"Citroen -pomo Oliver Quesnel lyttää Kimi Räikkösen rallitaidot"
Tuo lyttää -sanan väärinkäyttö ärsyttää erityisesti MTV3:n uutisissa. Jos joku vaan erehtyy sanomaan pienenkin negatiivisen asian jostakin suomalaisesta niin MTV3 uutisoi sen heti tyyliin "XXX lyttäsi suomalaistähden". Minä kun käsitän lyttäämisen sellaisena ihan kunnon tylytyksenä enkä vain pienenä kritiikkinä tai jonkun pienen negatiivisen asian sanomisena.
.
Kilpailu mediassa on niin kovaa, että raflaavia otsikoita pitää vääntää vaikka väkisin. Minua ärsytti jokin aika sitten, kun Ilta-lehden etusivulla luki jotain sellaista kuin "Litmasen isä Litti-patsaasta: OUTOA!"
Sisäsivuilla sitten isä totesi, että onhan se vähän outoa, kun ihmiselle pystytetään patsas jo eläessään. Etusivun perusteella sai sen käsityksen, että isä-Litmanen ei pidä itse patsaasta.
Tuntuu, että suurin osa ns. lööppimedian otsikoista on joko valheellisia, harhaanjohtavia tai vähintäänkin liioittelevia. Mitä jos tavalliset ihmiset rupeaisivat esittämään asioitaan samalla tyylillä?
-"Joo, mä myöhästyin, kun yks tunnettu tv-tähti jäi mun auton alle ja auto meni lunastukseen"
-"Ihan tosi?"
-"No, ei se oikeestaan oo tunnettu, tai siis teeveestä, mut silt kundilt kysyttiin Hesarin katugallupissa, et mitä mieltä se on homoliitoista, eikä se jätkä oikeestaan jääny auton alle, mut meinas jäädä... tai siis olis voinu jäädä, jos se olis kävelly punasii päin. Eikä mun autoo nyt suorastaan lunastettu, mut siin on kyl sellanen lommo, et jos se olis isompi ja tullu jossain kolarissa, nii..."