Ässähuhut ja mutut

  • 6 059 247
  • 29 005

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Lopulta kuitenkin joukkueen rakentaja on vastuussa joukkueen menestyksestä ja joissain tapauksissa myös koko seuran tulevaisuudesta. Agentti on vastuussa omasta ja pelaajansa toimeentulosta.
Pelkkä ajatuskin että agentti neuvoo ja kritisoi seurajohtajaa on huvittava. Voisi verrata että tukkukauppias kritisoisi marketin tuotehankinnasta vastaavaa henkilöä hänen valinnoistaan. Hyvä että Ässissä on tällä hetkellä henkilö joka noudattaa omaa ja palkanmaksajansa kanssa sovittua linjaa. Mistään yksityiskohdista tai muustakaan seuran sisällä tapahtuvasta, tai seuran ja agenttien välillä kulkevista keskusteluista minulla ei ole hajuakaan, mutta kyllä langat pitää olla sen käsissä jonka palkan Porin Ässät maksaa.
Kaikesta muusta ihan samaa mieltä, mutta edelleenkään se tuotehankinnasta vastaava kuten ei se joukkueen rakentamisesta vastuussa olevakaan henkilö ole aina oikeassa. En näe asiassa mitään huvittavaa, jos joku jossain välissä hieman neuvontynkää antaisi tai kritisoisi toimintaa. Ei kukaan ole tällaisten asioiden yläpuolella.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei agentti automaattisesti ole asiantuntija, mutta ei myöskään hän, joka joukkuetta kokoaa...

Kun Liigajoukkue palkkaa urheilutoimenjohtajan, uskoisin että se pyrkii palkkaamaan asiantuntijan. Ainakin viime kaudella joukkueita kokosi asiantuntijat, kaikilla oli kokemusta ja osaamista jääkiekosta.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kun Liigajoukkue palkkaa urheilutoimenjohtajan, uskoisin että se pyrkii palkkaamaan asiantuntijan. Ainakin viime kaudella joukkueita kokosi asiantuntijat, kaikilla oli kokemusta ja osaamista jääkiekosta.
Tottakai jokainen organisaatio yrittää aina palkata jokaisen tehtävään sen parhaimmana pitämänsä henkilön vapaana olevaan tehtävään. Miksi ei yrittäisi. Oppiarvot, kaikenlaisine lisäkoulutuksineen ei välttämättä tuo mukanaan muuta kuin juuri sen koulutuksen. Toiset vain ovat reaalimaailmassa ilman koulutustakin samaan tehtävään kuin se koulut käynyt henkilö. Koulutus ja kokemus yhdessäkään ei takaa mitään. Voihan muut ja ihminen itseään kutsua ammattilaiseksi, asiantuntijaksi tai miksi vain itseään. Asiantuntijoitakin on monenlaisia. Toiset saavat tulosta aikaiseksi ja toiset ei.

Ja tämä kaikki vain yleisellä tasolla.
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Jos huomioidaan Niemen viime kausi, korona ja kotialennus, niin voiko tuo 100k olla realismia ensi kaudeksi? Kotiin vuodeksi hakemaan uutta nostetta ennen (viimeistä?) reissua?

Jos pidempi soppari, niin takapainotteinen ja ulkomaanoptio tyyliin Salminen?

Edit. Jokeriajan palkat eivät ole mielestäni mikään vertailukohta tässä kohtaa.
Täytyy varmaan olla realisti ja todeta että Ei Niemi ehkä ihan 100 irtoa, vaikka kuinka tilanne päällä.
Mutta kannattaa nyt iskeä kiinni ja yrittää, syksyllä voi olla arki jo normaalia ja silloin ei enää saa hyviä pelaajia ale-hintaan välttämättä. Itse ajattelen että kyllä se joukkue kannattaisi koota nyt ja tässä.
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
Täytyy varmaan olla realisti ja todeta että Ei Niemi ehkä ihan 100 irtoa, vaikka kuinka tilanne päällä.
Mutta kannattaa nyt iskeä kiinni ja yrittää, syksyllä voi olla arki jo normaalia ja silloin ei enää saa hyviä pelaajia ale-hintaan välttämättä. Itse ajattelen että kyllä se joukkue kannattaisi koota nyt ja tässä.
Joo kannattaa mikä kannattaa. Jos kautta ylipäätään pelataan ja pelataanko yleisölle, Kuinka suurelle sellaiselle. On ihan eri juttu suhtautua asiaan Raumalla kuin Porissa. RTK kuittaa Lukon tappiot, pelataan tai ei. Porissa RTK ei sitä tee ja koko seura voi olla nurin, jos sopimuksia tehdään eikä yleisö esim. Pääse katsomoon.

Se on se köyhän ja rikkaan ero. Siksi kait ymmärtääkseni niitä sopimuksia tai sitoumuksia ei tehdä, kuten Kerttulakin sanoi että tulevaisuudesta ei tiedetä mitään. Voin tietysti olla tässäkin asiassa, jonkun mielestä väärässä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaikesta muusta ihan samaa mieltä, mutta edelleenkään se tuotehankinnasta vastaava kuten ei se joukkueen rakentamisesta vastuussa olevakaan henkilö ole aina oikeassa. En näe asiassa mitään huvittavaa, jos joku jossain välissä hieman neuvontynkää antaisi tai kritisoisi toimintaa. Ei kukaan ole tällaisten asioiden yläpuolella.

Itse olen tätä Ässien touhua seurannut monta vuosikymmentä ja olen myös nähnyt seurassa monta eri toimitusjohtajaa tai urheilujohtaja. Mitä tulee pelaajahankintoihin, niin siinä on ollut Ässissä asiantuntijoita ennenkin. Täytyy myös sanoa, että nykyinen eli Tommi Kerttula on kyllä asiantuntija alallaan.

Tulevan kauden hankinnat tullaan tekemään todennäköisesti kesän aikana tai elokuussa, mutta jos tarkastelee viime kauden joukkueen hankintoja, niin kyllä siellä on paljon onnistumisia ja myös todellisia löytöjä. Esimerkiksi koska viimeksi Ässiin on tullut jostain muualta Roni Hirvosen tasoinen lupaus? Lähes koko liiga oli nuorukaisen perässä ja myös seuroja ulkomailta ja jotenkin ihmeellisesti Ässät sai houkuteltua hänet Poriin. Hirvonen täytti 18 vasta tammikuussa, mutta siitä huolimatta esiintyi kentällä kuin monia kausia pelannut veteraani. Satakunnan Kansan toimittajan Harri Laihon vertaukset nuoreen Sebastian Ahoon saattavat mennä ehkä hieman yli, mutta Hirvonen voi ensi kaudella kyllä vetää ns. tykkikauden. Kesällä menee draftissa joko 1. kierroksen loppupuolella tai 2. kierroksella. Muita viime vuosina nuorten maajoukkueita kolunneita pelaajia ovat Kivenmäki, Killinen, Määttä ja Matinmikko. Lisäksi jos Jakob Stenqvist pysyy joukkueessa ja kehitys jatkuu positiivisesti, niin meillä voi olla ensi kaudella liigan Top3 kiekollinen puolustaja. Heissä on juuri sitä sisäisen kasvun mahdollisuutta, mistä Kerttula paljon puhuu. Ässillä ei ole koskaan ollut ja ei varmaan koskaan tule olemaan Liigan kärkipään pelaajabudjettia, joten pitää pystyä kilpailemaan muilla asioilla. Hankkimalla nuoria lahjakkuuksia ja pitää paneutua hyvään ja harjoitteluun ja pelaajien laadukkaaseen kehittämiseen.

Ja Kerttula ei tee tai pohdi näitä pelaajahankintoja yksin jossain poterossaan, joka ei nyt mitenkään viittaa Jatkoajan Lukon osion poterotoimintaan. Ässissä on pelaajakoordinaattori Kari Takko, jonka kanssa Kerttula tekee yhteistyötä. Takon mukaan he keskustelevat aktiivisesti käytännössä jokaisesta pelaajasta, jota mietitään Ässien mahdollisena vahvistuksena. Esimerkkinä eräs tapaus liittyen viime kaudella joukkueessa esiintyneisiin pelaajiin. Takko kuuli Kerttulalta, että tämä oli menossa seuraamaan Ruotsiin Björklövenissä pelaavan Simon Åkerströmin otteita. Takko kehotti Kerttulaa seuraamaan myös Dallasin varausta Stenqvistiä, joka pelasi myös samassa seurassa lainalla Frölundasta. Lopulta Frölunda ja Ässät päätyivät siihen, että Stenqvist siirtyy Poriin. Ja on Kerttulalla erittäin hyvät kontaktiverkostot olemassa sekä Ruotsiin että myös muihin maihin. Tästä esimerkkinä änäriin jo sopimuksen tehneen Tarasovin hankinta. Tarasovin saatavuudesta Kerttula oli saanut jostain tiedon ja myös hän päätyi Poriin.

On sanottu että agenttien kanssa Kerttula ei tule toimeen. Ei kaikkien varmaan kannata tullakaan toimeen, koska osan tarjonta ei vastaa sitä mitä Ässät hakee. Koska Kerttula käyttää Ässien rahoja, niin mitä tahansa ei voi ostaa. Siksi hänen toimintatapoihin kuuluu esimerkiksi pelaajan näkeminen useammassa ottelussa ihan livenä siellä hallissa, mikä varmaan on ihan järkevää. Lisäksi pelaajien haastattelut ennen sopimuksen tekoa kuulostavat myös järkeviltä. Näin Kerttula ja Selin kävivät Ruotsissa tekemässä esimerkiksi Spinkkien kanssa. Ymmärrän, että joitain agentteja ärsyttää kun pelaajia ei saa helpolla myytyä jollekin seuralle.

Ässillä on nyt 23 pelaajaa sopimuksen alla ja uskon kun hankintakielto päättyy, niin Kerttula pyrkii tuomaan joukkueeseen sitä terävintä kärkeä, minkä hän on sanonut sieltä puuttuvan. Uskoisin, että pelaajia tulee Suomen lisäksi sisään myös ulkomailta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Niemen suostumista 100 keuron vuosipalkkaan pidän tosin hänen taustajoukkojensa masinoimana palstatotuutena. Palkka putoaa varmasti mutta tuskin tuollaisiin summiin.

Liigasta löytyy useampi joukkue joka pystyy maksamaan Niemelle enemmän kuin satkun. 2-suunnan sentteri joka on vieläkin EHT-tasoa kelpaa kyllä muuallekin kuin Poriin. Toki ihan ykkösketjun pelipaikkaa ei saa muualta kuin Porista, jos vastuu ajaa rahan edelle
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigasta löytyy useampi joukkue joka pystyy maksamaan Niemelle enemmän kuin satkun. 2-suunnan sentteri joka on vieläkin EHT-tasoa kelpaa kyllä muuallekin kuin Poriin. Toki ihan ykkösketjun pelipaikkaa ei saa muualta kuin Porista, jos vastuu ajaa rahan edelle

Miksi Niemellä ei sitten ole jo sopimusta Liigaan? Ässät on käsittääkseni ainoa joukkue Liigassa, mikä ei tee sopimuksia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Sellaisenkin voisin vielä mainita... Että jos minä olisin vastuussa ja tekisin jollekin sopparin koronapykälällä(kuten Kangasniemi/PEL). Tekisin samalla salassapitosopimuksen siitä, että sopimusta ei julkaista ennen kuin se aktivoituu. Näin vältyttäisiin tiedottamasta pelaajahankintoja jotka eivät tapahdu... Eli vältettäisiin ns. HIFK syndrooma.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Miksi Niemellä ei sitten ole jo sopimusta Liigaan? Ässät on käsittääkseni ainoa joukkue Liigassa, mikä ei tee sopimuksia.

Jaa, pitäisi varmaan kysyä Niemen agentilta? On siellä monella muuallakin sopparineuvottelut jäissä, lähinnä nyt on julkaistu ennen koronaa tehtyjä soppareita. Veikkaan, että elo-syyskuussa alkaa sitten joukkueilla viimeistelyhankinnat ja Ässätkin ovat mukana tässä jos tulee vihreää valoa kauden aloittamisesta syyskuun aikana.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, Kraken
Sellaisenkin voisin vielä mainita... Että jos minä olisin vastuussa ja tekisin jollekin sopparin koronapykälällä(kuten Kangasniemi/PEL). Tekisin samalla salassapitosopimuksen siitä, että sopimusta ei julkaista ennen kuin se aktivoituu. Näin vältyttäisiin tiedottamasta pelaajahankintoja jotka eivät tapahdu... Eli vältettäisiin ns. HIFK syndrooma.
Muuten hyvä, mutta minkälainen pykälä tehtäisiin tilanteisiin, jossa pelaaja itse tuo esille että hänellä on uusi sopimus?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Koska Kerttula käyttää Ässien rahoja, niin mitä tahansa ei voi ostaa. Siksi hänen toimintatapoihin kuuluu esimerkiksi pelaajan näkeminen useammassa ottelussa ihan livenä siellä hallissa, mikä varmaan on ihan järkevää. Lisäksi pelaajien haastattelut ennen sopimuksen tekoa kuulostavat myös järkeviltä. Näin Kerttula ja Selin kävivät Ruotsissa tekemässä esimerkiksi Spinkkien kanssa. Ymmärrän, että joitain agentteja ärsyttää kun pelaajia ei saa helpolla myytyä jollekin seuralle.
Kokonaisuudessaan erinomainen kirjoitus.

Lainasin tämän kohdan, koska olen Kerttulan toimien kannalla. Juuri näin mielestäni pitääkin toimia.

Nostan myös omaa häntääni asiassa sen verran, että jo vuosia sitten ehdotin tällaista toimintamallia tällä palstalla Ässien UTJ:lle. Silloin tosin tiettyjen "asiantuntijoiksi" itsensä nostaneiden kirjoittajien taholta mielipiteeni rytättiin täysin typeräksi ja toimintakelvottomaksi rahan tuhlaukseksi. "Youtubesta näkee matsit ihan yhtä hyvin kuin paikan päältä", sanottiin. "Asioista päättävillä on niin hyvät verkostot, että kahden keskinen haastattelu pelaajan kanssa on täysin turhaa", sanottiin.

No, itse olin ja olen edelleen eri mieltä asiasta. Kahden kesken ihmisen tapaaminen on mielestäni todella tärkeä asia, kun ihmistä ollaan palkkaamassa yhtiön työntekijäksi. Muutaman minuutinkin tapaaminen kertoo ihmisestä paljon enemmän kuin sata youtubevideota.

Olen tyytyväinen että Kerttula toimii päättämällään tavalla ja samalla tunnen pientä vahingoniloa siitä, että nämä "asiantuntijat" saivat jälleen pitkän nenän :)
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kokonaisuudessaan erinomainen kirjoitus.

Lainasin tämän kohdan, koska olen Kerttulan toimien kannalla. Juuri näin mielestäni pitääkin toimia.

Nostan myös omaa häntääni asiassa sen verran, että jo vuosia sitten ehdotin tällaista toimintamallia tällä palstalla Ässien UTJ:lle. Silloin tosin tiettyjen "asiantuntijoiksi" itsensä nostaneiden kirjoittajien taholta mielipiteeni rytättiin täysin typeräksi ja toimintakelvottomaksi rahan tuhlaukseksi. "Youtubesta näkee matsit ihan yhtä hyvin kuin paikan päältä", sanottiin. "Asioista päättävillä on niin hyvät verkostot, että kahden keskinen haastattelu pelaajan kanssa on täysin turhaa", sanottiin.

No, itse olin ja olen edelleen eri mieltä asiasta. Kahden kesken ihmisen tapaaminen on mielestäni todella tärkeä asia, kun ihmistä ollaan palkkaamassa yhtiön työntekijäksi. Muutaman minuutinkin tapaaminen kertoo ihmisestä paljon enemmän kuin sata youtubevideota.

Olen tyytyväinen että Kerttula toimii päättämällään tavalla ja samalla tunnen pientä vahingoniloa siitä, että nämä "asiantuntijat" saivat jälleen pitkän nenän :)

Tosiasia on se, että Kerttula on tehnyt viime kauden aikana todella paljon pelaajatarkkailua esimerkiksi Ruotsissa, Venäjällä, Suomessa ja myös Keski-Euroopan reissullaan. Kurvi ulvoo podcastissa sanoi tosin myös sitä, että osa tarkkailuretkistä saattoi nyt mennä hieman hukkaan, kun korona sotki monen pelaajan sopimukset. Kerttula on myös sanonut, että osa näistä Ässien kanssa neuvotelleista pelaajista on yhä vapailla markkinoilla, joten saa nähdä mitä heidän kanssa tapahtuu. Kerttula totesi myös, että osa ulkomaanmatkoista on ollut myös suhteiden luomista. Esimerkiksi Keski-Euroopassa juteltiin agenttien, pelaajien ja seurajohtajien kanssa.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tosiasia on se, että Kerttula on tehnyt viime kauden aikana todella paljon pelaajatarkkailua esimerkiksi Ruotsissa, Venäjällä, Suomessa ja myös Keski-Euroopan reissullaan. Kurvi ulvoo podcastissa sanoi tosin myös sitä, että osa tarkkailuretkistä saattoi nyt mennä hieman hukkaan, kun korona sotki monen pelaajan sopimukset. Kerttula on myös sanonut, että osa näistä Ässien kanssa neuvotelleista pelaajista on yhä vapailla markkinoilla, joten saa nähdä mitä heidän kanssa tapahtuu. Kerttula totesi myös, että osa ulkomaanmatkoista on ollut myös suhteiden luomista. Esimerkiksi Keski-Euroopassa juteltiin agenttien, pelaajien ja seurajohtajien kanssa.
Juuri näin.

