Ässähuhut ja mutut

  • 6 228 586
  • 29 694

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mitä tulee meidän Janneen niin luottoa laskee myös se ”huhu/fakta”, että laittoi hakemusta toisen liiga jengin UTJ tehtävään vain vuoden Ässissä olon jälkeen.

Tässä tehtävässä kun pitäisi sitoutua pitkän projektin tähtäimellä.

Kiekkomaailmassa kaikki on mahdollista.

Mutta miks noin lähtökohtasesti kuulostaa hieman epäuskottavalta? Ei nyt sitoutuneisuuden tai pitkäjänteisyyden suhteen ole vaikuttanut olleen mitään rakoilua.

Ellei seuran sisällä ole ollut vahvaa ristivetoa jossa jotkut jo mielellään raottais ovea ulos ja/tai tuuppaisivat omaa miestä sisään.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiekkomaailmassa kaikki on mahdollista.

Mutta miks noin lähtökohtasesti kuulostaa hieman epäuskottavalta? Ei nyt sitoutuneisuuden tai pitkäjänteisyyden suhteen ole vaikuttanut olleen mitään rakoilua.

Ellei seuran sisällä ole ollut vahvaa ristivetoa jossa jotkut jo mielellään raottais ovea ulos ja/tai tuuppaisivat omaa miestä sisään.
Ja kun tarpeeksi huhutaan ja juoruillaan niin joku uskoo aina. Ikävät asiat tietysti vielä mieluummin, koska sellainen on ihmisten luonto.
 

J.H #21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä. Kyseinen uutinen joka täällä palstallakin pyöri silloin aikanaan.
Kun lasketaan 1+1, niin tuntuu, että motivaatio Ässissä työskentelyyn on Jannella mennyt. Tätä näkemystä tukee toisen työpaikan hakeminen näin nopeasti ja ns. laiskat varmat pelaajahankinnat. En usko, että oikeasti on viitsinyt nähdä vaivaa Amerikan sarjojen scouttaamisen osalta.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Samaa miettinyt itsekin, että menty pitkälti sieltä missä aita on matalin hankintojen suhteen. Luulisi, että Arposen tilastoja tutkimalla löytyisi muualtakin pelimiehiä, kuten Lefe ja Fabre.
Itse en ihan ymmärrä miten scouttaaminen liittyy mitenkään vaikka näihin tuoreimpiin hankintoihin, niin Ässien Palola kuin Lukon AHL-miehet? Vai meinaako joku että Lukko on jotenkin paremmin nähnyt ja seulonut nämä jo valmiit rahamiehet kilpailijoihin verrattuna? Eiköhän pelkästään massi ole nyt se erottava tekijä näissä.

Arposen tilastoissa varmasti näkyy paljonkin sellaista tavaraa joka vahvistaisi Ässiä, kunnes päästään siihen että samat pelaajat löytyy aika monelta muultakin listalta. Kuka täällä tietää keitä lopulta on haviteltu, tai ketkä ovat tyrmänneet siirron Poriin ilman että saadaan edes tarjota?
Itse uskon että Ässien hankinnat junnupooliin ovat sitä tärkeintä työtä pidemmässä juoksussa. Toki tarvitaan heti valmista massaa myös, ei voida pelkästään kasvattaa.
Noh, nyt tuli täksi kaudeksi Kucerik. Viime kaudeksi saatiin Fabre, joka oli kesällä niitä "katsotaan nyt -täytemiehiä". Lefebvre oli myös haku, jota tuskin kukaan hehkutti kesällä.
Jotkut niistä arvoista ovat onneksi voittavia. Vaikka sitten taas vaakakupissa toisella puolen Vanhatalon ja Ojantakasen kohdalla on nähty joitakin ominaisuuksia, jotka on ajateltu hioutuvan ja realisoituvan plussana. Siitä kertoo 2v sopimus, joka tuskin on kovinkaan kuormittava.
 

nikke21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eihän tuosta kukaan tervejärkinen maksa lähellekään 150K euroa viime kausien näytöillä?
Veikkaisin että on aika saman hintainen kuin Hifkin uusin hankinta Mieho. Samankaltaiset statsit kuin Palolalla, toki seitsemän vuotta nuorempi. Uskaltaisin silti väittää että Palola tekee paremmat pistelukemat ensi kaudella.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Tässähän on selvä ero kahden seuran strategian välillä. Lukko lopultakin sai ne AHL- vahvistuksensa, joihin Ässillä ei olisi ollut varaa. Ässät tyytyi kotimaisiin hankintoihin. Eihän noita ihan yks-yhteen voi verrata, mutta kuitenkin.

Lukon kai pitäisi päästä neljän joukkoon noilla sijoituksilla, Ässien kahdeksan joukkoon.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Uskaltaisin silti väittää että Palola tekee paremmat pistelukemat ensi kaudella.
Toki pelaajien roolitkin on aivan erilaiset. Toinen on melkolailla puhdas maalintekijä, toinen työteliäs alaketjujen sentteri. Että sikäli pelkkien pisteiden vertaaminen on hieman hölmöä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei Lukon scouttaaminen yhtään sen vaikeampaa ole, päinvastoin. Sahlstedt voi neuvotella ilman rahahuolia, voi jättää kovemmille nimille tarjouksia ja tarvittaessa myös korottaa niitä. Lukolla on laajempi ja laadukkaampi tarjonta pöydällä kuin Ässillä.

Kookoo on hyvä vertailukohta Ässiin. Kultanen on viimeisen neljän kauden aikana "löytänyt" Plazerin, D'Astousin ja Tardifin. Nämä siis niitä ECHL "arpoja", pelaajia ilman Liiga kokemusta joista on vähän tietoa Suomessa ja ovat onnistuneet Liigassa. Ässiin on tullut samassa ajassa yksi ECHL pelaaja Graber.

Vuorinen selvästi luottaa kokemukseen ja pelaajan kehittymiseen. Ässissä on ollut viime kausina AHL taustaisia ulkomaalauspelaajia yllättävän paljon, nyt Vuorinen on selvästi muuttanut linjaa.

Ei vaikeampaa, vaan laadukkaampaa. Pelataan isommilla nappuloilla ja haetaan sellaisia pelaajia joiden kanssa joudutaan kilpailemaan Euroopan kärkijengien kanssa. Ässät voisi myös hakea pelaajia laajemmin, mutta eri tason kuin Lukko. Ei se, että käytettävissä on vähemmän rahaa tarkoita etteikö voisi löytää oman tasoista laatua.

Kultasen meriittilistalta näistä hankinnoista on pitkä. Muita onnistuneita löytöjä mainitsemiesi lisäksi voisi mainita muuan Malte Strömwall, Linus Andersson, Vilmos Gallo, Trevor Mingoia, Matthew Caito.

Näitä timantteja on kyettävä itsekin löytämään. Vuorisen kärkihankinnoista Tiivola tyrkytti itseään Ässiin, koska muualta liigasopparin saaminen olisi ollut tiukassa ja Palola tuli JMJn kautta.

Vuorinen on töissä, mutta selkeästi kyttää parempaa paikkaa muualta jos IFK:n pestiin oli hakenut.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Se on täysin totta. Koskahan Pesonen kaivaa ne kärkikenttien sopimukset pöytään?
Menee taas OT:n puolelle, mutta ei kaiva. Yksi pakki on tulossa ja sitten lienee joukkue kasassa. Budjettivaje ja surkea valmentaja näkyy tällaisena joukkueena.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Lukko halusi ja sai AHL-tason vahvistuksia, Ässät hankki kotimaisia noin puolet halvemmalla. Onhan tuossa mielenkiintoinen kontrasti joukkueiden välillä. Lukon pitäisi yltää neljän sakkiin, Ässien kahdeksan joukkoon, niin voitaisiin kehua onnistumisilla.

Ja Pitsihän on jo ensi viikolla, ajatella kuinka nopsaan aika kuluu.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Lukko halusi ja sai AHL-tason vahvistuksia, Ässät hankki kotimaisia noin puolet halvemmalla. Onhan tuossa mielenkiintoinen kontrasti joukkueiden välillä. Lukon pitäisi yltää neljän sakkiin, Ässien kahdeksan joukkoon, niin voitaisiin kehua onnistumisilla.

Ja Pitsihän on jo ensi viikolla, ajatella kuinka nopsaan aika kuluu.
Mua kiinnostaa ihan hemmetisti, että mistä te tiedätte varmaksi mitä kukakin pelaaja Lukossa ja Ässissä tienaa? Mulla ei ole aavistustakaan paljonko joku pelaaja saa palkkaa. Ei ennen verotietoja.
Saihan esim. Ville Heinola Lukosta jonkun Ässä-kirjoittajan mukaan vähintään kottikärryllisen rahaa mutta todellisuus oli jotai 30000-40000€ välimaastoon.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Mua kiinnostaa ihan hemmetisti, että mistä te tiedätte varmaksi mitä kukakin pelaaja Lukossa ja Ässissä tienaa? Mulla ei ole aavistustakaan paljonko joku pelaaja saa palkkaa. Ei ennen verotietoja.
Saihan esim. Ville Heinola Lukosta jonkun Ässä-kirjoittajan mukaan vähintään kottikärryllisen rahaa mutta todellisuus oli jotai 30000-40000€ välimaastoon.

Nuo verotiedot vääristävät vielä todellisia tuloja, kun tulot yleisesti kiekkoa pelaavilla jakautuvat eri verovuosille. Näitä sitten useat lukevat tarkasti ja väittävät tietävänsä tarkalleen palkat verotietojen perusteella, vaikka nyt rahastointiosuutta esimerkiksi ei tiedä kuin se pelaaja itse.

Joistain palkoista itse saan/saanut välillä kohtalaisen tarkkojakin lukuja, mutta olen oppinut pitämään nämä asiat itselläni, koska joissain tilanteissa se on kuin miekoin tuulimyllyjä vastaan taistelu, eikä siinä lopulta voittajia ole tällaisessa juupas/eipäs väittelyssä.

Lähtökohtaisesti hyvin harva oikeasti tietää palkoista mitään, mutta jokseenkin asioita pystyy peilaamaan juuri verotiedoista ja vertaamalla muihin "saman tasoisiin" pelaajiin.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Mua kiinnostaa ihan hemmetisti, että mistä te tiedätte varmaksi mitä kukakin pelaaja Lukossa ja Ässissä tienaa? Mulla ei ole aavistustakaan paljonko joku pelaaja saa palkkaa. Ei ennen verotietoja.
Saihan esim. Ville Heinola Lukosta jonkun Ässä-kirjoittajan mukaan vähintään kottikärryllisen rahaa mutta todellisuus oli jotai 30000-40000€ välimaastoon.
En ole väittänyt tietäväni mitään noista palkoista varmasti, mutta karkeasti olettaisin, että Lukon kärkihankinnat kustantavat noi kaksi kertaa enemmän kuin Ässien kotimaiset hankinnat. Ässillä eivät rahat riitä noihin ns AHL-tason pelaajiin. Siksi joukkueiden välille on syntynyt nyt uusi asetelma hankintojen suhteen. Lukolla paljon ulkolaisia, Ässillä vain kolme. Minusta tuo on mielenkiintoista.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Nuo verotiedot vääristävät vielä todellisia tuloja, kun tulot yleisesti kiekkoa pelaavilla jakautuvat eri verovuosille. Näitä sitten useat lukevat tarkasti ja väittävät tietävänsä tarkalleen palkat verotietojen perusteella, vaikka nyt rahastointiosuutta esimerkiksi ei tiedä kuin se pelaaja itse.

Joistain palkoista itse saan/saanut välillä kohtalaisen tarkkojakin lukuja, mutta olen oppinut pitämään nämä asiat itselläni, koska joissain tilanteissa se on kuin miekoin tuulimyllyjä vastaan taistelu, eikä siinä lopulta voittajia ole tällaisessa juupas/eipäs väittelyssä.

Lähtökohtaisesti hyvin harva oikeasti tietää palkoista mitään, mutta jokseenkin asioita pystyy peilaamaan juuri verotiedoista ja vertaamalla muihin "saman tasoisiin" pelaajiin.
Juu. Mä en tiedä varmaksi mitään muuta kuin HIFKin maksaman palkan Henrik Koivistolle. Ja olikohan KooKoon maksaman palkan samalle tyypille. Kävin joskus koeajamassa hänen vanhan autonsa ja pelaajasopimukset oli hansikaslokerossa. Siitä näkyi mestaruusbonukset ja muut. Kuvat oli pakko ottaa mutta sopimukset jätin autoon. Auto oli paska. Melkein syttyi palamaan koeajolla. Kauhee savu moottorista. Ei tehty kauppoja.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mua kiinnostaa ihan hemmetisti, että mistä te tiedätte varmaksi mitä kukakin pelaaja Lukossa ja Ässissä tienaa? Mulla ei ole aavistustakaan paljonko joku pelaaja saa palkkaa. Ei ennen verotietoja.
Saihan esim. Ville Heinola Lukosta jonkun Ässä-kirjoittajan mukaan vähintään kottikärryllisen rahaa mutta todellisuus oli jotai 30000-40000€ välimaastoon.
Hahahahah hyvä nosto! Taisin olla minä :D

Ei noita tosiaan oikeasti voi tietää. Verotiedoista voidaan saada vähän suuntaa todellisuudesta. Siksi yksittäisten hankintojen arvostelu, varsinkin kun käytetään palkkoja perusteluna, on aika turhaa hommaa.

Pelaajia kannattaa arvioida pelillisten näyttöjen perusteella, onko hyvä roolissaan ja onko roolitettu hyvin. UTJn suoritusta kannattaa sitten arvioida kokonaisuus edellä, eli miten joukkue on kasattu.

Mutta en mä silti käsitä hankintoina näitä Ojantakaista, Vanhataloa, Anttalaista(nuori, osoittakoot mun olevan väärässä) ja Palolaa.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Kovasti tuntuu siellä lukkolaisilla hiertävän, kun puhutaan palkoista. Mutta onhan se nyt ihan selvää, että Lukko ja Ässät ovat liikkeellä erilaisella strategialla joukkueen kokoamisessa, ja Lukolla on selvästi isompi massi. Se luo tulevaan kauteen, ainakin minusta, hyvinkin mielenkiintoisen asetelman.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei kai tässä nyt mitään uutta ole että Lukolla on enemmän rahaa käytettävissä kuin Ässillä.

Ja Kalle katselee enemmän ulkomaille kuin Vuorinen. Lukolla on nyt 11 ulkkaria ja Ässillä 3
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös