American Dressingiä ja suljetaan leipä toisella siivulla, jossa on voipuoli alaspäin. Erinomainen voileipä on valmis.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Cheddarista kun on puhe, niin täytyy hehkuttaa jalapenocheddaria, jota saa ainakin Ison Omenan Citymarketin juustotiskistä.

Omasta Citymarketista ei ko. herkkua enää löydy. Kysyin juustoosaton jampalta, että miksi ei. Siksi, että kysyntää ei ole riittävästi. Nyyh...

Ko. juusto edustaa juurikin sitä parhautta. Riittävästi makua ja rasvaa.
 
Vieläkään en ole onnistunut löytämään täälläkin monesti mainittuja Korv Göranin kebabeja/ soosseja täältä Lappeenrannasta. Jos joku tietää, mistä moisia olisi saatavilla niin vinkkiä. Kiinnostaa todella, onko kehujen arvoista apetta. Kebabin vankkumattomana ystävänä olisi mukavaa löytää myös maittava kotitekoinen versio.

Mitä uusiin löytöihin tulee, mielestäni Finduksen pakastealtaista löytyvissä pussukoissa on ihan mukiinmeneviä makuja. Ainakin paella oli maittavaa ja miniburger- mikä lie. Muita en olekaan vielä maistellut ja nuokin edellä mainitut löysin vasta hiljan.

Liian usein tulee kyllä nieltyä kaikkea tutun turvallista. Nyt olenkin päättänyt laajentaa katsomustani ja kokeilla rohkeasti uusia makuja. Nyt pitäisikin yrittää tehdä löytöjä tulisten elintarvikkeiden saralta. Kovin kyllä olen vielä amatööri tulisuus- puuhissa.

Noh, mutta oli miten oli, kyllä joka tapauksessa sitä mieltä, että itse tehdyt pöperöt hakkaavat einekset kirkkaasti, vaikka valitettavan usein moisiin saakin huomata sortuvansa.
 

iGooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kebabin vankkumattomana ystävänä olisi mukavaa löytää myös maittava kotitekoinen versio.

http://kotiweb.kotiportti.fi/2fast4you.info/kebab.htm

Tuossa olisi ohje kotitekoiseen kebuun. Ainakin itse väsänneenä tuo ohje toimii, pitaleivistäkin tulee oikein hyviä ja kastike on myös vimosen päälle, ainakin omaan makuun. En tiedä onko itsellesi tuttu, mutta jos ei niin suosittelen kokeilemaan. Itse useasti tuota ohjetta olen käyttänyt ja suosittelen!
 
Ohje onkin tuttu, kerran emännän kanssa kokeiltiin, mutta ilmeisesti pötkelö ei ollut aivan riittävän tiiviissä paketissa, sillä ei onnistunut niin kuin ilmeisesti olisi tarkoitus. Tuli hivenen liian lihamurekemaista. Pitääkin yrittää uudemman kerran paremmalla menestyksellä. Kastike tosiaan oli erinomaista. Myös noita pitaleipiä voisi tällä kertaa koittaa, kun ei viimeksi saatu aikaiseksi tyytyessämme ranskalaisiin lisukkeena. Varmasti onnistuessaan oiva resepti. Kiitokset iGoonille muistutuksesta.
 

scholl

Jäsen
Vieläkään en ole onnistunut löytämään täälläkin monesti mainittuja Korv Göranin kebabeja/ soosseja täältä Lappeenrannasta.

Yleensä niitä on Citymarketeissa ja joissain KKK-Supermarketeissakin. Luulisi, että niin myös Lappeenrannassa. Vai vaikuttaako Venäjän läheisyys elintarvikkeiden saatavuuteen.
 
Tiedä häntä, mutta enpä ainakaan kaupungin ymmärtääkseni ainoasta City- marketista ole mokomaa tuotemerkkiä löytänyt tahi osannut etsiä. Voihan se tietysti olla, että ovat pääseet loppumaan hyllyiltä, jos vaikka venäläiset lähteneet koko porukalla kylille ostoksille.
 
Ei, kyllä minä ihan pakasteena sitä altaasta etsiskelin. Lipsahti vain moinen sanallinen lapsus. No, eiköhän tuo ajastaan löydy. En kyllä toisaalta ihmettelisi vaikkei valikoimissa täällä olisikaan. Monissa muissa kaupungeissa kauppareissuilla saanut törmätä moniinkiin ns. marginaalituotteisiin, joita ei täältä päin tahdo kaupoista löytää. Se on sitten varmaan se venäjä, joka kummittelee moisessa taustalla...
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se on sitten varmaan se venäjä, joka kummittelee moisessa taustalla...
Eihän sinulla Venäjälle pitkä matka ole. Veikkaan, että Viipurin Karusellista saat noita lastuja ja vieläpä paaaljon edullisemmin kuin Lappenrannasta.

Jos Lidlin Sweet Chili-soosia ei ole vielä mainittu muitten tai itseni taholta niin
mainitsen nyt. Käy vähän kaikkeen, myös lihamakaroonilaatikon nesteeseen.

Terveisin koo
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tiedä häntä, mutta enpä ainakaan kaupungin ymmärtääkseni ainoasta City- marketista ole mokomaa tuotemerkkiä löytänyt tahi osannut etsiä. Voihan se tietysti olla, että ovat pääseet loppumaan hyllyiltä, jos vaikka venäläiset lähteneet koko porukalla kylille ostoksille.

Käyppäs vilkaisemassa S-Marketin/Prisman valikoimia.
Muistaakseni tuo soossi löytyy samasta hyllystä missä on mm. pestokastikkeet ja grillauskastikkeet (ja jos on käytössä sama hyllykartta kuin täällä päin, tuote on piilossa alahyllyllä). Itse kebabit löytyvätkin pakkasesta.

En tiedä miten Kesko toimii, mutta ainakin S-Ryhmän osuuskaupoilla valikoimat ovat lähes identtiset toisiinsa nähden, riippuen toki myymälän koosta ja mahdollisista paikallista tuotteista. Joten Lappeenrannan Prismasta / normaalikokoisesta S-Marketista noita Korv-Göränin tuotteita pitäisi kyllä löytyä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Tiedä häntä, mutta enpä ainakaan kaupungin ymmärtääkseni ainoasta City- marketista ole mokomaa tuotemerkkiä löytänyt tahi osannut etsiä.
Taitaa olla pari vuotta aikaa, kun joku tuota kehui ja että City- marketista Korv-Görania löytyy(sosetta), ja ei ainakaan silloin Porista löytynyt. Nyt hetki sitten huomasin, että pakastealtaaseen oli lastut tulleet, mutta sose jäi katsomatta. Taitaa kuulua niihin tuotteisiin että vähän jokainen cittari päättää itse että ottaako vai ei valikoimiinsa.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
Vai vaikuttaako Venäjän läheisyys elintarvikkeiden saatavuuteen.

Tottakai vaikuttaa. Esimerkiksi itärajalla saa mahdottoman hyviä suolakurkkuja. Tuskin koko Saksasta löytyy niin hyviä suolakurkkuja. Tai ehkä Berliinissä 1945 on voinutkin.

Oma bongaus elintarvikkeiden saralla on K-kauppojen kalatiskeistä silloin tällöin löytyvää Pangasius kalan fileet. Halpaa, ruodotonta, vähärasvaista fisua.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Korv-Göranin tuotteita olen nähnyt paikallisessa S-marketissa.

OT:1. ja 2.8 tulee Subilla uusintana Paskareissun Pietarsaaren jakso, missä tavataan itse Korv-Göran.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tottakai vaikuttaa. Esimerkiksi itärajalla saa mahdottoman hyviä suolakurkkuja. Tuskin koko Saksasta löytyy niin hyviä suolakurkkuja. Tai ehkä Berliinissä 1945 on voinutkin.

Suomesta ei tosiaan tahdo löytää kunnollisia SUOLAkurkkuja, ellei noita itse tee. Aikanaan Neuvostoliitosta oli tuliaisten perussettinä pari isoa lasipurkillista todella suolaista tavaraa.

Suomesta saatavat kurkut tahtovat olla sokerikurkkuja tai sitten hapankurkkuja, jotka eivät myös hurmaa maullaan.

Olen tämän puutteen korvannut niin, että ostan kaupasta ison purkillisen niitä kurkkuja, joiden energiapitoisuus on pienin(vähiten sokeria) ja heitän sinne sekaan reilusti lisää suolaa ja yleensä myös muutamia jalapenoja/jalapenojen lientä. Myös valkosipulin kynsiä tulee usein kipattua puolen sipulin verran ja kun sekaan laittaa vielä tilliä oman maun mukaan, tulee mausta minun suuhun sopiva.

Tässä on ongelmana se, että uusi purkki kurkkuja on ostettava riittävän aikaisin(vähintään 2 viikkoa) ennen vanhan purkin loppumista, jos haluaa baari-illan jälkeisenä aamuna saada suolapalaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Cheddarista kun on puhe, niin täytyy hehkuttaa jalapenocheddaria, jota saa ainakin Ison Omenan Citymarketin juustotiskistä.

Kokeilin jalapenocheddarin tilalle chilicheddaria ja hyvää tuokin oli. Jotain punaista chiliä tuohon on käytetty ja sitä on laitettu mielestäni reilummalla kädellä kuin jalapeno-versiossa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Haa, Violan Paahdettu Chili-tuorejuusto on meikäläisellä korvannut muut vastaavat tuotteet jo pitkään. Hiukan tulinen, eli makua löytyy yllättäen. Tuota tullut vedettyä jo pitkään leivän kanssa, toimii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös