Kirjoitan kiireessä, palaan vaikka illemmalla asiaan.
Mielestäni pata voitti ihan ansaitusti. Kruus ei ollut hyvä, mutta ei mielestäni aivan kelvotonkaan. Viheltämättäkin jäi puolin ja toisin, totesinkin vierustoverille jonkun selkeän mailaniskun jälkeen, että taisi paikkailla, kun tuosta viheltämättä jäi. Siis kyseessä oli muistaakseni Forsbacka. Ja paikkailu on nähdäkseni perseenomaisen tuomaroinnin ensimmäinen taso.
Kiekko pomppi kerrankin Ässille, esimerkkinä 2-1 johtomaali. On kiva välillä, että niinkin käy. Ässien ylivoimalla tosiaan parhaat paikat osui kirves-Mäkiselle, joka yritti aika hyvää suoritusta, mutta kiekko karkasi sivurautoihin. Ja Juusokin oli ihan mukana.
Tappara ei ollut niin vahva, mitä olen tällä kaudella aiemmin nähnyt, siitä oli meille etua. Ja kyllä kotiyleisö oli aika mahtavasti omiensa takana. Ja Ramsay vetäsi ekan playoff-maalinsa Suomessa aika nasuliin saumaan, hyvä veto hyvästä syötöstä.
HC pääsikin näyttämään tykkiään sitten viime minuuteilla. Mäntylän episodiin olen vähän jäävi puuttumaan, sillä vaikka olin ihan hyvällä näköetäisyydellä, se meni vähän ohitse. Tajusin, mitä tapahtui vasta, kun AUK makasi jäässä. Vierestä tulikin huuto, että menkää nyt joku katsomaan kuinka kävi, kun kaikki pörräsivät vain tuomarin ympärillä.
En pysty väittämään, että oli haettu teko, mutta OR on tuomittu ja se siitä. Parasta tuomiossa on, että Mäntylä on parhaan pään puolustajia Tapparassa. Jos meiltä joutuu ykkössentteri syrjään, miksi säälisin pientä oikeusmurhaakaan. Se on playoff-meininkiä. Jatkossa Mäntylää niittäessä ei kyllä kannata itseään hölmöillä enää pihalle. Kuten esim. Nicke aika viileänä kuitenkin pysyi siinä tilanteessa.
Juuso otti muutaman gamesaverin ja perustorjuntoja. Kahden miehen alivoiman lopussa kirvespaidat suht. nätin kuvion päätteeksi jättivät Riksin vähän ilman mahdollisuuksia. Takaa-ajon päättikin sitten Tapparan jäähy ja HC. Paha yhdistelmä.
Semmosta, maanantaina uusi peli ja kai on myös uudet kujeet. Voitto siitä, niin näyttää vielä paremmalta. Jos Tappara jatkaa tuossa usvan putkessa, niin meillä on todellakin mahdollisuus.