On perin yksisilmäistä kuvitella, että urheilujohtaja tekee reissun johonkin maailmankolkkaan vain yhden pelaajan peliä seuratakseen. Se kieltämättä kuulostaisikin rahan haaskaukselta :)

Uskoisin että nuo Kerttulan reissut on suunniteltu tarkasti niin, että hän näkee samalla matkalla mahdollisimman monen Ässiä kiinnostavan pelaajan otteet niin kentällä kuin tapaa heitä myös kentän ulkopuolella. Samalla hän luo tuttavuussuhteita eri seurojen johdon kanssa, eri pelaajien agenttien kanssa, tuo Ässiä ja Poria tutuksi eri seurojen junnuille ja kertoo mahdollisuuksista Suomessa, oppii eri seuroista uusia toimintamalleja, jne jne. Yhdellä matkalla voi oppia paljon asioita samalla kun seuraa kiinnostavia pelaajia ja tutustuu heihin ihmisinä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Veikkaan, että elo-syyskuussa alkaa sitten joukkueilla viimeistelyhankinnat ja Ässätkin ovat mukana tässä jos tulee vihreää valoa kauden aloittamisesta syyskuun aikana.

Tällä haavaa uskaltanee muuten sanoa, että jos sitten elokuussa joudutaan suhteellisen nopealla aikataululla kasaamaan joukkue valmiiksi, niin ainakaan hyökkääjien suhteen ei onneksi mihinkään hirveään kilpalaulantaan varmaankaan tarvitse muiden liigaseurojen kanssa lähteä. Aika moni joukkue alkaa olla jo ihan 1-2 hankintaa vaille valmis, etenkin hyökkääjien osalta. Tuossa kun katsoo Ässien kannalta oleellisten verrokkijoukkueiden tilanteita, niin esimerkiksi KooKoo ja HPK ovat ilman ykkössentteriä (Kerholta puuttuu itse asiassa ykkös- ja kakkossentterit). SaiPa on myös, mutta siellä nyt nähtävästi pidetään julkisena salaisuutena, että Koskiranta olisi tulossa takaisin, mikä olisi tietysti aika kova nokitus. Ässien suhteen kuitenkin tiedetään, että se Niemi on selvä ykkösvaihto, ja muista ykkössenttereistä ei ole edes tarpeen lähteä kilpailemaan, ennen kuin Niemen kuvio on selvä..

Myöskään niiden parin tarvittavan laiturin kanssa ei tarvinne hirveään kilpailuun lähteä. Olen edelleen sitä mieltä, että toinen laituripaikka voidaan yksinkertaisimmillaan hoitaa tekemällä Rekoselle jatko (plus että kaveri on myös tarvittaessa ihan pätevä sentteri), ja sitten yksi TOP-4 laituri on haettava käytännössä ulkomailta

Pakkien suhteen on sitten enemmänkin kilpailua. Taas kun katsoo lähimpiä verrokkeja, niin siellä on ainakin SaiPalla, KalPalla, KooKoolla ja Pelicansilla erittäin pahasti vajaat pakistot. Ihan jo siis määrällisestikin vajaat..

EDIT:

Oletteko muuten miettineet miltä ketjut näyttävät tällä hetkellä, ihan vaan kun pohditaan niiden kolmen (tuota nyt varmaan voi edelleen pitää työlukuna) hyökkääjähankinnan onnistumisen paineita

Lindsten-Tiivola-Kivenmäki
Kivelä-Hirvonen-Killinen
Mäkinen-Mäkinen-Appelgren
Juhola-Kulmala-Pihlajamäki

Eli sen lisäksi, että hyökkääjähankintojen onnistumisen paineet ovat sanalla sanoen kovat, niin kyllähän ensi kauden menestymisen suhteen täydellisessä keskiössä on kolmikon Kivenmäki-Hirvonen-Killinen onnistuminen. Nyt se kunnollinen läpimurtokausi on tultava, ja niin hirveä vastuu heillä tulee ensi kaudella olemaan, että mahdollisuutta siihen kyllä tulee löytymään..
 
Viimeksi muokattu:

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
On perin yksisilmäistä kuvitella, että urheilujohtaja tekee reissun johonkin maailmankolkkaan vain yhden pelaajan peliä seuratakseen. Se kieltämättä kuulostaisikin rahan haaskaukselta :
Mutta kuitenkin oli menossa suurinta floppia katsomaan juuri mainitulla tavalla. Takko sitten kuitenkin vinkkasi toisen pelaajan, mitä kannattaisi seurata ja otteita tarkastella. Juuri kuvatunlainen rahanhaaskausreissu olisi ollut kyseessä ilman Takkoa. Ainakin etukäteen suunniteltuna. Ei kannata laukoa tällaisia asioita, sillä tiedän näitä reissuja tehtävän täysin yhden pelaajan vuoksi. Onnistuu ne sitten tai ei. Kuuluu taas tähän bisnekseen. Ei mitään ihmeellistä toimintaa. Näin niitä pelaajia käydään houkuttelemassa ja tekemässä tarjouksia. Tarttuu sitten koukkuun tai ei. Aika edullista kuitenkin näillä lentohinnoilla. Pelaajat kokevat itsensä paljon halutuimmiksi ja tällä psykologisella asialla on suuri merkitys pelaajalle. Sitä ei todellakaan kannata aliarvioida.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mutta kuitenkin oli menossa suurinta floppia katsomaan juuri mainitulla tavalla. Takko sitten kuitenkin vinkkasi toisen pelaajan, mitä kannattaisi seurata ja otteita tarkastella. Juuri kuvatunlainen rahanhaaskausreissu olisi ollut kyseessä ilman Takkoa. Ainakin etukäteen suunniteltuna. Ei kannata laukoa tällaisia asioita, sillä tiedän näitä reissuja tehtävän täysin yhden pelaajan vuoksi.
Hyvä on, minä uskon sinua jos kerran sanot niin, kunhan perustelet asiasi jotenkin. Mielelläni näkisin hieman lihaa väitteidesi luiden ympärillä. Itse, sen vähän mitä olen Kerttulan raportointia seurannut, ymmärsin asian niin, että hän tekee reissuillaan paljon muutakin, kuin vain katsoo yhtä tiettyä pelaajaa. Sinulla on siis tieto että tämä ei pidä paikkaansa?

Mielelläni kuulisin että mitä kautta olet tietosi saanut? Omat tietoni ovat ihan vaan lehdistä luettua, julkisessa jaossa olevaa tietoa.

Spinkkejä hän nyt ainakin kävi tapaamassa ja hyvät hankinnat sieltä lopulta tuli. Lähtökohtaisesti muutkin hankinnat männä kaudelle olivat mielestäni varsin hyviä, kun ottaa kauden lähtökohdat huomioon. Ainakaan itse en osannut toista ruotsalaispakkia nimetä flopiksi ennen kautta. Osasitko sinä?

Innolla odotan millaisia miehiä tänne tulevaisuudessa saadaan. Toistaiseksi itselläni on täysi luottamus Kerttulaan ja hänen metodeihinsa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta kuitenkin oli menossa suurinta floppia katsomaan juuri mainitulla tavalla. Takko sitten kuitenkin vinkkasi toisen pelaajan, mitä kannattaisi seurata ja otteita tarkastella. Juuri kuvatunlainen rahanhaaskausreissu olisi ollut kyseessä ilman Takkoa. Ainakin etukäteen suunniteltuna. Ei kannata laukoa tällaisia asioita, sillä tiedän näitä reissuja tehtävän täysin yhden pelaajan vuoksi. Onnistuu ne sitten tai ei. Kuuluu taas tähän bisnekseen. Ei mitään ihmeellistä toimintaa. Näin niitä pelaajia käydään houkuttelemassa ja tekemässä tarjouksia. Tarttuu sitten koukkuun tai ei. Aika edullista kuitenkin näillä lentohinnoilla. Pelaajat kokevat itsensä paljon halutuimmiksi ja tällä psykologisella asialla on suuri merkitys pelaajalle. Sitä ei todellakaan kannata aliarvioida.

Voi olla, että nimenomaan Åken kohdalla oli näin, että meni pelkästään hänen takia. Itse veikkaan, että reissulla oli muitakin tavoitteita kui nähdä Åke (+Stenu).
Kurvi Ulvoo ohjelmassa Kerttula puhui noita matkoista enemmänkin kuin @Naurava Sika kirjoitti. Siellä oltiin katsomassa pelaajia, verkostoitumassa ja oppimassa, miten muualla tehdään hommat. Kyse ei ole pelkästään lentolipun hinnasta, eikä edes matkan kokonaiskustannuksesta. Kyse on myös ajan käytöstä.

Ehkä ollaan kuunneltu eri ohjelma tai usko Kerttulan juttuihin on eri tasolla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ässissä junnuissa nuorena pelannut Fagerudd tähyilee ensi kaudeksi Liigaan. Pelannut viime vuosina Allsvenskania, Kerttulakin on varmasti jossain kohtaa seurannut hänen otteitaan. Sopivan kokenut mutta kuitenkin vielä reilusti alle 30v. Parhaalla Allsvenskanin kaudella tykittänyt peräti 16 maalia. Olisiko tässä yksi kiekollinen pakki Ässille (halvempi versio Taimesta), tuskin hintalappu olisi älytön.

Joo ja tiedän, Ässät ei tässä kohtaa tee kenenkään kanssa sopimuksia ensi kaudesta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ässissä junnuissa nuorena pelannut Fagerudd tähyilee ensi kaudeksi Liigaan. Pelannut viime vuosina Allsvenskania, Kerttulakin on varmasti jossain kohtaa seurannut hänen otteitaan. Sopivan kokenut mutta kuitenkin vielä reilusti alle 30v. Parhaalla Allsvenskanin kaudella tykittänyt peräti 16 maalia. Olisiko tässä yksi kiekollinen pakki Ässille (halvempi versio Taimesta), tuskin hintalappu olisi älytön.

Joo ja tiedän, Ässät ei tässä kohtaa tee kenenkään kanssa sopimuksia ensi kaudesta.

No juuri laitoin samaa tuonne yleishuhujen ketjuun, tänne en uskaltanut laittaa hankintakiellon takia. Normaalioloissa kaikki merkit viittaisivat Porin suuntaan: vahva ässätausta, tulee Ruotsista eli on varmasti Kerttulan näpeissä, ja pelaajatyyppinä olisi todellakin kätisyyttä myöten kuin valettu haku Taimelta jääneeseen ruutuun.. mutta koska hankintakielto (moneen otteeseen on todettu, että se on ehdoton ja siitä lipsuta missään oloissa), niin kaveri on siis menossa jonnekin muualle kuin Ässiin

EDIT: no jos nyt lähdetään hiuksia halkomaan, niin jutun sitaatti kuuluu "vaikuttaa siltä, että hän on päätymässä Suomeen ja Liigaan". Eli siis olisi vasta päätymässä, että sopimusta ei ole vielä nyt tehty mihinkään liigajoukkueeseen
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Fageruddin viimeisin seura Vita Hästen on myös tarjonnut hänelle sopimusta. Paluu Suomeen ei ole siis varmaa. Uskoisin että Kerttula löytää esimerkiksi Ruotsista paremman puolustajan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Fageruddin viimeisin seura Vita Hästen on myös tarjonnut hänelle sopimusta.

Varmasti tarjoaa, 11 pinnaa 15 peliin on vahva näyttö. Ehkä Fagerudd haluaa parin Allsvenskan kauden jälkeen takaisin isompaan sarjaan ja silloin kyseeseen tulee lähinnä SHL tai Liiga.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Myös toinen Ässä-paitaa kantanut pakki on vapailla markkinoilla. Lausanne ei tarjonnut Lindbohmille jatkoja. Pisteiden tekoon hänestä ei juuri ole, mutta liigatasolle hyvä ellei jopa erinomainen oman pään luuta. Mutta taustoista huolimatta ensi kauden osoite ei varmastikaan ole Porissa. Siinä vaiheessa kun Kerttula vihdoin viimein havahtuisi tekemään sopimuksia, niin kaikki pelimiehet on jo buukattu muualle. Mieluummin pelaaja tekee nyt varman diilin johonkin rupusarjaan kuin vartoilee syyskuulle josko Liigasta tai SHL:sta mahdollisesti tulisi sopimustarjous.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös