Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2024–2025

  • 28 317
  • 283

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä, juuri näin. Ei silti aukene, miksei nämä ryhmittymät mahtuisi samalle reissulle. Yhteistyöllä luulisi kantavan pidemmälle kuin tällä toinen lähtee, toinen jää ajatuksella.
Ei aukene minullekaan. Kysyinkin tuolla aiemmin, että onko muiden joukkueiden kannattajayhdistysten välillä vastaavanlaista vääntöä?
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Ei aukene minullekaan. Kysyinkin tuolla aiemmin, että onko muiden joukkueiden kannattajayhdistysten välillä vastaavanlaista vääntöä?
Muistelen että Jukuri faniporukkojen välillä oli oikein käsirysyäkin joskus, saa korjata jos olen väärässä mutta siellä ainakin on jotain kränää.

Mielestäni Ässillä ei kuuluisi edes olla kahta fani porukkaa, olen aina pitänyt sellaista hieman pelleilynä, varsinkin kun kyseessä on aika pieni fanikunta. Ilveksellä on toki Ilves ikuisesti ja Osasto mutta ymmärtääkseni siellä on selvä jako että osasto hoitaa fanimatkat sekä tunnelman kotona ja ilves ikuisesti tekee taas kaikkea muuta kannatukseen liittyvään.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Fc Barcelona. Sympatiat: SaiPa
Muistelen että Jukuri faniporukkojen välillä oli oikein käsirysyäkin joskus, saa korjata jos olen väärässä mutta siellä ainakin on jotain kränää.

Mielestäni Ässillä ei kuuluisi edes olla kahta fani porukkaa, olen aina pitänyt sellaista hieman pelleilynä, varsinkin kun kyseessä on aika pieni fanikunta. Ilveksellä on toki Ilves ikuisesti ja Osasto mutta ymmärtääkseni siellä on selvä jako että osasto hoitaa fanimatkat sekä tunnelman kotona ja ilves ikuisesti tekee taas kaikkea muuta kannatukseen liittyvään.
En tiennyt että niillä edes on faneja. Ei ainakaa oo hallille löytäny ;)
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni Ässillä ei kuuluisi edes olla kahta fani porukkaa, olen aina pitänyt sellaista hieman pelleilynä, varsinkin kun kyseessä on aika pieni fanikunta. Ilveksellä on toki Ilves ikuisesti ja Osasto mutta ymmärtääkseni siellä on selvä jako että osasto hoitaa fanimatkat sekä tunnelman kotona ja ilves ikuisesti tekee taas kaikkea muuta kannatukseen liittyvään.
Ainakin eri yhdistysten pitäisi toimia rinnakkain, kuten ilmeisesti Ilveksen porukat. Porissa ryhmät toimivat erillään.

Kummankaan yhdistyksen asemaa ei myöskään paranna yhtään moittiminen ja vähättely toinen toisiaan.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Ainakin eri yhdistysten pitäisi toimia rinnakkain, kuten ilmeisesti Ilveksen porukat. Porissa ryhmät toimivat erillään.

Kummankaan yhdistyksen asemaa ei myöskään paranna yhtään moittiminen ja vähättely toinen toisiaan.
Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta on siellä taustalla mielestäni ihan hyviä syitä miksi ymmärtäisin hyvin jos Pataljoona ei haluaisi työskennellä KK kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö joku, miten muiden joukkueiden kannattajayhdistysten yhteiselo sujuu? Käsittääkseni monella jengillä on useampia ryhmiä ja en ainakaan ole törmännyt vastaavanlaiseen vääntöön ja vittuiluun. Järjestääkö ne matkansa yhdessä vai erikseen?
Mikkelissä Viikinkiveljet ja Sarvisklubi järjestävät omat matkansa. Viikinkiveljet on epävirallinen rekisteröimätön kannattajaporukka ja Sarvis taas ihan rekisteröity yhdistys. Kannatus tapahtuu yhdessä, joskin VV on ottanut suitset ohjattavakseen viimeisten vuosien aikana eteenpäin viemisessä.

Lueskelin tätä ketjua ja meiltä Mikkelistä osin löytyy samankaltaisuuksia kuin teillä Porissa. VV edistää kannattajakulttuuria ja reissuilla käykin suurimmaksi osaksi porukkaa, jota kiinnostaa ääneenkannattamisen maksimoiminen vieraissa. Sarviksen bussissa taasen enemmän rauhallisempaa väkeä lapsista vanhuksiin ja niin edelleen, osa tulee istumaan ja katsomaan peliä jne. mutta toki myös kannustamisesta kiinnostuneita löytyy sieltäkin ja samaan katsomoon ryhmät sijoittuvat vieraissakin. Järjestely on vaikuttanut toimivan useamman vuoden ihan hyvin, kun harvemmin on peruutuksia tullut puolelta tai toiselta reissujen suhteen. Mutta kuten täälläkin moni todennut Porin ryhmien osalta, niin en itsekään näe sitä että VV:n pari-kolmekymppiset reissupäivän maljoja kilistelevät sällit reissaisivat yhtäkkiä SC:n bussissa, jossa oletettavasti on totuttu rauhallisempaan lasten ja vanhempien ihmisten luomaan atmosfääriin. Ja kummassakaan vaihtoehdossa ei tietenkään mitään väärää.
Muistelen että Jukuri faniporukkojen välillä oli oikein käsirysyäkin joskus
Heh tämä hieman hörähdytti, mutta käsirysyksi asti ei ole mennyt edes silloin alussa, kun jopa keltaiset lehdet taisivat "kränästä" kirjoitella :D
 

Nakkimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Montreal
Vaikka nyt alkukausi luokin mitä tahansa ajatuksia niin sitä porukkaa, joka ns pelkästään kannatuksen takia haluaa lähteä reissuille pataljoonan kyydissä on liian vähän. Se porukka jonka pääidea on faniryhmänä toimiminen peleissäkin on vaikka esim 100 henkeä niistä matkan onnistumiseen vaatisi noin 40%. Tästä sadasta voidaan ajatella vaikka 20%lähtevän kk:n mukaan, sitten seuraava 30% onkin alaikäisiä jotka eivät kaikesta voikaan itse päättää. Jäädään tilanteeseen josta lopusta 50 pitäisi noin 70% lähteä jos halutaan matka onnistuvan.

Tämä kädenvääntöhän on siitä peräisin että Karhunkämmen on jo luotu lähes suoraan kilpailijaksi Pataljoonalle, koska ollaan haluttu jotain erilaista joka on ymmärrettävää. Vaikka mitä annetaaan ymmärtää faktahan on se, että ryhmien välillä ollaan lähempänä radiohiljaisuutta kuin yhteistyötä. Kumpikin ryhmä ajattelee olevansa se ns oikea tapa ja porukka kannattaa, joten ihmettelen jos tässä johonkin sovintoon päädyttäisiin
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Karhunkämmen vie monta monta lähtiää pataljoonan puolelta, joka suorastaan vituttaa. Karhunkämmen varsinainen "faniryhmä" estää katsomotoiminnan kehittämisen.
Mitä ihmettä minä juuri luin?

Ymmärsinkö oikein: jos lähdet Pataljoonan järjestämällä bussikuljetuksella vieraspeliin, saat vapaasti kannattaa Ässiä katsomossa haluamallasi tavalla.

Jos taas lähdet Karhunkämmenen järjestämällä bussikuljetuksella vieraspeliin, jokin estää sinua kannattamasta Ässiä katsomossa haluamallasi tavalla.

Näinkö se menee? Kerro nyt minulle vanhalle sedälle, että mitä siellä Karhunkämmenen bussissa sinulle tehdään, ettet pystykään kannattamaan Ässiä katsomossa haluamallasi tavalla?

Tämä on niin erikoinen juttu, että meinaan mennä sanattomaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös