Ässähuhut ja mutut

  • 6 200 457
  • 29 496
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta nyt pitää ymmärtää, että eurooppalaisen jääkiekon dynamiikka on muuttunut rajusti seitsemän vuoden aikajänteellä. Vuoden 2006 Uusikartanoon verrattava pelaaja olisi Jarno Koskiranta. Ja hän ei siirry Liigan sisällä, vaan lähtee Venäjälle.

2013 Koskiranta on kuitenkin ihan eri tason pelaaja mitä AUK edes parhaimillaan on ollut.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Et niin, koska tuossa vertailussa siihen et voisi tarttua.

Tuossa vertailussahan sen nimenomaan voi esille ottaa. Hagman 2013 vs. Pihlman 2006 -vertailussa Hagman on menneiden esitysten perusteella se selkeästi parempi pelaaja, mutta miten lieneekään todellisuus?

En edelleenkään vastusta yhdenkään tietyn pelaajan hankkimista Ässiin, MUTTA kannattajilla pakkaa olemaan harhaluuloja oman tietomääränsä tasosta. Siksi täällä pyöritellään toistuvasti tuttuja nimiä ja ei-tutut leimataan arvoiksi, koska ei haluta ymmärtää, että joukkueen rakentamksesta vastaavat ammattilaiset operoivat aivan erilaisella tietopohjalla.
 

Starstruck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuossa vertailussahan sen nimenomaan voi esille ottaa. Hagman 2013 vs. Pihlman 2006 -vertailussa Hagman on menneiden esitysten perusteella se selkeästi parempi pelaaja, mutta miten lieneekään todellisuus?
Ja minä kun luulin, että vertailussa olivat Heino 2013 vs. Uusikartano 2006... Edes Heino 2013 vs. Uusikartano 2013 ei ole tasan, vaan Akille voitto.

Minusta Hagman olisi SM-liigassa nykykunnossaan varsin dominoiva pelaaja, mutta aika sen (ehkä) näyttää. Ja asennetta riittää, jos kiekko ei heti pussiin löydä tietään. Sen vuoksi ajattelen Hagmania "takuuvarmana" hankintana, ettei varmasti tyydy vetämään mitään 10+10 kautta, vaan puskee vaikka väkisin lähemmäs 30 häkkiä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huhuketju on mennyt mielenkiintoiseksi. Löytyy aikapoimua ja sujuvaa pelaajavertailua vuosilta 2006 vs. 2013. Löytyy JA-scouting teamia ja hienoa termistöä. On Pajuojaa ja henkilökohtaisuuksia.

Kannun nostosta on reilut 3-viikkoa, mutta tällaista tää on.

Joku ottaisi mieluummin Hagmanin kuin Lepistön. Sitä pidän erikoisena. Hagman on ollut kisoissa pettymys. 200K€ voi olla iso raha siitä panoksesta minkä hän ensi kaudella joukkueelleen antaa. Marko Anttilan ottaisin huutaen vastaan, mutta tällaiset kaverit menee kyllä Venäjälle kaikki järjestäen.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Ja minä kun luulin, että vertailussa olivat Heino 2013 vs. Uusikartano 2006... Edes Heino 2013 vs. Uusikartano 2013 ei ole tasan, vaan Akille voitto.

Se on nyt ihan sama keitä vertaillaan, pointti kuitenkin on se, että mennyttä painotettaan arvioinneissa aivan liikaa. Sopimusta keväällä 2013 tehdessä ei ole olennaista vertailu AUK vs Heino 2011, 12 tai 13, vaan AUK vs Heino 2014, 15 jne.

Minusta Hagman olisi SM-liigassa nykykunnossaan varsin dominoiva pelaaja, mutta aika sen (ehkä) näyttää.

Mun mielestä edes Mikko Koivu ei syksyllä 2012 ollut dominoiva pelaaja. Aika harva on. Hagmanin en usko tuota olevan koska ei dominoiva ollut ennen ison meren taa lähtöäänkään. Aika vähän noita dominoivia pelaajia on liigassa viime vuosina näkynyt. Tasoerot ovat pienemmät kuin äkkiseltään tahdotaan myöntää.

Ja asennetta riittää, jos kiekko ei heti pussiin löydä tietään. Sen vuoksi ajattelen Hagmania "takuuvarmana" hankintana, ettei varmasti tyydy vetämään mitään 10+10 kautta, vaan puskee vaikka väkisin lähemmäs 30 häkkiä.

Viimeisen kahden kauden aikana "lähemmäs" 30 maalia (= >25) on tehnyt kolme pelaajaa. Zabo toki jopa yli. Tuolla lukemalla Hagman on takuulla maalipörssin viiden kärjessä. Haluatko lukita vastauksesi?

Edit:
Hagmanin GPG on ollut 0,5 tai yli edellisen kerran Kärpissä kaudella 2001-02. Siis kaikki sarjat huomioiden.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aiheseen liittyen:

Harri Laiho ‏@HarriLaiho

Ässillä lehdistötilaisuus ti klo 14. Kutsussa ei mainita, että kerrottaisiin uusista sopimuksista. Toiv. silti kerrotaan #ässät #smliiga

Mitähän tuolla tiedotettaisiin jollei jotain sopimuksia?
 

Starstruck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on nyt ihan sama keitä vertaillaan, pointti kuitenkin on se, että mennyttä painotettaan arvioinneissa aivan liikaa. Sopimusta keväällä 2013 tehdessä ei ole olennaista vertailu AUK vs Heino 2011, 12 tai 13, vaan AUK vs Heino 2014, 15 jne.
Ymmärrän tämän, mutta olisin silti tehnyt Uusikartanolle vuoden tai kahden jatkon nykykunnon sekä johtajuuden/kokemuksen perusteella. Heinon sopimus ei mielestäni sulje tätä pois.

Viimeisen kahden kauden aikana "lähemmäs" 30 maalia (= >25) on tehnyt kolme pelaajaa. Zabo toki jopa yli. Tuolla lukemalla Hagman on takuulla maalipörssin viiden kärjessä. Haluatko lukita vastauksesi?

Edit:
Hagmanin GPG on ollut 0,5 tai yli edellisen kerran Kärpissä kaudella 2001-02. Siis kaikki sarjat huomioiden.
Haluan lukita vastaukseni. Niemen rinnalla pelatessa pidän varsin todennäköisenä, että Hagman tekisi 25-30 maalia.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Ymmärrän tämän, mutta olisin silti tehnyt Uusikartanolle vuoden tai kahden jatkon nykykunnon sekä johtajuuden/kokemuksen perusteella. Heinon sopimus ei mielestäni sulje tätä pois.

Niin olisin tehnyt minäkin nähdyn perusteella, joten oletan Toivolan tietävän jotain mitä me emme ole voineet nähdä, koska päätös asiasta tuli Toivolan puolelta.

Haluan lukita vastaukseni. Niemen rinnalla pelatessa pidän varsin todennäköisenä, että Hagman tekisi 25-30 maalia.

Ok. 2000-luvulla Ässien pelaaja on ylittänyt 25 maalin rajapyykin 4 kertaa. Tällä kaudella paras maalintekijä (Savinainen) osui 20 kertaa. En sano tuon olevan mahdotonta, mutta en pitäisi sitä varsin todennäköisenä missään olosuhteissa kenenkään kohdalla.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Zabo teki viime kaudella 35 maalia ja Savinainen olisi tehnyt päättyneellä kaudella yli 25 maalia, jos olisi pystynyt pelaamaan ehjän kauden. Yhtäkkiä siis huomataankin, että 25 maalin rajan ylittyminen olisi jopa todennäköistä viime kausiin peilaten, varsinkin kun nyt eletään Ässien kulta-aikaa 2000-luvulla :)

Kyllä itse uskoisin Hagmanilta ainakin sellaiseen 20+20 -kauteen, mutta tod.näk. sopimuksen arvo on sellainen, että pitäisi vähän parempaan pystyä.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Kyllä itse uskoisin Hagmanilta ainakin sellaiseen 20+20 -kauteen, mutta tod.näk. sopimuksen arvo on sellainen, että pitäisi vähän parempaan pystyä.

Tässäpä tämä ongelmakohta on. Onko järkevämpää käyttää sama summa yhteen 25 maalin pelaajaan vai kahteen 15 maalin mieheen? Kun loukkaantuminen voi samalla todennäköisyydellä tehdä kenestä hyvänsä nollan maalin miehen.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
2013 Koskiranta on kuitenkin ihan eri tason pelaaja mitä AUK edes parhaimillaan on ollut.

Niin ja tuli sekin mieleen, että muutama vuosi sitten Koskirantoja ehdoteltiin tässäkin palstalla ässiin ja moni heidät silloin tyrmäsi. Hyviä pelimiehiä ovat molemmat ja aikanaan olisi voinut heihinkin tarttua.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Olen melkoisen varma, että Ässillä on pikku-hakin kanssa sopimus ollut jo väännettynä jokusen viikon. Asiaa uumoilin jo n. kuukausi sitten. Se, että Hagman ei kisoissa ole ollut mitenkään erikoinen, on osaltaan neloskentän rooliin liittyvä syy, siis tuloksellisessa mielessä.

Mitä tulee Lepistöön, olen 99 % varma, että Sami valitsee ennemmin Jokerit kuin Ässät, pelkästään siksi, että Hjallis on taatusti lyönyt seuran omalle kasvatilleen muikean sopimuksen tiskiin.

Never or less, Ässät tulee taistelemaan tulevalla kaudellakin kuuden sakkiin, tästä pitää huolen loistava puolustus, hyvä maalivahtipeli sekä Toivolan kyky hankkia kelpo hyökkääjiä.

Ässät on voittanut mestaruuden 35 pitkän vuoden jälkeen ja nyt jos koskaan kannattajien olisi hyvä osoittaa tukensa hyvin hoidetulle organisaatiolle ostamalle niitä kausikortteja mahdollisuuksien mukaan ja mikäli se ei ole mahdollista niin joka tapauksessa käymällä peleissä. Ässien kokoisessa organisaatiossa pääsylipputulot ovat merkittävä tulonlähde, joten mikäli haluamme jatkossakin Padan olevan huipulla tai sen tuntumassa, se alkaa lähentelemään jo velvollisuutta.
 
"Koettiin siinä kohtaa". Miten muuten joukkuetta voi rakentaa? Veikkomainen jälkiviisastelu vai?
Joukkuetta voi rakentaa siten, että opitaan menneistä. Menestyminen ei jää siitä kiinni, vaikkei joukkueessa ole kuudesosan pelaajabudjetista vievää "dixonia".

Karri Kivi sanoi, että se muutos-hetki koettiin jo silloin kuin Dixon oli vielä joukkueessa.
Niinhän tuo sanoi. Se vaan ei ole jutun pointti. Pointti on se, että mestaruus voitettiin ilman Dixonia. Miksi siis nyt pitäisi hankkia "dixoneita", jos ilman heitä voidaan voittaa mestaruus?

Tietysti jos halutaan tuolla kommunismityylilläsi rakentaa joukkue, että jokaiselle pelaajalle lyödään samanlainen sopimus pöytään, oli se sitten taitoihin/kokemukseen nähden ym.. yli tai alimitoitettu.
Kerrotko, missä minä noin olen esittänyt? Olin ilmeisen optimisti sen suhteen, että mennyt kausi olisi opettanut muillekin jotain. (Noh, opinpa sen, ettei pidä uskoa oppimiskykyyn kaikkien kohdalla.)

Minua kiinnostaa nähdä joukkue, joka menestyy. Vaikkei siellä sitten olisikaan "dixoneita", jotka vievät kuudesosan budjetista. Minua miellytti kovasti paljon enemmän Dixonin-jälkeinen kuin Dixonin-aikainen meininki.
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos jotkut kannattajat mieltyvät ensisijassa pelaajien nimiin. Toivon kuitenkin, että Ässien organisaation tasolla joukkueen rakentaminen pelaajien nimien varaan on historiaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Joukkuetta voi rakentaa siten, että opitaan menneistä. Menestyminen ei jää siitä kiinni, vaikkei joukkueessa ole kuudesosan pelaajabudjetista vievää "dixonia".

Niinhän tuo sanoi. Se vaan ei ole jutun pointti. Pointti on se, että mestaruus voitettiin ilman Dixonia. Miksi siis nyt pitäisi hankkia "dixoneita", jos ilman heitä voidaan voittaa mestaruus?

Kerrotko, missä minä noin olen esittänyt? Olin ilmeisen optimisti sen suhteen, että mennyt kausi olisi opettanut muillekin jotain. (Noh, opinpa sen, ettei pidä uskoa oppimiskykyyn kaikkien kohdalla.)

Minua kiinnostaa nähdä joukkue, joka menestyy. Vaikkei siellä sitten olisikaan "dixoneita", jotka vievät kuudesosan budjetista. Minua miellytti kovasti paljon enemmän Dixonin-jälkeinen kuin Dixonin-aikainen meininki.
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos jotkut kannattajat mieltyvät ensisijassa pelaajien nimiin. Toivon kuitenkin, että Ässien organisaation tasolla joukkueen rakentaminen pelaajien nimien varaan on historiaa.

Nimenomaan näin on tehty. Se, että pystytään pitämään Dixonin tasoisia pelaajia ja se, ettei joku Olli Lindholm ole pelaajahankinnoissa mukana, on näyte siitä oppimisesta. Tietysti Masa Kaipainen oli hieno mies, mutta Suomen mestaruuden voittaneen ammattilaisjoukkueen toimintatapa se ei voi olla.

Ei välttämättä tarvitsekaan. Mutta jos tulee mahdollisuus hankkia astetta kovempi nimi, joka mahtuu budjettiin, niin minä en ole ideologisesti sitä vastaan.

Niin, minä olen koko ajan sanonut, että luotan Toivolan arvostelukykyyn koota joukkue määrätyllä budjetilla, johon on tietysti ollut Pekka Virran toiveet huomioitu. Jos siihen pakettiin kuulu joku kovempi nimi, so be it. Jos ei kuulu, so be it. Sinulla on nyt joku ongelma tässä, ei minulla.

Dixon ei ole tässä se pointti. Hänet nyt voidaan unohtaa ensi kauden hankintoja pohtiessa (Vai voiko, sen tietää Toivolan Mika?:). Nimet selässä ei sinänsä olekaan juttu, mutta pitää niiden nyt olla sellaisia, että A) Kelpaavat Pekka Virralle B) Heidän hankinnalleen on selvät perusteet ja roolit. Brodin oli hieno helmi ja lopulta kullan arvoinen löytö. Mutta ei Toivolakaan mikään Jeesus ole, joka pystyy lounareilla ja kiekkoämpärillä hoitamaan mestaruusjoukkueen vuodesta toiseen. Putkinäköisyys ei ole ratkaisu.

Uusi projekti alkaa ja downgreidausta on väistämättä tulossa lähtökohtaisesti. Siksi on toisaalta ihan hyvä, että muutosta pelaajistoonkin tulee. Mutta paras soppa tulee, kun osa hankinnoista omaa katselukelpoisen CV:n ja sitten osa on näitä yllätys tai katsomattomia kortteja. Pelkällä Mestis-otannalla ei hyvä heilu, koska kuitenkin minä ainakin odotan edes jonkinlaista kasvojen säilytystä ja se vaatii osumia pelaajamarkkinoilla. Ja Toivola on sen osoittanut, että tuollakin budjetilla kaikki on mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

Starstruck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pointti on se, että mestaruus voitettiin ilman Dixonia. Miksi siis nyt pitäisi hankkia "dixoneita", jos ilman heitä voidaan voittaa mestaruus?
Lähdetään nyt niin positiivisesti liikkeelle, että todetaan Uusikartano ja Raanta korvatuksi Heinolla ja Riksmanilla. Mutta mistä saadaan savinainen, armia, brodin, heshka (ja ehkä myös ryan)? Kaikki edellä mainitut olivat viime kaudella kukin omalla alallaan erittäin tärkeitä pelaajia. Minun mielestäni heidät pitäisi pyrkiä korvaamaan (keskimäärin) vastaavilla pelaajilla. Nämä hankinnat eivät ole ilmaisia, joten saattaa olla, että yksi tai kaksikin "Dixonia" pitää hankkia, jotta säilytetään kilpailukyky myös tulevalla kaudella.
 
Ei välttämättä tarvitsekaan. Mutta jos tulee mahdollisuus hankkia astetta kovempi nimi, joka mahtuu budjettiin, niin minä en ole ideologisesti sitä vastaan.
Mieluummin kaksi hyvää pelaajaa kuin tuplasti kalliimpi nimi. Ominaisuuksien pitäisi ratkaista, ei nimen.

Jos siihen pakettiin kuulu joku kovempi nimi, so be it. Jos ei kuulu, so be it. Sinulla on nyt joku ongelma tässä, ei minulla.
Mieluummin maksan uunituoreesta Margerithasta 7 euroa kuin saman hinnan tai enemmän viikon uunissa maanneesta Pizza Bolognesesta. Kyllä minäkin tässä Toivolaan luotan. Hivenen vaan oudoksun niitä palstaveljiä, jotka haluavat sieltä uunin perältä sen palaneen lätyn.

Nimet selässä ei sinänsä olekaan juttu, mutta pitää niiden nyt olla sellaisia, että A) Kelpaavat Pekka Virralle B) Heidän hankinnalleen on selvät perusteet ja roolit.
Noniin. Tätä tässä haettiin. Kiitos siitä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mieluummin kaksi hyvää pelaajaa kuin tuplasti kalliimpi nimi. Ominaisuuksien pitäisi ratkaista, ei nimen.

Mieluummin maksan uunituoreesta Margerithasta 7 euroa kuin saman hinnan tai enemmän viikon uunissa maanneesta Pizza Bolognesesta. Kyllä minäkin tässä Toivolaan luotan. Hivenen vaan oudoksun niitä palstaveljiä, jotka haluavat sieltä uunin perältä sen palaneen lätyn..

Olenko väittänyt jotain muuta?

Pelaajan ikä ei ole se issue tässä. Kyllä kolmekymppinen kaveri vielä voi urallaan saavuttaa jotain uutta, kuten esim. meidän kapteeni. Hyvä sekoitus eri vaiheessa urallaan olevia pelaajia, vähän kuten SM-Liigan MOI2013. Eli Toivola jatkakoon siitä mihin jäi.

Minä en ole tänne tyrkyttänyt yhtään nimeä. En tomaattipitsaa enkä jauhelihapitsaa. Mutta mieluusti heittäisin ne jauhelihat tuohon tomaattisoosin päälle, tulee parempaa pitsaa. Mutta edelleen kummaksun sitä, että tullaan kitisemään juoruista huhu ja mutu-ketjuun. Se on vaan ollut niin, että Toivolan aikana nämä juoruilut ovat jääneet aika lailla suutareiksi. Mutta joka joukkueen osiossa käydään näitä keskusteluita ja huhuiluita, nämä nyt kuuluu tähän hommaan....:)
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta mistä saadaan savinainen, armia, brodin, heshka (ja ehkä myös ryan)? Kaikki edellä mainitut olivat viime kaudella kukin omalla alallaan erittäin tärkeitä pelaajia. Minun mielestäni heidät pitäisi pyrkiä korvaamaan (keskimäärin) vastaavilla pelaajilla.

Joukkuetta rakentaessa taas mielestäni pitää ehdottomasti lähteä siitä että rakennetaan juuri sitä joukkuetta, ei paikata yksyhteen menetyksiä hankinnoilla. Ensi tiistaina klo 14 jälkeen ollaan kaikki paljon viisaampia ja joko pettyneitä tai innosta piukeina.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Voisiko joku "sheplak", tai muu asioista jotain tietävä nimimerkki, heittää tänne jotain oikeita spekulaatioita? Nyt on jo muutama sivu jauhettu säästö/tuhlauslinjaa, johon faneilla ei ole mitään vaikutusmahdollisuutta. Ässien ensi kauden pelaajiin käyttämät rahat eivät ole kenenkään veikon pussista pois. Ainoa varma asia on, että +2Meur jälkeenkin Ässillä on reilusti pätäkkää "the puskurissa" pahan päivän varalle, monessa SM-liigaseurassa ei näin ole.
 

Starstruck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mieluummin maksan uunituoreesta Margerithasta 7 euroa kuin saman hinnan tai enemmän viikon uunissa maanneesta Pizza Bolognesesta. Kyllä minäkin tässä Toivolaan luotan. Hivenen vaan oudoksun niitä palstaveljiä, jotka haluavat sieltä uunin perältä sen palaneen lätyn.
Kerro nyt ihmeessä, kuka haluaa palaneen lätyn? Onko Hagman mielestäsi palanut lätty? Ei täällä mielestäni ole puhuttu muista kuin Hagmanista ja Lepistöstä - ja nämäkin lähinnä heittomerkeissä, vaikka hyviä esimerkkejä ovatkin. Jälkimmäisellä on vielä kymmenen vuotta uraa jäljellä ja ensimmäinenkin nyt ilman muuta on kovan luokan vahvistus liigatasolla. Vai onko se Uusikartano, joka on kärvähtynyt lopullisesti? Ei tuossa kuukausi sitten ainakaan siltä näyttänyt.

Mieluummin otan vähän seisahtaneen lätyn kuin täysin raa'an taikinan, josta oikeilla täytteillä voidaan joskus saada valmis tuote aikaiseksi. Tällaisiakin tarvitaan, mutta noita viime kauden kärkinimiä ei voi korvata kavereilla, jotka ehkä joskus kolmen vuoden päästä ovat valmiita nousemaan samaan rooliin. Sinä ehkä haluat seuraavat pari kautta rakennella joukkuetta ja taistella kymppisijasta, mutta resursseja on parempaankin.

Jottei se nyt jää sinulle (tai kenellekään) epäselväksi, niin minäkin luotan kovasti Toivolaan joukkueen rakentamisessa ja pidän häntä yhtenä liigan pätevimmistä tässä suhteessa. Edes tämän palstan yhteen laskettu tietomäärä ja arvaustaito ei aja ammatikseen työtä tekevän kaverin ammattitaidon ohitse, vaikka jotkin ilmeisesti kuvittelevat olevansa lähes samantasoisia velhoja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerro nyt ihmeessä, kuka haluaa palaneen lätyn? Onko Hagman mielestäsi palanut lätty? Ei täällä mielestäni ole puhuttu muista kuin Hagmanista ja Lepistöstä - ja nämäkin lähinnä heittomerkeissä, vaikka hyviä esimerkkejä ovatkin. Jälkimmäisellä on vielä kymmenen vuotta uraa jäljellä ja ensimmäinenkin nyt ilman muuta on kovan luokan vahvistus liigatasolla. Vai onko se Uusikartano, joka on kärvähtynyt lopullisesti? Ei tuossa kuukausi sitten ainakaan siltä näyttänyt...

Mikäli Hagman tai Lepistö Poriin tulee, laatu-hinta -suhde ei tule olemaan kohdallaan. Molemmat pelaajat ovat tällä hetkellä palkan osalta yliarvostettuja kansainvälisen uransa takia. Kannattaako Ässien tehdä esimerkiksi Hagmanin kanssa sopimus onkin jo vaikeampi kysymys. Pelillisesti Ässät tuskin tulee saamaan vastinetta rahalleen, mutta kysymys kuuluu, löytyykö parempaa? Hagman on varmasti +40 pisteen pelaaja liigassa ja näkyvä nimi, joten mietittävää riittää.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikäli Hagman tai Lepistö Poriin tulee, laatu-hinta -suhde ei tule olemaan kohdallaan. Molemmat pelaajat ovat tällä hetkellä palkan osalta yliarvostettuja kansainvälisen uransa takia. Kannattaako Ässien tehdä esimerkiksi Hagmanin kanssa sopimus onkin jo vaikeampi kysymys. Pelillisesti Ässät tuskin tulee saamaan vastinetta rahalleen, mutta kysymys kuuluu, löytyykö parempaa? Hagman on varmasti +40 pisteen pelaaja liigassa ja näkyvä nimi, joten mietittävää riittää.

Näinhän se varmaankin on. Kyllähän se Ässäjohtoakin varmaan aika paljon houkuttelee, kun nyt on mahdollisuus saada joukkueeseen korkean profiilin suomalaisnimi, joka on edelleen huippupelaaja. Veikkaan, että Hagman on silti ainut pelaaja, jolle Ässät on valmis maksamaan Dixonmaista palkkaa ja mielestäni yksi tällainen Pataan sopiikin. Mikäli Pikku-Hakki menee ohi suun, en usko, että vastaavaa palkkakunkkua edes tule Ässiin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Veikkaan, että Hagman on silti ainut pelaaja, jolle Ässät on valmis maksamaan Dixonmaista palkkaa ja mielestäni yksi tällainen Pataan sopiikin. Mikäli Pikku-Hakki menee ohi suun, en usko, että vastaavaa palkkakunkkua edes tule Ässiin.

Miksi Poriin ei voitaisi ostaa uutta Dixonia tai vaikka sitä alkuperäistä? Hagman pyörii näissä huhuissa vaimonsa takia, ei niinkään pelillisten ansioidensa takia.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Miksi Poriin ei voitaisi ostaa uutta Dixonia tai vaikka sitä alkuperäistä? Hagman pyörii näissä huhuissa vaimonsa takia, ei niinkään pelillisten ansioidensa takia.

Niin, nyt en malta olla sanomatta, että olen myös kuullut puhuttavan tuosta mahdollisuudesta, mikä varmasti saisi Veikon lähtemään Toejoen Siwaan olutostoksille...:)

Mutta enpä usko, että Dix paluuta tekisi. Eikä varmasti Toivola maksa viime kauden hintaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös