Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 554 997
  • 9 527

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ärsyttävä sana: Jokerit.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
vilperi kirjoitti:
Hän ei sitä sanonutkaan suoraan, vaan minä henkilökohtaisesti päättelin sen lukemalla "rivien välistä".

Ossi kirjoitti:
Toiseksi siitä, että minua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta availla pelitilejä ympäri maailmaa.

spertti kirjoitti:
Henkilökohtaisesti suurin vitutus syntyy Mertarannan "vimmattu" sanan eri muodoista.

Vimmattu vitutus ei kohdistu näihin nimimerkkeihin, jotka fraasia ovat lähimenneisyydessä sattuneet käyttämään, mutta en koskaan ole ymmärtänyt, kuinka minä voisi tehdä jotakin ei-henkilökohtaisesti.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Solomon kirjoitti:
Vimmattu vitutus ei kohdistu näihin nimimerkkeihin, jotka fraasia ovat lähimenneisyydessä sattuneet käyttämään, mutta en koskaan ole ymmärtänyt, kuinka minä voisi tehdä jotakin ei-henkilökohtaisesti.
Näinhän se on. Samaan kiinnittyy aina huomio, ja jos ei nyt vitutukseen asti päästä niin ainakin otsikon mukaisesti alkaa usein ärsyttämään.

Lauseestahan voi halutessaan tehdä pitkän version: "Itse asiassa, minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että Karpo on kunkku."

Tai lyhyemmän: "Minun mielestäni Karpo on kunkku."

Yksinkertainen on kaunista. Kukin voi edelleen jatkaa kirjoittamista tyylillään, mutta ns. turhat täytesanat pistävät kyllä pahasti silmään tai särähtävät korvaan.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanotaan vielä se, että toki minä henkilökohtaisestikin joudun täytesanoja hätistelemään pois tekstistä, enkä aina niin hyvällä menestyksellä.
 
Viimeksi muokattu:

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
lihaani kirjoitti:
Tilanne on haasteellinen!?!

Ei kai ole tarpeeksi naminamipositiivista todeta, että kusessa ollaan.

Tuo taitaa olla osittain amerikkalaislähtöinen muunnos totuudesta. Siellä kun ei koskaan saa olla "problem", vaan on sanottava "challenge". Ongelma on ilmeisesti liian negatiivinen sana amerikkalaiseen great-kulttuuriin, haaste on parempi koska se on positiivisempi. Bisneksessä suomalaiset ovat siinä mielessä mukavampia, että täällä tupataan sanoa totuus, siellä tupataan sanoa se mitä oletetaan haluttavan kuultavaksi. Toisaalta jos teet jenkeille tavoitenumerosi, niin sitten saat olla rauhassa. Meni homma hienosti asetettujen kaavioiden mukaan tai ei.

Mua alkaa hiljalleen kyrsiä nämä Nykäsen hokemat, kun niitä kuulee taas väkisinkin joka paikassa. Hauskoja ovat - tai siis olivat. Olen kyllä itsekin syyllistynyt välillä niiden käyttöön.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mertarannan "paraatipelastus" pistää vihaksi, 25 kertaa ottelun aikana kuultuna ainakin. Paraatitko siellä ovat niin ahdingossa, että niitä täytyy pelastaa?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Boddington kirjoitti:
Luiro: et ole tainnut käydä armeijaa?

Tähtäin voi olla pitkä esim. seuraavasti: kun aseella ammutaan, tulee takatähtäin säätää ampumamatkan mukaan jolloin luodin lähtökulma muuttuu. Eli kun ammutaan pitkälle, ammutaan pitkällä tähtäimellä. Tätä kai sanonnallakin tarkoitetaan -> tähdätään pidemmälle tulevaisuuteen.
En ole ikinä moista kuullutkaan. Ja minä olen kyllä armeijani käynyt. Tähtäin on fyysinen laite, jonka pituus ei muutu. Sen sijaan, kun katsotaan jonnekin kauemmas ja fokusoidaan katse kaukaiseen kohteeseen, kyse on tähtäyksestä. Toisaalta koko termi pitkällä tähtäimellä/tähtäyksellä on niin kulunut, että voisihan asian yrittää sanoa jollakin muullakin tavalla.

Muita ärsyttäviä termejä ovat: suivaantua ja tiukkaa vääntöä.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
vintsukka kirjoitti:
Lukion äidinkielen opettaja kielsi käyttämästä tuota sanaa koska se on alunperin tarkoittanut naisen sukupuolielintä. Tiedä häntä.

Eräs sukulaiseni käytti aikoinaan tuota (hässäkkä-)sanaa lähes kaikesta mahdollisesta. Äitini, joka on kotoisin Pohjois-Karjalasta sanoi, että häntä hieman häiritsee sana käyttö, koska heillä päin se on tarkoittanut jotain ihan muuta asiaa. Äiti ei sanonut mikä se merkitys oli, mutta jotain mainitsemasi kaltaista ounastelin, joten eiköhän tuo tarina ole ihan tosi.

Edit: Innostuneena unohdin kokonaan tuon itse sanan viestistäni. Anteeksi maalaisuuteni.

Edit2: Edellinen johtuu muuten siitä, että eräällä toisella paljon käyttämälläni foorumilla lainaukseen tulee mukaan myös ne lainattavassa tekstissä mahdollisesti olevat lainaukset.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bast kirjoitti:
Toisaalta koko termi pitkällä tähtäimellä/tähtäyksellä on niin kulunut, että voisihan asian yrittää sanoa jollakin muullakin tavalla.
No tätähän ihmiset tekevät käyttämällä "pitkässä juoksussa"- versiota, ja se on aika ärsyttävä termi.

Käyttäköön englantia puhuvat sitä, sehän on heillä juurtunut käyttöön ja on ihan asiallista ilmaisua, mutta siitä suomen kieleen muutettuna kuulostaa erittäin tyhmältä.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
ihmelaama kirjoitti:
Pikkuhiljaa on alakanu tuntumaan siltä, että nyky-Suomessa ei saada yhtään tikkua ristiin, eikä pienintäkään risahdusta aikaiseksi ilman jonkinsortin palaveria...

Sanan kaikki johdannaiset ottaa päähän myös, sekä sen ihan asiallinen, mutta myös puoli leikillinen huumorikäyttö.

Onko Suomesta kadonneet kaikki johtajat, jotka sanoisivat työväelleen tylysti, että nyt tehdään näin ja näin ja noin, kun tuntuu että kaikki juoksevat päivät päästäin toistensa kanssa vain palavereissa pähkäilemässä, että mitähän tässä nyt sitten seuraavaksi pitäisi tehdä. En tiedä...

Johtuu varmaan osaltaan siitä, että nykyään työskennellään paljon tiimeissä ja projektimuotoisesti. Se taas johtuu siitä , että se on todettu tehokkaammaksi tavaksi toimia monessa asiassa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Troy kirjoitti:
Eräs sukulaiseni käytti aikoinaan tuota sanaa lähes kaikesta mahdollisesta. Äitini, joka on kotoisin Pohjois-Karjalasta sanoi, että häntä hieman häiritsee sana käyttö, koska heillä päin se on tarkoittanut jotain ihan muuta asiaa. Äiti ei sanonut mikä se merkitys oli, mutta jotain mainitsemasi kaltaista ounastelin, joten eiköhän tuo tarina ole ihan tosi.
Aika perkeleen pitkältä piti kaivaa että mikä oli 'tuota sanaa'.

Minua ärsyttää että lisätään epäselvyyttä käyttämällä turhan paljon pronomineja substantiivien sijaan.

PS. Hässäkkä. Eikös se oli kilin vittu.
 

Betoz

Jäsen
Hermesfani kirjoitti:
Tässä tulee mun antisuosikkeja...

brändi
katu-uskottava
mediaseksikäs
Hä? Onko sulla jotain Penaa vastaan?

'Metroseksuaali' ärsyttää. Sitä viljellään aivan liikaa nykyään.
 

SlipKnoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Juventus Ottawa Senators
fedorov kirjoitti:
Itseasiassa.

Mitä tärkeilevämpi ihminen, sitä enemmän tuo puheessa pulpahtelee esiin.


Itseasiassa..!!
V***ttaa kun kysyt ihmiseltä esim. onko sulla nälkä?-ja vastaus on:
itseasiassa on. eikö sitä voi vastata vaan kyllä tai ei...
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ylempänä mainitusta palaverista tuli mieleen typerä ja keksimällä keksitty termi "kokoustaminen". Ai että se juilii aina kun tulee jossain vastaan..."meillä sujuvat myös kokoustamiset tilavassa 20 hengen neuvottelutilassa..."

Ja hässäkkä tosiaan tarkoittaa alunperin naisen sitä yhtä juttua.

Ja kun alkuun päästiin niin otetaan taas kerran esille tämä elatiivin käyttö diggaamisen yhteydessä. Se on kuulkaa niin, että digataan JOTAKIN ei JOSTAKIN. Jostakin tykätään tai pidetään, mutta diggaamisen juuret ovat englannissa eikä sielläkään sanota dig OF something vaan ihan dig this ja dig that. To be fond of on sitten asia erikseen. Vaikken mikään stadilainen olekaan, niin tällainen slangin raiskaaminen on ihan heinähattumeininkiä ja kertoo siitä, että joku on jossain vaiheessa tajunnut homman väärin ja alkanut levittää tätä väärää ilmaisua, joka on sitten tarttunut muihin junantuomiin. Kohta stadissa varmaan dallataan starbua röökiin siellä Mannerheikintiellä...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
SlipKnoT kirjoitti:
Itseasiassa..!!
V***ttaa kun kysyt ihmiseltä esim. onko sulla nälkä?-ja vastaus on:
itseasiassa on. eikö sitä voi vastata vaan kyllä tai ei...


Itseasiassa ei.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jostain syystä palstoilla on alkanut yleistyä sanat kuten "kuullostaa" ja "puollustaja". Siis kahdella ällällä. Voisi siitä äidinkielestä nyt edes alkeet opetella.
 

JanJ

Jäsen
nukkq
ihq
imho
aikuisten oikeesti
raipe
sonja
ipa
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Bast kirjoitti:
Ylempänä mainitusta palaverista tuli mieleen typerä ja keksimällä keksitty termi "kokoustaminen". Ai että se juilii aina kun tulee jossain vastaan..."meillä sujuvat myös kokoustamiset tilavassa 20 hengen neuvottelutilassa..."
MBnetin uutisessa marraskuussa käytettiin mainota uudissanaa "tietoturvakokoontua". Jollain foorumilla tämä silloin mainittiin ja jäi mieleen mutta Jatkiksesta en haulla löytänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös