Ässähuhut ja mutut

  • 6 078 928
  • 29 082

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kyllähän näiden "kaikki on paskaa"-miestenkin (@Phaneuf#3 @San Jose Shark #50) on myönnettävä, että Niemi on hankala tapaus joukkueen rakentamisen kannalta.
On tunnetusti hyvä pelaaja ja kotikylän poika, mutta on samaan aikaan vitun hidas, ikääntyvä ja riski kaukalon ulkopuolella.
Taatusti Kerttula on ollut yhteyksissä Niemen agenttiin, mutta koronan ja hinnan lisäksi sopimuksen esteenä lienee maalaisjärjellä ajateltuna myös sopimuksen pituus.
Niemi haluaa luultavasti pidemmän sopimuksen (2-3v), kuin mihin Ässät olisi valmis.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Kyllähän näiden "kaikki on paskaa"-miestenkin (@Phaneuf#3 @San Jose Shark #50) on myönnettävä, että Niemi on hankala tapaus joukkueen rakentamisen kannalta.
On tunnetusti hyvä pelaaja ja kotikylän poika, mutta on samaan aikaan vitun hidas, ikääntyvä ja riski kaukalon ulkopuolella.
Taatusti Kerttula on ollut yhteyksissä Niemen agenttiin, mutta koronan ja hinnan lisäksi sopimuksen esteenä lienee maalaisjärjellä ajateltuna myös sopimuksen pituus.
Niemi haluaa luultavasti pidemmän sopimuksen (2-3v), kuin mihin Ässät olisi valmis.
EI halua pitkää sopimusta ja tulisi halvalla jos Kerttula osottaisi edes pientä kiinnostusta. Eikä mun mielestä kaikki ole paskaa mutta kyseenalaistan Kerttulan ammattitaidot jos ei tule toimeen agenttien kanssa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
EI halua pitkää sopimusta ja tulisi halvalla jos Kerttula osottaisi edes pientä kiinnostusta.

Ehkä Kerttula on nyt Salmisen perässä, kuten edellisellä sivulla vihjailtiin? Tai sitten hän katselee vähän toisenlaisia vaihtoehtoja
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ja henk koht minulle on aivan sama missä Niemi pelaa. Haluaisin vain, että Ässät hommaisi kaikki parhaat mahdolliset pelaajat ja pelaa playoff paikasta jatkossakin. Aivan kuten tehtiin Kärjen ja Salmisen kanssa.

Tällä logiikalla kannattaisi sitten tietysti unohtaa Niemi suosiolla, ja yrittää pitää Spinkit, koska heidän mukanaan saataisiin suunnilleen samalla rahalla 80 tehopistettä, mitä Niemi maksaa yksinään. Plus, että heidän kohdallaan ei ole esimerkiksi mitään liigavauhdissa mukana pysymisen kysymysmerkkejä, joita kuitenkin Niemen kohdalla on. Mutta nythän kukaan täällä ei varmuudella tiedä mitä kulisseissa tällä hetkellä suunnitellaan. Voi vain yrittää päätellä, että koska Niemen kanssa on todistetusti keskusteluja käyty, niin tuskin silloin kaksosia enää havitellaan edes teoriatasolla

Nyt kun tiedetään, että hankintoja ei taatusti tehdä ennen elokuuta (koska silloin vasta tiedetään kauden järjestelyt), niin isot paineet jää toki Kerttulalle, muuta ei voi sanoa. Hankintalistalla ei varmastikaan ole enää kuin kolme hyökkääjää: "ykkössentteri", "TOP-4 laituri" ja "kolmosketjun laituri". Eli tarkkoja saadaan olla hankintojen kanssa, ja jos noista hankinnoista kaksi ensin mainittua ovat Niemi ja Salminen, niin nostan kyllä siinä tilanteessa hattua Kerttulalle.. mutta lienee satavarman turvallista sanoa, että molempia ei ole tulossa
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
EI halua pitkää sopimusta ja tulisi halvalla jos Kerttula osottaisi edes pientä kiinnostusta. Eikä mun mielestä kaikki ole paskaa mutta kyseenalaistan Kerttulan ammattitaidot jos ei tule toimeen agenttien kanssa.
Aika vahvoja statementteja, onko sinulla faktaa useammastakin agentista, jonka kanssa Kerttula "ei tule toimeen"?
Ja jos Niemi on oikein halpa, niin mikä sen halvan määritelmä on tässä tapauksessa?
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
koska heidän mukanaan saataisiin suunnilleen samalla rahalla 80 tehopistettä, mitä Niemi maksaa yksinään.
Meinaat että Spinkit pelaa 40-50k per nuppi ensi kauden? Itse hieman epäilen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Meinaat että Spinkit pelaa 40-50k per nuppi ensi kauden? Itse hieman epäilen.

Meinaatko sinä siis, että Niemi pelaa 100k palkalla??Eli samaa hämmästelen kuin @angnus. Sillä rahalla hän ei pistä edes herätyskelloa soimaan, en tiedä missä karkkimaassa oikein elät. Niemi maksaa kaikkineen varmasti 200k
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Meinaatko sinä siis, että Niemi pelaa 100k palkalla??Eli samaa hämmästelen kuin @angnus. Sillä rahalla hän ei pistä edes herätyskelloa soimaan, en tiedä missä karkkimaassa oikein elät. Niemi maksaa kaikkineen varmasti 200k
Itse en usko, että suomessa ketään maksaa 200k 2+0 tehoilla viime kauden pelanneesta pelaajasta. Ihan max 150k veikkaan mutta en usko siihenkään.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ehkä Kerttula on nyt Salmisen perässä, kuten edellisellä sivulla vihjailtiin? Tai sitten hän katselee vähän toisenlaisia vaihtoehtoja

Sen nyt tiedän, että Kerttula pitää yhä tiivistä yhteyttä Örebron kanssa, missä aikoinaan oli töissä. Niin on tapahtunut myös viime kauden aikana, jolloin Kerttula tarkkaili pelaajia Ruotsissa ja kävi myös paljon juuri Örebrossa tekemässä tätä. Olen saanut tietyistä lähteistä myös sen käsityksen, että Kerttulan ja Salmisen välit ovat ihan hyvät. Siitä ei kyllä ole mitään hajua, että onko sillä mitään tekemistä Salmisen uran jatkoa ajatellen.

Jos nyt maalaillaan isolla värikynällä ensi kauden ketjukoostumuksia, niin jos saataisiin Spinkit jatkamaan ja Salminen myös mukaan, niin meillä olisi kasassa melkoinen ketju. Spink-Spink-Salminen eli tuomiopäivän ketju sekä hyökkäyspäähän että puolustuspäähän. Luultavasti tarvittaisiin tälle ketjulle kaksi kiekkoa. Spinkeille toinen keskinäisiin kuvioihin ja Salmiselle myös oma.

Itse pidän Niemen tuloa vielä ihan mahdollisena. Ihan senkin takia, että näinä poikkeusolojen aikoina moni pelaaja voi mieluummin palata juurilleen sensijaan, että hakee paikka ulkomailta.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja henk koht minulle on aivan sama missä Niemi pelaa. Haluaisin vain, että Ässät hommaisi kaikki parhaat mahdolliset pelaajat ja pelaa playoff paikasta jatkossakin. Aivan kuten tehtiin Kärjen ja Salmisen kanssa.

Varmasti me kaikki hautaan nähdä Ässissä parhaat mahdolliset pelaajat. Olin itsekin silloin innoissani varsinkin Saken paluusta. Edellisellä "kotiutuskierroksella" nämä hankinnat vain tehtiin joko tietoisella riskillä tai osaamattomuutta. Tuloksena satojen tuhansien turska.
Jos vaihtoehto on taistella pleijaripaikasta duunarijoukkueella ja pienemmällä riskillä, ymmärrän hyvin miksi tälläinen tie valitaan.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
EI halua pitkää sopimusta ja tulisi halvalla jos Kerttula osottaisi edes pientä kiinnostusta. Eikä mun mielestä kaikki ole paskaa mutta kyseenalaistan Kerttulan ammattitaidot jos ei tule toimeen agenttien kanssa.
Jos tämä pitää paikkansa, niin vuoden sopimuksen voisi rustata. Sitä pidemmät olisivat jo liian suuri riski.
Onko Haula Niemen agentti?
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Kaksi faktaa asioista mitä tässä nyt on keskusteltu. Ainakin siis mitä itse tiedän/kuullut.

-Niemi on valmis tiputtamaan palkkaansa huomattavasti, kunhan pääsee vain pelaamaan.
-Kerttula ei tule toimeen agenttien kanssa. (tietysti osan kanssa varmaan tuleekin, mutta monta on jonka kanssa ei tule toimeen.)
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos tämä pitää paikkansa, niin vuoden sopimuksen voisi rustata. Sitä pidemmät olisivat jo liian suuri riski.
Onko Haula Niemen agentti?

Haula on tosiaan Niemen agentti. Kuten myös Eero Elon. Lukon joukkueessa on aika paljon Haulan toimiston asiakkaita. Repo, Pospisil, Saarijärvi, Tammela, Nyman jne. Poislähteneistä myös tietysti Danforth.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
-Kerttula ei tule toimeen agenttien kanssa. (tietysti osan kanssa varmaan tuleekin, mutta monta on jonka kanssa ei tule toimeen.)

Voit olla oikeassa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten tämä tulee ilmi? Agentti tarjoaa pelaajaa X 200 ke palkalla ja Tommi vastaa, että: "älä viitsi, ei kiinnosta" ja keskustelu loppuu siihen?
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerttulan suolaaminen on alkamassa joidenkin palstaveljien taholta. Kohta kaikki hokee, kuinka paska ja vastenmielinen Kerttula onkaan, kun ei tule toimeen edes Haulan ja muiden mukavien, totuutta puhuvien agenttien kanssa, jotka eivät edes kuseta ikinä ketään.
Kerttula ajaa Ässien etuja, agentit omia etujaan...hmm...kenen puolella meidän fanien kuuluisikaan olla?!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaksi faktaa asioista mitä tässä nyt on keskusteltu. Ainakin siis mitä itse tiedän/kuullut.
En ota kantaa muuhun, mutta "fakta, jonka olen kuullut" on lause, joka does not compute.
Agentit ajavat pelaajien etua, Kerttula Ässien. Varmaan on ihan normaalia että agenteilla on mielipiteensä UTJ:stä ja toisinpäin. Voisin kuvitella että esim Lukon ja Jarmo Korkin yhteistyö ei ole täysin saumatonta ja toisaalta Haulan pelaajia on nyt paljon.
Kekäläinenkin menestyi kyselyssä jossa agentit rankkasivat hankalimpia GM:iä. Itse luin sen kyllä ansioksi.
 

Kit Carson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Mielenkiinto heräsi sen verran, että moniko Ässissä ja nimenomaan Tommin hankkimista pelaajista mahtaa olla Haulan tallista ?
Vai onko oletettu toimeentulemattomuus herännyt vasta jokunen aika sitten ?

Olen saanut muutenkin Kerttulasta kuvan, että ei ole perinteinen lätkäjätkä, mitä taas suurin osa alalla toimivista edustaa (oma mutu).
Enemmänkin Tommi on mielestäni , miten sen nyt sanoisi kauniisti. Insinöörin ja kansanedustajan sekoitus. Osaa puhua, ja tehdä exel-taulukoita, mutta mitään ei oikein tapahdu.

Padan vankkumattomana kannattajana toivon, että Kerttula hoitaa homman kotiin, koska loppupeleissä vain Ässien menestymisellä on merkitystä. Ei niinkään johdon persoonilla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kaksi faktaa asioista mitä tässä nyt on keskusteltu. Ainakin siis mitä itse tiedän/kuullut.

-Niemi on valmis tiputtamaan palkkaansa huomattavasti, kunhan pääsee vain pelaamaan.

Jos tämä todellakin pitää paikkansa, eli Niemi todellakin pelaisi esimerkiksi sillä 100k palkalla kuten täällä kivenkovaan väitetään, niin otan hänet riemusta kiljuen. Kysymys vain kuuluu: miksi ihmeessä hän suostuisi noin rankkaan palkanalennukseen? Ei nyt yksi ainoa umpisurkea 2+0 KHL-kausi aivan välttämättä vaadi sitä, että kaverin pitää sen jälkeen suostua 75% palkanalennukseen. Vaikka tämä toki Ässien kannalta olisikin aikalailla vaatimus Niemen sopimukseen saamiseksi.. koronavirus toki muuttaa tällä hetkellä maailmassa oikeastaan aivan kaiken, ihmisten elämänarvoista lähtien, Niemikin pääsisi lähelle lastaan Ässiin tulemalla sun muuta. Mutta miten minusta silti kyllä hurjan yliampuvalta ajatukselta tuntuu, että Niemi todella tulisi pelaamaan tuolla palkalla..
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En ota kantaa muuhun, mutta "fakta, jonka olen kuullut" on lause, joka does not compute.
Agentit ajavat pelaajien etua, Kerttula Ässien. Varmaan on ihan normaalia että agenteilla on mielipiteensä UTJ:stä ja toisinpäin. Voisin kuvitella että esim Lukon ja Jarmo Korkin yhteistyö ei ole täysin saumatonta ja toisaalta Haulan pelaajia on nyt paljon.
Kekäläinenkin menestyi kyselyssä jossa agentit rankkasivat hankalimpia GM:iä. Itse luin sen kyllä ansioksi.

Tässä lainaamassani viestissä ollaan kyllä asian ytimessä. Se väite, että Kerttula ei tule eräiden agenttien kanssa toimeen, on varmaan ihan totta. Tai voi olla että tulevat toimeen, mutta pelaajan hinnasta ei päästä sopimukseen. Tässä asiassa Kerttula tosiaan ajattelee vain Ässien etua ja niin sen pitää mennä. Tietysti pöydän toisella puolella agentti ajattelee vain asiakkaansa etua, mikä sekin on normaalia toimintaa. Tiedossa on myös se, että Kerttula ja paljon puhetta aiheuttanut Tomi Haula keskustelevat pelaajista. Joskus neuvottelut johtavat lopputulokseen eli sopimukseen ja joskus ei.

Kerttula on kuitenkin aikakaudellaan hankkinut joukkueeseen ihan hyviä ja lupaavia pelaajia, vaikka ei muka tule toimeen agenttien kanssa. Hirvonen, Stenqvist, Tarasov, Matinmikko, Spinkit, Lindsten, Vainio jne. Nytkin olisi maalis-huhtikuussa varmaan julkistettu jotain, mutta korona muutti tilanteen.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielenkiinto heräsi sen verran, että moniko Ässissä ja nimenomaan Tommin hankkimista pelaajista mahtaa olla Haulan tallista ?
Vai onko oletettu toimeentulemattomuus herännyt vasta jokunen aika sitten ?

Olen saanut muutenkin Kerttulasta kuvan, että ei ole perinteinen lätkäjätkä, mitä taas suurin osa alalla toimivista edustaa (oma mutu).
Enemmänkin Tommi on mielestäni , miten sen nyt sanoisi kauniisti. Insinöörin ja kansanedustajan sekoitus. Osaa puhua, ja tehdä exel-taulukoita, mutta mitään ei oikein tapahdu.

Padan vankkumattomana kannattajana toivon, että Kerttula hoitaa homman kotiin, koska loppupeleissä vain Ässien menestymisellä on merkitystä. Ei niinkään johdon persoonilla.

Pihlajamäki on Haulan pelaaja. Ja myös Niemi, josta on käyty myös keskusteluja.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
En ota kantaa muuhun, mutta "fakta, jonka olen kuullut" on lause, joka does not compute.
Agentit ajavat pelaajien etua, Kerttula Ässien. Varmaan on ihan normaalia että agenteilla on mielipiteensä UTJ:stä ja toisinpäin. Voisin kuvitella että esim Lukon ja Jarmo Korkin yhteistyö ei ole täysin saumatonta ja toisaalta Haulan pelaajia on nyt paljon.
Kekäläinenkin menestyi kyselyssä jossa agentit rankkasivat hankalimpia GM:iä. Itse luin sen kyllä ansioksi.


Lähinnä tekstissäni faktana on Niemen asia, sekä se ettei Tommi tule agenttien kanssa toimeen. Epävarmaa on se tuleeko yhdenkään agentin kanssa toimeen.

Ne agentit joiden kanssa itse olen keskustellut, ovat kaikki sanoneet etteivät tule Tommin kanssa toimeen. Ei kuulemma suostu edes keskustelemaan asioista, vaan torppaa kaiken siltä istumalta. Tämä on johtanut tilanteeseen jossa agentit eivät edes tarjoa omia pelaajiaan Ässille.

"Haluaa käytännössä itse löytää kaikki pelaajat." -Agentit joiden kanssa olen keskustellut

Kerttula on kuitenkin aikakaudellaan hankkinut joukkueeseen ihan hyviä ja lupaavia pelaajia, vaikka ei muka tule toimeen agenttien kanssa. Hirvonen, Stenqvist, Tarasov, Matinmikko, Spinkit, Lindsten, Vainio jne. Nytkin olisi maalis-huhtikuussa varmaan julkistettu jotain, mutta korona muutti tilanteen.

Hirvonen on näistä ainoa joka tuli joukkueeseen muun kuin Kerttulan ansiosta. (Matinmikosta en ole varma)

Ehkä se vaan on erilainen tapa toimia sitten Tommilla, kuin muilla alan ammattilaisilla.

Ps. Agentit kyllä sanoneet että todella hyvää työtä tekee Kerttula kehityksen eteen.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Kerttula ei tule toimeen agenttien kanssa. (tietysti osan kanssa varmaan tuleekin, mutta monta on jonka kanssa ei tule toimeen.)

Olen liki valmis lyömään vetoa, että tämä on agenteilta kuultua.

Voisiko olla niin, että Kerttula ei mene agenttien harrastamaan käytetyn autojen kaupan logiikkaan mukaan, ja siitähän agentit eivät tykkää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös