Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2024–2025

  • 31 226
  • 337

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, enhän sitä väittänytkään etteikö laulaminen toisi lisää ääntä, ja sitä kautta tunnelmaa halliin. Pointti oli se, että oli porukka kuinka suuri vain niin se on sanoitukseltaan joka tapauksessa puuroa (vai meneekö jopa vain pahemmaksi puuroksi, mitä enemmän "laulajia"?). Täten siis kannatusvaikutus on tasavertainen molemmille jengeille.
Pahoitteluni, luin hieman hätäisesti edellisen viestisi. Kyllä tavallaan näin, mutta sitten siinä on myös näitä muita aspekteja, että miten tämä luo mielekkyyttä itse toimintaan, kun on vähän monipuolisuutta ja erilaisia variaatiota mukana. Että itse taas sitä kautta enemmän sillä monipuolisuuden kannalla väkimäärästä riippumatta.

Näitä kun lukee niin voisi kuvitella että Ässät hävisi kun oli kannatettu väärin. Kyllä se on kuulkaas kakarat niin että yhtään pistettä ei sarjataulukkoon saa sillä että joikaa jotain mistä ei edes kentällä saa selvää koko ottelun.
Itse taas haluan uskoa, että jos kerran Isomäki on ollut tunnettu tunnelmastaan menneisyydessä, niin tulee se olemaan sitä myös tulevaisuudessakin. Kun hommat tässä tasaisesti kehittyvät eteenpäin ja tipoittain saadaan lisää ihmisiä mukaan aktiiviseen toimintaan, niin uskon sen heijastuvan ajoittain hyvällä tavalla myös sinne Ässien pistesarakkeeseenkin. ;)
 

Cal Bizmaier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahoitteluni, luin hieman hätäisesti edellisen viestisi. Kyllä tavallaan näin, mutta sitten siinä on myös näitä muita aspekteja, että miten tämä luo mielekkyyttä itse toimintaan, kun on vähän monipuolisuutta ja erilaisia variaatiota mukana. Että itse taas sitä kautta enemmän sillä monipuolisuuden kannalla väkimäärästä riippumatta.


Itse taas haluan uskoa, että jos kerran Isomäki on ollut tunnettu tunnelmastaan menneisyydessä, niin tulee se olemaan sitä myös tulevaisuudessakin. Kun hommat tässä tasaisesti kehittyvät eteenpäin ja tipoittain saadaan lisää ihmisiä mukaan aktiiviseen toimintaan, niin uskon sen heijastuvan ajoittain hyvällä tavalla myös sinne Ässien pistesarakkeeseenkin. ;)
Jalkapallossa toimii paremmin lauleskelu, kun se tempo on mitä on ja tilanteita ei juurikaan synny. Lätkässä taas sitten pitäisi pystyä kannattajienkin reagoimaan nopeammin. Eli laulun pitäisi ainakin siinä kohtaa vaihtua Ässät-huutoihin, kun pelissä tulee esimerkiksi kova töötti, tahi rummutus vastapäätyyn. Selkeämmin pitäisi pystyä ilmaisemaan se tuki nimenomaan Ässille, eikä vain tuoda yleistä ääntä halliin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Aina kun Ässät pelaa hyvin tai tärkeän ottelun siellä kuuluu se Ässät -huuto minkä joukkuekin kuulee, aistii ja erottaa kentällä. Siellä myös vittuillaan vastustajalle ja buukataan tuomareille.

Mitä muuta edes tarvitaan?
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jalkapallossa toimii paremmin lauleskelu, kun se tempo on mitä on ja tilanteita ei juurikaan synny. Lätkässä taas sitten pitäisi pystyä kannattajienkin reagoimaan nopeammin. Eli laulun pitäisi ainakin siinä kohtaa vaihtua Ässät-huutoihin, kun pelissä tulee esimerkiksi kova töötti, tahi rummutus vastapäätyyn. Selkeämmin pitäisi pystyä ilmaisemaan se tuki nimenomaan Ässille, eikä vain tuoda yleistä ääntä halliin.
Itse olen taas sitä mieltä, ettei tässä pidä olla lajin vankina. Se nyt on nähty, että homma toimii lajissa kuin lajissa, jos se vain laitetaan toimimaan. Jokainen katsoja pystyy kuitenkin spontaanisti soolona reagoimaan kentällä tapahtuviin asioihin haluamallaan tavalla. Myös sieltä kannattajakatsomosta. Silti samaan aikaan organisoitu meininki voi lyödä höökiä siellä taustalla.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kysyn sulta että mitä haittaa siitä on vaikka siellä olisi jotain muutakin? Se nyt luo sitä tunnelmaa eikä siinä ole minusta mitään väärää.
Sanotaan suoraan kun et mielestäni ole kauheasti täällä kirjoitellut että sitä haittaa että näille hoilaajille kasvaa joku ego aina ja he luulevat että vain he ovat oikeita faneja ja hoilaaminen on se ainoa tapa millä joukkuetta saa kannattaa. Ja varsinkin kun aika moni oikeinkannattaja tuntuu lähinnä valittavan kannatuksesta täällä ja seuraa hoilaamiset vain television välityksellä.
 

Räyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Djurgår'n
Sanotaan suoraan kun et mielestäni ole kauheasti täällä kirjoitellut että sitä haittaa että näille hoilaajille kasvaa joku ego aina ja he luulevat että vain he ovat oikeita faneja ja hoilaaminen on se ainoa tapa millä joukkuetta saa kannattaa. Ja varsinkin kun aika moni oikeinkannattaja tuntuu lähinnä valittavan kannatuksesta täällä ja seuraa hoilaamiset vain television välityksellä.
No en tälläiseen ole törmännyt kuin jostain megepellejen ultraporukoiden toiminnasta keskusteluissa. Kukaan ei vieläkään ole valittanut, vaan antanut palautetta siitä mitä voisi tehdä paremmin. Itse kuulun Pataljoonaan ja olisin ollut tänäänkin Tampereella jos meiltä sinne reissu olisi lähtenyt, ja niin olisi muutama muukin.

Onko täällä joku sanonut että vain Pataljoonalaiset on oikeita faneja, ja jos on niin jos viitsisit näyttää että kuka täällä niin on sanonut.

E: Ja eikös samaa voisi sanoa teistäkin jos kerran väitätte teidän kannatustapanne olevan oikea ja Patljoona tekee väärin? Vähän ristiriitaista.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jalkapallossa toimii paremmin lauleskelu, kun se tempo on mitä on ja tilanteita ei juurikaan synny. Lätkässä taas sitten pitäisi pystyä kannattajienkin reagoimaan nopeammin. Eli laulun pitäisi ainakin siinä kohtaa vaihtua Ässät-huutoihin, kun pelissä tulee esimerkiksi kova töötti, tahi rummutus vastapäätyyn. Selkeämmin pitäisi pystyä ilmaisemaan se tuki nimenomaan Ässille, eikä vain tuoda yleistä ääntä halliin.

Uskon kyllä, että äänekkäällä kannattajaryhmällä on positiivisia kerrannaisvaikutuksia ottelutapahtuman tunnelmaan.

Silti samaa mieltä, varmaankin koska tuohon kulttuuriin on kasvanut, että iso palanen ja erityispiirre Isomäen henkeä on tuo suuri seisomakatsomo kaukalon sivulla ja matalampi kynnys reagoida pelitapahtumiin. Taklaukset -AJAAAA! taitaa päästä nykyään käyttämään harvemmin-, maalipaikat, av-taistelut ja purut, tuomareille prässiä kun omat on katollaan. Sellanen pelin pulssilla eläminen ja reagointi.

Eivät toki ole toisiaan poissulkevia ja sitä rataa, mutta lähestymiskulma kannattajaryhmän ja peruspelinseuraajan edustajalla on hienokseltaan eri.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
@Räyh En mä jaksa tästä enempää mutta paas lukien kaikki aikaisempien kausien kannattajatoiminnasta kertovat ketjut niin asiat saattaa avautua.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Oli kyllä hieman surullinen vieraspääty tänään. Muutama ilves fani kenen kanssa olin peliä katsomassa keskiviikkona sekä tänään ihmettelivät samaa että paljon porukkaa muttei mitään ääntä. Toki, kärhunkämmen on myöntänytkin etteivät pidä ääntä joten en heitä syytä. Silti pisti silmään ettei edes yritystä.
 
Ainoat huudot tai chäntinpoikaset jota tänään kuului lähti omilla kyydeillä tulleiden Pataljoonan ydinväen toimesta. Ilman näitä ei olisi ollut edes tuotakaan vähää.

Mutta joo tosiaan kaikille "palstaveljille" yleisesti, olit sitten Pataljoonan tai KK:n puolella, niin sinne hallillekin saa tulla pitämään ääntä, eikä pelkästään keskustelupalstoille!

Toki positiivista, että aihe herättää tunteita ja keskustelua. Ilman sitä olis vähän huolestuttavampi tilanne.
 

Levollinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitkä lainaus.
Ei kannata tarttua näihin ns. Takalinjan syötteihin. Antaa räksyttää, aina kun joku wanhan liiton jarru länkyttää tai suuttuu tietää että on jotain tehty oikein asioiden eteenpäin viemiseksi.

Pataljoonan reissut on harmillisesti nyt peruuntuneet, mutta meno ollu kotona ilahduttavaa seurata (ruudun välityksellä t: etäpata) ja poikii varmasti aktiivisten kannattajien määrän kasvua ja kohta reissulähtijöiden määrää ylittää kynnyksen. Lisää vaan vettä myllyyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös