Jos Niemi haluaa tulla Ässiin vaikkapa 100 000 eurolla, niin kyllä se päätös on ihan pelaajalla itsellään, ei sitä agentti pysty torppaamaan. Agentti voi toki suositella rahakkaampia vaihtoehtoja, mutta lopullinen päätös on kuitenkin pelaajalla.
Voipi olla että Kerttula on hankala tyyppi, eikä tule agenttien kanssa toimeen. Hieman haiskahtaa silti, että nämä agentit tarkoittavat yksinomaan Haulaa, joka ei ole saanut myytyä omia asiakkaitaan Ässille. Eikä siis kykene olemaan vanhaan tapaan vastuuttomana taustavaikuttajana Ässien pelaajarekrytoinnissa. On varmasti inhottavaa myydä sitä sun tätä henkilölle, jolla on tarkka visio siitä, minkälaisista palasista Joukkue rakennetaan. Olihan Kurvi Ulvoossa Haulalta pitkä oppitunti Ässille siitä, mitä heidän kannattaisi tehdä, ja mitä pelaajia hankkia. Hän muistaakseni kritisoi Kerttulan tapaa haalia pelaajia Suomesta ja Ruotsista, vaikka Haulan kautta saisi puoli ilmaisia ECHL-taustaisia Danfortheja.Kaksi faktaa asioista mitä tässä nyt on keskusteltu. Ainakin siis mitä itse tiedän/kuullut.
-Niemi on valmis tiputtamaan palkkaansa huomattavasti, kunhan pääsee vain pelaamaan.
-Kerttula ei tule toimeen agenttien kanssa. (tietysti osan kanssa varmaan tuleekin, mutta monta on jonka kanssa ei tule toimeen.)
Lähinnä tekstissäni faktana on Niemen asia, sekä se ettei Tommi tule agenttien kanssa toimeen. Epävarmaa on se tuleeko yhdenkään agentin kanssa toimeen.
Ne agentit joiden kanssa itse olen keskustellut, ovat kaikki sanoneet etteivät tule Tommin kanssa toimeen. Ei kuulemma suostu edes keskustelemaan asioista, vaan torppaa kaiken siltä istumalta. Tämä on johtanut tilanteeseen jossa agentit eivät edes tarjoa omia pelaajiaan Ässille.
"Haluaa käytännössä itse löytää kaikki pelaajat." -Agentit joiden kanssa olen keskustellut.
Kerttula ei ole ollut yhteydessä yhteenkään pelaajaan eikä agenttiin. Eikä myöskään edes vastaa agenteille.
Niin, eli pitkän päivätyön pelaajatarkkailijana tehnyt Kerttula luottaa ennemmin omaan ammattisilmäänsä ja kontakteihinsa kuin myyntityötä tekeviin agentteihin. Miten minusta tuntuu että tämä on se toimintatapa jota Ässiin on kaivattukin, koska muistissa on sekin aika jolloin jotkut agentit olivat urheilujohtajan kanssa paremmissa väleissä kuin toiset.
Tilanteessa jossa Ässät ei tee sopimuksia ja fanit alkavat tuskastua, on tietysti hyvä pistää käyntiin huhumylly hankalasta urheilujohtajasta joka ei tule agenttien kanssa toimeen. Näin saadaan kuiskijoiden kerho eloon ja sopivasti painetta Kerttulan ja seurajohdon suuntaan, koska eihän sitä koskaan tiedä vaikka se vielä johtaisi johonkin.
Niemen palkasta en sano juuta enkä jaata, vähän näyttää tosin joulupukin pikku apurit ovat tässäkin asiassa aktiivisina.
Korpisalo oli kuulemma todella hyvää pataa agenttien kanssa, kaikki agentit tykkäs, ku saivat hyvät provikat *hymiö*.
Niin, en tiedä sitten miten muissa organisaatioissa hommat toimivat, mutta nämä tiedot ovat sellaisia jota olen saanut tietooni.
Nyt on pakko olla suu säkkiä myöden koronan takia. On helppo miettiä, että hyvä, ettei meillä ole kalliita sopimuksia. Ilman muuta se saattaa olla nyt taloudellisesti äärimmäisen loistava asia.
Silti jos mietitte niin Ässiin ei ollut hankittu mitään uutta pelaaja Lindstenin lisäksi ensi kaudelle. Jos puhutaan jostain optioista joita ei käytetty niin se ei asiaa muuta. Kaikki muut mahdolliset hankinnat, jotka jäivät toteutumatta, ovat pelkän uskon varassa.
Tommi on varmaan meille hyvä kehitysjohtaja, mutta en vain pysty viime kauden saamattomuutta pelaajamarkkinoilla miksikään huippufiksuksi urheilujohtamiseksi näkemään. Ei Tommi nyt niin suuri guru ole, että hän tiesi tämän pandemiankin etukäteen.
Pariin juttuun täytyy taas tarttua ilman suurempia lainauksia:
Kerttula ei ole ollut yhteydessä yhteenkään pelaajaan eikä agenttiin. Eikä myöskään edes vastaa agenteille.
Case Niemi: Täällä ku joku väläytteli, että Niemi olisi hidas, niin puheet on täyttä puppua. Lisäksi olen saanut tietooni, että Niemi treenaa parhaillaan todella kovaa ja laadukkaasti. Tavoitteena paluu huipulle ja suureen rooliin, vastuunkantajaksi.
Vai glorifoidaan :D nostas tästä joku esimerkki, kun itse en tällaisia löydä.Tässä kirjoituksessa on aika paljon paskaa. Se miksi nostin sen esiin on se, että porukka pitää sinua täällä ”tietäjänä”, minäkin jollaintasolla. Mutta pakko on kyllä korjata asioita, kun on varmaa tietoa ”toiseen suuntaan”.
Eli kyllä Kerttula on kokoajan yhteyksissä agentteihin ja pelaajiin. Ei toki kaikkiin. Sanomattakin selvää, että Haula voi olla eri mieltä.
Niemen treenaamisesta tällä hetkellä en tiedä, mutta syytä onkin treenata, jos meinaa paluuta huipulle. Sen verran läskiksi on hommat lyöty viime kaudella. Lisäksi Suomessa on monta muutakin kiekkopomoa joiden ”arvoihin” Niemi ei sovi. Ei ainoastaan Kerttulan.
Minä en tälle palstalle ala Niemen tilannetta tämän enempää retostella, mutta vituttaa tuo tietyn porukan glorifidiointi miehen suhteen.
Ei ne joukkueet muillakaan valmiit olleet tuolloin, joten mielestäni ihan ok vauhdissa joukkueen kasaus. Ilman koronaa täällä väsättäisiin ketjusommitelmia ja spekuloitaisiin viimeisten mahdollisten hankintojen suhteen.
Nyt Kerttula on vätys.
Olen aiemmin ottanut kantaa tähän "tietäjää". Pari osumaa ja useampi huti. Aika perusjamppa.Tässä kirjoituksessa on aika paljon paskaa. Se miksi nostin sen esiin on se, että porukka pitää sinua täällä ”tietäjänä”, minäkin jollaintasolla. Mutta pakko on kyllä korjata asioita, kun on varmaa tietoa ”toiseen suuntaan”.
Eli kyllä Kerttula on kokoajan yhteyksissä agentteihin ja pelaajiin. Ei toki kaikkiin. Sanomattakin selvää, että Haula voi olla eri mieltä.
Niemen treenaamisesta tällä hetkellä en tiedä, mutta syytä onkin treenata, jos meinaa paluuta huipulle. Sen verran läskiksi on hommat lyöty viime kaudella. Lisäksi Suomessa on monta muutakin kiekkopomoa joiden ”arvoihin” Niemi ei sovi. Ei ainoastaan Kerttulan.
Minä en tälle palstalle ala Niemen tilannetta tämän enempää retostella, mutta vituttaa tuo tietyn porukan glorifidiointi miehen suhteen.
Vai glorifoidaan :D nostas tästä joku esimerkki, kun itse en tällaisia löydä.
Itse taas aika veemäisesti heität ilmoille ajatuksen, että Mikalle olisi alkanut kuppi maistua...tai jotain vastaavaa.
Siitä huolimatta tuntuu, että monille kritiikki Kerttulaa kohtaan on jotenkin kestämätöntä sen takia, kun tilanne oli häntä edeltävällä kaudella niin kamala. Tommi itse varmaan tietää, missä on onnistunut ja missä ei ja antaa fiksusti aina kiitoksen onnistumisista koko organisaatiolle
Mutta miksi arvioida keskeneräistä työtä? Syksyllä voi hankinnoista antaa jonkin arvion ja keväällä katsoa sitten lopullista onnistumista. Mitä se meille on väliä milloin ne sopimukset on tehty?En usko, että Kerttula on vätys eikä pelaajasopimuksia juuri nyt mihinkään tarvitakaan, mutta se, mitä jäin kummastelemaan, että miksi niitä uusia sopimuksia ei ollut Lindstenin lisäksi.
Totta kai tuntuu, mukavalta ja turvalliselta, että joku Ässien johdossa puhuu fiksuja ja rauhoittaa rauhallisella tyylillään kannattajia ja yhteistyökumppaneita. Siitä huolimatta tuntuu, että monille kritiikki Kerttulaa kohtaan on jotenkin kestämätöntä sen takia, kun tilanne oli häntä edeltävällä kaudella niin kamala. Tommi itse varmaan tietää, missä on onnistunut ja missä ei ja antaa fiksusti aina kiitoksen onnistumisista koko organisaatiolle. Se on fiksun ihmisen merkki.
Ei arvioida keskeneräistä työtä, mutta kyllä pettynyt saa olla. Kuulun niihin lukuisiin ihmisiin, jotka ovat jo maksaneet keskeneräisestä työstä. Nyt ei saisi enää edes purnata.Mutta miksi arvioida keskeneräistä työtä? Syksyllä voi hankinnoista antaa jonkin arvion ja keväällä katsoa sitten lopullista onnistumista. Mitä se meille on väliä milloin ne sopimukset on tehty?
Mun mielestä kautta 20-21 ei ole pelattu vielä peliäkään, joten purnataan vaikka sitten kun se kiekko tippuu syksyllä ekan kerran jäälle.Ei arvioida keskeneräistä työtä, mutta kyllä pettynyt saa olla. Kuulun niihin lukuisiin ihmisiin, jotka ovat jo maksaneet keskeneräisestä työstä. Nyt ei saisi enää edes purnata.
Pelaajille, jotka pelaavat Ässissä milloin kiekko jäähän seuraavaksi matsin merkeissä putoaakin, en sitten enää purnaakaan kunhan vain taistelevat ja tekevät parhaansa.