Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 559 055
  • 9 533

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
JEBOUUU! Tsemitsemi..

Keksiikö tuo telkkarin viisastenkerho oikeesti noita "läyhäämisiä" ja muita hienouksia itse? Sehän tässä vituttaa että nuo kaikki lausahdukset jäävät trendikkäiden teinien sanavarastoon, kohtahan ne sitten löytyvät hyväksytyistä Suomenkielen sanakirjoista..
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
..., hän myhäili. Argh! Osaan kuvitella naaman mikä myhäilee.. ei hymyile, ei naura vaan semmonen typerä virne. Puheessa ei naurua, iloa vaan lähinnä semmosta ärsyttävää.. myhäilyä.
 

Fat Jesus

Jäsen
Ketä - sanan väärinkäyttö.

Esim. erästä haastattelua juuri kuuntelin jossa henkilö halusi kiittää henkilöä ketä oli auttanut sitä.

Ei jumalauta.

Sehän kuuluisi olla haluaisin kiittää henkilöä kuka autto minua.

EDIT:Onneksi näytti olleen aikaisemminkin. Aina se on yhtä vammaisen kuuloista.
 
Viimeksi muokattu:

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
menopaussi

Perus perjantai:

Anna pillua. En mä voi, mul on menopaussi. No anna pillua. En mä voi, mulla on menopaussi. Nyt saat nauta turpaan.

Toistaiseksi ei ole kokemusta naisesta jolla on meneillään vaihdevuodet, mutta tuossa vaiheessa paikallaan saattaa olla joko kärsivällisyys tai nuorempaan vaihtaminen.

Minulla on pari työn kautta tuttua miestä joidenka vaimot todennäköisesti kärsivät tuosta menopaussista, muutenkin kuin perjantaisin. Näillä kummallakin miehellä on tapana sanoa noin 10 kertaa minuutissa sana "tota". Eikä kumpikaan ole edes Esa Tikkanen. Ärsyttää kuunnellessa puheitaan. En siis kuuntele.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jatkoaikaan on jostain kumman syystä tullut verbi sementoitua, suurin piirtein joka sivulla on yksi postaus missä sementoidaan ja sementoidutaan. Ärsyttävää.
Amerikanitalialaiset tapasivat sementoida vittumaisten tyyppien jalat pesusoikkoon ennen uimaan taivuttelua, voisikohan termi tulla siitä?
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
JEBOUUU! Tsemitsemi..

Keksiikö tuo telkkarin viisastenkerho oikeesti noita "läyhäämisiä" ja muita hienouksia itse? Sehän tässä vituttaa että nuo kaikki lausahdukset jäävät trendikkäiden teinien sanavarastoon, kohtahan ne sitten löytyvät hyväksytyistä Suomenkielen sanakirjoista..

+1

Varsinkin tuo jebou, ei helvetti! Kaverit vähenee, jos alkavat tuota sanaa aikuiset ihmiset kayttämään.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Amerikanitalialaiset tapasivat sementoida vittumaisten tyyppien jalat pesusoikkoon ennen uimaan taivuttelua, voisikohan termi tulla siitä?

Mutta kun se sementti on siinä massassa pelkkä sidosaine, oikea termi on betonointi. Ja sehän tässä porukkaa varmaan ärsyttääkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
+1

En edes halua tietää, mitä tuo tarkoittaa.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Hakusessa.

"Kaverilla oli vähän homma hakusessa".

Mistä tämäkin on mahtanut saada alkunsa? Tämä on ollut riesana jo vuosia, ellei vuosikymmeniä. Mikä ihmeen hakunen? Onko kyseessä diminutiivi sanalle haku? Pieni haku?

Liikenteeseen

"Laitetaan/lähdetään liikenteeseen".

Tämä on myös ärsyttänyt jo vuosia. Jonninjoutava mukahauskuus, jota käytetään aivan missä tahansa yhteydessä.

Tavan

"Tämähän toimii sitten myös ihan tavan liittymissä".

This one takes the cake! Tarkoittaa käsittääkseni samaa kuin tavanomainen. Ei niitä sanoja noin vain voi lyhennellä! Ehkäpä maailman ärsyttävin sana, jonka kanssa kilpailevat ehkä vain lienee-sanan väärinkäyttö sekä orginaali.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Tavan

"Tämähän toimii sitten myös ihan tavan liittymissä".

This one takes the cake! Tarkoittaa käsittääkseni samaa kuin tavanomainen. Ei niitä sanoja noin vain voi lyhennellä! Ehkäpä maailman ärsyttävin sana, jonka kanssa kilpailevat ehkä vain lienee-sanan väärinkäyttö sekä orginaali.


Kyllä, tuo "tavan" on lyhennys sanasta "tavanomainen". Sanaa käytetään itämurrealueella, varsinkin Pohjois-Karjalassa. Joensuusta lähtöisin oleva vaimoni tuota sanaa käytti aikoinaan usein, kunnes kyllästyi valitukseeni asiasta ja suostui lopettamaan. Helpotti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vaihteeksi bongattu palstalta "venakko", kun tarkoitetaan ryssää, jolla on munat.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Itsepäisyyspäivä. Toisto tehokeinona ei toimi tässäkään tapauksessa, ei ole oivaltavaa enää.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Taas kerran: kyynerpää.

Ketä, enään, puollustaa, kuullostaa ja kyynerpää sekä yhdys sana, perkele!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Maikkarin (mikä yllätys) todella paljon viljelemä sana 'dekoltee'. Mitä helvettiä se edes tarkoittaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös