Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 547 473
  • 9 521

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Tänään HIFK-Kerho telkkarilähetyksen yhteydessä kuultu termi " aitiopreesens ".

Ei helvetti mikä termi... kyse oli siis tarkalleen Maso Lehtosen aitiopreessenssistä.
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"noppafemma" on kyllä jotenkin erittäin vituttava termi jääkiekossa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tämä Antti Mäkisen viljelemä "bulgarialaisen heittäminen" menee samaan kategoriaan edellämainittujen kanssa.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Epäkummallinen

Viikonloppuna Rukalla Kerttu Niskanen sanoi, että hänellä oli "epäkummallinen olo" (tarkoittaen kai kuitenkin, että olo oli ollut jotenkin normaalista poikkeava?) Olen törmännyt kyseiseen ilmaisuun muuallakin. Olenko siis minä vai universumi sekoamassa?

Minun logiikallani:
kummallinen = epänormaali
epäkummallinen = normaali
 
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga, Leijonat, U20,
Oon nyt hiljattain kuunnellut Nhlfi-podcastia, lähinnä noita vierasjaksoja. Pari ärsyttävää sanaa mitä host käyttää toistuvasti.

Turakainen = turisti?

Härmä = Suomi?

Ei tunnu kukaan vieraistakaan tajuavan tuota härmä sanaa kun Thomsonilta kysyi vietitkö koko kesän härmässä ja Thomson vastasi että en vaan Suomessa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Epäkummallinen

Viikonloppuna Rukalla Kerttu Niskanen sanoi, että hänellä oli "epäkummallinen olo" (tarkoittaen kai kuitenkin, että olo oli ollut jotenkin normaalista poikkeava?) Olen törmännyt kyseiseen ilmaisuun muuallakin. Olenko siis minä vai universumi sekoamassa?

Minun logiikallani:
kummallinen = epänormaali
epäkummallinen = normaali
Sinä et ole sekoamassa, joten ilmeisesti universumi on sekoamassa. Pitäisköhän tästä huolestua?
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Suomi, joka on lainannut sanoja vaikka huru mykky muista kielistä. Ja nyt se kielen eläminen jälleen kerran harmittaa.
Esimerkiksi "Tuo mies oli tosi cringe / Tuo mies oli tosi nolo". Tuossa käytettiin turhaan englannin kielistä sanaa. Mutta esim. ruotsin kielestä lainattu förskotti on hyvää lainaamista.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Ei tarvinne perusteluita. Alkoipa vi*****maan

Tämä teksti ei ole missään nimessä lainatulle kirjoittajalle vittuilua mutta lainaan sen nyt tähän kun seuraava asia tuli siitä mieleen:

Tämä perkeleen itsesensuuri kirjoitetussa tekstissä mitä nykyään ilmenee joka paikassa.
Mielestäni jos se kirosana tai muuten epäkorrekti asia pitää siihen kirjoitettuun tekstiin kirjoittaa niin laitetaan se siihen sitten niinkuin se on, kyllä sen isoveli sensuroi jos on tarpeen.

Kun sen tekstin lukija kuitenkin lukee mielessään sillä tarkoitetulla sanalla niin en ymmärrä hyötyä moisesta toiminnasta. Vai onko jollain niin kehittyneet aivot että heti kun näkyy *-merkkejä alkaa päänsisäinen piippari huutamaan? Mulla ei ainakaan ole.

Oikein jos aletaan filosofioimaan niin näkisin että kyse on siitä että kun kaikki nykyään muuttuu vain korrektimmaksi ja korrektimmaksi niin ei voida kuitenkaan luopua vielä siitä että välillä voisi kirjoittaa vähän roisimmin kun vain sensuroi itse kirjoitustaan. Eli vähän semmoinen välitila on nyt menossa mutta jospa jonain kauniina päivänä olemme ihmiskuntana valmiita käyttämään vitutus-termin sijasta ihan vaikka sanaa ärsytys tai keljutus. Sitten ei tarvitse enää sensuroida kenelläkään ja viimeisetkin ihmispetojen kulmahampaat on hiottu pois.

Noh, onneksi ei ole tämän isommat murheet. P*******n r********a h***********t!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Esimerkiksi "Tuo mies oli tosi cringe / Tuo mies oli tosi nolo". Tuossa käytettiin turhaan englannin kielistä sanaa. Mutta esim. ruotsin kielestä lainattu förskotti on hyvää lainaamista.
Ja joskus sadan vuoden päästä naureskellaan, kun vanhusten mielestä joku on wörttiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös