Ajatellaan, että jos kausikortteja on nyt mennyt pauttiarallaa se 1100 kpl, niin siinäkin jo pyöreästi se 1000 kappaletta vajausta kuin mitä se oli muutama vuosi sitten. Siinä ainakin jonkulainen syy siihen, että se "turvapuskuri" taustalla on paljon ohuempi, ja näin ollen joukkueen ottaessa mahalaskua se näkyy vielä helpommin yleisömäärissä.
Sekään ei ole nyt ainoa selitys. Tietysti varmaan 2 ruokotonta edelliskautta myös vienyt huumaa siinä määrin, että eilisen kaltaisia pelejä saa tulla vielä useammat kappaleet, ennen kuin yleisöä alkaa löytymään taas lehtereille. Kauden avauspeli nyt oli jo ensimmäinen huolestumisen merkki kun sitä ei edes saatu loppuunmyytyä. Raumalaisistakaan ei tarpeeksi ollut apua, hävettävää sinällään, jos viikonloppupelinä pelattava kauden avaus ei ole loppuunmyyty Satakunnassa.
Kyllä noi lippujen hinnatkin alkavat varmasti jossain tuntumaan. Nykyisellään hintataso voi toisille kirpaista aikalailla.
Uudet ikäluokat pienenee ja muutenkin tuntuu, ettei nuorille urheilu ole enää niin kova juttu mitä se oli silloin kuin itse oli nappula. Jos on katukiekkopelit hävinneet kaduilta, niin tuskin sitten itse kiekon seuraaminen kiinnostaa sen enempää.
Varmasti osa uusporilaisistakin olisi kepluteltavissa mukaan perheeseen, mutta varmasti löytyy näitä, jotka kuitenkin kallistuvat paljon vahvemmin kotikylänsä seuran kannalle. Vaikka mihin paikkakunnalle itse muuttaisin, niin eipä paikallisen joukkueen otteet oikein kiinnosta siinä määrin kuin sen kerran valitun.
Toisaalta hyvä elää toivossa, koska niin moni lähti eilen tyytyväisenä hallilta, että jos otteet jatkuu tuon kaltaisina, niin aivan varmasti rupeaa yleisöä kerääntymään paremmin taas hallille. Tämä nyt on vähän ollut sellaista kinkkistä aikaa viime viikot, että ottaako patapakka tuulta purjeisiinsa oikein kunnolla, vai mikä tulee olemaan suunta. Eilisen perusteella hyvää on luvassa jatkossakin ja perinteisesti porilaisyleisö on kyllä ollut herätettävissä puolelleen melkoisen nopeasti, jos otteet ovat antaneet siihen aihetta. Itse pidin eilistä yleisömäärää kuitenkin ihan kelvollisena, koska ei kuitenkaan ollut pitkä aika taaksepäin, että lauantaipelissä yleisömäärä painui alle 4000:n. 5000:sta jäätiin nyt vain vaivaiset 200kpl, niin kyllä uskon, että pientä boostia on luvassa.
Toivotaan nyt, että se yksi nappihankinta saataisiin vielä puolustuspäähänkin ja voitaisiin keväällä haaveilla jopa siitä, ettei kausi päättyisi runkosarjaan. Kyl tää täst!