Kyllä. Kyseinen uutinen joka täällä palstallakin pyöri silloin aikanaan.Hifk?
Kyllä. Kyseinen uutinen joka täällä palstallakin pyöri silloin aikanaan.Hifk?
Ja kun tarpeeksi huhutaan ja juoruillaan niin joku uskoo aina. Ikävät asiat tietysti vielä mieluummin, koska sellainen on ihmisten luonto.Kiekkomaailmassa kaikki on mahdollista.
Mutta miks noin lähtökohtasesti kuulostaa hieman epäuskottavalta? Ei nyt sitoutuneisuuden tai pitkäjänteisyyden suhteen ole vaikuttanut olleen mitään rakoilua.
Ellei seuran sisällä ole ollut vahvaa ristivetoa jossa jotkut jo mielellään raottais ovea ulos ja/tai tuuppaisivat omaa miestä sisään.
Kun lasketaan 1+1, niin tuntuu, että motivaatio Ässissä työskentelyyn on Jannella mennyt. Tätä näkemystä tukee toisen työpaikan hakeminen näin nopeasti ja ns. laiskat varmat pelaajahankinnat. En usko, että oikeasti on viitsinyt nähdä vaivaa Amerikan sarjojen scouttaamisen osalta.Kyllä. Kyseinen uutinen joka täällä palstallakin pyöri silloin aikanaan.
En ota kantaa kuinka luotettavia nämä uutiset tai huhut olivat. Siksi laitoin heittomerkkeihin ns. huhuna/faktana.Ja kun tarpeeksi huhutaan ja juoruillaan niin joku uskoo aina. Ikävät asiat tietysti vielä mieluummin, koska sellainen on ihmisten luonto.
Itse en ihan ymmärrä miten scouttaaminen liittyy mitenkään vaikka näihin tuoreimpiin hankintoihin, niin Ässien Palola kuin Lukon AHL-miehet? Vai meinaako joku että Lukko on jotenkin paremmin nähnyt ja seulonut nämä jo valmiit rahamiehet kilpailijoihin verrattuna? Eiköhän pelkästään massi ole nyt se erottava tekijä näissä.Samaa miettinyt itsekin, että menty pitkälti sieltä missä aita on matalin hankintojen suhteen. Luulisi, että Arposen tilastoja tutkimalla löytyisi muualtakin pelimiehiä, kuten Lefe ja Fabre.
Veikkaisin että on aika saman hintainen kuin Hifkin uusin hankinta Mieho. Samankaltaiset statsit kuin Palolalla, toki seitsemän vuotta nuorempi. Uskaltaisin silti väittää että Palola tekee paremmat pistelukemat ensi kaudella.Eihän tuosta kukaan tervejärkinen maksa lähellekään 150K euroa viime kausien näytöillä?
Toki pelaajien roolitkin on aivan erilaiset. Toinen on melkolailla puhdas maalintekijä, toinen työteliäs alaketjujen sentteri. Että sikäli pelkkien pisteiden vertaaminen on hieman hölmöä.Uskaltaisin silti väittää että Palola tekee paremmat pistelukemat ensi kaudella.
Se on täysin totta. Koskahan Pesonen kaivaa ne kärkikenttien sopimukset pöytään?Toki pelaajien roolitkin on aivan erilaiset. Toinen on melkolailla puhdas maalintekijä, toinen työteliäs alaketjujen sentteri. Että sikäli pelkkien pisteiden vertaaminen on hieman hölmöä.
Ei Lukon scouttaaminen yhtään sen vaikeampaa ole, päinvastoin. Sahlstedt voi neuvotella ilman rahahuolia, voi jättää kovemmille nimille tarjouksia ja tarvittaessa myös korottaa niitä. Lukolla on laajempi ja laadukkaampi tarjonta pöydällä kuin Ässillä.
Kookoo on hyvä vertailukohta Ässiin. Kultanen on viimeisen neljän kauden aikana "löytänyt" Plazerin, D'Astousin ja Tardifin. Nämä siis niitä ECHL "arpoja", pelaajia ilman Liiga kokemusta joista on vähän tietoa Suomessa ja ovat onnistuneet Liigassa. Ässiin on tullut samassa ajassa yksi ECHL pelaaja Graber.
Vuorinen selvästi luottaa kokemukseen ja pelaajan kehittymiseen. Ässissä on ollut viime kausina AHL taustaisia ulkomaalauspelaajia yllättävän paljon, nyt Vuorinen on selvästi muuttanut linjaa.
Menee taas OT:n puolelle, mutta ei kaiva. Yksi pakki on tulossa ja sitten lienee joukkue kasassa. Budjettivaje ja surkea valmentaja näkyy tällaisena joukkueena.Se on täysin totta. Koskahan Pesonen kaivaa ne kärkikenttien sopimukset pöytään?
Mua kiinnostaa ihan hemmetisti, että mistä te tiedätte varmaksi mitä kukakin pelaaja Lukossa ja Ässissä tienaa? Mulla ei ole aavistustakaan paljonko joku pelaaja saa palkkaa. Ei ennen verotietoja.Lukko halusi ja sai AHL-tason vahvistuksia, Ässät hankki kotimaisia noin puolet halvemmalla. Onhan tuossa mielenkiintoinen kontrasti joukkueiden välillä. Lukon pitäisi yltää neljän sakkiin, Ässien kahdeksan joukkoon, niin voitaisiin kehua onnistumisilla.
Ja Pitsihän on jo ensi viikolla, ajatella kuinka nopsaan aika kuluu.
Mua kiinnostaa ihan hemmetisti, että mistä te tiedätte varmaksi mitä kukakin pelaaja Lukossa ja Ässissä tienaa? Mulla ei ole aavistustakaan paljonko joku pelaaja saa palkkaa. Ei ennen verotietoja.
Saihan esim. Ville Heinola Lukosta jonkun Ässä-kirjoittajan mukaan vähintään kottikärryllisen rahaa mutta todellisuus oli jotai 30000-40000€ välimaastoon.
En ole väittänyt tietäväni mitään noista palkoista varmasti, mutta karkeasti olettaisin, että Lukon kärkihankinnat kustantavat noi kaksi kertaa enemmän kuin Ässien kotimaiset hankinnat. Ässillä eivät rahat riitä noihin ns AHL-tason pelaajiin. Siksi joukkueiden välille on syntynyt nyt uusi asetelma hankintojen suhteen. Lukolla paljon ulkolaisia, Ässillä vain kolme. Minusta tuo on mielenkiintoista.Mua kiinnostaa ihan hemmetisti, että mistä te tiedätte varmaksi mitä kukakin pelaaja Lukossa ja Ässissä tienaa? Mulla ei ole aavistustakaan paljonko joku pelaaja saa palkkaa. Ei ennen verotietoja.
Saihan esim. Ville Heinola Lukosta jonkun Ässä-kirjoittajan mukaan vähintään kottikärryllisen rahaa mutta todellisuus oli jotai 30000-40000€ välimaastoon.
Juu. Mä en tiedä varmaksi mitään muuta kuin HIFKin maksaman palkan Henrik Koivistolle. Ja olikohan KooKoon maksaman palkan samalle tyypille. Kävin joskus koeajamassa hänen vanhan autonsa ja pelaajasopimukset oli hansikaslokerossa. Siitä näkyi mestaruusbonukset ja muut. Kuvat oli pakko ottaa mutta sopimukset jätin autoon. Auto oli paska. Melkein syttyi palamaan koeajolla. Kauhee savu moottorista. Ei tehty kauppoja.Nuo verotiedot vääristävät vielä todellisia tuloja, kun tulot yleisesti kiekkoa pelaavilla jakautuvat eri verovuosille. Näitä sitten useat lukevat tarkasti ja väittävät tietävänsä tarkalleen palkat verotietojen perusteella, vaikka nyt rahastointiosuutta esimerkiksi ei tiedä kuin se pelaaja itse.
Joistain palkoista itse saan/saanut välillä kohtalaisen tarkkojakin lukuja, mutta olen oppinut pitämään nämä asiat itselläni, koska joissain tilanteissa se on kuin miekoin tuulimyllyjä vastaan taistelu, eikä siinä lopulta voittajia ole tällaisessa juupas/eipäs väittelyssä.
Lähtökohtaisesti hyvin harva oikeasti tietää palkoista mitään, mutta jokseenkin asioita pystyy peilaamaan juuri verotiedoista ja vertaamalla muihin "saman tasoisiin" pelaajiin.
Hahahahah hyvä nosto! Taisin olla minä :DMua kiinnostaa ihan hemmetisti, että mistä te tiedätte varmaksi mitä kukakin pelaaja Lukossa ja Ässissä tienaa? Mulla ei ole aavistustakaan paljonko joku pelaaja saa palkkaa. Ei ennen verotietoja.
Ei kai tässä nyt mitään uutta ole että Lukolla on enemmän rahaa käytettävissä kuin Ässillä.
Ja Kalle katselee enemmän ulkomaille kuin Vuorinen. Lukolla on nyt 11 ulkkaria ja Ässillä 3
Ei todellakaan ole, mutta harvoin on kontrasti hankinnoisa ollut näin selvä.Ei kai tässä nyt mitään uutta ole että Lukolla on enemmän rahaa käytettävissä kuin Ässillä.
Vuorinenhan jossain loihe toteamaan, että Ässät nykyään kiinnostaa kotimaisia pelaajia, ja niitä sitten hankittiinkin. Lukko taas tietoisesti hankki AHL- tason pelaajia, kun kotomaasta ei tarvittavaa tasoa ollut tarjolla. Molemmilla on nyt sitten hankintansa, seuraillaan miten suoriutuvat.Ja Kalle katselee enemmän ulkomaille kuin Vuorinen. Lukolla on nyt 11 ulkkaria ja Ässillä 3