Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 416
  • 9 530

rpeez

Jäsen
"Last but not least"

Ekat 5 kertaa kuultuna oli ihan näppärää, mutta nyt vuosia ja lukemattomia kertoja toistettuna esityksissä alkaa olemaan melkoinen uuuh, eiks toi esittäjä muuta keksi - fiilis.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä se Raemo möe sen tilasa ja männä paokautti Paolan luo kirkolle.
Ka niihä tuo suatto männä tekemmään. Meilä muuten on töessä yks Paola ja sen ukko on just Raemo, aennaan se siitä ukosttaan hölöpöttellöö.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Niinku sillee, kun kuuntelen niinku pikkusiskoa, kun se niinku koittaa selittää jotain sillee. Sit niinku se ei saa sillee sanottua niinku, mitä tarkoittaa sillee ja sit oon niinku, että mitä tarkotat ja sitten pikkusisko sanoo niinku siihen, että kyllähän sä niinku tajuut, mitä mä tarkoitan sillee.

Niinku sillee...
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Ensimmäistä kertaa koskaan kuulin termin hanpurilainen. Kävin lähikaupassa hakemassa päivän ruokaostokset ja kassalla edessäni seissyt mies kysyi missä hanpurilaiset sijaitsee. Mietin jo, että ei tuo voi olla tosissaan, mutta toisen kerran sanottuaan oli senteistä kiinni etten vetänyt sitä turpaan.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Omata. Jatkoajassa olen vielä viime aikoina useasti törmännyt sanapariin "omata potentiaalia" . Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että tuo on ihan järkyttävän paskaa suomea?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Omata. Jatkoajassa olen vielä viime aikoina useasti törmännyt sanapariin "omata potentiaalia" . Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää että tuo on ihan järkyttävän paskaa suomea?
Ei se ole edes sitä. Se ei ole suomea ensinkään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ensimmäistä kertaa koskaan kuulin termin hanpurilainen. Kävin lähikaupassa hakemassa päivän ruokaostokset ja kassalla edessäni seissyt mies kysyi missä hanpurilaiset sijaitsee. Mietin jo, että ei tuo voi olla tosissaan, mutta toisen kerran sanottuaan oli senteistä kiinni etten vetänyt sitä turpaan.
Arvaan että mies oli kotoisin Tanpereelta.

Omaaminen on kovasti ontuva verbi. Kuinka omataan, miten se eroaa olemisesta?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Arvaan että mies oli kotoisin Tanpereelta.

Omaaminen on kovasti ontuva verbi. Kuinka omataan, miten se eroaa olemisesta?
Mies saattoi olla jopa hunpparunpali.

Omaaminenhan ilmeisesti on olevinaan sama asia kuin omistaminen, mutta ei se ole mitään kieltä. Vaikka omistan kitaran, niin en helvetissä voi kuvitellakaan sanovani että omaan kitaran.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Omaaminenhan ilmeisesti on olevinaan sama asia kuin omistaminen, mutta ei se ole mitään kieltä. Vaikka omistan kitaran, niin en helvetissä voi kuvitellakaan sanovani että omaan kitaran.
Omaamista nähtävästi käytetään kuvaamaan omistamista, jonkin taidon hallintaa tai jossakin tapauksessa henkilön ominaisuutta. Jos jotakin tuollaista löytyy henkilöltä, niin siinä on sitten messevää omata sitä jotakin. Sen muistan jo lukioajoilta, että omaaminen oli ainekirjoituksessa jyrkästi kielletty ilmaisutapa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Niinku sillee, kun kuuntelen niinku pikkusiskoa, kun se niinku koittaa selittää jotain sillee. Sit niinku se ei saa sillee sanottua niinku, mitä tarkoittaa sillee ja sit oon niinku, että mitä tarkotat ja sitten pikkusisko sanoo niinku siihen, että kyllähän sä niinku tajuut, mitä mä tarkoitan sillee.

Niinku sillee...

Ihan tulee Terhi ensimmäisestä Big Brotherista mieleen. Niinku.
 

Kekkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Porin Ässät-
Pukeutumispaita ja kävelykengät. Mitäs vittua muuta noilla oikein sitten pitäisi tehdä. Odotan innolla käsiinlaittokäsineitä ja sateensuojassaolosateenvarjoa..
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Odotan innolla käsiinlaittokäsineitä ja sateensuojassaolosateenvarjoa..
Ostin Stockalta joskus vuosia sitten mukavat nahkakäsineet. Myyjä osasi välttää karikon kun kysyi "laitetaanko pussiin vai otatko heti käyttöön". Teki mieleni sanoa että vedän heti.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tänään sen taas kuulin pitkästä aikaa, todellisen sivistymättömyyssanan, melkein mieleni pahoitin:

ongelmatiikka

AARGGHH
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eräs meteorologi kertoilee talvisaikaan, että pakkasta on miinus viisi astetta. Siis vittu - pakkasta on viisi astetta tai lämpötila on miinus viisi astetta, siinä on kaksi oikeaa vaihtoehtoa, joista valita! Tämä pikku detalji riepoo aina.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Eräs meteorologi kertoilee talvisaikaan, että pakkasta on miinus viisi astetta. Siis vittu - pakkasta on viisi astetta tai lämpötila on miinus viisi astetta, siinä on kaksi oikeaa vaihtoehtoa, joista valita! Tämä pikku detalji riepoo aina.

Samaan linjaan kai kuuluu siten tämä plus-miinus nolla.Nolla on nolla ilman mitään etumerkkejä perkele.
Eikös miinus viisi astetta pakkasta ole oikeastaan plus viisi astetta?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään sen taas kuulin pitkästä aikaa, todellisen sivistymättömyyssanan, melkein mieleni pahoitin:

ongelmatiikka

AARGGHH

Kiinnitti myös minun huomioni ja reaktioni oli, että kuulinkohan nyt aivan oikein.

Näin sanan kirjoitusasua katsellessa, sen yhteys sanaan "problematiikka" on selkeä, myös merkitykseltään - joka kai muutenkin oli ilmiselvä.
Väkisinkin hiipii mieleen ajatus siitä, onkohan tässä nyt joku kevyt keskiketterä toimittaja päättänyt lanseerata oman suomalaisen version vieraana pitämälleen sanalle - todellakin sivistymättömyyssana ja - teko!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Samaan kategoriaan menee teranssi. "Tarvis rakentaa viidentoista neliön teranssi kyllästetystä puutavarasta."

Varsin ärsyttävä oli myös entisen rivitalonaapuriperheen tapa käyttää terassistaan - normaali katettu rivitalon takapiha - sanaa "parveke". Ja ihan tosissaan olivat, ei ollut heidän taholtaan läppää.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Samaan kategoriaan menee teranssi. "Tarvis rakentaa viidentoista neliön teranssi kyllästetystä puutavarasta."

Mistä helvetistä ne keksii sotkea ännän tuonne sanan keskelle?!

Mummoni puhui aina teranssista ja lasivitriitistä. Lähinnä kai tuollainen muorin suusta kuultuna huvitti. Varmaankin tuo n-äänne juohtuu sellaisista sanoista kuin pomeranssi, pasianssi, esanssi ja Kukkosen Anssi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eikös miinus viisi astetta pakkasta ole oikeastaan plus viisi astetta?

Mun nähdäkseni se on juuri näin. Tuplanegaatio kääntyy positiiviseksi. Luulen, että tänä kesänä on parhaimmillaan miinus 35 astetta pakkasta.

Teranssi? Tän täytyy olla joku Pohjois-Suomen juttu? Itse asiassa aika hauska näin ensi kertaa kuultuna. Porin seudullahan radio on rario ja Dingo on Rinko. Itse tunnen tyypin, joka käyttää nojatuolista nimitystä sohva. Aivan järjestään näin. Ambulanssin kutsuminen lanssiksi on aika kypsän kuuloista. Ja onko hassumpaa tervehdystä kuin: "Termos!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös