Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 327
  • 9 530
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tifosta katsomokulttuuriin. Onhan se mukavaa, kun hallissa on tunnelmaa jne. mutta kaikki vinkuna siitä, kuinka siellä ja täällä tehdään kaikki paremmin, ja Suomi on tällainen perähikiä, missä ei osata edes kannustaa oikein. Välillä täällä jatkoajassakin näkee tapauksia, jossa pelin jälkeen väitellään vain ja ainoastaa siitä, kumman fanit lauloi nätimmin katsomossa. Esim. kauden avauksen Ässät-Lukko -pelissä Pata pyyhki jäätä Lukolla, mutta oikeasti me hävittiin, koska Lukkofaneja tuli veneillä ja ne lauloi enemmän. Nykyään saa potea melkein huonoa omaatuntoa pelissä, jos ei ole osallistunut lauluharjoituksiin ja tanssikengätkin ovat jääneet kotiin. Saatan olla näiden suhteen hieman vanhanaikainen, mutta ei voi olla niin kamalaa jos haluaa elää pelin tunnelman mukaan, eikä laulaa hymy huulilla oli taululla sitten 0-5 tai 5-0.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Saatan olla näiden suhteen hieman vanhanaikainen, mutta ei voi olla niin kamalaa jos haluaa elää pelin tunnelman mukaan, eikä laulaa hymy huulilla oli taululla sitten 0-5 tai 5-0.

Täytyy muistaa että joukkue tarvitsee eniten tukea silloin kun se sitä vähiten ansaitsee eli silloin kun peli on karmeaa kuraa ja ei millään jaksaisi avata suuta. Jos taas joukkue pelaa hurmoksessa ja homma toimii kuin unelma, niin ei silloin ole lopputuloksen kannalta liiemmin merkitystä onko hallissa infernaalinen tunnelma vai istuvatko kaikki kädet puuskassa.
 

JakeTheGreat

Jäsen
Suosikkijoukkue
YNWA
Suomea voi helposti verrata muihin kieliin kauneudessa, suomen kieli on usein tullut kärkisijoille tai ykkössijoille kun lauseita on vertailtu. Suomen kieli kelpasi Tolkienillekin yhdessä kreikan kanssa kun kielitieteilijä Tolkien rakenteli suurhaltioiden eli kaikkein ylevimpien olentojen kieltä. Örkkikieli sai vaikutteita kutakuinkin ruotsista ja norjasta. Siinäpä olennaisin pohjoismaisten kielien ero.

Suomi on kaunis ja sointuva kieli. Ranska on epäloogista naukumista ja kaakottamista, ja espanja hermostuneen kuuloista säksätystä. Italian kieli on epäluotettavan kuuloista markkinamieskieltä, siitä tulee mieleen hämäräperäinen markkinamies myymässä sekundatuotettaan.

Täysin eri mieltä. Suomi todellakin on epäloogisempi kuin Ranska tai Espanja, ei tästä voida edes väitellä. Silti, missä kohtaa olen sanonut, ettei niissä kielissä ole ollenkaan epäloogisuuksia?

Suomen kielen rumuus tulee esiin sen kovuudessa. Jos kuuntelen vaikka venäjää hetken aikaa ja sen jälkeen kuulen jotain karskia suomea, niin korvani lähes vuotavat verta. Mukavan leppoisa suomi kyllä sentään on.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mä olen kironnut sanaa "änäri" NHL:sta puhuttaessa jo ainakin seitsemän vuotta sitten!
Änäri taas on suoraan jostain ala-asteen höntsäpeleistä tai jonkun Vittu-Markon suusta. "Vittu, toivottavast' se ei vittu lähe viel' ens' syksyn' mihinkään vitu' Änäriin!"
Mä jo luulin, että tuo änäri voisi olla yksi kaikkien aikojen ärsyttävimmistä termeistä, joka on kohtuullisen yleisessä käytössä. Esim. yksi tännekin kirjoittava kaverini - täysijärkinen ja täysi-ikäinen - pelaa toisinaan "pleikkarilla änäriä" kuin joku kakara. Äijä on kuitenkin lähempänä keski-ikää kuin rippikoulua.

Nyt sitten tuli törmättyä vielä ärsyttävämpään termiin. "Stänäri" puhuttaessa Stanley Cupista.

"En halua kuulla änäriä enääN - joten ennen Stänäriä tulee nenään!"
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt sitten tuli törmättyä vielä ärsyttävämpään termiin. "Stänäri" puhuttaessa Stanley Cupista.

"En halua kuulla änäriä enääN - joten ennen Stänäriä tulee nenään!"


Änäri on kuvottava termi, Stänäri sitä samaa.

Mutta mites KHL - joko joku on ennättänyt puhua Känäristä?

"Hei, mä katon vain Känärii, Känäris pelaa Ilja Kovaltshukii!"
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen luullut että änäri tarkoittaa just sitä peliä.

Pelataan vittu änäriä sopii omaan suuhunkin paremmin kuin pelataan vittu änhooällää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei nyt välttämättä ärsyttäviä termejä, mutta pahasti ylikäytettyjä:

Kultti-etuliite. Hyppäsi silmille tuolta Viasat-forumista "kulttiselostaja Antti Mäkinen". Kulttibändi, kulttielokuva... Nykyisin kun suunnilleen jotain Beatlesia ja Bondeja kuvaillaan tuolla termillä.

Kuvankaunis. Etenkin Iltaroskien otsikoissa jokainen "ei nyt ihan totaalisen kamala" tuntuu olevan kuvankaunis. Katso kuumat kuvat!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kultti-etuliite. Hyppäsi silmille tuolta Viasat-forumista "kulttiselostaja Antti Mäkinen". Kulttibändi, kulttielokuva... Nykyisin kun suunnilleen jotain Beatlesia ja Bondeja kuvaillaan tuolla termillä!

Minustakin tuo NHL-kulttiselostaja on aika kökkö, mikä on tämä NHL-kultti, jota Mäkinen selostaa? Kultti-NHL-selostaja näyttää tietysti melko muikealta, vaikka minusta järkevämmältä kuulostaakin, mutta kaikenkaikkiaan koko sana on ihan paska tässä yhteydessä. Ei ole mitään kulttia.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olen luullut että änäri tarkoittaa just sitä peliä.
On kyllä totta, että sana on varmasti lähtenyt liikkeelle ja levinnyt räkänokkien "pleikkari-iltamista".

Tosin kyllä tuota termiä näkee ihan siitä oikeasta liigastakin puhuttaessa.
Nahila ja Tsellä ovat nykyisin jo selkeästi väistyneet Änärin saavuttaessa aina vain enemmän suosiota.
Pelataan vittu änäriä sopii omaan suuhunkin paremmin kuin pelataan vittu änhooällää.
Voi olla, että mä olen sitten pelannut aikoinani/pelaan nykyisin liian vähän "änäriä", mutta ei mulle ole koskaan tuottanut ongelmia "pelata änhooällää". Useimmiten mainitsin puhuessani vielä versionkin: "No, mul ois tos änhooälkaks'tuhatkakkonen mukana." tai "Pelataanko änhooälnollakakkosta?". Mainitsisin varmasti vieläkin.
Mutta mites KHL - joko joku on ennättänyt puhua Känäristä?
Aivan loistava veto!

Hannu Jortikan parin viime vuoden aikana turvonnutta päätä katsoessa "Känäri" taitaa olla aivan oikea termi - ainakin tuolla itä-Siperiassa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kohlosta olen kyllä kuullut jo puhuttavan. Tykkäätkö?

Ei, ei, ei. Kyllä sen on nyt oltava känäri, kun se kerran on jo netissäkin mainittuna. Tosin minun mainitsemanani, mutta kaikki lasketaan.

Kohlo kelpaa kyllä sinänsä tämän ketjun otsikon alle mainiosti. Aika kauhea tuokin on, vaikkei niin paha kuin stänäri tai änäri. Kohlossa sentään ovat mukana KHL:n kaikki konsonantit, NHL:ssä kun ei ole R-kirjainta missään.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Aumakattolätkä ja kattopalkkikarvaus kamppailevat varsin tasapäisesti vuoden tulokkaan tittelistä tässä vaiheessa kautta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka tämä ei kirjoitusvirheille omistetu ketju olekaan, niin tämä väärä kirjoitusasu on levinnyt jo niin laajalle, että sitä näkee melkeinpä enemmän kuin oikeaa.

Vastaan siis: Galgary. Tuossa muodossa se tosin esiintyi Matti-elokuvan yhdessä kohtauksessa kuten myös vuosia sitten yläasteaikojen matematiikan kirjassakin...

Jokainen tätä oikeaa kirjoitusasua pohtiva voisi aina miettiä, miksi ihmeessä Calgary Flamesin logonakin on liekehtivä C... Tuon pitäisi eliminoida kirjoitusvirheet Jatkoajassa... jääkiekkoa seuraamattomilla tuo ei ehkä auttaisi...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Pelikirja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös