Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 559 731
  • 9 534

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mikä urheilujoukkueelle väännetty nimi ei olisi väkisin väännetty?

Ainakin Huuhkajat
a) on suomea
b) on eläin, joka esiintyy Suomen luonnossa
c) on nimi, joka perustuu oikeaan tapahtumaan eli Bubi-huuhkajan saapumiseen kentälle ja pesimiseen siellä, missä A-maajoukkuekin pesii eli olympiastadionilla.

Ei Huuhkajat sen pahempi ole kuin Espanjan La Roja (punainen), ja on se ainakin parempi kuin esim. Azzurri, tuo Italian Blues eli siniset tai Les Bleus, tuo Ranskan Blues eli siniset. Typerin on toki Espoo Blues sen takia, että se onkin virallinen nimi eikä lempinimi. K-Espoo sen olla pitää.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Mutta mikäs vittu se olikaan naisten maajoukkueen lempinimi, joka ainakin minulle tuli täysin yllätyksenä ja avautui uutena asiana kun osui teksti-tv.ltä silmiin.

Oliko se "helmipöllöt." Siinä sitä väkisinvääntämistä hienoimmillaan..
Eikö se ollut lepakot?

E: tuo taisi ollakin lätkäjoukkueella.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
"Suomi on kylmä maa, koska talvi."

Siis vittu, tuo virke nyt on ihan päästä nykäisty, mutta tuon tyylisiä sivulauseita saa jostain syystä lukea nykyään alvariinsa. Ymmärtänette mitä tarkoitan. "EU:lla menee huonosti, koska Kreikka." Perkele, kirjoittakaa ne lauseet kokonaisina, tai älkää kirjoittako mitään.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei Huuhkajat sen pahempi ole kuin Espanjan La Roja (punainen), ja on se ainakin parempi kuin esim. Azzurri,

Minkäs takia Espanjan La Roja (punainen) on nimenä osuvampi kuin Italian Gli Azzurri (taivaansiniset)? Molemmat viittaavat suoraan joukkueen peliasujen päävariin.

Huuhkajat on ihan näppärästi keksitty nimi, joka vielä oikeasti perustuu johonkin. Helmipöllöt sen sijaan on luokkaa FACEPALM.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minkäs takia Espanjan La Roja (punainen) on nimenä osuvampi kuin Italian Gli Azzurri (taivaansiniset)? Molemmat viittaavat suoraan joukkueen peliasujen päävariin.

EM-Kisaveikkaus ketjusta käy ilmi että kaverilla on antipatioita Italiaa kohtaan joten onko se nyt yllätys että valittaa tästä eri ketjuihin. Ei niinkään omaa suosikkia mutta kantaa haluaa silti ottaa arvostelemalla muiden suosikkeja.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
EM-Kisaveikkaus ketjusta käy ilmi että kaverilla on antipatioita Italiaa kohtaan joten onko se nyt yllätys että valittaa tästä eri ketjuihin. Ei niinkään omaa suosikkia mutta kantaa haluaa silti ottaa arvostelemalla muiden suosikkeja.

Ongelmansa kullakin. Paitsi nimimerkki M N:lla. Kun ei tunnusta mitään väriä, mutta haukkuu toisten suosikkeja, on aina tavallaan voittaja. Tai ei ikinä häviäjä.

Muahahaa.

Jotta pysytään asialinjalla, niin ärsyttää nimimerkki Tifosi. Miksi yksittäisen kirjoittajan pitää nimetä itsensä monikkomuodossa olevalla sanalla? Eikös Tifoso olisi osuvampi...

Ni.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
EM-Kisaveikkaus ketjusta käy ilmi että kaverilla on antipatioita Italiaa kohtaan joten onko se nyt yllätys että valittaa tästä eri ketjuihin. Ei niinkään omaa suosikkia mutta kantaa haluaa silti ottaa arvostelemalla muiden suosikkeja.

Mihin eri ketjuihin olen muka valittanut Italian jalkapallojoukkueesta? Siis muihin kuin jalkapalloaiheisiin ketjuihin? Kisaveikkausketjuun kirjoitin, samoin tuohon Huuhkajat-nimeä koskevaan ketjuun. Tietääkseni jalkapalloketjuissa voi jalkapallosta keskustella ja mikä kauheinta, olla jopa eri mieltä toisten kanssa ja olla kannattamatta vaikkapa Italiaa, Ranskaa ja Englantia.

Sitä paitsi nimi "Punaiset" (La Roja) on ihan samalla viivalla kuin "Siniset" (Azzurri tai Les Bleus). Huuhkajat-aiheinen viestinihän koski sitä, että joku valitti Huuhkajat-nimen huonoutta, jolloin totesin, ettei se sen pahempi ole kuin "Punaisetkaan" (kukaanhan ei kyseenalaista La Rojaa, koska Espanja on hallitseva mestari, mutta Huuhkajat-nimeä pitää kyseenalaistaa koska se on suomalaisen joukkueen kutsumanimi), ja että Huuhkajat-nimi on parempi kuin "Siniset" eli Azzurri tai Les Bleus. Eipä unohdeta tuota jälkimmäistä eli Ranskan joukkueen kutsumanimeä, jonka otin tekstissäni myös esiin enkä keskittynyt vain ja ainoastaan Italiaan. Siis vielä tarkennukseksi: minusta Huuhkajat on paljon sopivampi nimi kuin latteat Siniset, Punaiset ja ties mitkä keltaviherkukertavat.

Ja onhan minulla suosikki jalkapallossa, aina ollut. Suosikin jälkeen on useita toissijaisia suosikkeja, joille toivon samanaikaisesti menestystä omissa peleissään ja joiden bandwagoniin hyppään heti jos oma suosikkini tippuu jatkosta. Portugali, Saksa, Hollanti, Ruotsi... onhan näitä. Italia ei kuitenkaan ole suosikkini eikä tule koskaan olemaankaan, siinä ovat marisijat aivan oikeassa.

Mitä kantaa ottamiseen tulee, niin jokaisella on käsittääkseni oikeus kannustaa mitä maata haluaa, ja samoin jokaisella - myös minulla - on oikeus arvostella mitä maata haluaa. Voin olla huoleti pitämättä Italian kaltaisesta korruptoituneesta jalkapallomaasta, jonka pelityyli on mielestäni tylsää katseltavaa, pelaajat filmaajien aatelia ja Marco Materazzin tyyppiset persoonat kiteyttävät italialaisten jalkapalloilijoiden kunnioituksen kanssapelaajia ja urheiluhenkeä kohtaan.

Eri mieltä saa vapaasti olla, mutta turha kuvitella olevansa sen enempää oikeassa kuin väärässäkään jalkapallomaita koskevissa täysin henkilökohtaisissa mieltymyksissä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Marco Materazzin tyyppiset persoonat kiteyttävät italialaisten jalkapalloilijoiden kunnioituksen kanssapelaajia ja urheiluhenkeä kohtaan.
Minä vähäsen luulen, että jalkapallokentillä pelaajat psyykkaavat toisiaan jatkuvasti, eikä Materazzin vittuilu varmaankaan ole sieltä pahimmasta päästä edes. Sattuipahan vaan olemaan näkyvimmästä päästä, kun tapahtui finaalissa ja Zidanen veri siitä kuohahti. Toisenväristen lasien läpi se sinunkin mielestäsi olisi luultavasti vain osoitus voitontahdosta, ei urheiluhengen puutteesta.

Enkä ole sen kummemmin Italian kannattaja, tulipahan vaan mieleen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minä vähäsen luulen, että jalkapallokentillä pelaajat psyykkaavat toisiaan jatkuvasti, eikä Materazzin vittuilu varmaankaan ole sieltä pahimmasta päästä edes. Sattuipahan vaan olemaan näkyvimmästä päästä, kun tapahtui finaalissa ja Zidanen veri siitä kuohahti. Toisenväristen lasien läpi se sinunkin mielestäsi olisi luultavasti vain osoitus voitontahdosta, ei urheiluhengen puutteesta.

Enkä ole sen kummemmin Italian kannattaja, tulipahan vaan mieleen.

En minä sen kummemmin Ranskankaan kannattaja ole, ja tosiaan Zidanen olisi kannattanut mielensä malttaa, mutta huhujen mukaan Materazzi loukkasi Zidanen perhettä/äitiä/yms. erittäin karkein sanankääntein.

En oikein muutenkaan kannata voittoa keinolla millä hyvänsä ainakaan urheilussa. Toki olisi hurskastelua väittää, että ennemmin ottaisin vaikkapa Suomelle kunniakkaan tappion EM-karsinnassa kuin kyseenalaisen voiton ja pääsyn EM-kisoihin, mutta näin periaatteessa elättelen kuitenkin sisimmässäni jonkinlaisia naiiveja urheilun ja jalon kilvan ideaaleja, joiden mukaan kentällä voidaan ottaa miehestä mittaa ja heittää vittuiluakin siinä sivussa, mutta peli/urheilumaailman ulkopuolisia (kuten perhettä) ei sovi tähän sotkea. Eli kanssapelaajaa voi haukkua ja psyykata, mutta pelaajan perhe, lapset ja äiti/isä pitäisi jättää rauhaan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
En minä sen kummemmin Ranskankaan kannattaja ole, ja tosiaan Zidanen olisi kannattanut mielensä malttaa, mutta huhujen mukaan Materazzi loukkasi Zidanen perhettä/äitiä/yms. erittäin karkein sanankääntein.

Tästähän meillä ei ole kuin sana vs. sana. Azzurri kielsi toki kaiken, painajaisissaankaan ei koskaan tekisi niin. Materazzi on kyllä ihan valtavan ärsyttävä termi, melkein yhtä paha kuin Nigel De Jong & katkenneet sääriluut tai Cristiano Ronaldo & hukkaanheitetty teatteriura.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En minä sen kummemmin Ranskankaan kannattaja ole, ja tosiaan Zidanen olisi kannattanut mielensä malttaa, mutta huhujen mukaan Materazzi loukkasi Zidanen perhettä/äitiä/yms. erittäin karkein sanankääntein.

En oikein muutenkaan kannata voittoa keinolla millä hyvänsä ainakaan urheilussa. Toki olisi hurskastelua väittää, että ennemmin ottaisin vaikkapa Suomelle kunniakkaan tappion EM-karsinnassa kuin kyseenalaisen voiton ja pääsyn EM-kisoihin, mutta näin periaatteessa elättelen kuitenkin sisimmässäni jonkinlaisia naiiveja urheilun ja jalon kilvan ideaaleja, joiden mukaan kentällä voidaan ottaa miehestä mittaa ja heittää vittuiluakin siinä sivussa, mutta peli/urheilumaailman ulkopuolisia (kuten perhettä) ei sovi tähän sotkea. Eli kanssapelaajaa voi haukkua ja psyykata, mutta pelaajan perhe, lapset ja äiti/isä pitäisi jättää rauhaan.

Minä taas olen kuullut version jossa Zidane sanoi siinä pallon tavoittelutilanteessa että "Älä revi paitaani. Jos tahdot sen noin kovasti niin voin antaa sen sinulle pelin jälkeen." Johon Materazzi olisi sanonut että "Otan mieluummin siskosi." Kukaan ei tiedä totuutta ja Zidanen historian tuntien hän on ennenkin polttanut sulakkeensa tyhjästä joten paha ainakaan hänen versiotaan on 100% totuutena pitää. En ole itsekkään Materazzista ikinä pitänyt mutta ei hänen takiaan voi koko maan pelaajia leimata vastustajaa kunnioittamattomiksi. Esim. viime MM-finaalissa Hollanti ei paljon vastustajan kunnoitusta harrastanut. Kuten ei -06 Portugali pelissäkään. Ja filmaamista harrastavat länsirannan eurooppalaiset vähintään Italian veroisesti, joten turha filmaamisestakaan on Italiaa pääpiruna syyttää.
Enkä siis syytä Hollantia vastustajia kunnioittamattomiksi mutta otin vaan esimerkiksi.

Toki saat vihata tai halveksia ketä tahdot mutta noilla syillä on (mielestäni) Italiaa turha pitää suurennuslasin alla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Facepalm.

Siis olihan se hetken aikaa ihan hassu sana, mutta liika on aina liikaa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Puollustaja, puollustaa, puollustajat.

Mitä vittua oikeasti? Nytkin nhl-puolelle on avattu joku puollustus aiheinen ketju. Ei näin. Se on puolustaja yhdellä l-kirjaimella!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Puollustaja, puollustaa, puollustajat.

Mitä vittua oikeasti? Nytkin nhl-puolelle on avattu joku puollustus aiheinen ketju. Ei näin. Se on puolustaja yhdellä l-kirjaimella!

Eipäs, se on "isäm maan puollustajat".

Tarkista vaikka Web Archiven taltioimasta Isäm Maan Puollustajien muinaisista kotisivuista.

(Varoitus: nettiarkiston taltioima sivusto v. 2004 sisältää hurjia väitteitä ja kuvia vielä hurjemman näköisistä isäm maan puollustajista, joita mikaillmanit saattaisivat pitää järkyttävinä. Jos olet Mika Illman, älä klikkaa Web Archiven linkkiä vaan haasta koko internetin menneisyys oikeuteen.)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Itse

Sanalla on vastineita kaikissa muissa sukukielihaaroissa paitsi samojedissa, esim. karjalan itše, vatjan ize, viron ise, pohjoissaamen ieš, ersämordvan eś, komin ja udmurtin at´śym, mansin is 'varjo, henki' ja hantin is 'sielu, henki, elämä'. Sanan alkuperäiseksi asuksi on rekonstruioitu *iće tai *iśe. Ugrilaiskielten sanavastineiden merkitys osoittaa, ettei itse alun perin ole ollut refleksiivipronomini vaan substantiivi, jonka merkitys lienee ollut 'varjo' tai 'varjosielu'. Muutos on ymmärrettävä sitä taustaa vasten, että ihmisen sielun on aikoinaan uskottu asuvan hänen varjossaan, jolloin varjo on tavallaan edustanut ihmisen henkistä minää. Suomen kirjakielessä itse on esiintynyt Agricolasta ja kaikista samanaikaisista käsikirjoituksista alkaen.

Nykysuomen etymologinen sanakirja

Eli jos on itse jotakin mieltä asiasta a, tarkoittaa se henkisen minän mielipidetta asiasta a. Itseni kun on jotakin mieltä, niin silloin ihmisen varjosielu on jotakin mieltä. Puolella paranee.

Itse-pronominilla on myös tähdentävä merkitys, ja mielestäni sillä on minäkeskeisyyttä lieventävä, joskus miellyttävä vaikutus. Itse olen sitä mieltä, muilla voi olla eri aatoksia.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eli jos on itse jotakin mieltä asiasta a, tarkoittaa se henkisen minän mielipidetta asiasta a. Itseni kun on jotakin mieltä, niin silloin ihmisen varjosielu on jotakin mieltä. Puolella paranee.
Tulkitsen tuon niin, että kirjoittaja voi olla mitä mieltä tahansa, mutta hänen palsta-minänsä laukoo välillä mielipiteitään miten sattuu.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tulkitsen tuon niin, että kirjoittaja voi olla mitä mieltä tahansa, mutta hänen palsta-minänsä laukoo välillä mielipiteitään miten sattuu.

En usko, että kenenkään varsinainen itse laukoisi miten sattuu mielipiteitään, sillä itse kyllä tietää, mitä on mieltä eikä se toimi miten sattuu. Palstaminät ovat asia erikseen, ja ehdotan niille nimeä nitset (nettiminät), vitset (verkkominät), pitset (palstaminät), jitset (Jatkoaika-minät), witset (web-minät), sitset (sähköminät), tai ditset (digitaaliset minät).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös