Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 416
  • 9 530

RDivis

Jäsen
Separi, vajakki, kehari. Ei mielestäni mitään kovin järkeviä ilmaisuja. Vielä, kun monet tuntuvat ottaneen oikein tavaksi heitellen näitä sinne tänne.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sana JOSPA. Tuo on tullut varmaankin ihan facebookin takia. Monella tuppaa olemaan tilapäivityksissään; JOSPA sitä sitten keittäs mokat, JOSPA sitä menis suihkuun, JOSPA lähtis nukkuu, JOSPA lähtis paskalle. Onko tuo JOSPA edes oikea sana? Jospa minä lopetan tämän viestin kirjottamisen tähän.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sana JOSPA. Tuo on tullut varmaankin ihan facebookin takia. Monella tuppaa olemaan tilapäivityksissään; JOSPA sitä sitten keittäs mokat, JOSPA sitä menis suihkuun, JOSPA lähtis nukkuu, JOSPA lähtis paskalle. Onko tuo JOSPA edes oikea sana? Jospa minä lopetan tämän viestin kirjottamisen tähän.

Kyllä jospa on ihan oikea sana, eikä mikään nykyajan sanahirviö, jonka jotkut teinit ovat keksineet. Jospaa käytetään seuraavissa merkityksissä:

1. ilmaisemassa toivoa, esim. Jospa pääsisin Mombasaan.
2. ilmaisemaan mahdollisuutta, esim. Jospa kirje tuleekin huomenna.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kyllä jospa on ihan oikea sana, eikä mikään nykyajan sanahirviö, jonka jotkut teinit ovat keksineet. Jospaa käytetään seuraavissa merkityksissä:

1. ilmaisemassa toivoa, esim. Jospa pääsisin Mombasaan.
2. ilmaisemaan mahdollisuutta, esim. Jospa kirje tuleekin huomenna.

vlad.

Voidaan käyttää myös kehotuksena, kuten esimerkiksi muodossa: "Jospa nyt katsottaisiin peiliin ja lopetettaisiin tämä väittely, onko jospa oikea sana vai ei."
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Noniin, siellä on taas Facebookissa lapsilla korvatulehusta, silmätulehusta, ym. Ei jumalauta voi olla niin vaikeaa laittaa sinne se d-kirjain väliin.
 

Juuso74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
"Joukkueensa talismaani".

Varsinkin jalkapalloaiheisissa jutuissa nykyään ärsyttävyyteen asti käytetty ilmaisu joukkueen tärkeimmästä pelaajasta.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
"Tyyliin".

Jotkut käyttävät sitä tyyliin joka välissä, vaikka sen poisjättäminen ei muuttaisi lauseen merkitystä tyyliin millään lailla.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
J-P Jalon viljelemä "maalin taitse".

Ei perkele, miksi ei voi sanoa esim. "Timonen syöttää kiekon maalin takaa"!?

Eilen JYP - Kärpät -pelissä kuului (sen mitä selostuksesta kuuli ja sai selvää) käyttävän muutamaan otteeseen myös termiä "maalin editse".
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
J-P Jalon viljelemä "maalin taitse".

Ei perkele, miksi ei voi sanoa esim. "Timonen syöttää kiekon maalin takaa"!?

Eilen JYP - Kärpät -pelissä kuului (sen mitä selostuksesta kuuli ja sai selvää) käyttävän muutamaan otteeseen myös termiä "maalin editse".
Siksi koska mielestäni "maalin taitse" ja "maalin takaa" ovat eri asioita. Peliä en nähnyt, joten en tiedä käytettiinkö näitä termejä oikeassa kohtaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei nyt ärsyttävin ikinä, mutta kuitenkin: Haa
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Itse. Itseni mielestä. Itse olen... Itse. Vittu, vitunvittu ja vielä kerran vittu. Vetäkää se itse jo perseisiinne, itsettäjät!
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt tässä sunnuntaipienessäsievässä hienoisesti ärsyttää erään kirjoittajan viljelemä termi "ukkokulta". Tiedetään jo, kyllä se arki sieltä nurkan tulee vielä. Tavallista tulevaisuutta toivottaen Ukko"kulta"metso. No, ei taida minullakaan olla kaikki ihan kohdallaan, jos tällainen ärsyttää. Anteeksi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Nyt tässä sunnuntaipienessäsievässä hienoisesti ärsyttää erään kirjoittajan viljelemä termi "ukkokulta". Tiedetään jo, kyllä se arki sieltä nurkan tulee vielä. Tavallista tulevaisuutta toivottaen Ukko"kulta"metso. No, ei taida minullakaan olla kaikki ihan kohdallaan, jos tällainen ärsyttää. Anteeksi.

Anteeksi. En lupaa parantaa tapojani. Pusipusi!

Ärsyttää verbin omistaa viljely. Miksei voi vaan kysyä, onko sinulla tv-lupaa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärsyttää verbin omistaa viljely. Miksei voi vaan kysyä, onko sinulla tv-lupaa?
Kyllä ehottomasti pitäis käyttää sanaa 'ownata'. Meitsikin ownas aikoinaan tv-luvan ja auton, mutta luovuin molemmista. Tälle rohkealle valinnalle odottelen standing ovationia, koska aion mennä päätyyn asti.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Niinku, elikkä, elikä, elikkäs, selkeesti. Nämä saavat verenpaineen niin koholle aina.

Vahingossa katsoin tätä kammotusta eli bb:tä noin minuutin verran ja nää puupäät mitkä siellä "kisaa", käyttivät niinku sanaa noin joka toisena sanana. Ja sama oli diilissä, mistä näitä sikiää oikein?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Eniten ärsyttää, kun lause aloitetaan tällä "elikällä".

"Elikkä, mä oon kakskytvuotias gimma Vantaalta ja mua kiinnostais kaikenlaiset juontotehtävät televisiossa."

Jos nyt pilkkua viilataan, ja sitähän viilataan, niin elikkä on synonyymi sanalle eli, joka taas rinnastaa kaksi samaa tarkoittavaa asiaa esimerkiksi "tämä on vihta eli vasta", "saavun paikalle saunan jälkeen eli noin kello seitsemän". Lausetta ei voi aloitta sanalla eli eikä myöskään sanalla elikkä, joka ei edes ole sana vaan oksennus.
 
Kun joku on ökyä. "Räikkönen osti ökyveneen" menee vielä mutta kun kerrot vaikka voittaneesi lotossa parikymppiä ja joku toteaa siihen "Ökyy!". Vittu sanokaa mielummin vaikka vittu ihquu!

Toinen asia joka ärsyttää on tiettyjen sanojen väärintaivutus:

"Nää karkit on tosi hyvei!"
"Mul oli kamera mukana ja otin paljon kuvei!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös