Ässähuhut ja mutut

  • 6 032 581
  • 28 906

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Jos Niemi haluaa tulla Ässiin vaikkapa 100 000 eurolla, niin kyllä se päätös on ihan pelaajalla itsellään, ei sitä agentti pysty torppaamaan. Agentti voi toki suositella rahakkaampia vaihtoehtoja, mutta lopullinen päätös on kuitenkin pelaajalla.
 

Belak

Jäsen
Pariin juttuun täytyy taas tarttua ilman suurempia lainauksia:

Kerttula ei ole ollut yhteydessä yhteenkään pelaajaan eikä agenttiin. Eikä myöskään edes vastaa agenteille.

Case Niemi: Täällä ku joku väläytteli, että Niemi olisi hidas, niin puheet on täyttä puppua. Lisäksi olen saanut tietooni, että Niemi treenaa parhaillaan todella kovaa ja laadukkaasti. Tavoitteena paluu huipulle ja suureen rooliin, vastuunkantajaksi.
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaksi faktaa asioista mitä tässä nyt on keskusteltu. Ainakin siis mitä itse tiedän/kuullut.

-Niemi on valmis tiputtamaan palkkaansa huomattavasti, kunhan pääsee vain pelaamaan.
-Kerttula ei tule toimeen agenttien kanssa. (tietysti osan kanssa varmaan tuleekin, mutta monta on jonka kanssa ei tule toimeen.)
Voipi olla että Kerttula on hankala tyyppi, eikä tule agenttien kanssa toimeen. Hieman haiskahtaa silti, että nämä agentit tarkoittavat yksinomaan Haulaa, joka ei ole saanut myytyä omia asiakkaitaan Ässille. Eikä siis kykene olemaan vanhaan tapaan vastuuttomana taustavaikuttajana Ässien pelaajarekrytoinnissa. On varmasti inhottavaa myydä sitä sun tätä henkilölle, jolla on tarkka visio siitä, minkälaisista palasista Joukkue rakennetaan. Olihan Kurvi Ulvoossa Haulalta pitkä oppitunti Ässille siitä, mitä heidän kannattaisi tehdä, ja mitä pelaajia hankkia. Hän muistaakseni kritisoi Kerttulan tapaa haalia pelaajia Suomesta ja Ruotsista, vaikka Haulan kautta saisi puoli ilmaisia ECHL-taustaisia Danfortheja.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lähinnä tekstissäni faktana on Niemen asia, sekä se ettei Tommi tule agenttien kanssa toimeen. Epävarmaa on se tuleeko yhdenkään agentin kanssa toimeen.

Ne agentit joiden kanssa itse olen keskustellut, ovat kaikki sanoneet etteivät tule Tommin kanssa toimeen. Ei kuulemma suostu edes keskustelemaan asioista, vaan torppaa kaiken siltä istumalta. Tämä on johtanut tilanteeseen jossa agentit eivät edes tarjoa omia pelaajiaan Ässille.

"Haluaa käytännössä itse löytää kaikki pelaajat." -Agentit joiden kanssa olen keskustellut.

Niin, eli pitkän päivätyön pelaajatarkkailijana tehnyt Kerttula luottaa ennemmin omaan ammattisilmäänsä ja kontakteihinsa kuin myyntityötä tekeviin agentteihin. Miten minusta tuntuu että tämä on se toimintatapa jota Ässiin on kaivattukin, koska muistissa on sekin aika jolloin jotkut agentit olivat urheilujohtajan kanssa paremmissa väleissä kuin toiset.

Tilanteessa jossa Ässät ei tee sopimuksia ja fanit alkavat tuskastua, on tietysti hyvä pistää käyntiin huhumylly hankalasta urheilujohtajasta joka ei tule agenttien kanssa toimeen. Näin saadaan kuiskijoiden kerho eloon ja sopivasti painetta Kerttulan ja seurajohdon suuntaan, koska eihän sitä koskaan tiedä vaikka se vielä johtaisi johonkin.

Niemen palkasta en sano juuta enkä jaata, vähän näyttää tosin että joulupukin pikku apurit ovat tässäkin asiassa aktiivisina.
 
Viimeksi muokattu:

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Korpisalo oli kuulemma todella hyvää pataa agenttien kanssa, kaikki agentit tykkäs, ku saivat hyvät provikat *hymiö*.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kerttula ei ole ollut yhteydessä yhteenkään pelaajaan eikä agenttiin. Eikä myöskään edes vastaa agenteille.

Varmaan näin onkin juuri tällä hetkellä. Tulevien pelaajien kanssa on asiat jo sovittu ja se siitä. Niissäkin varmasti on taiteilemista, koska kuka vaan voi vetää välistä, koska allekirjoituksia ei ole. Tavallaan turhaa työtä siinä tekisi, kun ei ole mitään pelaajalle tai agentille edes tarjota. Minkäänlaista varmuutta ei tulevasta budjetista ole, vain jonkinlaisia hämäriä arvioita sen suuruudesta. Pelkille arvioille ei voi sopimuksia tehdä tai oikeastaan edes suunnitella. 150k€ -heitto budjetissa käsillä olevassa tilanteessa olisi katastrofi, jos olet sopimukseen jotain luvannut. Kun ei kerran sopimuksia voi tehdä eikä mitään luvata, niin............



Yleisesti en usko hetkeäkään, etteikö normaalitilanteessa puhelimet soisi suuntaan sekä toiseen tai sitten on tarjolla joukkueeseen vain ”marttisia”. He olisivat selkeässä etulyöntiasemassa.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Niin, eli pitkän päivätyön pelaajatarkkailijana tehnyt Kerttula luottaa ennemmin omaan ammattisilmäänsä ja kontakteihinsa kuin myyntityötä tekeviin agentteihin. Miten minusta tuntuu että tämä on se toimintatapa jota Ässiin on kaivattukin, koska muistissa on sekin aika jolloin jotkut agentit olivat urheilujohtajan kanssa paremmissa väleissä kuin toiset.

Tilanteessa jossa Ässät ei tee sopimuksia ja fanit alkavat tuskastua, on tietysti hyvä pistää käyntiin huhumylly hankalasta urheilujohtajasta joka ei tule agenttien kanssa toimeen. Näin saadaan kuiskijoiden kerho eloon ja sopivasti painetta Kerttulan ja seurajohdon suuntaan, koska eihän sitä koskaan tiedä vaikka se vielä johtaisi johonkin.

Niemen palkasta en sano juuta enkä jaata, vähän näyttää tosin joulupukin pikku apurit ovat tässäkin asiassa aktiivisina.

Niin, en tiedä sitten miten muissa organisaatioissa hommat toimivat, mutta nämä tiedot ovat sellaisia jota olen saanut tietooni.

Olen sen jo jossain joskus sanonutkin että henkilökohtaisella tasolla olen itse tyytyväinen Kerttulan "saamattomuuteen" viime kauden lopulla kun ei ollut tehnyt muita sopimuksia kuin Lindstenin tulevaksi kaudeksi (siitä taas en niin tykännyt että palkkasi klesana olevan kaverin arvalla kokeilemaan, mutta se on taas toisia asioita sitten). Nyt tietysti on jäissä kaikki kuten tuolla edellä onkin mainittu (tämä myös hyvä).

Itse en edes odota että niitä pelaajauutisia tulisi vallitsevan tilanteen ollessa päällä. Jos pelit päästään aloittamaan ensi kaudella, niin toivon vain että pystytään aloittamaan pelit jollakin porukalla, katsotaan niitä vahvistuksia sitten jos tilanne normalisoituu.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan ihme sepityksiä taas. Kerttula ei ole mikään hankala persoona, ei tee mitään turhia lupauksia joten joillekkin saattaa vaikuttaa kiertelijältä.

Ja voihan agentti sanoakin ettei tule toimeen kun ei se Tommi osta sikaa säkissä vaikka kuinka pidän myyntipuheen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Korpisalo oli kuulemma todella hyvää pataa agenttien kanssa, kaikki agentit tykkäs, ku saivat hyvät provikat *hymiö*.

Muistaakseni Korpisalostakin oli joku tietävinään että ei tule agenttien kanssa toimeen vaan pelkästään huutaa näille kun yrittävät tarjota seuralle pelaajia. Jännä miten Ässiin aina sattuukin tällaisia urheilujohtajiksi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin, en tiedä sitten miten muissa organisaatioissa hommat toimivat, mutta nämä tiedot ovat sellaisia jota olen saanut tietooni.

Varmaa on ainakin se, että Kerttulan tausta on erilainen kuin monella muulla urheilujohtajalla ja sen kenties sitten näkyy myös toimintatavoissa. Tästä on kuitenkin vielä matkaa väitteeseen jonka mukaan hän ei tulisi agenttien kanssa toimeen.

En tiedä mitä "toimeen tulemisella" sitten loppujen lopuksi tarkoitetaan, kysymys on kuitenkin bisneksestä jossa häärii monenlaisia seppiä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt on pakko olla suu säkkiä myöden koronan takia. On helppo miettiä, että hyvä, ettei meillä ole kalliita sopimuksia. Ilman muuta se saattaa olla nyt taloudellisesti äärimmäisen loistava asia.

Silti jos mietitte niin Ässiin ei ollut hankittu mitään uutta pelaaja Lindstenin lisäksi ensi kaudelle. Jos puhutaan jostain optioista joita ei käytetty niin se ei asiaa muuta. Kaikki muut mahdolliset hankinnat, jotka jäivät toteutumatta, ovat pelkän uskon varassa.

Tommi on varmaan meille hyvä kehitysjohtaja, mutta en vain pysty viime kauden saamattomuutta pelaajamarkkinoilla miksikään huippufiksuksi urheilujohtamiseksi näkemään. Ei Tommi nyt niin suuri guru ole, että hän tiesi tämän pandemiankin etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Patarouva puhuu kyllä asiaa, mutta mihin niitä pelaajasopimuksia juuri nyt tarvitaan? Rauhoittamaan mieliä?

Onko kysymyksessä minkään tason ongelma selviää kun pelit joskus alkavat. Kyllä Kerttula tietää, että joukkue nykyisellään on vajaa eikä sillä ole tarkoitus mitään sarjaa aloittaa.

Kerttula pitää oman roolinsa hankinnoissa suurena, se on hänen tapansa toimia, kuten hän on moneen kertaan todennut. Se saattaa joitakin agentteja häiritä.

Mitä keskusteluja on jo käyty ei tiedetä kun sitä ei kerrota. Koska Ässät taas sallii sopimusten teon jää sekin tulevaisuuteen, eikä se ole varmaankaan yksin Kerttulan käsissä.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt on pakko olla suu säkkiä myöden koronan takia. On helppo miettiä, että hyvä, ettei meillä ole kalliita sopimuksia. Ilman muuta se saattaa olla nyt taloudellisesti äärimmäisen loistava asia.

Silti jos mietitte niin Ässiin ei ollut hankittu mitään uutta pelaaja Lindstenin lisäksi ensi kaudelle. Jos puhutaan jostain optioista joita ei käytetty niin se ei asiaa muuta. Kaikki muut mahdolliset hankinnat, jotka jäivät toteutumatta, ovat pelkän uskon varassa.

Tommi on varmaan meille hyvä kehitysjohtaja, mutta en vain pysty viime kauden saamattomuutta pelaajamarkkinoilla miksikään huippufiksuksi urheilujohtamiseksi näkemään. Ei Tommi nyt niin suuri guru ole, että hän tiesi tämän pandemiankin etukäteen.

Ässillä oli maaliskuun alussa nykyisten lisäksi yksi vahvistettu ja myöhemmin purettu optio (Haapanen?) Ja muutama neuvottelu loppusuoralla.
Ei ne joukkueet muillakaan valmiit olleet tuolloin, joten mielestäni ihan ok vauhdissa joukkueen kasaus. Ilman koronaa täällä väsättäisiin ketjusommitelmia ja spekuloitaisiin viimeisten mahdollisten hankintojen suhteen.
Nyt Kerttula on vätys.

Odotetaan nyt edes siihen asti, että mies saa seurajohdolta luvan jatkaa joukkueen rakentamista ja tiedon, paljonko on ensi kauden pelaajabudjetti. Katsotaan niitä mahdollisia tuloksia sitten myöhemmin.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pariin juttuun täytyy taas tarttua ilman suurempia lainauksia:

Kerttula ei ole ollut yhteydessä yhteenkään pelaajaan eikä agenttiin. Eikä myöskään edes vastaa agenteille.

Case Niemi: Täällä ku joku väläytteli, että Niemi olisi hidas, niin puheet on täyttä puppua. Lisäksi olen saanut tietooni, että Niemi treenaa parhaillaan todella kovaa ja laadukkaasti. Tavoitteena paluu huipulle ja suureen rooliin, vastuunkantajaksi.

Tässä kirjoituksessa on aika paljon paskaa. Se miksi nostin sen esiin on se, että porukka pitää sinua täällä ”tietäjänä”, minäkin jollaintasolla. Mutta pakko on kyllä korjata asioita, kun on varmaa tietoa ”toiseen suuntaan”.

Eli kyllä Kerttula on kokoajan yhteyksissä agentteihin ja pelaajiin. Ei toki kaikkiin. Sanomattakin selvää, että Haula voi olla eri mieltä.

Niemen treenaamisesta tällä hetkellä en tiedä, mutta syytä onkin treenata, jos meinaa paluuta huipulle. Sen verran läskiksi on hommat lyöty viime kaudella. Lisäksi Suomessa on monta muutakin kiekkopomoa joiden ”arvoihin” Niemi ei sovi. Ei ainoastaan Kerttulan.

Minä en tälle palstalle ala Niemen tilannetta tämän enempää retostella, mutta vituttaa tuo tietyn porukan glorifidiointi miehen suhteen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä kirjoituksessa on aika paljon paskaa. Se miksi nostin sen esiin on se, että porukka pitää sinua täällä ”tietäjänä”, minäkin jollaintasolla. Mutta pakko on kyllä korjata asioita, kun on varmaa tietoa ”toiseen suuntaan”.

Eli kyllä Kerttula on kokoajan yhteyksissä agentteihin ja pelaajiin. Ei toki kaikkiin. Sanomattakin selvää, että Haula voi olla eri mieltä.

Niemen treenaamisesta tällä hetkellä en tiedä, mutta syytä onkin treenata, jos meinaa paluuta huipulle. Sen verran läskiksi on hommat lyöty viime kaudella. Lisäksi Suomessa on monta muutakin kiekkopomoa joiden ”arvoihin” Niemi ei sovi. Ei ainoastaan Kerttulan.

Minä en tälle palstalle ala Niemen tilannetta tämän enempää retostella, mutta vituttaa tuo tietyn porukan glorifidiointi miehen suhteen.
Vai glorifoidaan :D nostas tästä joku esimerkki, kun itse en tällaisia löydä.

Itse taas aika veemäisesti heität ilmoille ajatuksen, että Mikalle olisi alkanut kuppi maistua...tai jotain vastaavaa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ei ne joukkueet muillakaan valmiit olleet tuolloin, joten mielestäni ihan ok vauhdissa joukkueen kasaus. Ilman koronaa täällä väsättäisiin ketjusommitelmia ja spekuloitaisiin viimeisten mahdollisten hankintojen suhteen.
Nyt Kerttula on vätys.

Tämä juuri. Minäkin olen monta kertaa sanonut, että minkäänlaiseen paniikkiin ei ole mitään syytä. Montako kertaa se pitää sanoa? Joukkueessa on jo valmiina 23 pelaajaa, joissa on kiinni vasta käsittämättömän mitättömät 1,1 miljoonaa. Ja kaikki täällä vaan nakkaavat paskat tälle tilanteelle, joka on tällä hetkellä meidän arvokkain asiamme Ässien selviämisen suhteen. Joukkue on 6-7 pelaajaa vaille valmis (3+2+1 on aivan ehdoton pakko hankkia, ja sitten katsoa hankitaanko myös vielä se kolmas pakki), joten kaikki on niin hyvin kuin näissä poikkeusoloissa olla voi..
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä kirjoituksessa on aika paljon paskaa. Se miksi nostin sen esiin on se, että porukka pitää sinua täällä ”tietäjänä”, minäkin jollaintasolla. Mutta pakko on kyllä korjata asioita, kun on varmaa tietoa ”toiseen suuntaan”.

Eli kyllä Kerttula on kokoajan yhteyksissä agentteihin ja pelaajiin. Ei toki kaikkiin. Sanomattakin selvää, että Haula voi olla eri mieltä.

Niemen treenaamisesta tällä hetkellä en tiedä, mutta syytä onkin treenata, jos meinaa paluuta huipulle. Sen verran läskiksi on hommat lyöty viime kaudella. Lisäksi Suomessa on monta muutakin kiekkopomoa joiden ”arvoihin” Niemi ei sovi. Ei ainoastaan Kerttulan.

Minä en tälle palstalle ala Niemen tilannetta tämän enempää retostella, mutta vituttaa tuo tietyn porukan glorifidiointi miehen suhteen.
Olen aiemmin ottanut kantaa tähän "tietäjää". Pari osumaa ja useampi huti. Aika perusjamppa.
Taas tälläne yleinen heitto jonka jälkeen viesti kuin Niemen kaveri kirjoittaisi. Ei uutta auringon alla.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vai glorifoidaan :D nostas tästä joku esimerkki, kun itse en tällaisia löydä.

Itse taas aika veemäisesti heität ilmoille ajatuksen, että Mikalle olisi alkanut kuppi maistua...tai jotain vastaavaa.

Tarkoitan sitä, että nimimerkki joka on jo vuosia antanut ymmärtää tietävänsä Ässien ja varsinkin Niemen ja parin muun asioista mustamaalaa täällä nyt Kerttulaa ja antaa ymmärtää, että Kerttula ei tee mitään. Näinhän asia ei ole.

En ole vihjannut mitään Niemen juomisesta tms. Sen sijaan kerroin, että huippu-urheilijan elämää Niemi ei ole viime aikoina todellakaan koko aikaa elänyt.

Ilmeisen hyvä tyyppi on kyseessä ja toivottavasti ura lähtee uuteen nousuun. Mieluiten tietenkin Ässissä. Mutta on tässä keississä muutamia muitakin muttia kuin parjattu Kerttula.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En usko, että Kerttula on vätys eikä pelaajasopimuksia juuri nyt mihinkään tarvitakaan, mutta se, mitä jäin kummastelemaan, että miksi niitä uusia sopimuksia ei ollut Lindstenin lisäksi.

Totta kai tuntuu, mukavalta ja turvalliselta, että joku Ässien johdossa puhuu fiksuja ja rauhoittaa rauhallisella tyylillään kannattajia ja yhteistyökumppaneita. Siitä huolimatta tuntuu, että monille kritiikki Kerttulaa kohtaan on jotenkin kestämätöntä sen takia, kun tilanne oli häntä edeltävällä kaudella niin kamala. Tommi itse varmaan tietää, missä on onnistunut ja missä ei ja antaa fiksusti aina kiitoksen onnistumisista koko organisaatiolle. Se on fiksun ihmisen merkki.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Siitä huolimatta tuntuu, että monille kritiikki Kerttulaa kohtaan on jotenkin kestämätöntä sen takia, kun tilanne oli häntä edeltävällä kaudella niin kamala. Tommi itse varmaan tietää, missä on onnistunut ja missä ei ja antaa fiksusti aina kiitoksen onnistumisista koko organisaatiolle

Ei Kerttulakaan ole arvostelun yläpuolella. Hedbergistä ja Åkerströmistä hänelle voi antaa risuja ja mies on itsekin sen myöntänyt, että kaikki hankinnat eivät ole menneet ihan putkeen. Tuskin sellaista UTJ:ta löytyykään joka aina onnistuu vaan välillä ennakkoon hyvätkin haut epäonnistuvat syystä tai toisesta.

Se jää tulevaisuuteen nähtäväksi hommaako Kerttula ison profiilin ex-Ässiä takaisin (mm. Niemi, Salminen) vai etsiikö muita pelaajia
 

Äänetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En usko, että Kerttula on vätys eikä pelaajasopimuksia juuri nyt mihinkään tarvitakaan, mutta se, mitä jäin kummastelemaan, että miksi niitä uusia sopimuksia ei ollut Lindstenin lisäksi.

Totta kai tuntuu, mukavalta ja turvalliselta, että joku Ässien johdossa puhuu fiksuja ja rauhoittaa rauhallisella tyylillään kannattajia ja yhteistyökumppaneita. Siitä huolimatta tuntuu, että monille kritiikki Kerttulaa kohtaan on jotenkin kestämätöntä sen takia, kun tilanne oli häntä edeltävällä kaudella niin kamala. Tommi itse varmaan tietää, missä on onnistunut ja missä ei ja antaa fiksusti aina kiitoksen onnistumisista koko organisaatiolle. Se on fiksun ihmisen merkki.
Mutta miksi arvioida keskeneräistä työtä? Syksyllä voi hankinnoista antaa jonkin arvion ja keväällä katsoa sitten lopullista onnistumista. Mitä se meille on väliä milloin ne sopimukset on tehty?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täällähän on aikamoiset keskustelut menoillaan. Kerttulan taidot taikka saamattomuus tullaan punnitsemaan parhaiten silloin, kun miehellä on täysi pelaajabudjetti käytettävänään ihan siitä ensimmäisestä sopimuksesta saakka. Ensimmäisellä kaudella Kerttula joutui rakentamaan joukkueen Korpin älyttömistä sopimuksista, joka muuten silti taisteli itsensä pudotuspeleihin mitä ei pelattu, ja nyt pitäisi löytää sitten 600(?) tuhannella joukkueeseen useampikin kärkipelaaja koronan tähden. On siinä kuule pojat työnsarkaa, vaikka joukkuetta kokoaisi Stan Bowman.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta miksi arvioida keskeneräistä työtä? Syksyllä voi hankinnoista antaa jonkin arvion ja keväällä katsoa sitten lopullista onnistumista. Mitä se meille on väliä milloin ne sopimukset on tehty?
Ei arvioida keskeneräistä työtä, mutta kyllä pettynyt saa olla. Kuulun niihin lukuisiin ihmisiin, jotka ovat jo maksaneet keskeneräisestä työstä. Nyt ei saisi enää edes purnata.

Pelaajille, jotka pelaavat Ässissä milloin kiekko jäähän seuraavaksi matsin merkeissä putoaakin, en sitten enää purnaakaan kunhan vain taistelevat ja tekevät parhaansa.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Eipä ole varmaan helppoa olla pelaaja-agenttikaan juuri tällä hetkellä. Ei nyt varsinaisesti hirveä haku päällä ole oikein millään joukkueella. Ja kun osa jopa lomauttaa sopimuksen alaisia pelaajia, laskee palkkoja jne, niin voi mennä aika likaiseksi homma kulisseissa jälkikäteen, jos kuitenkin hierotaan sopimuksia taustalla, saati sitten lyödään sopimusta kouraan.

Kyllähän neuvotella saa, ei siinä, mutta mihin asti se juuri tällä hetkellä on järkevää, niin... Kauden alkamisesta voi vaan heittää arvauksia. Paineet ne on agenteillakin. Sitten on kiva vähän tuskailla ja huudella asioita, jotka rupeavatkin elämään muunneltua totuutta sitä mukaa kun juttu leviää.

Sen mitä itse Kerttulaa kuunnellut ja livenäkin nähnyt, niin erittäin fiksun kuvan hän antaa ja hienoa näkemyksiä, miten kehittää pelaajia ja kulttuuria. En haluaisi uskoa, että "pellin alla" on sitten joku epäasiallinen ja hankala persoona, joka ansaitsisi tällaisen maineen lätkäfanien parissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös