Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2024–2025

• 67 188
  • 705

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, enhän sitä väittänytkään etteikö laulaminen toisi lisää ääntä, ja sitä kautta tunnelmaa halliin. Pointti oli se, että oli porukka kuinka suuri vain niin se on sanoitukseltaan joka tapauksessa puuroa (vai meneekö jopa vain pahemmaksi puuroksi, mitä enemmän "laulajia"?). Täten siis kannatusvaikutus on tasavertainen molemmille jengeille.
Pahoitteluni, luin hieman hätäisesti edellisen viestisi. Kyllä tavallaan näin, mutta sitten siinä on myös näitä muita aspekteja, että miten tämä luo mielekkyyttä itse toimintaan, kun on vähän monipuolisuutta ja erilaisia variaatiota mukana. Että itse taas sitä kautta enemmän sillä monipuolisuuden kannalla väkimäärästä riippumatta.

Näitä kun lukee niin voisi kuvitella että Ässät hävisi kun oli kannatettu väärin. Kyllä se on kuulkaas kakarat niin että yhtään pistettä ei sarjataulukkoon saa sillä että joikaa jotain mistä ei edes kentällä saa selvää koko ottelun.
Itse taas haluan uskoa, että jos kerran Isomäki on ollut tunnettu tunnelmastaan menneisyydessä, niin tulee se olemaan sitä myös tulevaisuudessakin. Kun hommat tässä tasaisesti kehittyvät eteenpäin ja tipoittain saadaan lisää ihmisiä mukaan aktiiviseen toimintaan, niin uskon sen heijastuvan ajoittain hyvällä tavalla myös sinne Ässien pistesarakkeeseenkin. ;)

Cal Bizmaier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahoitteluni, luin hieman hätäisesti edellisen viestisi. Kyllä tavallaan näin, mutta sitten siinä on myös näitä muita aspekteja, että miten tämä luo mielekkyyttä itse toimintaan, kun on vähän monipuolisuutta ja erilaisia variaatiota mukana. Että itse taas sitä kautta enemmän sillä monipuolisuuden kannalla väkimäärästä riippumatta.

Itse taas haluan uskoa, että jos kerran Isomäki on ollut tunnettu tunnelmastaan menneisyydessä, niin tulee se olemaan sitä myös tulevaisuudessakin. Kun hommat tässä tasaisesti kehittyvät eteenpäin ja tipoittain saadaan lisää ihmisiä mukaan aktiiviseen toimintaan, niin uskon sen heijastuvan ajoittain hyvällä tavalla myös sinne Ässien pistesarakkeeseenkin. ;)
Jalkapallossa toimii paremmin lauleskelu, kun se tempo on mitä on ja tilanteita ei juurikaan synny. Lätkässä taas sitten pitäisi pystyä kannattajienkin reagoimaan nopeammin. Eli laulun pitäisi ainakin siinä kohtaa vaihtua Ässät-huutoihin, kun pelissä tulee esimerkiksi kova töötti, tahi rummutus vastapäätyyn. Selkeämmin pitäisi pystyä ilmaisemaan se tuki nimenomaan Ässille, eikä vain tuoda yleistä ääntä halliin.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Aina kun Ässät pelaa hyvin tai tärkeän ottelun siellä kuuluu se Ässät -huuto minkä joukkuekin kuulee, aistii ja erottaa kentällä. Siellä myös vittuillaan vastustajalle ja buukataan tuomareille.

Mitä muuta edes tarvitaan?

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jalkapallossa toimii paremmin lauleskelu, kun se tempo on mitä on ja tilanteita ei juurikaan synny. Lätkässä taas sitten pitäisi pystyä kannattajienkin reagoimaan nopeammin. Eli laulun pitäisi ainakin siinä kohtaa vaihtua Ässät-huutoihin, kun pelissä tulee esimerkiksi kova töötti, tahi rummutus vastapäätyyn. Selkeämmin pitäisi pystyä ilmaisemaan se tuki nimenomaan Ässille, eikä vain tuoda yleistä ääntä halliin.
Itse olen taas sitä mieltä, ettei tässä pidä olla lajin vankina. Se nyt on nähty, että homma toimii lajissa kuin lajissa, jos se vain laitetaan toimimaan. Jokainen katsoja pystyy kuitenkin spontaanisti soolona reagoimaan kentällä tapahtuviin asioihin haluamallaan tavalla. Myös sieltä kannattajakatsomosta. Silti samaan aikaan organisoitu meininki voi lyödä höökiä siellä taustalla.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kysyn sulta että mitä haittaa siitä on vaikka siellä olisi jotain muutakin? Se nyt luo sitä tunnelmaa eikä siinä ole minusta mitään väärää.
Sanotaan suoraan kun et mielestäni ole kauheasti täällä kirjoitellut että sitä haittaa että näille hoilaajille kasvaa joku ego aina ja he luulevat että vain he ovat oikeita faneja ja hoilaaminen on se ainoa tapa millä joukkuetta saa kannattaa. Ja varsinkin kun aika moni oikeinkannattaja tuntuu lähinnä valittavan kannatuksesta täällä ja seuraa hoilaamiset vain television välityksellä.

Räyh

Jäsen
Sanotaan suoraan kun et mielestäni ole kauheasti täällä kirjoitellut että sitä haittaa että näille hoilaajille kasvaa joku ego aina ja he luulevat että vain he ovat oikeita faneja ja hoilaaminen on se ainoa tapa millä joukkuetta saa kannattaa. Ja varsinkin kun aika moni oikeinkannattaja tuntuu lähinnä valittavan kannatuksesta täällä ja seuraa hoilaamiset vain television välityksellä.
No en tälläiseen ole törmännyt kuin jostain megepellejen ultraporukoiden toiminnasta keskusteluissa. Kukaan ei vieläkään ole valittanut, vaan antanut palautetta siitä mitä voisi tehdä paremmin. Itse kuulun Pataljoonaan ja olisin ollut tänäänkin Tampereella jos meiltä sinne reissu olisi lähtenyt, ja niin olisi muutama muukin.

Onko täällä joku sanonut että vain Pataljoonalaiset on oikeita faneja, ja jos on niin jos viitsisit näyttää että kuka täällä niin on sanonut.

E: Ja eikös samaa voisi sanoa teistäkin jos kerran väitätte teidän kannatustapanne olevan oikea ja Patljoona tekee väärin? Vähän ristiriitaista.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.

Uskon kyllä, että äänekkäällä kannattajaryhmällä on positiivisia kerrannaisvaikutuksia ottelutapahtuman tunnelmaan.

Silti samaa mieltä, varmaankin koska tuohon kulttuuriin on kasvanut, että iso palanen ja erityispiirre Isomäen henkeä on tuo suuri seisomakatsomo kaukalon sivulla ja matalampi kynnys reagoida pelitapahtumiin. Taklaukset -AJAAAA! taitaa päästä nykyään käyttämään harvemmin-, maalipaikat, av-taistelut ja purut, tuomareille prässiä kun omat on katollaan. Sellanen pelin pulssilla eläminen ja reagointi.

Eivät toki ole toisiaan poissulkevia ja sitä rataa, mutta lähestymiskulma kannattajaryhmän ja peruspelinseuraajan edustajalla on hienokseltaan eri.

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Oli kyllä hieman surullinen vieraspääty tänään. Muutama ilves fani kenen kanssa olin peliä katsomassa keskiviikkona sekä tänään ihmettelivät samaa että paljon porukkaa muttei mitään ääntä. Toki, kärhunkämmen on myöntänytkin etteivät pidä ääntä joten en heitä syytä. Silti pisti silmään ettei edes yritystä.

Ainoat huudot tai chäntinpoikaset jota tänään kuului lähti omilla kyydeillä tulleiden Pataljoonan ydinväen toimesta. Ilman näitä ei olisi ollut edes tuotakaan vähää.

Mutta joo tosiaan kaikille "palstaveljille" yleisesti, olit sitten Pataljoonan tai KK:n puolella, niin sinne hallillekin saa tulla pitämään ääntä, eikä pelkästään keskustelupalstoille!

Toki positiivista, että aihe herättää tunteita ja keskustelua. Ilman sitä olis vähän huolestuttavampi tilanne.

Levollinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitkä lainaus.
Ei kannata tarttua näihin ns. Takalinjan syötteihin. Antaa räksyttää, aina kun joku wanhan liiton jarru länkyttää tai suuttuu tietää että on jotain tehty oikein asioiden eteenpäin viemiseksi.

Pataljoonan reissut on harmillisesti nyt peruuntuneet, mutta meno ollu kotona ilahduttavaa seurata (ruudun välityksellä t: etäpata) ja poikii varmasti aktiivisten kannattajien määrän kasvua ja kohta reissulähtijöiden määrää ylittää kynnyksen. Lisää vaan vettä myllyyn.

Fabrangus78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kannata tarttua näihin ns. Takalinjan syötteihin. Antaa räksyttää, aina kun joku wanhan liiton jarru länkyttää tai suuttuu tietää että on jotain tehty oikein asioiden eteenpäin viemiseksi.

Pataljoonan reissut on harmillisesti nyt peruuntuneet, mutta meno ollu kotona ilahduttavaa seurata (ruudun välityksellä t: etäpata) ja poikii varmasti aktiivisten kannattajien määrän kasvua ja kohta reissulähtijöiden määrää ylittää kynnyksen. Lisää vaan vettä myllyyn.
Lisäyksenä tähän vielä:

Yleisesti myös provokommentit parempi jättää tässä ketjussa omaan arvoonsa. 1-3 käyttäjää silloin tällöin täällä näsäviisastelee ja provoilee ihan turhaan ilman että mitään järkevää sanottavaa ketjun keskusteluun.

Ja kummankaan ryhmän jäsenten (itse kuulun pataljoonaan) tai vaikka et kuuluisi kumpaankaan on turha naureskella oikein ja väärin kannatuksesta kummallekaan. Koska tietääkseni kumpikaan ei pakota mihinkään vaikkakin hienoa olisi että mahdollisimman moni lähtisi mukaan tähän ”täysipäiväiseen” uuteen kulttuuriin ja sen kehittämiseen.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ymmärrän hyvin, miksi ihmiset näkee ongelman KK:n katsomotoiminnassa.

Tänäänkin siellä oli varmasti 50-70 ihmistä yhdessä mytyssä ns. fanikatsomossa, mutta ääntä riitti vain harvoin. Pataljoonan nykyvire päihittää tuon mennen tullen , ja vähän harmittaa etteivät saaneet reissua tehtyä.

Ymmärrän myöskin, ettei KK:n tarkoitus ole panostaa ääneenkannattamiseen, mutta toisaalta ihmettelen, kun uhraavat sen verran rahaa ja aikaa kyseiseen juttuun (matkustaa peleihin, ostaa liput), mikseivät sitä tee?

Tämä siis täysin ryhmien ulkopuolelta tuleva kommentti.

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
On kyllä outoa että ihmiset menevät katsomaan jäähalliin jääkiekkoa.

Joko capolle on tarjottu Etulinjan The Kaidetta, se on oikeinkannattamisen artefakti par excellance.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
On kyllä outoa että ihmiset menevät katsomaan jäähalliin jääkiekkoa.

Tuntuu, että keskustelu katsomotoiminnasta on jälleen aktivoitunut ja Pataljoona on ollut pirteällä jalalla liikkeellä Isomäessä. Siittä plussaa.

Samalla, se että sunnuntaina vierasmatsiin raahautunutta seuruetta kytätään ja arvostellaan kotisohvalta kolkuttelee omaan makuun, miten sen nyt laittaisi, absurdiuden rajapintaa.

Guarantee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, ManU
Aina kun Ässät pelaa hyvin tai tärkeän ottelun siellä kuuluu se Ässät -huuto minkä joukkuekin kuulee, aistii ja erottaa kentällä. Siellä myös vittuillaan vastustajalle ja buukataan tuomareille.

Mitä muuta edes tarvitaan?
Eli aina kun Ässät ei pelaa hyvin ei myöskään kuulu antaa tukea katsomosta? Näitä syttymisiä tapahtuu melko harvoin ja sen kokonaiskesto taitaa olla poikkeuksetta enemmän sekunteja kuin minuutteja.
Vittuilen vastustajille lähes joka pelissä ja buuaan tuomareille vaik oonkin tällä kaudella chäntännyt aktiivisesti mukana joka pelissä (edellisten 20 vuoden aikana kotipeleissä vain satunnaisesti).

Ei kai kaupastakaan välttämättä muuta tarvita ku perunoita ja silliä mut hieno se o välil muutaki syödä. Jokanen puusilmäki näkee ja kuulee et kotipelien tunnelma on täl kaudel ollu huomattavasti parempi. Se huomataan varmasti kentälläkin. Aina ei oo pakko olla kehityksen jarruna.

Tampereel oli tänää joo hiljasta mut antaa sen KK:n näkyy omal tavallaa. Yritetään me ääneen kannattamisesta tykkäävät pitää huoli et myös sellanen bussi matkaa jatkossa paikalle.

Terppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vuodesta toiseen täällä väännetään pataljoona vai kk ja kuka kannattaa mitenkin. Itse olin tänäänkin Tampereella katsomassa jääkiekkoa ja mielestäni kk kannusti ihan riittävästi. Itse olen 80-luvun lopusta käynyt isomäessä ja se tunnelma on ykkösjuttu. Mutta mielestäni teennäinen kannustaminen ja chantit on jonkun muun juttu. Haluan vain sanoa et jos joku näkee vaivaa siitä miten joku toinen kannattaa niin ehkä voisi olla parempi tulla sinne paikanpäälle näyttämään mallia. Ja taas kerran ,ei kukaan voi kertoa miten kuuluu kannattaa rakasta seuraa, Itse olen tänäkin kautena tukenut fanishopin avulla riittävästi.

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Käyttäjä on saanut useamman viestin kokonaisuudesta pelikiellon. Syynä pään aukominen.
Karu on jako kun Pataljoona on niin perse auki ettei ole varaa bussilippuun, ja Karhunkämmenellä on niin paljon fyrkkaa että pystyvät vähän hyväntekeväisyyteenkin laittamaan.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eli aina kun Ässät ei pelaa hyvin ei myöskään kuulu antaa tukea katsomosta? Näitä syttymisiä tapahtuu melko harvoin ja sen kokonaiskesto taitaa olla poikkeuksetta enemmän sekunteja kuin minuutteja.
Vittuilen vastustajille lähes joka pelissä ja buuaan tuomareille vaik oonkin tällä kaudella chäntännyt aktiivisesti mukana joka pelissä (edellisten 20 vuoden aikana kotipeleissä vain satunnaisesti).

Väittäisin, että tämäkin keskustelu on pyörähtänyt jokuseen kertaan tällä palstalla viimesen 20 vuoden aikana.

Sinänsä, annan kyllä kannatukseni kannattajaryhmälle joka pitää ääntä ja pyrkii pitämään tunnelmaa ja mielialoja yllä vaikka omissa soisikin ja tulisi lunta tupaan. Monasti Isomäessä vuosien aikana halli on lamaantunut kun taululla 0-2 ja jotenkin nihkeä ilmapiiri.

Kenties nää nimenomaan on niitä kannattajaryhmän iskun paikkoja: kun iso osa hallista ja katsojista on puhaltanut palkeet tyhjäksi ja liekki lepattaa tuulessa ja tihkusateessa niin kannattajaryhmä ei tähän antaudu vaan yrittää puhaltaa leimua hiillokseen.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole koskaan kuulunut mihinkään tämmöisiin yhdistyksiin, mutta keskustelua on kiinnostavaa seurata. Onhan tämä jo jonkinlaista toistohuumoria kun sama levy pyörinyt ainakin toistakymmentä vuotta.

Omasta nuoruudesta, noin 35 vuoden takaa, muistan kun valitimme kavereiden kanssa kaikista istumakatsomossa olevista kermaperseistä, etteivät ne varmaan kertaakaan huuda nuijaa, seulaa tai vittua siellä.

Elikkä tää on varmaan vähän sukupolvikysymys. Ei kai kukaan kuvittele, että tämmöinen 50+ ukko alkaisi nyt vetämään jotain chanttia ja pomppimaan katsomossa. Mulle riittää kun laittaa pelipaidan / muuta Ässä-rekvisiittaa ylle ja keskittyy peliin ja voi siihen vähän reagoidakin. Ja nykyään tosiaan sieltä kermapersekatsomosta käsin. Etäkannattajana toki jää nuo kotimatsit hyvin vähälle nykyään, mutta Turun tps-ässät matseissa olen "aina".

Räyh

Jäsen
Karu on jako kun Pataljoona on niin perse auki ettei ole varaa bussilippuun, ja Karhunkämmenellä on niin paljon fyrkkaa että pystyvät vähän hyväntekeväisyyteenkin laittamaan.
Kyse tuskin oli siitä että onko Pataljoonalla varaa lähteä reissuun, vaan siitä että halutaanko se toteuttaa tappiollisesti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy