Radek kirjoitti:
Lisäksi halliremontti on ehdoton edelletys, mikäli talous halutaan saada pysyvästi kuntoon.
Tätä pointtia tuodaan aina silloin tällöin esille, mutta itse olen aika epäilevä siitä kuinka paljon realismia olevat halliparannukset tuovat lisää rahaa Ässien kassaan. Se on totta, että tällä hetkellä Ässät myy pääasiassa ei-oota loppukauden yritysmyynnissä, eli lisäaitioilla, lisä klubitiloilla jne. olisi tällä hetkellä tilausta. Sen sijaan hallin kapasiteetti muuten on aivan riittävä ja loppuunmyynti tapahtuu ääriharvoin runkosarjassa. Tietysti varsinkin noissa paljon yleisöä keräävissä otteluissa olisi mahdollista myydä lisää makkaraa, kaljaa, fanituotteita, jne, jos hallissa olisi enemmän myyntipisteitä ja kulkuväylät olisivat laajempia.
Toisessa vaakakupissa ovat sitten nykytilanteen pysyvyys ja toisaalta merkittävien parannusten aikaansaamiseksi tarvittavat investoinnit. Porilainen yleisö ja osin myös yhteistyökumppanit ovat erittäin menestyshakuisia, silloin kuin pärjätään hallissa on porukkaa ja yrityspalvelut ovat kysyttyjä. Jos taas ajatellaan kolmen-neljän kauden takaista tilannetta, väljää oli kaikkialla. Lisäksi vaikka kaupunkin rahoittaa leijonan osan hallin korjauksista, on aivan selvää, että Ässien käyttökustannukset per tapahtuma tulevat nousemaan, koska kaupunki ei voi vastiikketta tukea osakeyhtiötä. Eli itse näkisin tärkeimmäksi painopiste alueeksi kilpailukykyisen joukkueen rakentamisen. Tässä taas ovat avainasemassa omat laadukkaat juniorit, ammattitaitoinen seurajohto ja talous, joka antaa liikkumavaraa satsata silloin kuin se edullista kokonaistilanteen kannalta on. Tällöin myös nykyhallilla on mahdollista tehdä erinomaista taloudellista tulosta, kuten viime ja tänä vuonna ollaan nähty. Jos ollaan satsaamassa rahaa rakenteisiin, nostaisin ehdottomasti ykköseksi toisen harjoitushallin rakentamisen, joka toivottavasti tulee tapahtumaan jo ensi kesänä. Tätä kautta saadaan varmistettua oma laadukas pelaajatuotanto, jonka arvo on paljon suurempi kuin muutaman ylimääräisen aition tuotto.
Raumalta voidaan tarvittaessa käydä kysymässä halliremontin järkevyyttä puhtaasti talouden kannalta. Toki asiakkaille tarjottava laadukas ympäristö jääkiekon seuraamiseen on arvo sinänsä, mutta sen realisoituminen talouspuolella kannattavaksi investoinniksi on todella pitkä prosessi.