Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 503
  • 9 530

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Näkkäri kirjoitti:
Syntyperäisenä porilaisena totean, että en ole koskaan moista kuullut. Veikkaan, että kuulossasi on vikaa. Tuskin kuitenkaan tarkoitat mitään ruokailuun liittyvää. Aamusti on toki terminä tuttu.

Heh, juu tuo Aamusti on tutumpi kyllä, mutta tuo Illasti pääsee lähinnä vain parin kaverini suusta. Eli pyydän nöyrimmästi anteeksi kaikilta porilaisilta, paitsi niiltä kahdelta. Olkoon Nikke kanssanne.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Lueskelin aikani kuluksi ketjun alkuosaa, ja huomasin, että termi ketä sai yllättävän paljon negatiivista huomiota osakseen. Ketä on pyhä asia länsirannikolla, eikä siitä kovin pian luovuta. NI.

Luokkakaverit Tampereella kuittailee minun ketä-kielestä, ja yksi kysyi kerran, että mitä puukolle tapahtuu ennen kuin se tarvitsee teroittamista. Luonnollinen vastaus oli: se tylstyy. Ja kaveri tuumasi, että siksi kysyi, kun porilainen työkaveri oli kesällä sitä termiä käyttänyt...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tekotaiteellinen.

Olen usein törmännyt kyseiseen ilmiöön. Ihminen, joka kuulee esimerkiksi musiikkia, joka ei välttämättä kuulu hänen musiikkiskaalaansa noin yleensä tai musiikki jota ei ehkä ihan heti ymmärrä, ei ymmärrä sen tapaa tai tarkoitusta millään tasolla. Kylmä toteaminen "Toi nyt on tollasta, tekotaiteellista paskaa" Häh? Mitä on tekotaiteellinen ja millä perusteella joku voi määrittää jonkun asian taiteelliseksi ja tekotaiteelliseksi?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itkeminen

Sana, joka esiintyy varsinkin täällä jatkoajassa epämiellyttävän usein. Yleensä tällä termillä kuvaillaan julkisuudenhenkilöiden medialle antamia lausuntoja, mutta välillä myös muiden palstalaisten sanomisia.

Kun joku toinen ihminen on erimieltä jostain asiasta (yleensä HIFK:n fyysisyydestä tms.), hän ei kerro mielipidettään, kommentoi asiaa tai anna lausuntoa, vaan itkee.

Siellä se muukkonen taas itki jotain lehdistötilaisuudessa.
Ihme itkemistä täällä taas.
Kylläpä siitä nyt itku tuli kun vähän taklattiin.
Aikamoista itkemistä oli kommentit.
 

Kaivanto

Jäsen
Makkarakuningas kirjoitti:
Mitä on tekotaiteellinen ja millä perusteella joku voi määrittää jonkun asian taiteelliseksi ja tekotaiteelliseksi?

Yleinen määritelmä on suhteellisen yksiselitteinen: muodollisesti muistuttaa taidetta, mutta sisältö puuttuu tai on ainakin hyvin vajavainen. Käyttää taiteen keinoja, vaikkei ole mitään sanottavaa. Yksittäistapauksista rajanveto on useimmiten kiistanalaista ja aina subjektiivista. Yhtä paljon tai vähän joku voi määrittää jonkin teoksen taiteelliseksi tai tekotaiteelliseksi kun joku voi määrittää jonkin teoksen hyväksi tai huonoksi. Mielipidekysymys, yhden henkilön näkemys.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Reklamaatio, varsinkin verbinä käytettäessä.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Bauttiarallaa.
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
Tunneäly. Onnekseni en kuitenkaan itse moista omista, olenhan epäempaattinen jo geeniperimältänikin.

"Liiallinen" "lainausmerkkien" "käyttö" "tehokeinona" "tekstissä" "sanojen" "merkityksen" "muuttamiseen" "ärsyttää" "välillä".
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Varmaan ollut täällä, mut tänään korvaani sattui, vieläpä lötkärissä: Loppupeleissä. Vittu Loppupeleissä joka vitun käänteessä, ikäänkuin se lisäisi uskottavuutta. Mulla kilahtaa loppupeleissä ihan överiks, loppupeli ottelulussa lopetan loppupeleissä pyörineen loppupeleissä pyörineen loppupeliurpon. Ihan sama mista vitun jengistä. Loppupeleissä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Olen varmaan tavallista skitsompi, mutta ottaa aina korvaan, kun puhutaan, että Areenassa tapahtui sitä ja sitä. Minun mielestäni tapahtumat sijoittuvat areenalle.

Tottahan tajuan, että termiä käyttävät tarkoittavat koko rakennusta, mutta areenahan on oikeasti se pläntti, jonka päällä urheillaan tai esiinnytään, eikä sen sisälle ole mahdollista mennä kuten ei kukaan ole menossa lattiankaan sisään tai sano, että esiintymislavassa tällä hetkellä Depeche Mode.

Ei nyt viitsi turhaan sotkea käytännöksi muodostuneita taivutusmuotoja erikoisuudentavoittelun takia.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Bast kirjoitti:
Olen varmaan tavallista skitsompi, mutta ottaa aina korvaan, kun puhutaan, että Areenassa tapahtui sitä ja sitä. Minun mielestäni tapahtumat sijoittuvat areenalle.

Tottahan tajuan, että termiä käyttävät tarkoittavat koko rakennusta, mutta areenahan on oikeasti se pläntti, jonka päällä urheillaan tai esiinnytään, eikä sen sisälle ole mahdollista mennä kuten ei kukaan ole menossa lattiankaan sisään tai sano, että esiintymislavassa tällä hetkellä Depeche Mode.

Ei nyt viitsi turhaan sotkea käytännöksi muodostuneita taivutusmuotoja erikoisuudentavoittelun takia.
Paikka missä Depeche Mode Helsingissä esiintyi on nimeltään Hartwall Areena, ja se on koko pytingin nimi. Tapahtuma pidettiin siis (Hartwall) Areenassa. Erisnimi.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Klassikko kirjoitti:
"Liiallinen" "lainausmerkkien" "käyttö" "tehokeinona" "tekstissä" "sanojen" "merkityksen" "muuttamiseen" "ärsyttää" "välillä".
Mua ärsyttää erityisesti se, kun esimerkiksi Raimo Helmisestä käytetään tekstissä hänen hyvin tunnettua lempinimeään, ja se pitää sitten pistää sitaatteihin.

- No emmä ny tiädä... "Raipe" totesi.

Lukion äidinkielen opettajani sanoi asian hyvin. Hänen mukaansa sanan sitaatteihin sijoittava kirjoittaja ikään kuin pyytelee lukijalta anteeksi sanavalintaansa. Ärsyttävää todellakin.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
vintsukka kirjoitti:
Paikka missä Depeche Mode Helsingissä esiintyi on nimeltään Hartwall Areena, ja se on koko pytingin nimi. Tapahtuma pidettiin siis (Hartwall) Areenassa. Erisnimi.
No tämähän oli siis selvää, mutta silti se ärsyttää ja on minusta typerää, koska areena on areena eli taso, jonka sisään ei voi mennä.
Onhan niitä tanssilavojakin, joiden erisnimi on joku lava, muttei kukaan sano, että Kari Tapio esiintyy Hirvikallion Lavassa. Ja on Elysee Areenakin erisnimi, silti täällä pelataan Elysee Areenalla, niinkuin pitääkin.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
Varmaan joku on sanonu tän jo aikasemmin. Mutta se vituttaa kun kuuntelee jonkun puhuvan ja joka toinen sana on NIINKU, niinku sitä ja niinku tätä ja sit niinku...vittu mikä sanavarasto täytyy olla, että pystyy tohon.
 

Anton

Jäsen
Kuuntelin oluttuopin verran kuinka naapuripöydässä kaveri kertoi vipstaakelista. Joka ainoa tyypin substantiivi oli joku vit[SENSUROITU]un vipstaakeli.

Sama tyyppi aloitti aina jonkin eriävän mielipiteensä sanomalla: ”Hei haloo, onkos nyt ketään kotona…” ja jatkoi sitten omaa kommenttiaan.

Toivottavasti tämä koomikko sai edes jossain ravintolailtansa aikana turpiinsa.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Raksilan Pleksi kirjoitti:
Itse saan aina valtavan määrän henkisiä finnejä kun kuulen Aki-Petteri Bergin "Toi noi"-mantran. Aivan siis paskinta shittiä.

Samaan sarjaan kuuluu myös jokaisessa Olli Jokisen haasattelussa moneen kertaan kuuluva "et tuo..."
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
hansonbrother kirjoitti:
Vähälaktoositon, mitä vittua?

Pakko ottaa kantaa... Tota, mikäs tuossa sanassa niin ärsyttää?

Mikäs sitten olisi parempi sana korvaamaan tämän vähälaktoosisen?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
vilperi kirjoitti:
Pakko ottaa kantaa... Tota, mikäs tuossa sanassa niin ärsyttää?

Mikäs sitten olisi parempi sana korvaamaan tämän vähälaktoosisen?

Vastasit tuohon itse: Vähälaktoosittoman voisi korvata vähälaktoosinen.


Mitä enemmän olen jatkoaikaa lueskellut, sitä enemmän vituttaa sanat rosteri ja snaipperi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös